Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
Dnesni hraci jsou prilis rozmazleni hordama naboju, lekarnicek, atd.
Jak do toho schématu pasuje např. DayZ?
Ty potoky krve a tuny lítajících střev a končetin mě moc neuchvátilyNejsem si jistý jestli někdo dělá další modifikace na modifikace nebo se dá někde nastavit úroveň násilí nebo co, ale to je ještě nic. Doporučuju podívat se na originální autorove verze resp. vůbec na jeho kanál. Když sleduju tohle nebo tohle tak mi přijde, že původní autor, SGtMarkIV, nemůže být psychicky v pořádku. Zase když se to dobře poladí na nějakou střední úroveň je to moc dobré. Skoro až chuť si to stáhnout a zavzpomínat na staré dobré časy a navrhnout id Softu jak by měl vypadat budoucí Doom 4.
Blood respektive Shadow Warrior
Díky za připomenutí. To jsem hrál, když mi bylo tuším deset. Laskavý čtenář si to jistě uvede do souvislosti se současnou debatou o vlivu násilných her na mládež — zatím jsem žádnou školu nevystřílel.
současnou debatou o vlivu násilných her na mládežHuh?
Ale no tak, nejsme pravnici, abysme chytali kazde slovicko.
Nicméně je tu netriviální počet lidí, kteří prodělali aspoň základní kurs matematické logiky.
Predpokladam, ze smysl ti neunikl.
Smysl je, že herní průmysl produkuje v prvé řadě nenáročné hry? Neříkají ti v tom případě Cpt. Obvious?
Nikoho jsem nehazel do j ednoho pytle. No jo, to je dnesni trend, na zadnou mensinu se nemsi zapomenout ji zminit.
To radši ani nekomentuju.
generalizace, nebo-li česky zobecnění, je narozdíl od zmiňované matematické logiky základním stavebním kamenem mezilidské kumunikaceKdy se argumentační klamy staly základním kamenem komunikace?
Původní citát neobsahuje kvantifikátor "všichni" a generalizace je tedy ještě v mezích koncensu.
Pak by se dalo říct, že je pravda, že "ptáci nelétají" — určitě je pravda, že nějací ptáci nelétají. (Neboli by bylo žádoucí specifikovat ten konsensus.) Považuji za rozumné brát "drtivá většina" jako implicitní kvantifikátor. Jenže tvrdit, že drtivá většina dnešních hráčů je rozmazlená lékárničkami apod.? Spíš si bambas chtěl kopnout a ukázat, jak on je borec, když preferuje hardcore hry. Nebylo by to poprvé, už tu naříkal nad tou dnešní mládeží.
jak by vypadala mluva, kdyby...
Češtině by ohromně pomohlo, kdyby se zbavila dvojího záporu, lidé si udělali jasno v rozlišování "nebo" s čárkou a bez ní atd. Ano, i kvantifikátory k tomu patří.
specifikovat ten konsensusObávám se, že to není možné z toho důvodu, že podstatná část komunikace není založena na racionálním zvážení, ale na emoci/intuici. A tato "neracionální" (nepřisuzuji tomu negativní konotaci) komunikace je principiálně rychlejší a účinnější ve svém působení a důsledku než ta racionální - využívají se jiné, rychlejší mozkové "okruhy" (více spolupracují s centry pro přežití). "Specifikace" není možná a lidé ji budou ignorovat, protože chtějí efektivně komunikovat a budou preferovat raději dostačující (z jejich pohledu) rychlou šedou "významovou" zónu konsensu, který nemusí být (a většinou nikde není) veřejně a exaktně definován - člověk jej "nasákne" společně s kontextem, ve kterém žije. Hypoteticky, Eskymáci by mohli tvrdit, že ptáci nelétají. Pokuď tedy mají abstraktní třídu "ptáci", což netuším.
Dnesni hraci jsou prilis rozmazleni hordama naboju, lekarnicek, atd. Tohle neni hra pro zadny panenky, ale poctiva kosicka jako za dob dooma a duke nukema.No, zrovna Duke Nuken..., nevím jak originální 2D, ale pokud si pamatuji tak tak v Duke Nuken 3D byly náboje a lékárničky snad na každém rohu. A na každém druhém byly kufříky do inventáře, kterýma se bylo možno léčit průběžně. A v případě nouze, bylo možno rozflákat nějaké to umyvadlo, záchod, či fontánky a doplňovat zdravý z tryskající vody
BTW. Doted jsem zil v tom, ze BFE znamena Big Fucking Encounter??
S tim verdiktem: hloupa strilecky bych byl opatrny.To je spíš jen upozornění pro řadu linuxáků, kteří očekávají od her, že je budou rozvíjet a vzdělávat. Mně se SS3 moc líbí
příběh naprosto podružná věc.
Nároky na hw nejsou nikterak přehnané. Naopak optimalizace je velmi dobrá(odehraná jen Win verze). Ta, na mé obstarošní low-end sestavě Pentium G860, nVidia GTX260, ve fullHD a detaily na max, nikdy nešla pod 30fps(průměr 56fps).
A ten Samův břitký humor...
Myslím, že to je jeden z důvodů, proč se netěší zájmu masových hráčů, kteří nakupují na warezu. Na rozdíl od předchozích dílů.
Pro hru není vůbec podstatný počet jader vašeho procesoru, dle mého pozorování používá jádro jediné, ale to musí být hodně výkonnéZ ktereho roku je ta hra ? Podle googleni 2011, ale to bude asi omyl a je z 2001 ..
Tiskni
Sdílej: