V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Nechápu, proč se snažíš dosáhnout daný horizontální frekvence. Ta je IMHO daná frekvencí vertikální (respektivě tyto 2 frekvence jsou spolu svázány), která se zadává do těch nástrojů ná výpočet modeline.
Co se týče "pokroucenosti" obrazu, těžko říct proč vzniká. Co je to přesně za monitor? Co tam máš za grafickou kartu (a jaký ovladače)?
xvidtune
). Jenže pak přišly chytré monitory, které mají své vlastní ladění obrazu, takže dnes už je nejlepší nechat tam to, co vygeneruje automat, a obraz doladit na monitoru.
#HorizSync 30-64 # multisync #HorizSync 31.5, 35.2 # multiple fixed sync frequencies #HorizSync 15-25, 30-50 # multiple ranges of sync frequenciesPro VertRefresh je to stejne. Takze staci zapsat napevno a bude to. Zdenek
Modeline "identifikátor" dotclock w0 w1 w2 w3 h0 h1 h2 h3Přičemž platí, že dotclock je frekvence, s jakou se vykreslují body na obrazovce. Obvykle bývá řádově stovky MHz. w0 a h0 je rozlišení. V žádném případě není nutné se omezovat na nějaká "standardní". Pak je potřeba znát šest čísel. Smůla je, že jsou dost magická a nikdo je nezná. Platí, že
Všechny generátory mi vracejí různé hodnoty pro horizontální sync (kolem 90), ale obraz je vždy různě pokroucený. Kdyby se mi nějakým způsobem podařilo vypočítat hodnoty tak, aby to ve výsledku dávalo 91.3, tak by snad obraz mohl být v pořádku, ne? Př (obraz pokroucený): Modeline "1152x864@100" 168.58 1152 1184 1824 1856 864 879 893 908 # Horizontal sync frequency: 90.82 kHzDalo by se aspoň zhruba popsat, jak je ten obraz pokroucený? Jestli vpravo, vlevo, nahoře, dole, jestli dělá stíny nebo "rozmnoží" obraz?
Zkoušel jsem xvidtune, ale ten mi pořád jen vypisuje, že modeline není na mém monitoru podporována. Prakticky s obrazem nemohu pracovat - při každém stisku tlačítka už vypisuje hlášku...A jakou maximální řádkovou frekvenci máš nastavenou v konfiguráku Xek? Nemáš tam náhodou 90kHz? To by vysvětlovalo, proč se to xvidtune nelíbí. Vraž tam (dočasně) 95kHz.
#!/usr/bin/env python import sys,os def print_fp_pw_bp(fp, pw, bp): print 'Front porch: %.2f microseconds' %(fp*1e6) print 'Pulse width: %.2f microseconds' %(pw*1e6) print 'Back porch: %.2f microseconds' %(bp*1e6) prms = sys.argv[1:] for pos, prm in enumerate(prms): try: dotclock = float(prm) * 1e6 #dotclock is in MHz break except ValueError: continue pos += 1 (hor0, hor1, hor2, hor3, vert0, vert1, vert2, vert3) = map(int, prms[pos:pos+8]) horiz_sync = dotclock / hor3 vert_refresh = dotclock / hor3 / vert3 print 'Visible area: %dx%d' %(hor0, vert0) if hor0*3 != vert0*4: print 'warning - the ratio is not 4:3' print 'Vertical refresh is %.2f Hz' %vert_refresh print 'Recommended Modeline name: "%dx%d@%.0f"' %(hor0, vert0, vert_refresh) print 'dotclock is %.2f MHz' %(dotclock/1e6) print 'Horiz. sync is %.2f kHz' %(horiz_sync/1e3) print '-'*30 print 'Horizontal blanking section:\n' fp_hor = (hor1 - hor0) / dotclock pw_hor = (hor2 - hor1) / dotclock bp_hor = (hor3 - hor2) / dotclock print_fp_pw_bp(fp_hor, pw_hor, bp_hor) print '-'*30 print 'Vertical blanking section:\n' fp_vert = (vert1 - vert0) / horiz_sync pw_vert = (vert2 - vert1) / horiz_sync bp_vert = (vert3 - vert2) / horiz_sync print_fp_pw_bp(fp_vert, pw_vert, bp_vert)Podotýkám, že aktuální modeline si může každý zjistit příkazem
xvidtune -showneplatí pro LCD monitory
koho dneska zajímají … DOTCLOCK limit
Řekl bych, že většinu těch, kdo nemají LCD. Aspoň pro mne byl většinou prvním limitem, na který jsem narazil, právě bandwidth monitoru, pak maximální horizontální frekvence a teprve jako poslední maximální vertikální frekvence.
Uf, je v tom totální chaos. DOTCLOCK limit (nebo RAMDAC limit) souvisí _pouze_ s grafickou kartou. Před pár lety monitory mnohdy zvládaly vyšší dotclock frekvenci než grafické karty. Jenže grafické karty se drasticky zlepšily, zatímco monitory ani moc ne. Takže dotclock limit už nebývá limitujícím faktorem.koho dneska zajímají … DOTCLOCK limitŘekl bych, že většinu těch, kdo nemají LCD. Aspoň pro mne byl většinou prvním limitem, na který jsem narazil, právě bandwidth monitoru, pak maximální horizontální frekvence a teprve jako poslední maximální vertikální frekvence.
DOTCLOCK limit (nebo RAMDAC limit) souvisí _pouze_ s grafickou kartousi odporuje s
monitory mnohdy zvládaly vyšší dotclock frekvenci než grafické kartyIMHO graficka karta je omezena RAMDACem a monitor DOTCLOCKem (oboji v Hz). Jsou to tedy porovnatelne veliciny a nepru se s vami o tom, co je kde vetsi. Kazdopadne v soucasne dobe (a nejakych, dejme tomu, 5 let zpatky) je limitujicim faktorem DOTCLOCK a horizontalni obnovovaci frekvence monitoru.
Pisete to dost zmatene. ...Jo, tohle jsem napsal divně. Už do toho radši šťárat nebudu
IMHO graficka karta je omezena RAMDACem a monitor DOTCLOCKem (oboji v Hz). Jsou to tedy porovnatelne veliciny a nepru se s vami o tom, co je kde vetsi. Kazdopadne v soucasne dobe (a nejakych, dejme tomu, 5 let zpatky) je limitujicim faktorem DOTCLOCK a horizontalni obnovovaci frekvence monitoru.
Dalo by se aspoň zhruba popsat, jak je ten obraz pokroucený? Jestli vpravo, vlevo, nahoře, dole, jestli dělá stíny nebo "rozmnoží" obraz? A jakou maximální řádkovou frekvenci máš nastavenou v konfiguráku Xek? Nemáš tam náhodou 90kHz? To by vysvětlovalo, proč se to xvidtune nelíbí. Vraž tam (dočasně) 95kHz.Mám tam:
Section "Monitor" Identifier "AOC Spectrum" Option "DPMS" HorizSync 30-95 VertRefresh 50-160 Modeline "1152x864" 168.58 1152 1184 1824 1856 864 879 893 908 EndSectionObraz je zkrátka hodně stranou, buď nahoře nebo vpravo. Nedá se rozumně upravit a posunout pomocí OSD. Díky za cenné rady, zkusím si s tím dále hrát...
Ono je to velmi subjektivní. Někdo má problémy i při 90 Hz, někdo v pohodě snáší 75 Hz. Navíc to záleží i na nastavení jasu a kontrastu (spousta uživatelů má na obrazovce vrstvu prachu a/nebo za sebou okno, takže si vyšponují jas a kontrast na plný ceres, aby vůbec něco viděli), velikosti obrazovky, pozorovacím úhlu (obecně je blikání víc vidět periferně, méně přímo před vámi), způsobu práce (při vertikálních pohybech očí je blikání zřetelnější) a spoustě dalších faktorů.
Když se budete trochu snažit (velký monitor, jednolitá bílá plocha, vytažený jas a kontrast, periferní pohled, rychlý vertikální pohyb oka), uvidíte blikání třeba při 120 Hz, naopak za určitých okolností není problém snést dlouhodobě třeba 70 Hz. Koneckonců, není to tak dávno, co se frekvence 72 Hz označovala jako ergonomic… :-)
chorchoj:21:28:40 ~$ xvidtune -show "1280x1024" 135.00 1280 1296 1440 1688 1024 1025 1028 1066 +hsync +vsync chorchoj:21:28:42 ~$ ./modelines.py $(xvidtune -show) Visible area: 1280x1024 warning - the ratio is not 4:3 Vertical refresh is 75.02 Hz Recommended Modeline name: "1280x1024@75" dotclock is 135.00 MHz Horiz. sync is 79.98 kHz ------------------------------ Horizontal blanking section: Front porch: 0.12 microseconds Pulse width: 1.07 microseconds Back porch: 1.84 microseconds ------------------------------ Vertical blanking section: Front porch: 12.50 microseconds Pulse width: 37.51 microseconds Back porch: 475.14 microsecondsTakže až na horizontal front porch máme dost podobné časování. Taky se liší znaménko u vsync. Ale srovnávat to s LCD asi nemá moc cenu.
Tiskni
Sdílej: