Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Ano vím.
U většiny klimatizací je příkon 2-3x menší než chladicí/ohřívací výkon.DĚKUJU!!! Teď to jen vysvětlit koffrovi O to se tu celou dobu (možná zmateně) snažím.
Rozumím tomu, že klimatizace se snaží o to, aby bylo v místnosti chladněji, než venku. To teď nechám stranou. V pokoji mám dejme tomu 20°C a v CASE 32°C. Když nyní vezmu místnost se spotřebou 2MW/h, tak by to (při dobré cirkulaci) měli profouknout větráky s příkonem 60kW do okolí (model CASE -> POKOJ, jsem převedl na model MÍSTNOST -> OKOLNÍ SVĚT). Zatímco podle vašich výpočtů by to bylo 3MW/h na chlazení.Nemůžeš nechat stranou to, že se klimatizace snaží o to, aby v místnosti bylo chladněji, než venku. Žádný velký výkon není potřeba. Když použiju ten tvůj příklad, tak máš v pokoji 20˚ a v case 32˚C. Po chvíli provozu, ti ale teplota v pokoji bude stoupat a když nevyvětráš, tak se zvýší až na těch 32˚C. A pokud vzroste teplota v case, tak bude dál narůstat i teplota v místnosti a to tak dlouho, dokud ten počítač neuvaříš. Když vyvětráš, tak se teplota v pokoji vrátí (třeba) na 20˚C, podle toho, kolik je venku. Teď si jako příklad vezmeme místnost - serverovnu - ve které chceme stálou teplotu, řekněme třeba 10˚. Pokud bude venku mráz, není žádný problém, když se v místnosti oteplí, tak se vyvětrá a bude tam zase 10˚C. Problém nastane, když venku bude třeba 20˚C, pak už vyvětráním nemůžeš teploty 10˚C nikdy dosáhnout. A v tu chvíli musí klimatizace začít chladit - tlačit teplo proti tepelnému spádu - a to stojí energii. Klimatizace funguje jako lednička a ledničku větrákem taky nenahradíš.
# /usr/sbin/smartctl -a /dev/sda |grep Temp Current Drive Temperature: 33 C Drive Trip Temperature: 101 C
Tiskni
Sdílej: