abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 1.26.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 237 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 500 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska oznámila, že si zajistila opci buď na akvizici startupu Cursor za 60 miliard dolarů (přes 1,2 bilionu Kč) do konce letošního roku, nebo na zaplacení deseti miliard dolarů za nové partnerství s touto firmou zabývající se generováním kódů. SpaceX se dále prosazuje na lukrativním trhu s vývojářskými nástroji pro umělou inteligenci (AI). Cursor, startup zabývající se prodejem modelů AI pro

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Komunita

    Díky AI modelu Claude Mythos Preview od společnost Anthropic bylo ve Firefoxu nalezeno a opraveno 271 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.54.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 137 vývojářů, z toho 66 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 13.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci a na YouTube. Stalo se tak na konferenci GrafanaCON 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.4. 19:00 | IT novinky

    Na YouTube proběhl Framework [ Next Gen ] Event 2026. Společnost Framework představila nový Framework Laptop 13 Pro, vylepšení Framework Laptopu 16 a OCuLink Dev Kit pro připojení vysoce výkonných periferií jako jsou eGPU a bezdrátovou klávesnici s integrovaným touchpadem Framework Wireless Touchpad Keyboard.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.4. 18:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 150.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 150 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1391 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Portál

    Skupina se věnuje tomuto portálu z pohledu uživatelů i správců. Probírají se zde funkce abíčka, srazy, najdete zde nápovědu.
    Informace o skupině
    Založena: 9. 9. 2008
    Členů: 33
    Článků: 0
    Wiki stránek: 14
    Dotazů: 156
    Akcí: 0
    Čtenost: 100 %
    Skóre: 36

    Dotaz: Kritika překládaných článků

    13.12.2007 10:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Kritika překládaných článků
    Přečteno: 685×

    Diskuse vznikla z vlákna této diskuse.

    Odpovědi

    13.12.2007 10:26 F. Wolf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Lamy, takovej clanek popisujici to, o cem se diskutuje jiz vice nez 50 let umi napsat kazdej dutej spalek !!

    Ze byste ale napsali neco noveho, o cem se nikde jinde nedozvim, to vas ani nehne, co?

    Problem je v tom, ze sami na nic noveho prijit neumite, jste zaostali a tak vse co delate je, ze prekladate clanky z anglictiny, ve kterych nekdo prisel s novinkami, nebo popisujete historii, to je velmi ubohe.
    12.12.2007 10:20 Marelis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Zato teď jsme se něco dozvěděli od guru .-)
    vogo avatar 12.12.2007 13:51 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    A co jsi kdy napsal ty, takového co ještě nikdy nikdo? V poslední době se k Linuxu dostává stále více lidí a není dobrý nápad učit je špatným návykům, které budou posléze dávat jako důvod proč se jim ty Linuxy posr* a proč to nefunguje tak dobře jako něco jiného…
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    12.12.2007 13:56 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Používej prosím nadále stejnou přezdívku. Chci si tě zablokovat.
    12.12.2007 14:11 |_|+|_|
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Ano, zablokuj si pravdu, bud jeste vetsi zabednenec, ignoruj realitu, nalhavej si po zbytek zivota, ze cesti writeri prichazeji s novinkami, never tomu ze 99% clanku na abclinuxu je opsano a prelozeno z http://kerneltrap.org, kam je pisi skutecni writeri. Never tomu ze o manualni kompilaci vs. scriptu co to zaridi se diskutuje uz vice nez 50 let, mysli si i nadale ze cesi jsou nejlepsi ve vsem, ale asi te zklamu, cesi jsou ve skutecnosti pravy opak, PC navrzeny a sestrojeny v USA firmou IBM, ktera byla zalozena v roce 1888... GNU/Linux -> Richard Stallman GNU, Linus Torvalds Finsko, UNIX Dennis Ritchie USA, Ken Thomson USA, etc. Tak kde mas ty cechy? Ani v hokeji uz nejsou konkurenceschopni, nemluve o fotbalu, natoz v IT...
    12.12.2007 14:27 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Ano, přesně to chci, tak drž h*bu a používej stejnou přezdívku. Buď té lásky, prosím. A nechci blokovat pravdu, ale tebe.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.12.2007 14:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Ačkoliv se mi tento článek osobně moc nelíbí (vypadá spíš jako delší záznam z FAQ), zajímalo by mě, kde se ty originální novinky mají brát? Jakmile se něco ve světě stane, jsou zprávy o tom vždy uvolněny v angličtině, protože ta se stala globálním jazykem. Netuším, kde chcete brát originální texty v češtině, když se v ČR v poměru s celým světem nic neděje. Ono je poněkud těžké být v podobných věcech inovativní, když česky hovoří 12 mil. lidí a anglicky řádově 1500 mil. lidí.

    Originální obsah tak mohou představovat recenze, reportáže z místních akcí (kterých moc není) nebo návody psané člověkem, který je na téma článku odborníkem. Ale takových originálních návodů bude asi těžko víc, dokud nebudou lidé, kteří by je psali, a i tak je otázka, zda v nich bude něco natolik přínosného oproti anglickým článkům, aby to vám vyhovovalo.

    Vzhledem k tomu, že se pohybuju i po španělských IT webech, mohu vám říct, že dokonce ani tam to není lepší - pokud to není čistě regionální věc, tak za článkem vždycky najdete anglický zdroj.

    Vidím však, že si věříte, a tak toho asi dokážete více než současní autoři. V takovém případě AbcLinuxu vaše zajímavé a přínosné texty jistě rádo vydá.
    12.12.2007 14:29 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    řádově 1500
    1 500 milionů není žádný řád. ;-)
    12.12.2007 14:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Při vhodně zvolené číselné soustavě určitě bude. ;-)
    12.12.2007 14:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    zajímalo by mě, kde se ty originální novinky mají brát

    Třeba si je vymýšlet. :-)

    12.12.2007 15:12 |_|+|_|
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Ja bych navrhoval, aby zde byly psany clanky o konkretnim pokroku z vyzkumu v oblastni GNU/Linux. Mohu uvest i nekolik potencionalnich zdroju: http://perchta.fit.vutbr.cz/projekty/3 http://www.oss.cz/odborne-skupiny http://www.research.ibm.com/ take zde zchazeji clanky o umele inteligenci, neuronovych sitich, robotice, http://www.cl.cam.ac.uk/research/ai/http://www.cl.cam.ac.uk/research/cprg/ http://www.cl.cam.ac.uk/research/comparch/ http://www.cl.cam.ac.uk/research/security/ http://www.cl.cam.ac.uk/research/srg/ http://www.cl.cam.ac.uk/research/dtg/ http://www.csail.mit.edu/research/activities/activities.php http://www.beyondlogic.org/

    existuje nezpocet dalsich hodnotnych zdroju kde ziskate bleeding edge informace, USA investuje narozdil od CR do research miliardy dolaru a jednotlive projekty byvaji popsany na internetu.

    http://www.sciencedaily.com
    pavlix avatar 12.12.2007 16:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Nenavrhuj a pis, kecat umi kazdej blbec.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.12.2007 17:40 |_|+|_|
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Vazeny pane pavlix,

    ja nejsem zadny pritroubly redakturek, dovolte mi abych se Vam vysmal: hahahahahaha hahahahahaha :-D :-D xD :-D :-D
    12.12.2007 17:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    hm tak ten se moc nepoved ... trapasek no ... tak treba nekdy priste ...
    12.12.2007 18:09 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    lol, zacinas smrdet "kralyku", bez se splachnout a nezapomen se po ceste naucit i/y
    frEon avatar 12.12.2007 21:11 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    dete se prosim hadat, nadavat si nekam jinam. Vyreste si to mezi sebou treba pres email a neobtezujte tady slusne lidi. Prosim
    Talking about music is like dancing to architecture.
    12.12.2007 18:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Na trolly platí jediná věc: nekrmit. ;-)
    Valerius avatar 13.12.2007 18:59 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Aha, takže když někdo napíše nějaký článek tak je z něj "pritroubly redakturek"? Myslím že přitroublý je tu NĚKDO jiný...
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    12.12.2007 17:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Ja bych navrhoval, aby zde byly psany clanky o konkretnim pokroku z vyzkumu v oblastni GNU/Linux. Mohu uvest i nekolik potencionalnich zdroju: http://perchta.fit.vutbr.cz/projekty/3 http://www.oss.cz/odborne-skupiny http://www.research.ibm.com/
    Heh to jo, pak by zas prisel nakej frajer a rek by ze abcliunxu akorat opisuje z adres co si uved.
    take zde zchazeji clanky o umele inteligenci, neuronovych sitich, robotice
    Hm, tak to tu vubec neschazi, tohle je server o linuxu, tydle trapny temata tu nikoho nezajimaj, nebo mozna zajimaj, ale od toho sou jiny servery. Tak co to sem cpes.
    existuje nezpocet dalsich hodnotnych zdroju kde ziskate bleeding edge informace, USA investuje narozdil od CR do research miliardy dolaru a jednotlive projekty byvaji popsany na internetu.
    chlape ty mas hroznej language, skus napsat vetu kde by byly jen slova in czech, alright? :-D Hodnotnych zdroju? predchvili sis stezoval, ze abclinuxu akorat opisuje z cizich webu. Ted k tomu vybizis. Tak si to ujasni. CR zadny miliardy dolaru nema tak si nech zajit chut nebo vodjed rypat do ameriky, stejne je plna blbcu.
    12.12.2007 19:52 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Jediny stat plny blbcu je CR, povazuji vas tam pry jen za mirne pokrocilou tovarnu :-D Co se tyce hyperlinku, ktere jsem uvedl, tak ty pro tvou informaci obsahuji jeste nezpracovane fakticke informace, ze kterych lze cerpat pri psani noveho clanku (za psani noveho clanku si dosad pracovani s temi raw fakty)
    12.12.2007 21:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Nas povazuji americani za mirne pokrocilou tovarnu?
    Tak zaprve: americani vubec nemaj rozhled, kdyz jim reknes 'Czech Republic' tak ani nevi na kterym kontinente to hledat. Takze jejich nazor moc smerodatnej nebude. (viz např. tady)

    Zadruhe: proc by me jako melo zajimat co si o moji zemi mysli americani? Sou blby jak pučtok; sou sice ekonomicky silny, ale kdyz vidim jak ta zeme je plna dementu tak me jejich nazor vubec nezajima. Mit prachy neznamena bejt inteligent.

    Nevim do jaky zeme se pocitas ty, ale jestli do ameriky tak tos teda pekne provařil...
    13.12.2007 08:30 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    Klíd, když někdo nechápe rozdíl mezi komunitním serverem o Linuxu s (recenzovaným) vědeckým časopisem, je naprosto zbytečné se s dotyčným hádat. Není to jediný člověk na světě přesvědčený o své naprosté nadřazenosti a dokonalosti - víš kolik úsilí ho musí stát se snížit až sem, na úroveň obyčejných smrtelníků a místo toho, abychom zůstali tiše sedět a hltat ty perly moudrosti, tak mu ještě odporujeme? :-D

    BTW: neuronové sítě, nebo robotika, nejsou trapná témata, ale narozdíl od dotyčného nechápu abclinuxu jako server, kde bych podobné věci cíleně hledal.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2007 11:27 |_|+|_|
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    ScienceDaily.com byla pouze ukazka, jak mohou vypadat zpracovana data z podobnych zdroju, jako ty, ktere jsem uvedl. Myslim ze by urcite stalo za to, kdyz by se toho nekdo ujal a psal clanky o necem co se prave nyni zkouma ci vyzkoumalo vzhledem k tematu soucasnych clanku "kompilace vs. balickovaci system" je to pokrok o minalne 50 let kupredu, je smutne, pokud vam to nedochazi.
    13.12.2007 18:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svatá trojice vs. balíčkovací systém
    asi mas pravdu, ja si dycky rikam nehadat se s takovejma lidma, nema to cenu, stejne se dycky v nakym foru nakej takovej komediant objevi, jenze obcas (0,1% pripadu) se proste necham unest no...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.