Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Jak že to tedy funguje? Po stažení, rozbalení, nainstalování a spuštění hry se zobrazí malé okénko, ve kterém se stáhnou aktualizace a hned poté jste přepojeni na stránku, kde vyplníte libovolné jméno a heslo a ocitnete se v hlavním menu. To je přehledně děleno na několik částí, z nichž nás při prvním spuštění bude zajímat nejvíce asi „Tutorial“. Pod touto položkou se skrývá přesně to co byste očekávali: budete provedeni hrou od základních principů po ty složitější. Celým tréningem jsme provázeni jak textovými příkazy, tak mluveným slovem. To je ovšem pouze v angličtině, tudíž pokud tímto jazykem nevládnete, máte bohužel smůlu. Ovšem pro pochopení stačí základy tohoto jazyka či možná ještě méně: vše je totiž i přehledně graficky naznačeno. Až se naučíte základní ovládání hry, můžete vyrazit do boje!
Své první válečné dobrodružství začnete kliknutím na tlačítko „Play“ v hlavním menu. Před vámi se objeví seznam herních serverů s obvyklými hodnotami, z nichž nejzajímavější jsou verze hry (existují totiž i modifikace, o kterých bude řeč později), ping a množství hráčů. Těch se v herním světě pohybuje většinou dostatečně na to, abyste našli protivníky sobě rovné. Na druhou stranu, nečekejte servery přetížené náporem desítek tisíc hráčů, budete-li dělat jejich součet, skončíte pravděpodobně u trojmístných čísel. Vyberte svému srdci nejbližší, připojte se a vyberte si stranu za kterou chcete získat nehynoucí čest a slávu.
Nemáte-li chuť jakkoliv přemýšlet, vrhněte se rovnou do boje a velení a stavbu přenechte na druhých. V FPS části hry se budete prohánět po pláních, sbírat suroviny, získávat pod svoji kontrolu takzvané „respawn“ body, což jsou místa, na kterých se po smrti můžete znovu zhmotnit a samozřejmě a hlavně bojovat s nepřáteli a snažit se zničit jim hlavní budovu, což se rovná vítězství. K tomu však vede dlouhá cesta a nehrajete-li proti naprostým začátečníkům, nějaký čas vám potrvá, než spatříte srdcehřejný obrázek padající nepřítelovy hlavní budovy. Daleko častěji než to uvidíte před sebou obrazovku s informací, že jste byli zabiti, a odpočet sekund do možnosti znovuvzkříšení. Na tom není nic bolestného, pouze budete-li chtít pokročilejší jednotku či některé z vynálezů, bude to bolet vaši peněženku.
Tady se dostáváme k RPG aspektu hry. Každý hráč si díky vynálezům může při znovuoživení vybrat zdarma či za peníze některý z již vynalezených artefaktů. Jedná se o zbraně, prostředky na zvýšení jejich účinnosti či naopak na ochranu. Každý hráč tak získá v boji další možnosti a výhody. Dalším způsobem jejich zisku je boj, kdy se vám po zásahu protivníka zvýší nejen sebevědomí, ale i položka zkušenosti a po dosažení určité úrovně máte možnost povýšit na další level. Takto vylepšená jednotka je nejen graficky zajímavější, ale i v boji odolnější.
Pokud jste však spíše budovatel, můžete po příchodu do pevnosti požádat v hlasování o přidělení pozice velitele. Ten se v době výkonu své pozice nepohybuje po hře, ale jeho pohled se změní z pohledu první osoby na „strategický“ pohled shora. Může poté ovládat dělníky, stavět budovy a v takto postavených budovách zkoumat vynálezy. Když se mu to omrzí, může jednoduše na svoji pozici rezignovat a opět se zhmotnit uprostřed bitevní vřavy. Systém změny z řadového vojáka na velitele a zpět je velice povedený a hra díky této kombinaci dostává zcela jiný rozměr.
Jak již bylo zmíněno, kolem hry bylo vytvořeno několik módů. Ty mění podstatu hry a hlavně vás přenesou z lesů, plání a hor obývanými příšerami, jenž jakoby právě byly popsány perem J.R.R.Tolkiena do zcela odlišného prostředí. Prvním z nich je Samurai Wars, se kterým se podíváte do středověkého Japonska. V dalším z módů, TombStone se dostanete doprostřed šarvátky kovbojů s armádou zombies. Do budoucna je plánován třeba ještě mód ze dne D, nebo-li spojeneckého vylodění u břehů Normandie.
Hra samotná není žádným nováčkem, za sebou má na herní průmysl sáhodlouhou historii. První verzi hry Savage: The Battle for Newerth vydalo herní studio S2 Games již v roce 2003. Freeware se stala v roce 2006 spolu s uvolněním zdrojového kódu. Ve vývoji hry nadále pokračovala komunita kolem webu Newerth.com ve spolupráci právě s S2 Games. Z této koalice vzešlo právě Savage XR, které však již nebylo open source, neboť předchozí verze trpěly problémy s cheatery a toto opatření mělo jejich snahy ztížit.
Tak co, stále nevěříte, že tohle prazvláštní propojení RTS, FPS a RPG může fungovat? Inu, nemarněte čas úvahami, stáhněte si binárku pro Linux a sami si zkuste vyrazit do temných hvozdů budovat a dobývat.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Promin, ale recenzi si ocividne predstavujeme jinak... Recenze hry by -dle meho- mela vypadat takto:
http://www.mandrivalinux.cz/vendetta-online-vy-a-vasi-nepratele-v-hlubokem-vesmiru/(tyto jsou primo moje, nezminuji jine autory, na jinych, zivych serverech).
A nejde o to, ze by nas obtezovalo cteni textu. Prave naopak. Neni toho mnoho ke cteni, obrazky jsou hezke ale ty si prohlednu i na strankach se stazenim hry... uz nepisu. Neni na to cas a ani prostor. Ale napsal jsem pomerne dost na to, abych vedel, kolik casu stoji podobny clanek...
Ani slušný scénář nezachránil béčkovou adventuru…
Série Forza patří k nejoblíbenějším závodním projektům vůbec. Zaslouženě. Těžko hledat závodní simulátor…
Problémy technického rázu a místy patetické dialogy, to jsou v podstatě jediné nedostatky třetího dílu akční historické exkurze…
Nejpopulárnější placená západní fantasy on-line hra…Rád bych konstruktivně navrhnul něco pro tenhle článek, ale opravdu jsem z textu moc nechopil o co jde a obrazovky si na telefonu moc neprohlédnu.
Recenze by měla hodnotit, tohle je spíše takový "návod".
S tím se dá bohužel souhlasit.
Nenašel jsem tam jasnou odpověď, jestli se dá hrát offline, nebo pouze na serveru. Tuším, že b) je správně. Abych to zjistil musím pátrat jinde.
Obávám se, že zde bude chyba na přijímači:
Své první válečné dobrodružství začnete kliknutím na tlačítko „Play“ v hlavním menu. Před vámi se objeví seznam herních serverů s obvyklými hodnotami, z nichž nejzajímavější jsou verze hry (existují totiž i modifikace, o kterých bude řeč později), ping a množství hráčů. Těch se v herním světě pohybuje většinou dostatečně na to, abyste našli protivníky sobě rovné. Na druhou stranu, nečekejte servery přetížené náporem desítek tisíc hráčů, budete-li dělat jejich součet, skončíte pravděpodobně u trojmístných čísel. Vyberte svému srdci nejbližší, připojte se a vyberte si stranu za kterou chcete získat nehynoucí čest a slávu.
Z mého pohledu: raději méně obrázků a pokud jich je moc, stačilo by do článku vybrat jen pár a na konec pak vložit galerii, kde by měl každý obrázek v případě potřeby krátký popis (Jednu nebo dvě věty). Přečtu si článek a pokud mě to zaujalo, kouknu do galerie.
S tím nesouhlasím, protože při zdejším rozložení stránky by to byl prostě blok textu, což se mi blbě čte.
Současná situace, kdy se mi každý obrázek otevře zvlášť mi moc nevyhovuje. Tak nějak jsem si zvykl na ty ajax galerie, kdy otevřu jeden obrázek a pak už jen listuji kliknutím na "next".
Jo, to by nebylo špatné, kdyby ten skript, který zobrazí obrázek na popředí, uměl i přejít na další obrázek.
Ok, dá se to z toho odhadnout. Ale někde by tam mohlo být zmíněno, že se jedná pouze o online multiplayer a hra jednoho hráče není možná.Nenašel jsem tam jasnou odpověď, jestli se dá hrát offline, nebo pouze na serveru. Tuším, že b) je správně. Abych to zjistil musím pátrat jinde.Obávám se, že zde bude chyba na přijímači:
Své první válečné dobrodružství začnete kliknutím na tlačítko „Play“ v hlavním menu. Před vámi se objeví seznam herních serverů s obvyklými hodnotami, z nichž nejzajímavější jsou verze hry (existují totiž i modifikace, o kterých bude řeč později), ping a množství hráčů. Těch se v herním světě pohybuje většinou dostatečně na to, abyste našli protivníky sobě rovné. Na druhou stranu, nečekejte servery přetížené náporem desítek tisíc hráčů, budete-li dělat jejich součet, skončíte pravděpodobně u trojmístných čísel. Vyberte svému srdci nejbližší, připojte se a vyberte si stranu za kterou chcete získat nehynoucí čest a slávu.
No to asi souvisí s mým rozlišením. Já vidím tři obrázky, tři řádky textu, tři obrázky, další tři řádky textu... Ony ty obrázky nejsou nutné. I bez nich lze udělat souvislejší text přehledný a snadno čitelný. Stačí použít vymoženost jménem odstavecZ mého pohledu: raději méně obrázků a pokud jich je moc, stačilo by do článku vybrat jen pár a na konec pak vložit galerii, kde by měl každý obrázek v případě potřeby krátký popis (Jednu nebo dvě věty). Přečtu si článek a pokud mě to zaujalo, kouknu do galerie.S tím nesouhlasím, protože při zdejším rozložení stránky by to byl prostě blok textu, což se mi blbě čte.
Možná by to nebylo až tak těžké to tam dodělat. Šikovných programátorů tu je jistě více než šikovných autorů textů.Současná situace, kdy se mi každý obrázek otevře zvlášť mi moc nevyhovuje. Tak nějak jsem si zvykl na ty ajax galerie, kdy otevřu jeden obrázek a pak už jen listuji kliknutím na "next".Jo, to by nebylo špatné, kdyby ten skript, který zobrazí obrázek na popředí, uměl i přejít na další obrázek.
… a zbytek mrmlá.Tak to neber jako mrmlání ale jako bugreport. "Chceme stostránkové elaboráty s grafy a poznámkovým aparátem"? WONTFIX, chápu. Ale doplnit pár slov do perexu snad není tak moc. A že si o to lidi celkem slušně napíšou místo aby někde bokem trousili pomluvy, to je přece taky obraz komunity. Tak si to neber osobně.