abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    dnes 09:00 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 18 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.70.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example. Jako reakce na rostoucí obavy z vlivu korporací na vývoj Rustu a předložený návrh restriktivních zásad používání ochranných známek Rustu, byl nedávno představen komunitní fork Rustu se 100 % méně byrokracie: Crab (CrabLang).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 21:55 | Zajímavý článek

    Oliver Smith z Canonicalu shrnuje základní vlastnosti „neměnné“ distribuce Ubuntu Core také ve srovnání s protějšky Chrome OS, Fedora Silverblue a MicroOS. Canonical připravuje desktopovou variantu Ubuntu Core vedle dosavadní serverové/embedded.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Upozornění

    Z aktualizovaného seznamu chyb (pdf) procesoru AMD EPYC 7002: #1474 - procesor se po 1044 dnech od posledního resetu zasekne [reddit].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 13:00 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.22. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý článek

    David Malcolm se ve svém příspěvku na blogu vývojářů Red Hatu rozepsal o vylepšeních statické analýzy (volba -fanalyzer) v GCC 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 23.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Stoat. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu CZ.NIC upozorňuje na nový útok na weby v Česku. Na honeypotech na Turrisech byla zaznamenána nová aktivita útočníků - probíhající útok na FTP servery, které se vyskytují na stejné IP adrese, jako aktivní WEB server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:44 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi 2023.05. Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 20:22 | IT novinky

    Linux Foundation Europe představila projekt RISE (RISC-V Software Ecosystem), jehož cílem je urychlit vývoj open source softwaru pro architekturu RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Twitter (nejen pro příležitostné čtení)
     (76%)
     (10%)
     (14%)
    Celkem 21 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: XGL: hw nároky

    16.5.2006 20:11 ts
    XGL: hw nároky
    Přečteno: 60×
    Mám PC 1200MHz, 256MB RAM a starou TNT Vanta 16MB. Rozchodím na tom XGL v SuSE 10.1?

    Odpovědi

    16.5.2006 20:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Zkontroluj seznam podporovaných grafických karet na gentoo-wiki.com.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 16.5.2006 20:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Docela o tom pochybuju... hlavně kvůli grafice.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    andree avatar 16.5.2006 20:37 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    nechapem na co treba vykonnu grafiku... kvoli zobrazeniu 10-20 trojuholnikov? je pravda ze su na nich dost bigga textury, ale aby to tnt2 nedala aspon na nejakych 30fps... ked uz da q3a celkom dobre - a to ma ine naroky :)
    David Watzke avatar 16.5.2006 20:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    16MB TNT2 dá celkem dobře Q3A? Tak to je hodně subjektivní názor...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.5.2006 20:50 Peter Golis | skóre: 63 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    kolko ludi, tolko chuti. este mam v zivej pameti ako som hral quake I/II cez software renderer a potom ten priepastny rozdiel na Voodoo (rush) pri 640x480. ale Vanta, by som si uz dovolil pochybovat aj ja. ovladace od vyrobcu boli dobre, ale mesa tiez.
    andree avatar 16.5.2006 22:17 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    subjektivny nazor.. ja sa o tom hadat nebudem, je mi to uprimne jedno... ale minimalne poziadavky si myslim splna ta grafika dooost dobre... a nie kazdy potrebuje uchvatnych >180 fps (hlavne ked napr. lcd da 60, ze)... ale o to tu nejde, vsak ;-) ide stale o 20 trojuholnikov...
    16.5.2006 23:13 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Dá. A to i na mnohem horších strojích. I na K6-II 500 MHz s 256 MB RAM z toho jde vytáhnout 25 fps (což je hranice plynulosti).
    17.5.2006 00:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    A hranice hratelnosti je okolo 10 FPS. Když teď vezmu okno a začnu ho rychle šoupat sem a tam, tak jede CPU na 100 % a stejně to nestíhá. Kdybych měl XGL a grafika to akcelerovala, tak by to bylo pocitově stejně pomalý s tím drobným rozdílem, že CPU by se flákalo a tím pádem mohlo počítat něco důležitějšího. A v tom je/bude IMO největší přínos XGL.
    17.5.2006 00:41 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    To určitě jo, možná by to bylo i rychlejší - GPU je na obdobný operace stavěný, CPU je univerzálnější.
    Jan Zahornadsky avatar 17.5.2006 03:33 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Grafika výkonná ani tak být nemusí, je však důležité, aby bylo dost paměti na textury a u tohoto kousku se právě o to bojím. Jedno okno může mít klidně 1MB (nekomprimované), takže to moc světle nevidím :-(

    I když je otázka, jak ta karta umí odswapovat textury (do RAM). Ale žiji v domnění, že to umí až modernější karty a navíc i to jen některé.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    16.5.2006 20:28 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Max avatar 16.5.2006 23:41 Max | skóre: 71 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Osobně jsem zkoušel Xgl na 2600+ Sempron + GF2MX400 64MB a jelo to všechno pěkně plynule, zkoušel jsem spouštět i videa, zprůhledňovat a všechno možný a jelo to. Řekl bych, že výkonově by ta tnt měla stačit, druhou věcí je ovšem podpora samotné karty v xgl. Jak už tady padlo, jukni na wiki, tam je seznam podporovaného HW+použité vreze ovladačů. Nebo rovnou stáhni korooru a vyzkoušej si to ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.