Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Canonical Launchpad vypíná systém správy verzí Bazaar. Vývojáři mohou své repozitáře do 1. září přemigrovat na Git.
Byla vydána nová verze 2.53.21 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Petici za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě lze podepsat na ePetice.
Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu linuxového telefonu Liberux NEXX s osmijádrovým procesorem Rockchip RK3588S, 32 GB LPDDR4x RAM a 6.34″ 2400×1080 OLED displejem. Cena telefonu je 1 310 eur.
Miro Hrončok vyhrál volby do Fedora Council. Mezi sedmi kandidáty, kteří se ucházeli o dvě křesla, nakonec získal nejvíce hlasů - 1089. Česká komunita má tak po delší době opět zástupce v nejvyšším orgánu Fedory.
Redox OS (Wikipedie), tj. mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust, nově podporuje X11 a GTK 3.
Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Robert Krátký, písmo: Martin Stiborský
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
od jisté německé firmyněmecká = nacistická? Eh...
Proc myslis, ze US automobilovy prumysl dostal za prvni ropne krize od Japoncu takovou tafku? Proste prestal fungovat tehdejsi recept na vyrobu auta.
1250 kg oceli
200 kg litiny
100 kg plastu
50 kg textilii
20 kg skla
20 kg plastu
Vse vemte do velke haly, obklopte to hlouckem lidi v monterkach a povozte to po pasu po obvodu haly. Vysledek odvezte ven na plochu, nechte chvili odstat a pak odlifrujte nekam do autosalonu.
Vysledek? Treba neco takoveho. Predimenzovany motor, primitivni automaticka prevodovka, do nekterych mist v kufru se nedalo dosahnout, jizdni vlastnosti lode, bezpecnost katapultu, spotreba tanku, slicovani dilu takove, ze do mezery mezi dvermi a blatnikem sly strcit prsty. Na druhou stranu extremni pohodli, spolehlivost naddimenzovane techniky, jednoduchost vyroby.
Jeste zkraje devadesatych let, kdyz se inzenyri od nas fabriky vydali "na zkusenou" po US chemickach, vratili se s rozsirenyma ocima a jednoduchym zaverem "kdybysme se meli ridit jejich zvyklostmi a normami, vsichni nas tady ukamenujou". To, na co se tady vymyslely sila, pneudoprava, odlucovace na kanalizaci, spalovaci stanice na odplyny, tam normalne lezi na betonovych plochach a lifrujou to bagrama. Vysledek mentality tvarovane levnymi surovinami a velkymi rozmery zeme.
přesnost měříme přiložením výrobku na výkresDoufám, že používají jednu z těch skvělých tiskáren, která, když se obsah nevejde do tisknutelné oblasti, tak ho zmenší
u letadel je už několikátý kus sériový, tedy nedělá se desítky až stovky prototypů a velkosérie je to, co je u aut zaváděcí série a většinou výrazně méně.Kdyby několikáty, často je to už ten třetí, první jde na zátěžové zkoušky, druhý na letové. U Boeingu 747, pokud si dobře pamatuju, byl dokonce jen jeden prototyp, na kterém se dělaly oba druhy testů. A pak ho po zkontrolování a dovybavení prodali aerolinkám (i když mám pocit, že jen jako cargo verzi), protože ani firma jako Boeing si nemohla dovolit dát tak drahou potvoru jen tak do šrotu nebo do muzea.