Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »man signal, Google.
void signal_handler(int signal){
// reakcia na prijatie signalu
// man 7 signal, pre popis
fprintf(LOG_FILE, "%s INFO: catch signal: \"%s\"\n", time_s(), strsignal(signal));
switch (signal){
case SIGHUP:{
break;
}
case SIGUSR1:{
break;
}
case SIGUSR2:{
break;
}
case SIGPIPE:{
break;
}
case SIGINT: // Interrupt from keyboard
case SIGQUIT: // Quit from keyboard
case SIGKILL: // Kill signal
case SIGTERM:{ // Termination signal
exit(1);
}
case SIGALRM:{
break;
}
}
}
//------------------------------------------------------------------------------------
// zoznam signalov ktore treba po spusteni regnut
// pri registracii prechadzam pole cyklom for a ta nula je detekovana ako koniec pola
const char SIGNAL[] = { SIGHUP, SIGUSR1, SIGUSR2, SIGINT, SIGQUIT, SIGKILL, SIGTERM, SIGPIPE, SIGALRM, 0};
//------------------------------------------------------------------------------------
// registruj signali a alarm
{
char i;
for(i=0; SIGNAL[i]; i++){
signal(SIGNAL[i], signal_handler);
fprintf(LOG_FILE, "%s INFO: Registering signal: %s\n", time_s(),strsignal(SIGNAL[i])); }
}
// FIXME: tu sa caka na prijatie nejakeho
while(1) pause();
fprintf() v handleru signálu není IMHO příliš šťastný nápad, dokonce i dokumentace k libc se o tom zmiňuje:
This case arises when you do I/O using streams. Suppose that the signal handler prints a message with `fprintf'. Suppose that the program was in the middle of an `fprintf' call using the same stream when the signal was delivered. Both the signal handler's message and the program's data could be corrupted, because both calls operate on the same data structure--the stream itself.
fprintf() v normálním toku programu a fprintf() v handleru.
Okrem ineho handler definovany pomocou sigaction moze poskytnut viac informacii. Vid man sigaction
funkcia signal ma nejake nevyhody (ako napr. ze sa musi funkcia zavolat vzdy, pred tym ked chceme signal zachytit - po chyteni teda znovu, ak sa ma znovu chytit)Pokud vím, tak to neplatí všude: /* NOTE some versions of UNIX will reset signal to default after each call. So for portability reset signal each time */
signal nebrat. Úkol bude kontrolován na Linuxu, FreeBSD a SunOS.
Tiskni
Sdílej: