abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Zajímavý projekt

    Vývojáři se podařilo vytvořit patch pro Wine, díky kterému je možné na linuxovém stroji nainstalovat a spustit Adobe Photoshop (testováno s verzemi Photoshopu PS2021 a PS2025). Dalším patchem se podařilo umožnit dokonce instalaci téměř celého Adobe Creative Cloud Collection 2023, vyjma aplikací Adobe XD a Adobe Fresco. Patch řeší kompatibilitu s windowsovými subsystémy MSHTML - jádrem prohlížeče Internet exporer, a MSXML3 - parserem

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Hackeři zaútočili na portál veřejných zakázek a vyřadili ho z provozu. Systém, ve kterém musí být ze zákona sdíleny informace o veřejných zakázkách, se ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) nyní pokouší co nejdříve zprovoznit. Úřad o tom informoval na svém webu a na sociálních sítích. Portál slouží pro sdílení informací mezi zadavateli a dodavateli veřejných zakázek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Nová verze

    Javascriptová knihovna jQuery (Wikipedie) oslavila 20. narozeniny, John Resig ji představil v lednu 2006 na newyorském BarCampu. Při této příležitosti byla vydána nová major verze 4.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:33 | Zajímavý projekt

    Singularity je rootkit ve formě jaderného modulu (Linux Kernel Module), s otevřeným zdrojovým kódem dostupným pod licencí MIT. Tento rootkit je určený pro moderní linuxová jádra 6.x a poskytuje své 'komplexní skryté funkce' prostřednictvím hookingu systémových volání pomocí ftrace. Pro nadšence je k dispozici podrobnější popis rootkitu na blogu autora, případně v článku na LWN.net. Projekt je zamýšlen jako pomůcka pro bezpečnostní experty a výzkumníky, takže instalujte pouze na vlastní nebezpečí a raději pouze do vlastních strojů 😉.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý projekt

    Iconify je seznam a galerie kolekcí vektorových open-source ikon, ke stažení je přes 275000 ikon z více jak dvou set sad. Tento rovněž open-source projekt dává vývojářům k dispozici i API pro snadnou integraci svobodných ikon do jejich projektů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    17.1. 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    17.1. 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (39%)
    Celkem 517 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 10:22
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    3.3.2011 07:58 Abcbca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Preco mi ide KDE4 tak pomaly a fluxbox tak rychlo? :-)
    3.3.2011 19:42 paralen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    No lebo v KDE je o nieco viac aplikacii jak len menu a panel
    3.3.2011 21:53 aaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    No lebo v KDE je o nieco viac ZBYTOCNYCH EYE CANDY aplikacii jak len menu a panel
    3.3.2011 22:29 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    to je jako kritizovat ntb s cenou 60k ze je moc drahy, protoze v nem je zbytecne moc pameti, moc vykonej procak a zbytecne silne graficka karta...

    proto existuje vec, ktere se rika vyber...neznas?
    4.3.2011 18:23 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Počet aplikací nehraje roli, jde jen o to že to je blbě udělaný, nic jiného.
    pavlix avatar 4.3.2011 19:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Přesně tak, když triviální aplikace zabírá desítky megabajtů ramky, tak se dá celkem očekávat, že s ostatními parametry na tom nebude lépe a výsledek bude takový, jaký je v KDE.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.3.2011 15:13 Xjmeno363
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    konkrétně a nějaký důkaz, nebo jenom tak blbě plácáte? co považujete za triviální? Kolik jste toho sám naprogramoval?
    pavlix avatar 9.3.2011 16:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Musím na takový připitomělý ufňukaný komentář reagovat?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.3.2011 08:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Asynchronní KIO jobs

    V první ukázce se volá pouze KIO::copy() a hned na to KIO::move(). Z toho by člověk nabyl dojmu, že se jedná o blokující funkce (až se dokončí KIO::copy(), zahájí se KIO::move()).

    Jenže v následující ukázce MainWindow::copyDir() se volá KIO::copy() a teprve po té se registrují signály, dodělávají widgety a podobně. Tady to vypadá, že volání KIO::copy() pouze připraví objekt, ale nic se ještě nevykoná (kdyby ano, tak by celá úloha mohla skončit, ještě než se dotaneme k nastavení signálů). V dalším kódu se ale nikde objektu current_job neříká, aby zahájil činnost, ani se nikde nečeká na jeho ukončení.

    Jak to tedy je?

    progdan avatar 3.3.2011 20:44 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asynchronní KIO jobs
    Jedna se o neblokujici operace, KIO::neco() jen vytvori objekt KIO::Job a spusti na pozadi proces, ktery zacne provadet prislusnou operaci.

    V prvni ukazce jde pouze o demonstraci API, realne pouziti je az v naslednych ukazkach. V clanku to neni jasne uvedeno, za to se omlouvam.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    5.3.2011 15:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asynchronní KIO jobs
    Nechybí pak v druhém příkladu registrace signálu pro dokončení operace? Pokud se KIO::Job spustí okamžitě při vytvoření, co se stane se signály, které úloha odešle, ještě než se původní vlákno dostane k jejich registraci?
    progdan avatar 5.3.2011 16:00 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asynchronní KIO jobs
    Nechybi: connect(current_job, SIGNAL(finished(KJob*)), this, SLOT(jobFinished(KJob*)));

    Prvni signal emituje KIO::Job 200ms po spusteni, takze hlavni proces ma dost casu se na signaly KIO Jobu povesit, a o nic neprisel.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    5.3.2011 16:13 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asynchronní KIO jobs
    Přehlédl jsem. Jen spoléhat se, že se proces do 200 ms dopracuje k registraci, mi přijde nebezpečné. Když už se pracuje souběžně, mělo by se to řešit správně.
    mirec avatar 3.3.2011 09:21 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Síce to moc s témou nesúvisí, ale funguje niekomu kuiserver pre KDE 4? Som používateľ KDE, ale nemám ani plasmu ani kwin, chcel by som ale úlohy KIO zoskupené do jedného okna ako to bolo v KDE 3 a zo začiatku v KDE 4.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    3.3.2011 10:02 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Co je to kuiserver? Nepodařilo se mi to najít na webu KDE ani vygooglit.
    mirec avatar 3.3.2011 10:09 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Příloha:
    Dal som link (klik) na obrázok. Bol to program, ktorý zobrazoval joby zgrupované do jedného okna, nie ako kopu okien lietajúcich po monitore. Kuiserver som mal rád, hlavne keď porovnám s notifikáciami plasmy ku ktorým by som potreboval manuál a chvíľu pozerať na notifikáciu že čo to zas po mne chce. Asi už starnem, v každom prípade plasma je na mňa moc zložitá.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    3.3.2011 13:26 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Tak z tohohle obrázku už je mi jasné, co to dělá. Vypadá to jako dobrý nápad, škoda, že to nefunguje.
    progdan avatar 3.3.2011 20:47 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    kuiserver mi funguje, odhadem tak od verze KDE 4.4, 4.5 s nim nebyly zadne problemy. Ve starsich verzich KDE4 to blblo.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    progdan avatar 3.3.2011 20:49 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Jeste doplnim, ze jinak, nez pres notifikacni panel v Plasme se to uz v KDE4 vytahnout neda, onen okenni zpusob z KDE3 uz neexistuje.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    mirec avatar 4.3.2011 09:46 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    jinak, nez pres notifikacni panel v Plasme se to uz v KDE4 vytahnout neda

    Veď práve, do 4.5 mi to išlo ešte okenným spôsobom. Asi si budem musieť kuiserver opraviť sám.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    4.3.2011 12:39 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    V první ukázce je chybka, je tam „destination“ místo „link“:
    KIO::CopyJob *linkJob = KIO::link(source, link, HideProgressInfo);
    
    progdan avatar 4.3.2011 22:32 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci

    Diky, opraveno.

    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    LukynZ avatar 4.3.2011 14:07 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    kio je hlavne technologie, ktera si cas od casu zacne zrat 100% cpu a nikdo nevi proc
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2011 14:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Ne, je to hlavně technologie, které najednou umře spojení a nedá se s tím nic dělat.
    Max avatar 5.3.2011 15:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Ne, je to hlavně technologie, která neumožňuje komunikaci mezi dvěma STEJNÝMI kio, tzn. kopírovat něco z fish:// na fish://, nebo ze smb:// na smb:// atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    progdan avatar 5.3.2011 16:17 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Zkousel jsem ted schvalne fish:// to fish:// a bez problemu to kopiruje. Zadnou sambu nemam po ruce, ale verim, ze to taky bude fungovat. KIO procesy mezi sebou navzajem umi komunikovat libovolne.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Max avatar 6.3.2011 13:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Mně to nefunguje a nejsem sám. I s čistýma konfigurákama KDE 4.6.0. Co ty máš za verzi KDE?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    progdan avatar 6.3.2011 13:49 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    4.6.41, neco mezi 4.6.0 a 4.6.1
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Max avatar 6.3.2011 14:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Hmm, takže novější verze. Teď se dívám na repo archu,že už je k dispozici 4.6.1. Hmm, že bych zkusil upgrade, zda to opravili.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.3.2011 16:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Tohle mi na starším KDE taky nechodí, přitom v KDE3 to chodilo dobře. Já pořád nemám pocit, že jsem přechodem na KDE4 něco získal :-(
    progdan avatar 6.3.2011 16:54 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Porad je tady projekt Trinity, dokonce i s balicky pro Debian.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Max avatar 6.3.2011 17:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    V archlinuxu je k dispozici jen pro 32bit (od jednoho nadšence), navíc vývoj aplikací pro KDE3.5 se zastavil, takže tím si člověk začne také pěkně komplikovat život. Zachvíli to začne být nepoužitelné prostředí :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 6.3.2011 17:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Já ten pocit mám. Možnosti efektů přímo v kwinu jsou paráda. Dřív, když jsem potřeboval třeba průhlednost, nebo ty náhledy na všechny okna, tak jsem musel oželet kwin. Nyní mohu používat obojí.
    Dalším důvodem byly aplikace pro qt4, které se hodně šířily a poté i samotné aplikace pro KDE4. Dalo by se tedy říci, že jsem byl přinucen okolnostmi. Navíc s KDE4.6.0 + xrender se u mně smazal výkonnový rozdíl mezi KDE3 a KDE4, takže já jsem spokojen. Jen v tom jobu mně sejřila ta chybka se stejnými kio. Našlo by se ještě několik much, ale myslím, že celkově to mohu hodnotit velmi kladě.
    Další bonus, který jsem nikdy neřešil, bylo posílání zpráv z Netware klientům, který mi KDE4 automaticky zachycuje a ukazuje v systray. To mi KDE3.5 nedělalo (možná to šlo nějak nastavit, ale to nevím).
    Stejný informační panel pro všechny je velmi zajímavý nápad, známému třeba vyhovuje, ale já jsem stále na váškách, nicméně ho úplně nezavrhuji.
    A to jsem jen uživatel, z programátorského hlediska to má oproti KDE3 asi mnohem více výhod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 7.3.2011 11:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Tak jsem v jobu upgradnul na KDE4.6.1 a nic. Stále mi to nejede. Další možností je ještě vyčistit konfiguráky, ale nato zatím dlabu. To kdyžtak vyzkouším na jiném PC.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.3.2011 10:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    export HOME=/tmp

    Takhle testuju.
    Max avatar 8.3.2011 12:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Hmm, pěkný. To mně nenapadlo. Je to lepší, než zálohovat konfiguráky a znovu je obnovovat. Díky :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.6.2013 13:27 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Omlouvám se, že oživuji 2 roky starou diskusi, ale nemůžu k tomu nikde nic najít. Nevíte někdo, jestli v současné době KIO podporuje IPv6? Nedaří se mi připojit na druhý počítač v mé síti na lokální IPv6 adresu fish://user@fe80:...%wlan0
    8.6.2013 15:14 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Samozřejmě se s hranatýma závorkama jsem to zkoušel. Na ten počítač si přes IPv6 pingnu, připojím přes ssh a funguje mi i scp a sh v mc, ale v KDE mi to nejde. Bug?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.