abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 54
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (69%)
     (7%)
     (11%)
     (13%)
    Celkem 196 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    6.6.2006 08:16 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Jsem rád, že se v Inkscapu rýsuje další velmi pěkný program na práci s grafikou (po Gimpu...) a ač nemám vůbec kreslící talent, stáhnu a vyskouším.

    Dík za seriál

    Plakátek fajn, jen bych oddělil číslice po třech:)
    6.6.2006 12:45 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    A krom tech cislic bych zrusil mezeru za hodinou (19.00) a z toho spojovniku za ZS bych udelal pomlcku :-). Jinak supr clanek!
    θηριον ειμι
    6.6.2006 17:41 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Plakát byl dělaný podle požadavků mojí mamky, učitelky na tamní ZŠ (a potažmo tamního ředitele), takže jsem do textu nekecal.
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    7.6.2006 08:54 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    To jsou výmluvy a dost chabé. Za typografii zodpovídáš ty a to nejsou úpravy textu, ale typografické chyby.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    7.6.2006 10:21 Pitris3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Co mate konkterne proti teto typograficke kvalite? Ja bych mozna vytkl jen tel. cislo (mezery mezi skupinami cisel), tecku za tel. cislem a udani casu. Bud 19. hodina nebo 19:00. Jen me to zajima. Dekuji
    7.6.2006 12:08 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Osobně jsem si zvykl, že typografické konvence se porušují, takže mi to na příkladu pro článek o Inscape nikterak nevadí. Ale proč si nerýpnout a neudělat (dobře míněnou) osvětu, že :-)?

    Nalezené typografické nedostatky jsou uvedeny výše a domnívám se, že jsou všechny (neoddělené číslice telefonního čísla, spojovník místo pomlčky a mezera za tečkou oddělující hodiny od minut). Tečka za telefonem je IMHO korektní, protože celý text je koncipován jako jedna věta, uvozená velkým písmenem a tedy i zakončená tečkou. Ohledně udání času: "19. hodina" by poněkud nesedělo do textu, takže tam patří buď "v 19 hodin" nebo "v 19.00 hodin". Dvojtečka jako oddělovač hodin a minut je informaticko-počítačový zmetek, který v klasické typografii nemá co dělat a zavlekli (jsme :-)) ho tam programátoři. Hodiny a minuty se v evropské typografii tradičně oddělují tečkou (bez mezery).

    Mimochodem ten spojovník místo pomlčky je taky typickou ukázkou typografické neznalosti mezi programátory a inženýry. Na klávesnici je totiž pouze mínus (numerická část), které je ale softwarově přiřazeno znaku pro spojovník, a pomlčka (alfanum. část), která je taky běžnými mapami (zcela nelogicky) svázána se spojovníkem. A běžní uživatelé pak sází spojovníky i místo pomlček a mínusů. Je to asi stále přežitek z doby, kdy počítače uměly jen 127 znaků ASCII a rezervovat 3 znaky na "pomlčky", které by byly u neproporcionálního písma všechny stejně dlouhé, se zdálo být nelogické.

