Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Promin, ale recenzi si ocividne predstavujeme jinak... Recenze hry by -dle meho- mela vypadat takto:
http://www.mandrivalinux.cz/vendetta-online-vy-a-vasi-nepratele-v-hlubokem-vesmiru/(tyto jsou primo moje, nezminuji jine autory, na jinych, zivych serverech).
A nejde o to, ze by nas obtezovalo cteni textu. Prave naopak. Neni toho mnoho ke cteni, obrazky jsou hezke ale ty si prohlednu i na strankach se stazenim hry... uz nepisu. Neni na to cas a ani prostor. Ale napsal jsem pomerne dost na to, abych vedel, kolik casu stoji podobny clanek...
Ani slušný scénář nezachránil béčkovou adventuru…
Série Forza patří k nejoblíbenějším závodním projektům vůbec. Zaslouženě. Těžko hledat závodní simulátor…
Problémy technického rázu a místy patetické dialogy, to jsou v podstatě jediné nedostatky třetího dílu akční historické exkurze…
Nejpopulárnější placená západní fantasy on-line hra…Rád bych konstruktivně navrhnul něco pro tenhle článek, ale opravdu jsem z textu moc nechopil o co jde a obrazovky si na telefonu moc neprohlédnu.
Pokud to byly nové verze distribucí, tak mě to nechávalo klidným. Tohle se však nepovedlo. Dokonce jsem si pustil video a nebyl jsem z toho moc moudrý. Mám za to, že hlavní smysl článku je upozornit na danou hru. A to nejlépe tak, že hru představí, shrne o čem je a na co se můžeme těšit.
Doli, neměj mi to za zlé, ale lepší nebo horší recenze jsou všude kolem nás, takže o tom jak má vypadat recenze má každý alespoň nějakou představu. Navíc, tohle jsem za recenzi nepovažoval až do doby, kdy jsi to takto pojmenoval ty. Recenze by měla hodnotit, tohle je spíše takový "návod". Tady si to stáhněte, rozbalte spusťte, vyskočí okýnko, tam se přihlásíte a začnete tutoriálem. A pokud neumíte anglicky, máte trochu problém.
Článek jsem si pročetl několikrát, ale stále třeba netuším o co přesně v této hře jde. Nenašel jsem tam jasnou odpověď, jestli se dá hrát offline, nebo pouze na serveru. Tuším, že b) je správně. Abych to zjistil musím pátrat jinde.
Z mého pohledu: raději méně obrázků a pokud jich je moc, stačilo by do článku vybrat jen pár a na konec pak vložit galerii, kde by měl každý obrázek v případě potřeby krátký popis (Jednu nebo dvě věty). Přečtu si článek a pokud mě to zaujalo, kouknu do galerie.
Současná situace, kdy se mi každý obrázek otevře zvlášť mi moc nevyhovuje. Tak nějak jsem si zvykl na ty ajax galerie, kdy otevřu jeden obrázek a pak už jen listuji kliknutím na "next".
Recenze by měla hodnotit, tohle je spíše takový "návod".
S tím se dá bohužel souhlasit.
Nenašel jsem tam jasnou odpověď, jestli se dá hrát offline, nebo pouze na serveru. Tuším, že b) je správně. Abych to zjistil musím pátrat jinde.
Obávám se, že zde bude chyba na přijímači:
Své první válečné dobrodružství začnete kliknutím na tlačítko „Play“ v hlavním menu. Před vámi se objeví seznam herních serverů s obvyklými hodnotami, z nichž nejzajímavější jsou verze hry (existují totiž i modifikace, o kterých bude řeč později), ping a množství hráčů. Těch se v herním světě pohybuje většinou dostatečně na to, abyste našli protivníky sobě rovné. Na druhou stranu, nečekejte servery přetížené náporem desítek tisíc hráčů, budete-li dělat jejich součet, skončíte pravděpodobně u trojmístných čísel. Vyberte svému srdci nejbližší, připojte se a vyberte si stranu za kterou chcete získat nehynoucí čest a slávu.
Z mého pohledu: raději méně obrázků a pokud jich je moc, stačilo by do článku vybrat jen pár a na konec pak vložit galerii, kde by měl každý obrázek v případě potřeby krátký popis (Jednu nebo dvě věty). Přečtu si článek a pokud mě to zaujalo, kouknu do galerie.
S tím nesouhlasím, protože při zdejším rozložení stránky by to byl prostě blok textu, což se mi blbě čte.
Současná situace, kdy se mi každý obrázek otevře zvlášť mi moc nevyhovuje. Tak nějak jsem si zvykl na ty ajax galerie, kdy otevřu jeden obrázek a pak už jen listuji kliknutím na "next".
Jo, to by nebylo špatné, kdyby ten skript, který zobrazí obrázek na popředí, uměl i přejít na další obrázek.
Ok, dá se to z toho odhadnout. Ale někde by tam mohlo být zmíněno, že se jedná pouze o online multiplayer a hra jednoho hráče není možná.Nenašel jsem tam jasnou odpověď, jestli se dá hrát offline, nebo pouze na serveru. Tuším, že b) je správně. Abych to zjistil musím pátrat jinde.Obávám se, že zde bude chyba na přijímači:
Své první válečné dobrodružství začnete kliknutím na tlačítko „Play“ v hlavním menu. Před vámi se objeví seznam herních serverů s obvyklými hodnotami, z nichž nejzajímavější jsou verze hry (existují totiž i modifikace, o kterých bude řeč později), ping a množství hráčů. Těch se v herním světě pohybuje většinou dostatečně na to, abyste našli protivníky sobě rovné. Na druhou stranu, nečekejte servery přetížené náporem desítek tisíc hráčů, budete-li dělat jejich součet, skončíte pravděpodobně u trojmístných čísel. Vyberte svému srdci nejbližší, připojte se a vyberte si stranu za kterou chcete získat nehynoucí čest a slávu.
No to asi souvisí s mým rozlišením. Já vidím tři obrázky, tři řádky textu, tři obrázky, další tři řádky textu... Ony ty obrázky nejsou nutné. I bez nich lze udělat souvislejší text přehledný a snadno čitelný. Stačí použít vymoženost jménem odstavecZ mého pohledu: raději méně obrázků a pokud jich je moc, stačilo by do článku vybrat jen pár a na konec pak vložit galerii, kde by měl každý obrázek v případě potřeby krátký popis (Jednu nebo dvě věty). Přečtu si článek a pokud mě to zaujalo, kouknu do galerie.S tím nesouhlasím, protože při zdejším rozložení stránky by to byl prostě blok textu, což se mi blbě čte.
Třeba v jaderných novinách bývá těch obrázků minimálně a čte se to jedna báseň.
Možná by to nebylo až tak těžké to tam dodělat. Šikovných programátorů tu je jistě více než šikovných autorů textů.Současná situace, kdy se mi každý obrázek otevře zvlášť mi moc nevyhovuje. Tak nějak jsem si zvykl na ty ajax galerie, kdy otevřu jeden obrázek a pak už jen listuji kliknutím na "next".Jo, to by nebylo špatné, kdyby ten skript, který zobrazí obrázek na popředí, uměl i přejít na další obrázek.

Možná že za těch pár měsíců zapoměl, jak to psal posledně.
… a zbytek mrmlá.Tak to neber jako mrmlání ale jako bugreport. "Chceme stostránkové elaboráty s grafy a poznámkovým aparátem"? WONTFIX, chápu. Ale doplnit pár slov do perexu snad není tak moc. A že si o to lidi celkem slušně napíšou místo aby někde bokem trousili pomluvy, to je přece taky obraz komunity. Tak si to neber osobně.
Tiskni
Sdílej: