abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 13:22 | IT novinky

    Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    13.6. 00:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.6. 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.6.2008 00:16 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Vpravo vidím, že brzy bude na řadě samotný Bill Gates...
    zoul avatar 6.6.2008 09:38 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Bude:

    „Hodláme udělat software, který dostane počítač na každý stůl a do každé domácnosti. (…) A přestože počítačů bude víc a víc, naše současná představa je, že nebudeme muset rozšiřovat naše vývojářské týmy – jednoduše budeme dělat programy, které se budou prodávat ve větších počtech. Můžeme dosáhnout vysokých zisků z prodeje softwaru, aniž bychom firmu nějak výrazně zvětšovali oproti tomu, co máme dnes. To znamená, že se i do budoucna můžeme navzájem všichni znát, mluvit spolu, používat společné nástroje a udržet vysokou úroveň kvality.“

    Fascinující čtení. Zvlášť vzhledem k tomu, že je z rozhovoru cítit, jaký je technický perfekcionista. Je (nebo spíš byl) jeden z těch lidí, kteří honili jednotlivé instrukce. Bylo by hrozně zajímavý sledovat, jakým způsobem se postupně smiřoval s vývojem Microsoftu do dnešní podoby.
    6.6.2008 11:34 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Nevím, za zády jsem mu nestál...
    Ale lze se dočíst o tom, jak údajně Gatesův interpreter Basicu nikdy pořádně nefungoval a jak to co se pak prodávalo některým výrobcům 8bitů už bylo spíše dílem někoho jiného.
    Jak píšu výše, za zády jsem mu nikdy nestál, ale nejen můj dojem je takový, že Gates byl především zdatným kšeftařem, který uměl dobře prodat práci jiných jako svoji vlastní.
    zoul avatar 6.6.2008 11:54 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Z rozhovoru to vypadá, že Gates programoval velice dobře, a že jejich interpret Basicu byl mimořádný kousek. Na webu je jeho komentovaný zdroják, autor komentářů se o něm vyjadřuje celkem pochvalně. Je fakt, že toho Gates už později moc nenapsal, ale to se pravidelně stávalo většině programátorů, kteří zažili takový komerční úspěch.
    6.6.2008 13:28 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Rozhovor pochopitelně nic nedokazuje.
    Dovolil bych si o jeho technických schopnostech pochybovat. Ale kategoricky to tvrdit bez důkazů nemohu.
    Být tak k dispozici nějaký rozhovor např. se Steve Wozniakem, tomu bych věřil. Po přečtení knihy iWoz člověk tak nějak cítí, že ten člověk ty věci o kterých hovořil s novinářkou opravdu dělal (jsou tam mj. technické podrobnosti). A jeho známý Steve Jobs to dokázal zpeněžit např. i za tu cenu, že Wozniaka nejspíš občas podrazil - např. zatajil, kolik skutečně dostal za prodej zaplaceno. Nemohu si pomoci, Gates má daleko blíže k tomu druhému a i určitě on měl vedle sebe nějakého "Wozniaka".
    zoul avatar 6.6.2008 13:42 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Rozhovor pochopitelně nic nedokazuje. (…) Být tak k dispozici nějaký rozhovor např. se Steve Wozniakem, tomu bych věřil.
    K tomu nemám co dodat :)
    6.6.2008 16:00 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Napřed se naučte opravdu chápat smysl psaného slova případně pozorně číst a potom vytahujte rádobyvtipné ironické poznámky. Píši jasně, že v knize iWoz jsou uváděny technické podrobnosti. Nejde o rozhovor pro noviny.
    Děkuji.
    zoul avatar 6.6.2008 16:16 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Ale v tom rozhovoru s Gatesem jsou taky technické podrobnosti. O tom, jak psali interpret Basicu na osmi kilobajtech, jak ho potom zmenšovali na čtyři, a jaká byla zábava s jeho portováním na jiné instrukční sady. Ať se vám to líbí nebo ne, Gates byl autorem větší části jednoho z prvních interpretů vyšších programovacích jazyků pro mikropočítače a jako takový se výrazně podepsal na vývoji mikropočítačů. To, co v posledních letech dělá Microsoft, s tím nemá co dělat. Nechápu, proč bychom se z Gatese měli za každou cenu snažit dělat nějakého nýmanda, který se na špičku dostal jen vykrádáním cizí práce.
    6.6.2008 18:30 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    A čímpak zrovna Bill Gates přispěl k rozvoji open-source ?
    zoul avatar 6.6.2008 20:57 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Moc nerozumím otázce, o free software tady vůbec nešlo. Jde o to, proč vyjde rozhovor s Gatesem zrovna na Ábíčku? Protože je to ohromně zajímavé čtení pro každého programátora. Protože software od Microsoftu slouží v mnoha ohledech jako specifikace pro hromadu free softwaru („pojďme udělat free alternativu k…“), protože Microsoft má na free software obrovský vliv. Protože Gates mluví o důležitých věcech při vedení projektu, které se dají bezvadně vztáhnout na vývoj free softwaru. ¶ Už teď je mi líto, že až onen rozhovor vyjde, budu zrovna pryč; kouká z něj velmi zajímavá diskuse :)
    7.6.2008 10:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Jde o to, proč vyjde rozhovor s Gatesem zrovna na Ábíčku?
    Není to jednoduše proto, že vyjde celá série rozhovorů, a bylo by hloupé vynechávat jeden z nich proto, že někdo nemá rád dotyčného respondenta?
    6.6.2008 21:25 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    A koho zajímá, jestli k tomu nějak přispěl? Kvalita programátora se neměří příslušností k nějaké ideologii...
    6.6.2008 23:58 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    To je fakt, stejně jako kvalita produktů. Proč tedy ábíčko nedává reklamy třeba na produkty Microsoftu ? I když propagace Billa Gatese je vlastně nepřímá reklama na MS. A dokonce zadarmo.

    Ale pokud je ten Bill Gates jeden z nejlepších světových programátorů a tolik moc toho naprogramoval, tak se nebudu hádat.

    Nicméně se obávám, že i v malé ČR je spousta programátorů, kteří toho naprogramovali mnohonásobně víc než Gates. A mnozí dělají svou práci velmi dobře.

    Akorát, že nemají v kapse miliony dolarů, tak se o nich moc nepíše. Diskuze pod článkem o nich by asi nebyla tak zajímavá. Přesto si mnohem víc vážím práce právě těchto vývojářů.
    zoul avatar 7.6.2008 07:57 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    I když propagace Billa Gatese je vlastně nepřímá reklama na MS. A dokonce zadarmo.
    Možná bychom se o Gé–ovi už vůbec neměli bavit, an kdykoliv zazní jeho jméno, Microsoft prodá dalších pár licencí na Windows.
    7.6.2008 08:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Ani množství kódu nic neznamená. Já už taky naprogramoval opravdu hodně kódu, ale jsem obyčejný bastlič a s ničím revolučním pravděpodobně nikdy nepřijdu. On přišel. Proto se řadí mezi světovou špici.
    8.6.2008 18:42 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Možná to bude taky tím, že tvoji rodiče asi nejsou bohatí američtí právníci...
    8.6.2008 18:49 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    A co přesně udělali jeho rodiče? I ten, kdo má bohaté rodiče může být schopný a úspešný díky sám sobě. To spíš vypadá, jako by jsi měl nějaký komplex z toho, že ty bohaté rodiče nemáš nebo z toho, že jsi nic nedokázal. Je to tak?
    6.6.2008 15:00 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Kdysi davno jsem slysel famu, ze v dobe prodeje DOSu IBM byla v predstavenstvu Gatesova teta. Nevite o tom nekdo neco blizsiho?
    To by nebyl ani zdatny kseftar, ale bezny looser, ktereho protlacili pribuzni.
    zoul avatar 6.6.2008 15:14 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Lose = prohrát, loose = volný. Looser je tím pádem plandák, což asi nebude to správné slovo :) Pokud vím, IBM chtělo koupit licenci na CP/M, takže šlo [z neznámých důvodů] za Gatesem, který je odkázal na Garyho Kildalla, autora CP/M (o kterém bude příští díl). Teprve když se IBM za tajemných okolností nedohodlo s Kildallem, vrátilo se za Gatesem. Takže mi nepřijde, že by Gatesova teta nějak extra řádila. (Zdroj například Wikipedie.)
    7.6.2008 10:15 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Vedeni se nedohodlo.. tetka ve vedeni.. to ale preci vuuubec neznamena, ze by snad mohla nejak radit.
    ;)
    6.6.2008 19:26 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Je to dobry programator a skvely manager. Neco jako Linus. Ale tohle asi linuxak nemuze akceptovat :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2008 19:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    No moc toho nenaprogramoval, pokud vím.
    6.6.2008 19:56 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    I kdyby jenom ten Basic, je to počin hodný obdivu.
    7.6.2008 02:14 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    nevim, jestli za to, ze byl schopen napsat ,,lepsi assembler'', jinymi slovy basic, si zaslouzi tak velky obdiv. zajimalo by me, jestli se mezi temi rozhovory objevi jmeno nektereho z poradnych frajeru jako jsou john mccarthy, guy steele nebo james gosling...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    zoul avatar 7.6.2008 07:38 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Koukám, že Gatesovi se opravdu neodpouští :) Basic je poměrně vysoký jazyk. Automatická správa paměti, dynamicky alokované řetězce, &c. Navíc v sedmdesátém pátém a na mikropočítačích. Já osobně ho nijak zvlášť neobdivuju, ale zase nechci, abychom z něj automaticky dělali satana. (Což samozřejmě není případ Tvého příspěvku.)

    Žádný ze zmíněných frajerů se tam bohužel neobjeví. Bude Dan Bricklin (VisiCalc), Bob Carr (Framework), Bob Frankston (VisiCalc), Michael Hawley (Lucasfilm), Andy Hertzfeld (Mac), Toru Iwatani (Pacman), Scott Kim (Inversions), Jaron Lanier (VPL), Ray Ozzie (Symphony), Jeff Raskin (Mac), Peter Roizen (T/Maker) a Jonathan Sachs (Lotus 1–2–3).
    7.6.2008 12:33 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    zalezi na tom, co si mam predstavit pod slovem ,,pomerne''. sice jsem v osmibitovem basicu programoval pred mnoha a mnoha lety, ale za vysoky jazyk ho opravdu povazovat nemohu... vetsina promennych se alokovala staticky, slozitejsi datove struktury se delaly pomoci pole, zase jenom staticky alokovaneho a co je nejhorsi, tak vetveni programu pomoci GOTO a GOSUB efektivne eliminovalo rozumne pouziti rekurze.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    zoul avatar 7.6.2008 15:51 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Dobře, ale bavíme se o sedmdesátých letech – v sedmdesátých letech se jako vyšší jazyk označoval už Fortran nebo C. Já vím, že dneska se nad Basicem ušklíbá snadno.
    7.6.2008 16:53 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    ja se nad basicem neusklibam, proste tehdy byla doba takova, sam jsem v nem napsal nejeden radek kodu. jenom rikam, ze to je jazyk jednu pricku nad assemblerem, viz strukturovani kodu konstrukty GOTO a GOSUB, ktere se shodou okolnosti velice podobaji instrukcim procesoru JMP a CALL. schvalne si vezmi nejaky program v 8bitovem basicu a zkus si jej rucne prelozit do strojaku, uvidis jak to bude primocare. ;-]

    jinak v sedmdesatych letech byl uz dostatek slusnych jazyku a nektere z nich (by) urcite behaly i na tehdejsich mikropocitacich--Pascal (1970), C (1972) nebo opravdu vysoke jazyky, kterym by uroven abstrakce mohl zavidet nejeden moderni jazyk -- LISP (1958), Scheme (1970)! ale rikam, tehdy byla takova doba a programovalo se proste v basicu... stejne tak se budem za par let divit, jak nekdo mohl programovat v pascalu nebo c++. nicmene na svete je asi mnohem vice lepsich _programatoru_, kteri mnohem vyrazneji ovlivnili svet pocitacu nez bill gates. kazdopadne, neupiram gatesovi, ze vyrazne ovlivnil svet pocitacu jako _manazer_!
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    thingie avatar 7.6.2008 09:57 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    To záleží na tom co se tím myslí. Na uznání, že před dvaceti lety byl dobrým programátorem, asi, to stačí, ale velkolepé dílo co by se mělo zapsat do učebnic žádný Basic teda fakt jako neni.
    Růžové lži.
    9.6.2008 07:10 Linda Skolková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Dobrý den, navrhovala bych v překladu upravit znění věty:

    "Pak mi přidělili dva největší účty v okresu Salt Lake."

    na

    "Pak mi přidělili dva největší klienty v okresu Salt Lake."

    Výraz "account" je v angličtině používán v řadě smyslů a významů, jeden z nich je i klient či zákazník (např. key account - klíčový zákazník; odtud i častý název pozice "key account manager", tj. manažer, který má na starosti klíčové zákazníky).
    zoul avatar 9.6.2008 08:12 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Pravda, děkuju. (Nemám k článku přístup, ale někdo z kluků to určitě udělá.)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.6.2008 00:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Díky, opraveno.
    stybla avatar 30.6.2008 14:11 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Warnock - 2 (Programmers at Work)
    Změnil se váš život zásadně, když jste se stal vlastníkem své firmy?
    Ano. Prvního jeden a půl roku jsem pracoval prakticky neustále na vývoji, aby všechno fungovalo.
    Prijde mi, ze tam uteklo "u".

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.