abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    martin() avatar 17.9.2009 00:18 martin() | skóre: 6 | Prievidza / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    sledgehammer == palica ? :-/
    Hovor múdro, nepriateľ načúva ! -- S. J. Lec --
    17.9.2009 00:45 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Nie, ale sledgehammer == palice ;)
    martin() avatar 17.9.2009 00:50 martin() | skóre: 6 | Prievidza / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Tak toto by ma ani vo sne nenapadlo :-D
    Hovor múdro, nepriateľ načúva ! -- S. J. Lec --
    17.9.2009 01:19 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Cesky je palica bud palica, alebo hlava, alebo velke kladivo. Takze je to spravne.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    17.9.2009 01:21 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Alebo este hul.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    17.9.2009 02:21 Tyfus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Vy jste mi češtináři.

    Kovářské kladivo se odjakživa jmenuje „perlík“.
    18.9.2009 16:18 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Hm, tuším kladivko na rozklepávanie mäsa je v češtine palička... (?)
    17.9.2009 08:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Co se začlenění TuxOnIce týče, tak je škoda, že to neklaplo - mezi ty jeho "hezké" vlastnosti třeba patří to, že umí uspat a probudit X.org s binárními ovladači nvidia, což suspend v hlavní řadě jaksi moc ne-e.
    Quando omni flunkus moritati
    17.9.2009 09:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Moje distribuční jádro (Debian, 2.6.30) to umí - jen pak nefunguje nastavení pomocí nvidia-settings. Ale pokud to člověk nepotřebuje, tak je vše v pohodě.
    17.9.2009 09:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Já jsem to zkoušel tuším s 2.6.29 (možná .28) made in udělej si sám, když se na tuxonice-dev diskutovalo o začlenění do jádra. Aby se stroj probudil, musel jsem ten modul úplně vyndat. (Ale možná něco vylepšili, časem to zkusím)
    Quando omni flunkus moritati
    19.9.2009 10:50 Jiri Slaby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009

    K tomu zacleneni: neni se cemu divit, ten kod neni uplne koser. Nicmene zaclenovat se bude. Ale ne jako samostatny "swsusp". Misto toho bude soucasny swsusp vylepsen.

     

    Ano, nvidia muze byt problem pro upstream swsusp. Ze zvedavosti, nepomuze zvyseni SPARE_PAGES v kernel/power/power.h na dvojnasobek? nvidia dela velke alokace behem suspendu a ten soucasny objem ji nemusi stacit. Pricemz si dokazu predstavit, ze ikdyz alokace selze, tak oni vrati nechybovy stav. TOI pouziva std. 2M.

    20.9.2009 02:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    K tomu zacleneni: neni se cemu divit, ten kod neni uplne koser.
    Což to je mi jasný.
    Ale ne jako samostatny "swsusp". Misto toho bude soucasny swsusp vylepsen.
    Nic proti - pokud se tam teda dostanou všechna vylepšení, která potřebuju, aby mi swsusp fungoval. ;-)
    Ze zvedavosti, nepomuze zvyseni SPARE_PAGES v kernel/power/power.h na dvojnasobek?
    Zkusim, až se v tom zase budu někdy rejpat.
    Quando omni flunkus moritati
    26.9.2009 21:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Ze zvedavosti, nepomuze zvyseni SPARE_PAGES v kernel/power/power.h na dvojnasobek?
    Zvýšil jsem, pomohlo*. Dám tomu pár dní testování a uvidíme, jestli se něco nepokazí. (sync před uspáním jsem dělal už doteď a budu v tom pokračovat ;-))
    Quando omni flunkus moritati
    17.9.2009 14:32 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Škoda toho TuxOnIce

    Situace kolem uspání a hibernace je momentálně v Linuxu tragická. Dalo by se to shrnout asi takto:

    • Hibernace, která je přímo v mainline kernelu, se nikdy neprobudí. Nemá smysl to vůbec zkoušet. Nechápu, proč tam vůbc je. Mělo by tam být upozornění, označení EXPERIMENTAL a podobně. Jen ohrožuje data důvěřivých uživatelů a nepřináší žádný užitek.
    • Do verze 2.6.28.x fungoval znamenitě TuxOnIce. Od té doby (a od zavedení věcí kolem KMS) buď nefunguje vůbec, nebo zrovna pro daný kernel nejsou patche. Celkově se tedy dá říct, že momentálně funkční hibernace pro Linux neexistuje.
    • Uspání do RAM fungovalo bezproblémově, ba znamenitě až do verze 2.6.28.x. Od této verze už uspání do RAM nefunguje. Problém už není v tom, že by se systém neprobudil. On se ani neuspí, jen se zasekne. :-D

    Fakt nechápu, jaká převratná změna musela ve verzi 2.6.29 přijít, že to všechny věci kolem uspání do RAM a hibernace poslalo do kytek. Nehledě na fakt, že nové ovladače grafiky Intel jsou už několik měsíců rozbité a nedá se s nimi pracovat. Takže ani toho slavného KMS si člověk neužije.

     

    17.9.2009 14:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Píšete o Linuxu obecně, nebo o jedné nebo několika málo instancích na vašem počítači, případně pár počítačích okolo?
    17.9.2009 19:08 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    O Linuxu obecně. Do verze 2.6.28 mně na mých počítačích i všem známým, kteří používají Linux, funovala hibernace bez potíží a totéž platilo o uspání do RAM. Od verze 2.6.29 nevím o nikom, komu by tohle fungovalo.

    Pokud je tu někdo s vanilla kernelem verze 2.6.29 a vyšší, komu funguje buď uspání nebo hibernace, ať už s TuxOnIce nebo s původní (podle mě nebezpečnou a nefunkční) implementací, moc rád se od něj něčemu přiučím.

    Kdysi jsem řešil problém, že po probuzení počítače z hibernace mi nefungoval IRDA port a musel jsem ho ručně zapnout. :-D Dokonce jsem to hlásil jako bug a vývojáři TuxOnIce to dali do pořádku prakticky okamžitě. Nicméně ve srovnání s dnešní situací se mi nefunkční IRDA zdá jako titěrný a nesmyslný problém.

    CIJOML avatar 17.9.2009 19:59 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    2.6.31 vanilla original EEE901 funguje do RAM i na disk - na Prestigio 159W to same - vzdy posledni vydany bios

     

    17.9.2009 23:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    A přibližně se to týká třech lidí nebo tří set? A ti vaši známí mají různý hardware, různé konfigurace softwaru atd., nebo všem svým známým doporučujete osvědčenou značku základních desek a čipsetů, a teď je s tou jednou řadou problém, a vy to zobecňujete na vše? Z toho původního komentáře to není poznat, a vzhledem k tomu, že se tady v diskusi objevují i komentáře od lidí, kterým to funguje, ta vaše generalizace se mi zdá přehnaná. Ne že by zrovna mně fungovalo uspávání počítačů pod Linuxem bez problémů, ale v mém případě je to spíš rukama a neochotou to řešit, protože u desktopu mi delší boot ráno nevadí, a u notebooku nefunkční touchpad po probuzení nějak přežiju, stejně ho používám nerad.
    18.9.2009 05:53 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Týká se to (odhadem) deseti lidí. Hardware mají v podstatě různorodý, někdo starší 32-bit, někdo 64-bit, různé značky. Já nikomu nic nedoporučuju, hardwarem se nezabývám a neradím lidem, co si koupit.

    Přiznám se, že kdybych pečlivě hlásil každý bug a snažil se zachytit aspoň jednu rozumnou logovou hlášku přes netconsole, možná by se to dalo vyřešit. Už takové věci nedělám, přece jen toho elánu nemám tolik jako dřív. :-D Ono se to těžko řeší, když ten stroj odporně zatuhne. Pak nezbývá než přebootovat, zkusit vyhodit nějaký modul, znova zkusit uspat... Na to už prostě nemám nervy. A mám dojem, že před cca třemi lety tam byly mnohem menší problémy (například IRDA), které navíc bylo možné nějak vyřešit. Dnes vidím jenom sekanec a nemám tušení, co se tam děje.

    Jendа avatar 17.9.2009 17:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Hibernace, která je přímo v mainline kernelu, se nikdy neprobudí.
    Nemáte pravdu, mně se probouzí úplně bez problémů. Takže určitě neplatí nikdy. Jádra 2.6.24 - 2.6.30, předtím jsem hibernaci nezkoušel.
    Nemá smysl to vůbec zkoušet.
    Vyzkoušel jsem, fungovala mi na první pokus (distribuční jádra Archu a Debianu). Pravda, pak jsem chtěl obraz paměti šifrovat a na to bylo potřeba upravit skripty v initramdisku, ale bez šifrování mi to šlo v pohodě.
    Nechápu, proč tam vůbc je.
    Nevím, ale řekl bych, že proto, aby fungovala hibernace.
    Jen ohrožuje data důvěřivých uživatelů
    To tedy nevím, jak může neprobuzení se ohrozit data. Filesystém na tom bude stejně, jako kdyby vypadla elektřina.
    a nepřináší žádný užitek.
    Mně se hibernace docela hodí - spouštění všech služeb trvá strašně dlouho, takhle mám za chvilku počítač přesně v tom stavu, v jakém jsem ho uspal.
    Fakt nechápu, jaká převratná změna musela ve verzi 2.6.29 přijít, že to všechny věci kolem uspání do RAM a hibernace poslalo do kytek.
    Žádných problémů jsem si nevšiml. Akorát jsem trochu zápasil v VirtualBoxím modulem.
    17.9.2009 19:18 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Já mám vanilla kernel, takže to nemá smysl takhle srovnávat. Distribuční kernel jsem nikdy nezkoušel a ani to nemám v plánu.

    Mně původní hibernace ještě nikdy nefungovala. Pravda je, že jsem to zkoušel jen cca desetkrát, ale pokaždé to naprosto spolehlivě selhalo. Počítač se buď neprobudil, nebo se vůbec neuspal a zatuhl. TuxOnIce donedávna fungoval spolehlivě.

    Mně už původní hibernace při jednom z pokusů o uspání poškodila filesystém. Konkrétně to byl Reiser4 a byl to jeden z mála případů, kdy jsem ho musel opravovat pomocí fsck. Mám za to, že se jednalo o něco vážnějšího než ekvivalent výpadku napájení.

    Užitek přináší pouze spolehlivá a funkční hibernace. TuxOnIce byl až donedávna ideálním řešením. To, co je dnes v kernelu, mi spolehlivé nepřipadá. I s uspáním do RAM byl problém, protože počítač se cca při každém desátém uspání neprobudil. Jakmile to nemá rozumnou spolehlivost, nemá to smysl. Dnes už mi uspání do RAM nefunguje vůbec, takže je to fuk.

    Asi nemá smysl to nějak řešit. Třeba mám špatný BIOS. Taky už jsem líný při každém selhání shromažďovat logy a hlásit bug, což jsem dřív dělával.

    stativ avatar 17.9.2009 19:28 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Co se týče Reiser 4 tak bych to zas tak neházel na hibernaci. Ačkoliv FS je (byl?) to určitě pěkný, slyšel jsem na něj docela dost nadávek co se týče poškození FS.

    A jen tak mimochodem Arch používá vanilku.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    20.9.2009 17:57 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Ačkoliv FS je (byl?) to určitě pěkný
    Je.
    slyšel jsem na něj docela dost nadávek co se týče poškození FS.
    Taky už se mi párkrát rozsypal, ale vždycky to bylo hardwarem. (Vadný disk || vadná RAM || vadný kabel) == (fsck.reiser4: Read nodes: 12345678, Nodes left in tree: 1234567) :-).
    make menuconfig, not war!
    17.9.2009 19:57 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Ja som sa ale napr. od kernelu 2.6.28 az po 2.6.31 s problemom uspania do ram a nasledneho prebudenia nestretol a pouzivam to kazdy bozi den. Mam ale nvidia kartu a driver z oficialnych stranok. Mozno je to tou intel grafikou, mozno niecim inym na tvojom stroji, no u mna to ide. Co sa tyka hibernacie, to nepouzivam, neviem potvrdit.

    17.9.2009 21:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Aby těch věcí, kdy prohlašuje něco, co platí pro tebe, za všeobecně platné, nebylo málo, tak
    Do verze 2.6.28.x fungoval znamenitě TuxOnIce. Od té doby (a od zavedení věcí kolem KMS) buď nefunguje vůbec
    Pro 2.6.29 byl patch a TOI fungoval naprosto bez problémů, nedávno jsem rebootoval s 33 dní uptime.
    nebo zrovna pro daný kernel nejsou patche.
    Pro 2.6.30 patch nebyl, ale zato se v mailing listu objevila adresa na gitový strom, ze kterého se nechalo 2.6.30 udělat a TOI fungoval. Pro 2.6.31 patch je, používám na dvou strojích a na obou funguje.
    Quando omni flunkus moritati
    18.9.2009 05:55 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Možná mám špatný BIOS.

    Josef Kufner avatar 17.9.2009 21:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Jak hibernace co je v kernelu, tak uspávání do RAM mi funguje s téměř 100% úspěšností. Nebude to klasický PEBKAC ?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.9.2009 22:51 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Spíš to (ne)funguje na konkrétním hardware... HIbernace (na linuxu) nikdy nebyla spolehlivá v tom, že by běžela všude.

    18.9.2009 09:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Já s vámi nemohu souhlasit. Mám přesně opačnou zkušenost - s jádry do 2.6.28 (včetně) mi suspend to RAM nefungoval (fungoval v nějakých hodně starších, ale pak přestal jít, jestli si správně pamatuju někdy okolo 2.6.26). Jádro 2.6.29 to zpravilo a v 2.6.30 taktéž funguje perfektně. Suspend to disk (hibernace) mi fungoval snad vždy. Testováno na 2 strojích s čipovou sadou a grafikou AMD/ATI.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.9.2009 09:33 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Jen doplním, že používám oficiální suspend z vanilla kernelu. Žádné sr**ky jako TuxOnIce mi do systému nesmí ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.9.2009 14:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Žádné sr**ky jako TuxOnIce mi do systému nesmí
    Vy jste, pane, vůl.
    Quando omni flunkus moritati
    18.9.2009 22:49 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Nápodobně, pane :-) Vy mi také lezete už delší dobu krkem, obzvláště v diskuzích o KDE a politice, arogance z vás z nich přímo čiší.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    19.9.2009 10:52 Jiri Slaby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Ne, neni vul. Jen spravne tusi/vi, ze TOI pouziva strasne moc hacku.

    18.9.2009 17:06 Blaazen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce
    Dobrý den, moje zkušenost je taková, že na nový notebook (čipset a CPU Intel) jsem zkoušel dát v červenci Debian s jádrem 2.6.26 a z hibernace i ze Suspend To RAM se to probudilo rovnou do kernel panic. Zkoušel jsem všemožná nastavení, upgrade jádra na 2.6.30 a nic nepomohlo (čímž nevylučuju problém ve mně, tehdy jsem s Linuxem spíš začínal). Pak jsem zkusil Kubuntu 9.04 s jádrem 2.6.28 a šlo to hned, bez nastavování. Od té doby 100% funkčnost. B.
    Nicky726 avatar 18.9.2009 12:52 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Nehledě na fakt, že nové ovladače grafiky Intel jsou už několik měsíců rozbité a nedá se s nimi pracovat. Takže ani toho slavného KMS si člověk neužije.

    Včera jsem nahodil aktuální Arší intel ovladače, podle wiki zapnul KMS, rebootoval a měl funkční grafiku včetně KMS. Žádné problémy s grafikou jsem zatím nezaregistroval.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    21.9.2009 22:21 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Právě dnes ten bug uzavřeli, prý už to funguje a nedochází k zamrznutí.

    Nicméně otázka je, za jakých podmínek. Například já mám dual head konfiguraci 1050x1680 svisle a 1024x768 vodorovně s překrytím 90 pixelů (aby virtuální screen nepřesáhl limit pro 3D akceleraci). S něčím takovým má KMS pořád těžký problém.

    19.9.2009 10:55 Jiri Slaby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda toho TuxOnIce

    Apeluji na vas, abyste to reportovali. Ikdyz se vam nechce. Takhle to nebudete mit funkcni nikdy. (Ano, na muj vkus linux az moc testovani prenasi na lidi. Ale zaroven nevim, jak to zlepsit.)

    18.9.2009 07:50 ticcky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009

     Nechci rypat, ale nerozumnel jsem vtipu v komentari ve zdrojaku v citacich, tak jsem se koukl na original... =)

    v orig. zni takto:

    /* Promote an attitude of violence to a BIOS engineer today */

     

    a v cestine je to podle me:

    /* Dnes podpor nasilny postoj k vyvojarum biosu */

     

    19.9.2009 19:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Překlad v článku je určitě přesnější než cos napsal.
    stativ avatar 20.9.2009 07:58 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Přesnější není, ale nezní tak kostrbatě. U překladu jde o to najít překlad, který zní přirozeně ale zároveň je co nejpřesnější. Osobně spíš kladu důraz na přirozenost. Pokud chci doslovný překlad, který se nedá pořádně číst můžu použít překladač.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    18.9.2009 17:13 snehuliak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009

    Suhlasim s ticcky s tym prekladom. Dufam ze takto zle sa neprekladaju cele jaderne noviny. Asi by som sa mal raz konecne pozriet na original....

    18.9.2009 18:38 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009

    Chyby su vsade, ja som ale velmi vdacny za preklady, aj ked mozno len 99,9% spravne. Je to to vyborne citanicko, aj ked zvacsa tomu velmi nerozumiem :D ale to je druha strana mince. Takze dakujem autorovi prekladu.

    18.9.2009 20:47 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009

    +1

    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    19.9.2009 19:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Já zas doufám, že nikdo nebude překládat JN tak špatně jako ticcky ;-)
    20.9.2009 11:43 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009

    Jak na zkousku uzavrit popisovac 2, abych si mohl vyzkouset to chovani pri uzavrenem popisovaci?

    21.9.2009 08:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    #include <unistd.h>
    close(STDERR_FILENO);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.9.2009 13:05 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    V bashi stačí za příkaz přidat 2>&-.
    13.12.2021 09:55 geebranz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 26. 8. 2009
    Good innovator

    polebarnssalemor.com

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.