abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    15.9. 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (67%)
     (100%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (33%)
     (0%)
     (0%)
    Celkem 3 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Sešívaný avatar 22.9.2008 00:47 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Je fakt, že obviňovat Canonical, že nepřispívá do kernelu a přitom opomenout komponenty pro desktopový Linux není moc fér. Ubuntu je primárně desktopové distro a na rozdíl od Red Hatu a Novellu neprohlásili, že je pro ně Linux na desktopu ještě na několik let vedlejší cíl. Canonical teď prohlásil, že najímá grafiky, designéry a odborníky na uživatelské prostředí, aby posunul linuxový desktop dál. Pokud nezůstane jen u slov a bude se mu to dařit, tak ani nevadí, že nepřispívá do kernelu. Jeho vývoj pokračuje rychle a přispívá do něj celá řada velkých IT firem, drtivá většina z nich ale hází bobek na jakýkoliv software pro desktop.
    Jardík avatar 22.9.2008 02:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Místo grafiků by mohli najmout "zrychlovače GTK" - např. by rozhodně pomohlo změnit "property" indentifikátory ze stringu na třeba int. Sice se tam i pracuje s hashem, ale práce s číslem je rychlejší než zahashovat string a porovnat to. A když se pak při změně velikosti nastavuje 100 properties, tak je to pak na výkonu znát.
    Věřím v jednoho Boha.
    alblaho avatar 22.9.2008 12:36 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Myslíš, že zrovna tohle je bottleneck? To musí být tedy hooodně pomalé když sto provedení trvá tak dlouho, že by si toho mohl všimnout uživatel.

    Lidi často nadávají na pomalost GTK (já jsem subjektivně spokojen), tohle je ale poprvé, co slyším nějakou konkrétní věc. Ale moc se mi to nezná, spočítat hash kraťoučkého stringu nemůže být brzda.
    22.9.2008 09:45 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Tok softwaru z RH nebo Novellu do Canonicalu je silnější než tok opačným směrem. Canonical si hraje na vlastním písečku. Jedinou věc bych vyzdvihl u Canonicalu a to marketing, ten mají sakramentsky dobrý. Při zběžném procházení OpenSUSE jsem nenarazil na trademark Canonical nebo něco obdobného, zato jsem narazil na RH. Že najmou lidi pro zlepšení a kdesi cosi, to jsou jenom marketingové silácké řeči. Důležitější je realita.
    belisarivs avatar 22.9.2008 11:58 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Marketing asi tak dobry nebude, kdyz je pro ne Linux ztratovy.

    RH a Novell na Linuxu vydelavaji vic a tak mohou zaplatit vice vyvojaru a ti vyprodukuji vice.

    Jednoducha logika.

    Jdi vsem ukazat jak se to ma delat a silacke reci si nech od cesty. Ty taky od komunity vic dostavas nez vracis a nikdo te nebuzeruje.

    Situace kolem Ubuntu neni idealni, ale zas takova katastrofa to neni.
    IRC is just multiplayer notepad.
    22.9.2008 12:15 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Novell zatím dotuje svou linuxovou divizi z jiných aktivit.
    alblaho avatar 22.9.2008 12:38 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Jo a RH byl v červených číslech dlouhatánské roky. Nicméně Shuttleworth někde řekl, že ztrátu kterou mají může ze svých peněz lepit dost dlouho.
    Sešívaný avatar 22.9.2008 14:10 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Tak třeba taková Mandriva má roční náklady ve výši cca 5 milionů euro, vzhledem k tomu, že Shuttleworth dostal za Thawte 575 milionů dolarů, tak může lepit ztráty za Canonical opravdu hooodně dlouho.
    22.9.2008 21:03 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Ehm... jiných aktivit..., myslíte služby postavené kolem Linuxu? (kouknu do menu novell.com a vidím tohle: # Virtualization, # Identity & Security, # Systems Management, # Collaboration)

    Něco jsem přehlédl?

    Není to dost efektivní spravovat vlastní distribuci a prodávat služby okolo? Není to vlastně modelový byznys kolem opensource - vydělávat na přidané hodnotě?
    Sešívaný avatar 22.9.2008 22:42 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Kvartální tržby Novellu jsou kolem 250 milionů dolarů a divize Open Platform Solutions vykazuje tržby necelých 40 milionů, takže asi tak. Celý OSS se na tržbách Novellu podílí stále malou měrou, ač dynamika růstu je slušná, přesto investice do této divize stále hradí tradiční produkty.
    22.9.2008 14:14 Ondar
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL
    No prave -z toho ma strach, aby OGL nezaspalo za Direct3D - pak by nam zbyly jen oci pro plac....
    22.9.2008 15:21 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Zda OGL zaspalo nebo né, o tom rozhodne úplně něco jiného (někdo jiný). A to Intel. Intel se snaží protlačit do vykreslování ray tracing. Pokud se mu to podaří, tak dnešní podoba Direct3D se může jít klouzat. Pokud je mi známo, tak dosud ray tracing byl demonstrován právě s OGL.
    22.9.2008 22:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    hm, budoucnost raytracingu je nejistá ... Nvidia, ač dřív tuto technologii kritizovala, vypadá, že se k tomu vrací a mění názor, a intel to protlačuje, ale to ještě neznamená, že z toho bude úspěch. Třeba to nebude dost efektivní nebo něco...
    Anebo zůstane jen u profesionálních aplikací...
    Pro budoucnost OGL je ale žádoucí, aby se v něm masivně psaly hry.
    Kromě toho, malý & měkký může rychle odpovědět a přijít s vlastní technologií raytracingu v dx, kdoví... =/
    22.9.2008 22:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Kromě toho, malý & měkký může rychle odpovědět a přijít s vlastní technologií raytracingu v dx, kdoví...
    Otázka je, jak to bude fungovat. Prvních několik verzí DX taky stálo za nic moc a s OpenGL se těžko mohlo měřit.
    Quando omni flunkus moritati
    22.9.2008 22:22 Kuk!
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Podle tady toho clanku to s OGL vypada dost blede.
    23.9.2008 09:44 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Já bych to viděl takto, tam kde neběží Widle tam lze implementovat jenom OGL. A to je dnes většina zařízení!
    23.9.2008 12:16 Ondar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    To je sice pravda, ale pokud si bude Microsoft dost jistej v kramflecích (a to už je), tak donutí výrobce grafáren aby design dělali primárně pro D3D. To sice neznamená, že to nepoběží s OGL, ale bude to pod OGL pomalejší. A protože to bude pomalejší, tak si každej pařan tu hru raději zahraje na Woknech -> víc woken a míň Linuxu na desktopech.
    Zas na druhou stranu chápu snahy Khronosu hájit zájmy velkých CAD providerů o stabilní vývojové prostředí. Určitě nechceme měnit API každý rok, to by pro enterprise market nebylo přijatelné.
    Takže možná že ten koncept označení části API za "obsoleted" s tím, že nové aplikace by to neměly používat má něco do sebe....
    23.9.2008 16:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    No von si MS taky nemůže vymejšlet. Výrobce grafik ovlivňovat imho nebude, na to nemá. To spíš ovlivní výrobce her.

    SGI by se teda měli rozhodnout, jestli vyvíjí API pro profesionály/CAD nebo pro hry.
    Kromě toho, zlepšení 3d enginu ještě nemusí znamenat změnu API. Když je tvůrce co k čemu, je každé nové API zpětně kompatibilní.
    22.9.2008 18:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Nokia Maemo? spíš jsem zvědav, co vzejde z Nvidia Tegra. Vyzerá totiž vééélmi zaujímavě...
    22.9.2008 22:50 nt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Maemo je softwarova platforma, Tegra hardwarova.
    22.9.2008 22:51 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
    Diky za to upozorneni na flickrfs to je pekna hracka. A funguje moc pekne.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.