Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
1.Pri normalni praci a napr pri sledovani tv ktera je 4:3 , jak to vypada na sirokouhlem? (jsou treba u tv po bocich cerne pruhy?)
2.Jsou nejake problemy pri identifikaci sirokouhleho v linuxu? (proste jede to v pohode).
3. Muzete prihodit vase nazory a podnety ohledne 19 a 20 palcovych lcd (na co bych si mel dat pozor, co doporucite apod)
diky za pripadne reakceKazdopadne je podstatne, ze (normalni( LCD nemaji pomer 4:3, ale 5:4.
To platí pouze pro sedmnáctky a devatenáctky. Patnáctky a cokoli od dvacítky výš mají obvyklých 4:3, pokud to tedy není "wide", ty jsou ještě užší.
a - kratší strana b - delší strana p - poměr stran b/a u - úhlopříčka S - plocha S = a*b S = a^2 * p a^2 + b^2 = u^2 a^2 + a^2 * p^2 = u^2 a^2 (1+p^2) = u^2 u^2 a^2 = -------- 1 + p^2 u^2 * p S = ------------ 1 + p^2 zderivujeme a položíme rovno nule dS u^2(1 + p^2) - 2*p (u^2 * p) -- = ------------------------------ = 0 dp (1 + p^2)^2 u^2 + u^2 * p^2 - 2 * p^2 * u^2 = 0 u^2 - u^2 * p^2 = 0 1 - p^2 = 0 p = 1Je to jasné - kupte si čtverec!
Hlavně chybí nějaký argument, který by aspoň naznačoval, že ten nulový bod derivace je opravdu maximum. Ono to samozřejmě maximum je, ale když už se to tváří jako důkaz…
Jinak bych si asi derivace nechal v záloze pro těžší úlohy a vzpomněl si na klasiku: (a-b)² ≥ 0, tedy (a²+b²)/2 ≥ ab, přičemž levá strana je konstantní a rovnost se nabývá pouze pro a=b.
u^2 * p_1 1 + p_2^2 ----------- * ------------ 1 + p_1^2 u^2 * p_2^2 p_1 1 + p_2^2 ------------ * ------------ 1 + p_1^2 p_2 (16/10)/(1+(16/10)^2) * ((1+(4/3)^2)/(4/3)) = 0.936329588014981No prostě bych si ten širokoúhlý nekoupil - škoda těch šesti procent. Pane kolego, opravte mi prosím zase ty chyby, děkuji
Tiskni Sdílej: