Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Pro koho je kniha určena? Na přebalu knihy se dočtete, že se naučíte C++ i bez znalosti C. Je to trochu matoucí, protože nemusíte umět žádný programovací jazyk. Stačí pouze základní analytické myšlení. Takže kniha je určena především začátečníkům a těm, kteří se věnují programování v jazyce C a uvažují o přechodu k C++.
V knize je použit zcela odlišný přístup k učení jazyka. Autoři se hned od prvních kapitol věnují samotnému programování a použité pojmy a konstrukce vysvětlují až v případě jejich použití. Takže se opravdu naučíte jen to nejnutnější a nejzákladnější. Ovšem to, co se dozvíte, je plně dostačující pro psaní základních programů a funkcí. Dodatek na konci knihy samozřejmě obsahuje stručný přehled standardní knihovny včetně v knize nepoužitých služeb.
Jinak základní schéma zůstalo stejné jako v jiných učebnicích. Nejprve je vždy popsáno, co se bude řešit, následuje příklad a potom velice podrobný rozbor tohoto příkladu. Nutno podotknout, že algoritmy použité v příkladech nejsou v žádném případě primitivní. Proto se autoři knihy věnují nejen popisu jednotlivých příkazů jazyka C++, ale i konstrukci těchto algoritmů.
Kniha je tématicky rozdělena do tří částí. První část představují kapitoly 0 až 7, kde získáte znalosti nejčastěji používaných příkazů a funkcí standardní knihovny a základní dovednosti v používání jazyka C++. Jedná se o možnosti čtení a zápisu z/do proudu dat, vytváření vlastních jednoduchých funkcí pro práci s načtenými daty atd.
Základy objektově orientovaného programování (dále OOP) jsou v druhé části knihy v kapitolách 8 až 13. Zde se pravděpodobně zpomalí tempo čtení, protože tato část je trošku složitější a hlavně je důležitá pro pochopení principů OOP. Postupně se naučíte vytvářet a používat vlastní funkce, třídy, objekty, konstruktory, destruktory a šablony. Nesmím zapomenout na pointery, které jsou zde také velice podrobně vysvětleny. Závěrečná kapitola této části potom vysvětluje pojmy dědičnosti a polymorfizmu, což je vlastně zastřešení OOP. Vše se probírá dostatečně do hloubky. Tyto dovednosti si "vybrousíte" na příkladech z první části, kdy jejich jednotlivé části budete přepisovat s pomocí těchto nových znalostí.
Třetí část (zbývající kapitoly 14 až 16) je věnována prohloubení již získaných znalostí na příkladech, které kompletně využívají vašich znalostí a možností OOP a zcela jistě oceníte algoritmy, které jsou použity v této části. Na závěr autoři doporučují, jak postupovat po zvládnutí této knihy a odkazují na další zdroje.
Musím se přiznat, že jsem popisu knihy na její zadní straně moc nedůvěřoval - "Kniha Rozumíme C++ vás naučí v jazyce C++ nejen myslet, ale i programovat!". Po přečtení knihy jsem ale změnil názor. Kniha je napsána velice profesionálně, příklady jsou velmi podrobně a srozumitelně vysvětleny a celkově se dobře čte.
Sympatické je i to, že příklady jsou přeloženy do češtiny včetně komentářů, což hodně usnadňuje jejich studium. Tyto příklady můžete získat na stránkách Computer Pressu. Co se týká překlepů, tak jsem na žádný nenarazil, což je jistě potěšující.
Název | Rozumíme C++ |
Autoři | Andrew Koenig, Barbara E. Moo |
Vydal | Computer Press |
Datum vydání | 2003 |
Počet stran | 387 |
Doporučená cena | 369,- Kč |
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: