abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    19.6. 21:44 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.24.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly nové parametry do rozhraní příkazové řádky „export-msg“, „export-msgs“, „import-msg“ a „import-msgs“, které dovolují číst/zapisovat zprávy z/do databází. Veliký panel nástrojů byl nahrazen více nastavitelnými

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.6. 12:11 | Nová verze

    Mapnik (Wikipedie), tj. open source toolkit pro vykreslování map a vývoj mapových aplikací, byl vydán ve verzi 4.0.0. Přehled změn na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.6. 10:44 | IT novinky

    Mozilla koupila firmu Anonym, tj. průkopníka v "digitální reklamě chránící soukromí".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    18.6. 19:11 | Nová verze

    Knihovna htmx (Wikipedie, GitHub), tj. knihovna rozšiřující HTML o nové atributy a umožňující vývoj dynamických webových aplikací, byla vydána ve verzi 2.0 (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.6. 17:11 | IT novinky

    Společnosti DeepComputing a Framework Computer společně představily RISC-V základní desku pro modulární Framework Laptop 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.8.2008 08:13 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Zatím žádná "killer feature" , která by mě přesvědčila k používání.
    nooneanymore avatar 28.8.2008 08:57 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Neboj, dočkáš se. :-)
    28.8.2008 09:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Je možné přidat PALUDIS_OPTIONS k proměnným specifickým pro balík, jak jste minule zmiňoval u CFLAGS?
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Ne, na to by bylo třeba napsat si nějaký wrapper.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 11:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Ale houbelec wrapper. Tohle staci pridat do toho bashrc
    case "${PN}" in 
        foo|bar) 
    #        tady nastav cokoliv
        ;
    esac
    
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 28.8.2008 11:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Jo, ale nastavovat PALUDIS_OPTIONS si tam můžeš jak chceš a bude ti to k ničemu. O tomhle už jsem psal minule.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 17:14 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    WTF? Kdyby tady bylo jine podobne vlakno, tak bych si i myslel, ze to neni reakce na mne. Takhle je jasne, ze to je reakce na mne, ale nejak nechapu na co vlastne reagujes.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 28.8.2008 17:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Reaguju na tvůj komentář, který jsi pravděpodobně napsal aniž by sis pořádně přečetl původní dotaz. Jednoduše tvrdím, že PALUDIS_OPTIONS nelze nastavit v /etc/paludis/bashrc (jako třeba CFLAGS pro jednotlivý balíky), byl by k tomu potřeba wrapper.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 19:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    OMG, no nic, sorry.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    28.8.2008 09:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Je možné paludisem vytáhnout seznam chybějících zdrojových souborů?

    S portage jsem si nechal vypsat všechny potřebné zdrojáky pomocí emerge -pf BALÍK a tento seznam jsem prohnal vlastním skriptem, který vynechal ty, které jsem už v distfiles měl.

    Tahle funkce je neocenitelná při off-line aktualizaci.
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Tohle mi taky vrtalo hlavou, ale nepřišel jsem na jednodušší způsob, než si napsat vlastní syncer.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:51 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Přidává přepínač -a (--ask), který znáte z emerge. Pozor, v současnosti nefunguje v kombinaci s -u (odinstalace).
    Zajimave, o vikendu jsem neco odinstalovaval a mam pocit, ze jsem ze zvyku pouzil "-a" a ono to fungovalo.
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    U mě to ustřelí shell...
    root@amd64 ~ # _paludis -au pv
    [...]
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ... 
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    /usr/local/bin/_paludis: line 3: 29505 Zabit (SIGKILL)         /usr/bin/_paludis_wrapper.bash "$@"
    dave@amd64 ~ $
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:58 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Zajimave, musim to doma zkusit a dam vedet, ale jsem si skoro jisty, ze me se tohle nikdy nestalo (mam x86 platformu).
    David Watzke avatar 28.8.2008 10:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    To je vcelku jedno co máš za platformu, tohle je shellovej skript a vývojáři hooku o týhle chybě navíc vědí (a v ebuildu je varování). Pokud ti to fakt funguje, tak si to nedovedu vysvětlit, možná nějaký zvláštní nastavení.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 20:16 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Tak tohle to dela me.

    Odinstalace:
    kejpi ~ # paludis -au psi
    Building unmerge list... done
    ...
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ...
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    
    Instalace:
    kejpi ~ # paludis -ai net-im/psi
    Building target list...
    Building dependency list...
    
    These packages will be installed:
    ...
    Total: 1 package (1 rebuild)
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ...
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    
    Prijde mi to fungujici podle ocekavani...
    David Watzke avatar 28.8.2008 20:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Hmm... tak jsem zjistil, že mi to zabíjí shell i když odmítnu instalaci, takže to asi nesouvisí s tím varováním v ebuildu. To je divný...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:56 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    module-rebuild * Upravená verze module-rebuild, která spolupracuje s Paludisem.
    Mozna by stalo za zminku, ze tonto hook je jiz zastaraly a misto neho je vhodne pouzivat "reconcilio", ktery se nainstaluje spolu s paludisem.

    Ale jinak vyborny clanek. Paludis uz nejakou dobu pouzivam, ale s chuti jsem si clanek precetl, protoze se mam porad co ucit ;-)

    David Watzke avatar 28.8.2008 09:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Jo, to by stálo za zmínku, ale zjistil jsem to asi před čtvrt hodinou :-D Takže dobře žes to sem napsal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 13:56 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    no, IMHO řeší ty programy různé věci: reconcilio: rebuild balíčků obsahující binárky s porušeným dynamickým linkováním module-rebuild: rebuild jaderných modulů po změně verze jádra

    každopádně bych byl rád, kdyby to někdo objasnil
    David Watzke avatar 28.8.2008 13:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    reconcilio je spíš náhrada za opatchovanej revdep-rebuild (kterej je teď už zastaralej)... ten hook zastaralej IMHO není, resp. rozhodně nelze nahradit tímto programem.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xxxs avatar 28.8.2008 14:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    ahoj. pekny clanok. doplnil by som do tabulky aj co robia prepinace -v, -a. pri ostatnych je to vysvetlene a tu to posobi neucelene.
    31.8.2008 18:57 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    Opatrne s tim package setem everything. Pokud se totiz pusti paludis -i everything, muzou se nainstalovat nejnovejsi verze baliku, ktere vubec nejsou potreba. Napr. na mem systemu: gimp vyzaduje gtkhtml ve verzi 2, ale pokud bych pustil paludis -i everything, tak se mi do slotu nainstaluje i nejnovejsi gtkhtml ve verzi 3 + vsechny jeho zavislosti uplne zbytecne.

    Update systemu se provadi stejne jako s emerge - tj. paludis -i world. Pokud chci vynutit reinstalaci vsech baliku (treba pri upgradu gcc), pouziju navic --dl-reinstall always.

    David Watzke avatar 31.8.2008 19:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Upgrady který nepotřebuju, tak maskuju... jinak paludis -i world je ekvivalent emerge -avu world, když se tam přidá ještě -D (k emerge), tak už se to chová podobně jako když se předá paludisu everything (zahrne i závislosti) a o to jde.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.8.2008 19:32 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    No nevim, u mne se paludis -i world chova jako emerge -vuD world.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 1.9.2008 10:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    To není pravda. Teď jsem schválně zkusil úmyslně downgradovat malej balíček (pv) a vyhodil jsem ho (ručně) z worldu. paludis -pi world nenabídl jeho aktualizaci, kdežto everything jo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.9.2008 16:00 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    To je pravda, samotnyho me prekvapilo, ze emerge -pvuD world upgrade toho pv nabid (emerge sem poustel asi po roce a pul poprvy;). V tyhle situaci je teda everything podobnejsi. Na druhou stranu, co se tyce tech zbytecnejch slotu, na ktery sem upozornoval, tak ty emerge -pvuD world nenabizi (ale konfiguraci emerge uz moc neudrzuju, tak to muze byt i necim jinym) --- v tomhle ohledu je asi blizsi chovani paludis -pi world. Ostatne jak pisou sami autori, paludis dela veci proste trochu jinak a stoprocentni ekvivalenty nemusi existovat.

    Druha vec je, co vlastne chceme, ktery chovani vic vyhovuje. Me osobne pride chovani paludis -i world jako to, co chci, a chovani emerge -vuD world nebo paludis -i everything jako horsi. Kdyz pv vyhodim z worldu, tak vzhledem k tomu, ze na nem asi tezko neco zavisi, je v systemu proste navic a neni duvod ho upgradovat a udrzovat (stejne pude pryc s nejblizsim --uninstall-unused). Nevidim duvod simulovat hloupe chovani emerge uzitim setu everything (+ jeste problem se zbytecnymi sloty).

    31.8.2008 21:03 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    Problem s paludis -i everything je v tom, ze vsechny baliky, ktere jsou nainstalovany, bere jako primarni targety. Takze ve vyse zminenym pripade (gimp a jeho zavislost na gtkhtml-2*) nainstaluje do slotu jak gtkhtml-2.x.x (protoze set everything vyzaduje gimp a gimp vyzaduje gtkhtml-2*), ale navic taky posledni verzi gtkhtml-3.y.y (protoze set everything vyzaduje gtkhtml). Ta verze 3.y.y je tam uplne zbytecne, gimp ani nic jinyho ji nepouziva, ve worldu neni. Navic mam dojem, ze paludis --uninstall-unused funguje trochu podivne se slotama (??? kdyz je alespon jedna verze v systemu vyzadovana, tak neodinstaluje zadnou ???), takze to pak ani automaticky neodinstaluje. Podobna situace nastava vsude, kde vyzadovana a nejnovejsi verze muzou koexistovat ve slotu.

    Maskovat to je samozrejme blbost. To neni situace, kdy ja _chci_ pouzivat gtkhtml a chci konkretni starou verzi. Navic si muzu v budoucnu instalovat neco, co by chtelo verzi 3; pak uz by byly ty sloty v poradku.

    Jinak podle me de paludis do hloubky defaultne. paludis -i world, upgradne vsechno, co muze. Proti everything tam chybej prave ty nesmyslny sloty s nejnovejsima verzema, na kterejch nic z worldu ani sytemu nezavisi (ani zprostredkovane, do hloubky).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.