    Jinak opakuji velkou pochvalu autorovi, za pěkný článek!
    θηριον ειμι
    MaT avatar 7.6.2006 20:54 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Já bych snad ještě doplnil, že některé z těchto věcí nejsou jenom typografickými zásadami, ale dokonce se o nich hovoří i v pravidlech českého pravopisu (minimálně třeba spojovníky vs. pomlčky, oddělovač minut a hodin...).
    Open source software for open minded people. :-)
    7.6.2006 15:18 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Ano, souhlasím, že je to chabá výmluva - stejně jako uznávám, že text není typograficky dokonalý. Znáš nějaký ucelený přehled pravidel typografie? (vymlouvání není moje "parketa", politik ze mně asi nebude :-D )
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    7.6.2006 16:39 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Teď si zrovna nemůžu na nějaký ucelený přehled vzpomenout, ale co se týče matematiky tak Yetiho typografický bestiář, který ve svém závěru obsahuje i informace o sázení jednotek a času. No a základní přehled lze nelézt v prakticky každé příručce (La)TeXu. Třeba Stručný úvod do typografického systému LaTeX a další příručky co jdou najít na stránkách CsTUGu. Spoustu informací lze najít na stránkách TYPO.CZ, speciálně třeba Základní pravidla hladké sazby, která jsou na můj vkus moc stručná třeba zrovna v oblasti spojovník x pomlčka x minus.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    7.6.2006 17:47 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    díky moc!
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    8.6.2006 10:47 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Jeste doporucim Beranuv Typograficky manual. Ackoliv byva popisovan jako "ucebnice zakladu typografie a sazby", myslim si, ze (vzhledem k rozsahu) je to uceleny manual. Bohuzel neni k mani v pdf, ale ve srovnani s jinymi IT publikacemi, je studentska cena 351 Kc opravdu lidova.
    θηριον ειμι
    7.6.2006 12:13 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Nesmíš se nechat ukecat lidmi, kteří neznají typografii :-). Také předpokládám, že pan ředitel je ještě zvyklý na psací stroj, který má poněkud odlišné zvyklosti. Já svou maminku taky nutil necentrovat mezerníkem, v dlouhém textu zapínat dělení slov, správně sázet mezery a uvozovky a výsledkem je, že teď nepíše takové zmetky, jako její kolegyně, kterou občas opraví, takže dál šíří osvětu ;-).
    θηριον ειμι
    6.6.2006 09:14 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Opět dobrý článek. Víceméně nic proti, ono se totiž opravdu těžko popisuje co se může dělat s tím a tím, když existuje milión různých způsobů, jak udělat to co chceme. Líbil se mi tom prvním screenshotu popisek: "Plátno, oblast na kterou se obvykle kreslí". Z toho popisku je cítit autorova zkušenost kreslit mimo plátno :-) což je ostatně zvykem všech dobrých grafiků..
    xsubway avatar 6.6.2006 15:07 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše diky
    Seriál je stručný a věcný - dík.

    Do této doby jsem používal balík pro Debian Sarge, ale nevydržel jsem to a teď už jsem na verzi 0.43 ;)
    6.6.2006 21:17 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Autor článku, tedy já, říká:

    Chtěl bych požádat čtenáře, aby neváhali vyjádřit se k článku. Jsem začínající autor, takže vítam jakoukoli konstruktivní kritiku.

    Pokud máte jakékoli rady, připomínky, náměty, řekněte, jsem obyvkle velmi otevřený.

    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    12.6.2006 15:14 sapix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Zdravim, clanok super, hlavne uzitocny (teda aspon pre mna urcite, ako skoro byvaleho corelovskeho uzivatela, kedze niektore veci su trochu ine). Avsak nababrala ma jedna vec: pri exporte do .eps mi sice exportuje grafiku (plus je tam nejaky jpg), ale pri otvoreni .epska vidim bielu stranu, ked otvorim v gimpe, je vsetko v poriadku. takto exportovany subor ma okolo 1.3 mega, avsak predtym (ked mi ten export fungoval dobre) mal asi 4.9 mega. Neviem asi som daco prestavil, ale netusim co, mozno nieco s bounding box, neviem isto, vsak neviem vratit spet. Netusite nahodou, kde moze byt problem? Vdaka vopred. Sapi
    7.6.2006 16:53 pok | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Máte nějaký tip pro posouvání objektů vyplněných gradientem? Když s nějakým takovým objektem hýbu, gradient se neposouvá (tak to asi má být), ale jak zařídit, když chci aby se pohnul?
    7.6.2006 20:47 cornelius | skóre: 11 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    U nástroje "Výběr" na panelu nastavení nástroje (třetí odshora pokud počítám i menu) jsou na jeho konci 4 ikony zamykající/odmykající transformaci tloušťky čáry, gradientů, vrzorků a zaoblení okrajů při transformaci objektu. Ve vašem případě je ten vztahující se ke gradientům vypnutý. Jeho zapnutím tento problém vyřešíte.
    "I'm trying doprdele!"
    9.6.2006 23:42 bbob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Nejsem žádný velký grafik, ale tento článek je super. Konečně jsem našel smysluplný návod jak na Inkscape. Doufám, že budete pokračovat.
    10.6.2006 07:32 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Ano, budu pokračovat :-)
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    16.6.2006 14:55 napetsy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 2 (křivka, objekt, výplň)
    Zdravim,

    mohl by nekdo napsat svuj postup vytvoreni "Vzorku", kterym lze potom vyplnit objekt? Tedy jak vysrafovat nejakou ohranicenou plochu.

    Diky

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.