Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »
Proč na odvod 1kWh (kW je jednotka výkonu, nikoliv energie, energie tj. i teplo se běžně měří v J nebo v kWh), tepla potřebuju spotřebovat další 1kWh elektřiny?
Kurnik vy mě fakt donutíte, abych to spočítal úplně přesně přes Carnotův cyklus (ve kterém to bude chtít počítat se změnou fáze chladící kapaliny, takže se na to asi vyprdnu)
Ale stejně tomu nevěřím. Na stejném principu prakticky pracuje i HeatPipe (rychlý odvod tepla z teplé části do chlazené, přes odpařování tekutiny v trubicče) a taky nespotřebovává energii.
.
je videt, zes to nepochopil a furt omilas paty pres devaty. zatimco v rpipade klimatizace to teplo vemes a presunes za zed + rezie klimatizace /to je tech 33%/ tak v pripade vetraku ENERGII POUZIVAS POUZE NA POHYB CHLADICIHO MEDIA. JENZE PAK TEN VZDUCH MUSIS VENKU O NECO OCHLADIT. pokud bys mel uzavreny obeh, tak bys energii na ochlazeni spotreboval prace ty 2MW + rezie vetraku
Ano vím.
U většiny klimatizací je příkon 2-3x menší než chladicí/ohřívací výkon.DĚKUJU!!! Teď to jen vysvětlit koffrovi
O to se tu celou dobu (možná zmateně) snažím.
Rozumím tomu, že klimatizace se snaží o to, aby bylo v místnosti chladněji, než venku. To teď nechám stranou. V pokoji mám dejme tomu 20°C a v CASE 32°C. Když nyní vezmu místnost se spotřebou 2MW/h, tak by to (při dobré cirkulaci) měli profouknout větráky s příkonem 60kW do okolí (model CASE -> POKOJ, jsem převedl na model MÍSTNOST -> OKOLNÍ SVĚT). Zatímco podle vašich výpočtů by to bylo 3MW/h na chlazení.Nemůžeš nechat stranou to, že se klimatizace snaží o to, aby v místnosti bylo chladněji, než venku. Žádný velký výkon není potřeba. Když použiju ten tvůj příklad, tak máš v pokoji 20˚ a v case 32˚C. Po chvíli provozu, ti ale teplota v pokoji bude stoupat a když nevyvětráš, tak se zvýší až na těch 32˚C. A pokud vzroste teplota v case, tak bude dál narůstat i teplota v místnosti a to tak dlouho, dokud ten počítač neuvaříš. Když vyvětráš, tak se teplota v pokoji vrátí (třeba) na 20˚C, podle toho, kolik je venku. Teď si jako příklad vezmeme místnost - serverovnu - ve které chceme stálou teplotu, řekněme třeba 10˚. Pokud bude venku mráz, není žádný problém, když se v místnosti oteplí, tak se vyvětrá a bude tam zase 10˚C. Problém nastane, když venku bude třeba 20˚C, pak už vyvětráním nemůžeš teploty 10˚C nikdy dosáhnout. A v tu chvíli musí klimatizace začít chladit - tlačit teplo proti tepelnému spádu - a to stojí energii. Klimatizace funguje jako lednička a ledničku větrákem taky nenahradíš.
Takže jednoznačně, ano, klimatizaci to chce.
No, i to jednou prijde.
# /usr/sbin/smartctl -a /dev/sda |grep Temp Current Drive Temperature: 33 C Drive Trip Temperature: 101 C
Tiskni
Sdílej: