abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 728 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    9.5.2012 01:24 mhepp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Jde nám o to, aby když provádíme migraci živého systému, jsme měli data z určitého času.
    Teda musím říct, že tato věta mi vyrazila dech. Nejsem češtinář, ale pár hrubek tu přímo bije do očí:
    1. „aby ... jsme“ -- CO TO JE ZA PASKVIL? Správně je jedině „abychom“
    2. když už snesu aby jsme, tak za aby patří čárka.
    3. Nezněla by přirozeněji tato formulace: Jde nám o to, abychom měli data z určitého času, když provádíme migraci živého systému?
    Ale abych nebyl jen kritik... Tento díl přinesl užitečné použití tar-u a ssh. Je to moc dobrý způsob, jak přenést velký objem malých souborů. Používám často. Tento způsob se dá použít i lokálně místo cp. Často dosahuje lepších výsledků:
    cd source;
    tar -c ./ | (cd dest/; tar -xvf -; ) 
    
    Při migraci souborového systému jsem jednou použil i meziuložiště v podobě druhého disku. Operace pak vypadala následovně:
    cd /data 
    tar -c ./ > /dev/sdb
    umount /data; mknovyfs /dev/sdaX; mount /dev/sdaX data/; cd /data/
    tar -xvf /dev/sdb
    
    Když jsem migroval data z datového úložiště, tak mi přišlo zbytečné, abych ukládal ohromný stream dat na souborový systém, když to není potřeba... Použít celý dosk bylo logické, navíc tím odpadla režie oprací FS vrstev...
    Petr Tomášek avatar 9.5.2012 07:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    cd source;
    tar -c ./ | (cd dest/; tar -xvf -; ) 
    
    +1 (teda, az na to, ze "xvf" se pise bez "-" a mas tam navic zbytecne jeden strednik ;-) )
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    9.5.2012 08:26 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    man tar

    tar [-]
    9.5.2012 11:12 mhepp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    No, na některých systémech, na kterých mám účty, to bez pomlčky (tar xvf) nefunguje. Naopak, s pomlčkou (tar -xvf) mi tar ještě nezařval nikde...

    Ale to je jako s ps. Linux má zažitou konvenci bez pomlcky (ps afx), kdežto na Sun(?, myslím) zase bez pomlčky křičel... ale to jsou jen drobnosti...
    9.5.2012 14:47 kos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Ahoj, místo sekvence: cd /dest; do_something bych vřele doporučoval použít cd /dest && do_something. Ono se to cd nemusí vždy podařit :-).

    U toho taru samozřejmě stačí tar c . | tar x -C dest/
    9.5.2012 19:55 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    ...pokud vaše implementace taru podporuje -C
    Heron avatar 9.5.2012 08:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Pri kopirovani za behu je lepsi si vytvorit snapshoty a zkopirovat ty. Potom lze na systemu delat cokoliv a kopie bude stale konzistentni.

    Dale misto cp radeji k tomuto ucelu pouzivam rsync. Snadno se necha navazat prerusene kopirovani.

    Ten swap je tan jen pro s2disk?
    Max avatar 9.5.2012 10:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Po delším přemýšlení jsem je v článku nakonec nezmínil. Kdo ví, co dělá, tak o nich ví, kdo neví, tak bych dotyčné jen zašmodrchal do btrfs, nebo LVM.
    rsync jsem zmínit zapomněl (na nějakou drobnost vždy zapomenu, ale naštěstíje tu diskuse, takže se to lidé stejně dozví :) ).

    Pokud jde o swap, tak ten vytvářím preventivně. Na nových PC nikoho 4-8GiB nezabijou(nebo pro použití na zmíněný s2disk) a na starých systémech potřebujou lidi swapovat :). Pokud tedy narážíš nato, že swap není potřeba, tak nesouhlasím a odporuji :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 9.5.2012 12:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Krom nějakých defaultních instalací (kde to vytvořil instalátor a admin do toho nezasahoval) jsem swap hodně dlouho (určitě pět let), nikde neviděl. Obzvláště dnes, kdy je cena paměti na úrovni 8GB / tisíc korun mi přijde swap vhodný tak akorát pro s2d. Ale nechám se poučit :-).

    Jinak právě na nových PC s SSD diskem může 8GB ukrojeného třeba z 64GB disku někomu vadit může. Nehledě na zbytečné zápisy navíc. Obzvláště, když za tisícovku může mít o 8GB RAM víc.
    9.5.2012 12:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Jeden duvod pro swap je ten, ze kdyz uz pamet dojde, tak system bez swapu zacne thrashovat dost neprijemneji nez system se swapem. A pokud se jedna o interaktivni system, tak si toho clovek muze vsimnout a v te fazi jeste neco delat. Zatimco jakmile zacne thrashovat system bez swapu, tak zacne byt v podstate nepouzitelny az do chvile, nez se aktivuje OOM a neco zabije.
    9.5.2012 12:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Ale je pravda, ze osobne swap taky uz vubec nepouzivam.
    9.5.2012 14:10 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Swap je dobry pro zjisteni, ze server potrebuje dalsi pamet.
    Nastavis si swappiness treba 10 a jak se zacne plnit pres par procent, vis, ze mas pridat.
    9.5.2012 13:08 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    druhé použití pro swap je /tmp s tmpfs ...

    má tu výhodu, že se po každém restartu smaže a nemusíte se o něj starat ...
    10.5.2012 18:31 cita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    1000kc kdyby : )

    slysel ste uz o ecc?
    11.5.2012 19:44 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Osobně mám swap jen malý v souboru na disku (na systémové partition), a s2d dělám tamtéž, vyhrazovat extra partition jen na ten swap mi už nějaký ten rok připadá také zbytešné.
    11.5.2012 14:48 iKoulee | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Osobne preferuji rsync az ve "druhem kole". Tzn na poprve pouzit cp nebo tar v pripade ze prenasim prez nezabezpecenou verejnou sit tak scp a az v pripade ze kopirovani spadlo v prubehu, nebo ze potrebuju sesynchronizovat zmeny od snapshotu do soucasnosti pouzivam rsync. Hlavne z duvodu rychlosti

    Jinak par drobnosti k clanku:

    v pripade bitove kopie rozhodne se vyplati u dd pouzit parametr bs protoze default je 512B a to je dost pomale optimalne pouzit nejaky nasobek velikosti bloku, osobne bez dlouheho zkoumani pouzivam 4k

    Dal pokud jde o migraci za behu a chci minimalizovat offline stav, tak provedu prvni kopii necim rychlejsim tar/cp, pak provedu rsyncem synchronizaci, treba i nekolikrat po sobe (zalezi na tom jak moc se meni data na migrovanem stroji), tak az se cas behu rsyncu zkrati na akceptovatelnou dobu, pak se puvodni stroj odstavi, optimalne do jineho systemu provedu zaverecnou synchronizaci a spustim system na novem stroji/disku.

    Dale pokud migruji data ze stroje na stroj, ktere maji soukromou sit je nejrychlejsi reseni dle meho nazoru tar/dd + netcat
    # box 0
    tar -cf | netcat -l -p 12345
    
    # box 1
    netcat box0 12345 | tar -xf -
    
    # box 0
    dd if=/dev/md0 bs=1480 | netcat -l -p 12345
    
    # box 1
    netcat box0 12345 | dd of=/dev/md1
    
    Even if you fall on your face, you’re still moving forward
    9.5.2012 09:03 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    tar cvf - /bin/ /boot/ /dev/ /etc/ /home/ /lib/ /opt/ /root/ /sbin/ /srv/ /usr/ /var/ | ssh root@192.168.1.1 "cd /mnt/newdisk && tar xvf -"
    Taky jsem to tak dělal. Pak mi ve 2/3 kopírování 120GB disku spadnul net.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Heron avatar 9.5.2012 10:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    I proto bych doporučoval použít raději rsync.
    9.5.2012 19:59 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    když na druhé straně nic není, tak rsync není potřeba, ale pokud se něco stane, dá se s ním navázat. Jinak ale také raději používám rsync.
    9.5.2012 19:57 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    A jaký je v tom problém? Tak prostě zbytek dotlačím rsync-em a je to...
    9.5.2012 09:18 pet
    Rozbalit Rozbalit vše Ach boze ;-)
    Kdyz uz chci kopirovat root oddil, tak si jej proste primountuju:

    # mount -o bind / /mnt/oldsys

    a pak muzu vesele kopirovat, protoze vsechny adresare obsahuji pouze to co je opravdu na disku a nikoli na ruznych primountovanych filesystemech.

    Napr.:

    # cp -a /mnt/oldsys /mnt/newsys

    nebo:

    # tar cf - -C /mnt/oldsys . | tar xpf - -C /mnt/newsys

    pripadne muzu i excludovat /tmp pokud ho nemam na tmpfs ;-)
    9.5.2012 09:25 pet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach boze ;-)
    A jeste si dovolim upozornit, ze to p v tar xpf je dost dulezite, protoze rika taru, aby pri rozbalovani souborum nastavil stejna prava jako maji na puvodnim disku. Jinak (pri pouziti taru podle navodu v clanku) budou vsechny soubory patrit rootovi :-(
    Max avatar 9.5.2012 10:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach boze ;-)
    -p, --preserve-permissions, --same-permissions
       extract information about file permissions (default for superuser)
    
    Toto je asi ten důvod, proč se tím člověk nezabývá, je to prostě default a pod rootem to není třeba.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.5.2012 16:55 pet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach boze ;-)
    Aha, to driv nebylo....
    9.5.2012 19:46 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach boze ;-)
    Neboj, jestli bude migrovat na vzadeleny pocitac nabootovany z Live CD, tak stejne dojede na ruzna uid a gid, protoze nepouziva --numeric-owner.
    Typicky to rozesere postfix.
    Max avatar 9.5.2012 10:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach boze ;-)
    Tento způsob zmiňuji v závěru.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.5.2012 17:03 pet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach boze ;-)
    Ktery, mountovani s -o bind?

    # mount -o bind / /mnt/oldsys
    9.5.2012 10:25 ja_kral_ll | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Hele, neni to cele pekna prasarna ? Kazdou masinu musim byt schopen kdykoli nainstalovat ze zaloh nebo dat k tomu urcenych a ne to takto bastlit.

    Kdybych tohle zacal delat v praci tak mne pozenou svinskym krokem :D
    Max avatar 9.5.2012 10:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Není, je to standardní způsob migrace systému (ručně bez nějakého druhu automatizace). To, že použiješ nějaký nástroj třetí strany neznamená, že to dělá jinak, jen ti umožní toto všechno udělat na tři kliky myší, čímž toho můžeš méně zkazit :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.5.2012 12:36 ja_kral_ll | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Nevim, delame to jinak. Vse je udelano ala cloud, takze si muzu lusknutim prstu nahodit novou pasinu ktera zastoupi jinou.

    Podobne mirrorovnani disku jsem zazil a drive nebo pozdeji to vede k bordelu
    Max avatar 9.5.2012 13:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Tak to je jasné, že cloud, či virtualizace je zase někde jinde. Nebo profesionální řešení za nekřesťanský many. Takovým profi excht řešením je třeba Altiris, kdy kliknutím párkrát na myš lze obnovit image systém na vzdálený dekstop. Myslím, že toto používají/používali v řetězcích Macro.
    V takových případech se problémy neřešení a IT Administrátor je spíš IT Technik, kdy v případě nějakého problému kašlou na řešení a prostě jen obnový image. V případě, že je desktop v jiné lokaci, tak to třeba hodinku, či dvě potrvá, no.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.5.2012 16:56 ja_kral_ll | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    no nevim, furt se mi vic libi postup kdy se vse aplikuje na cistou instalaci.

    Kdybys to takto mirroroval u vice serveru (>=100) tak se ti tam drive nebo pozdeji ukazi ruzne inkonsistence a zblaznis se z toho
    9.5.2012 11:04 hq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Ne, ze by to takto neslo. Ono migrace se da delat mnoha zpusoby, ale rekl bych, ze autor pouzil snad 2. nejhorsi moznost - prez cp (prvni je dd). Uz takovy rsync je o rad jinde a urcite, kdyz by se clovek zamyslel a trochu zagooglil, tak sezene jeste lepsi reseni.
    xvasek avatar 9.5.2012 12:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    No a co, tak tam má cp, já zase migruju systémy přes snapshot ve vmware a "druhý nejhorší" mi přijde rsync. Každý má právo migrovat pomocí svého oblíbeného příkazu, máme demokracii.
    9.5.2012 14:51 hq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Tak ano, at si kazdy dela co chce. Ale pokud mam psat na abclinuxu pro (zacinajici) uzivatele, tak by to melo mit snad vyssi uroven .. nebo ne?
    xvasek avatar 10.5.2012 13:19 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Nemyslím si, že je potřeba čekat, než člověk dojde takového osvícení, aby mohl napsat článek. Prezentovaný postup funguje, je jednoduchý, používá známé nástroje - což naopak rsync nemusí nutně pro každého být - já to vidím jako zcela dostatečné. Eric S. Raymond píše "pokud si nejste jisti, použijte hrubou sílu" - takže použití cp pro migraci systému chápu jako schválené od jednoho z největších guru. :-)
    10.5.2012 21:20 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    já žil v představě, že "hrubá" síla je migrovat přes cat /dev/sdx > /dev/sdy :-)
    xvasek avatar 11.5.2012 11:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Nejhrubější síla je projet to přes uuencode, vytisknout to na tiskárně a pak to v cílové destinaci navádět přes OCR scannerem.
    mkoubik avatar 9.5.2012 19:24 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    OT: demokracie a svoboda nejsou synonyma, naopak.
    9.5.2012 14:12 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Ja bych autorovi doporucil nastudovat jeste prepinace taru --one-file-system a -C.
    9.5.2012 17:00 pet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    No s --one-file-system jsem skarede narazil a byl bych opatrny. On totiz sice neprejde na jine primountovane svazky, ale do primountovanych virtualnich fs (devfs, tmpfs, sysfs, procfs,...) prechazi :-(.
    9.5.2012 19:42 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Tak to mate divny tar. Ten normalni slusny zahlasi:
    tar: ./proc/: file is on a different filesystem; not dumped
    9.5.2012 15:36 Numirium
    Rozbalit Rozbalit vše Clonezilla
    a je vymalovano, predpokladam, ze krome masochistu, vetsina lidi potrebuje migrovat na vetsi disk :) ... testovano na lidech a ok :)
    9.5.2012 19:51 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Clonezilla
    Pokud jde o upgrade, tak téměř vždy se převádí na větší disk a dnes už dlouho není třeba řešit problémy s disky s rozdílnou geometrií (PATA pod 8GB). Ale v případě havári se často stane, že náhradní disk je od jiného výrobce nebo jen jiného typu a je ve skutečnosti o kapínek menší (třeba jen o pár MB). Obzvlášť problematické jsou SSD disky, kde z důvodů ukousnutí části kapacity pro wear leveling může být rozdíl v kapacitě i u jednoho modelu, pokud každý z nich používá jiný firmware.

    Já osobně jsem se setkal s diskem, který hned po instalaci začal hlásit špatný stav přes SMART a jeho místo šel disk jiného výrobce, který měl místo 500.00něco GB přesných 500 GB. Naštěstí jsem v tomto případě měl na posledních GB disku swapovací oddíl, takže stačilo zrušit ho, překopíriovat disk jedna ku jedné a znova ho vytvořit.
    9.5.2012 16:56 CIJOML
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Migrace po debianovsku:

    dpkg --get-selections > seznam_baliku.out; dpkg --set-selections < seznam_baliku.out; apt-get dselect-upgrade

    a potom jen prekopirovat /etc a nahrat znovu lilo hotovka a mam jistotu ze system je novy a bez zadnich vratek.
    10.5.2012 12:05 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Vis, on je celkem rozdil mezi novym systeme vs migraci systemu. Vetsina lidi nechce prijit o /home, logy, ... proto system migruji. Pokud chteji cistej system, tak pouzijou seznam balicku a skopirujou jen tu konfiguraci.

    BTW: Pokud se nekomu na tvem old systemu povedlo zapsat do etc akceptovany certifikat pro roota (napr) tak mu ho pekne skopirujes i na ten "system bez zadnich vratek" ... :D
    9.5.2012 21:30 jan.xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Já s oblibou používám FSARCHIVER :-)
    11.5.2012 12:40 rastakajakwanna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Nebudu se radši zaplétat do rsync vs. cp (i když mi rsync přijde vhodnější) a rovnou přihodím utilitku která se může hodit při nutnosti migrovat live systém - HCP (URL= http://www.r1soft.com/tools/linux-hot-copy/?ls=LNXMNT&campaign_ID=70140000000QOL2&utm_source=linuxmint.com&utm_medium=banner&utm_campaign=LNXMNT_FTHotCopy ). S úspěchem použito všude, krom jednoho historického Debianu s 90MB volné operační paměti, který to neustál. Howk!
    16.5.2012 08:46 covex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Nekdo uz tady zminoval clonezillu, v podstate velmi podobny a starsi je partimage. Je mnohonasobne rychlejsi nez dd, protoze nekopiruje volne misto, muzete udelat image jen oddilu nebo oddilu i s partition tabulkou atd. Neni to vsespasne, protoze opet musite kopirovat na disk stejne velikosti. Pro extX filesystemy lze pouzit dump/restore. Nevyhody vsech cp/tar jsou uz zminovane pripojene souborove systemy a mnohdy take extended atributy, ACL ci selinux - na coz je potreba myslet zvlaste pokud pouzivate napr. livecd jine distribuce nez tu, kterou migrujete.
    Max avatar 16.5.2012 09:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Migrace systému: praxe
    Nekdo uz tady zminoval clonezillu

    Ano, zmiňoval jsem jí já v článku :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.