Byla vydána (𝕏) nová verze 24.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 24.7 je Thriving Tiger. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Binarly REsearch upozorňuje na bezpečnostní problém PKFail (YouTube) v ekosystému UEFI. Stovky modelů zařízení používají pro Secure Boot testovací Platform Key vygenerovaný American Megatrends International (AMI) a jeho privátní část byla při úniku dat prozrazena. Do milionů zařízení (seznam v pdf) po celém světě tak útočníci mohou do Secure Bootu vložit podepsaný malware. Otestovat firmware si lze na stránce pk.fail. Ukázka PoC na Linuxu na Windows na YouTube.
Mobilní operační systém /e/OS (Wikipedie) založený na Androidu / LineageOS, ale bez aplikací a služeb od Googlu, byl vydán ve verzi 2.2 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je rodičovská kontrola.
Společnost OpenAI představila vyhledávač SearchGPT propojující OpenAI modely umělé inteligence a informace z webů v reálném čase. Zatím jako prototyp pro vybrané uživatele. Zapsat se lze do pořadníku čekatelů.
Distribuce Linux Mint 22 „Wilma“ byla vydána. Je založená na Ubuntu 24.04 LTS, ale s desktopovým prostředím Cinnamon (aktuálně verze 6.2), příp. MATE nebo Xfce, balíkem aplikací XApp, integrací balíčků Flatpak a dalšími změnami. Více v přehledu novinek a poznámkách k vydání.
Příspěvek na blogu Truffle Security: Kdokoli může přistupovat ke smazaným a privátním repozitářům na GitHubu.
Byla vydána nová verze 14 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu. Vypíchnout lze podporu rozšíření v Lua.
Byla vydána verze 1.80.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Apple oznámil, že v beta verzi spustil své Apple Maps na webu. Podporován je také webový prohlížeč Chrome. Ne však na Linuxu.
Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 65 tisíc vývojářů. Z Česka jich bylo 710. Ze Slovenska 246.
3534 frames in 5.0 seconds = 706.781 FPS
3571 frames in 5.0 seconds = 713.915 FPS
3608 frames in 5.0 seconds = 721.491 FPS
Je to podle me dost malo, ponevadz kamos, kterej ma integrovanou v notasovi s 8MB RAM tak mu dava glxgears kolem 600 FPS. Nevite v cem by mohla byt krpa?
Pro jistotku sem dam castecnej vypis xorgu.conf:
Section "Module"
Load "i2c"
Load "bitmap"
Load "ddc"
Load "dri"
Load "extmod"
Load "freetype"
Load "glx"
Load "int10"
Load "vbe"
EndSection
...Section "Device"
Identifier "Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller"
Driver "i810"
BusID "PCI:0:2:0"
EndSection
...Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller"
Monitor "Obecný monitor"
DefaultDepth 16
....Section "DRI"
Mode 0666
EndSection
Podle me je tam vse okej. Ale nechapu tak malo FPS
Jinak:
tomik@kubuntu:/$ lsmod |grep i915
i915 22528 2
drm 74900 3 i915
V kernelu mam zakompilovanou grafarnu jak i810 tak i i915.
Jinak kdyz jsem zmenil ovaladac z i810 na i915 tak se mi Xka nenahodily.
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03)
4155 frames in 5.0 seconds = 830.877 FPS 4203 frames in 5.0 seconds = 840.424 FPS 4619 frames in 5.0 seconds = 923.757 FPS 4890 frames in 5.0 seconds = 977.970 FPS
4750 frames in 5.0 seconds = 949.831 FPS 4770 frames in 5.0 seconds = 953.935 FPS 4821 frames in 5.0 seconds = 964.117 FPS
6698 frames in 5.0 seconds = 1339.432 FPS 6728 frames in 5.0 seconds = 1345.595 FPS 6737 frames in 5.0 seconds = 1347.226 FPS 6735 frames in 5.0 seconds = 1346.917 FPS 6693 frames in 5.0 seconds = 1338.390 FPS
Takze tady je vypis z glxinfo:
name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample,
GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 915GM 20061017 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5.2
OpenGL extensions:
GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging,
GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix,
GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos,
GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution,
GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord,
GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels,
GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal,
GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color,
GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
GL_EXT_vertex_array, GL_3DFX_texture_compression_FXT1,
GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels,
GL_ATI_blend_equation_separate, GL_IBM_rasterpos_clip,
GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos,
GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle,
GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1,
GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table,
GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture,
GL_SUN_multi_draw_arrays
visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 16 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None
0x24 16 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None
0x25 16 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 8 0 0 0 0 0 0 Slow
0x26 16 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 8 0 0 0 0 0 0 Slow
0x27 16 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 16 16 16 0 0 0 Slow
0x28 16 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 16 16 16 0 0 0 Slow
0x29 16 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 Slow
0x2a 16 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 Slow
0x2b 16 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None
0x2c 16 dc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None
0x2d 16 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 8 0 0 0 0 0 0 Slow
0x2e 16 dc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 8 0 0 0 0 0 0 Slow
0x2f 16 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 16 16 16 0 0 0 Slow
0x30 16 dc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 16 16 16 0 0 0 Slow
0x31 16 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 Slow
0x32 16 dc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 Slow
0x5b 32 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Ncon
tomik@kubuntu:~$ glxinfo
Jinak by ty FPS mely byt ttaky v 16ti bitech, pri 24 to bylo o kousicek min
VideoRam 32768(alebo tolko, kolko tvoja karta zvladne)
VideoRam 65536
A vysledek je trosku lepsi, ale i tak no..
4137 frames in 5.0 seconds = 827.292 FPS
3885 frames in 5.0 seconds = 776.923 FPS
3902 frames in 5.0 seconds = 780.304 FPS
3833 frames in 5.0 seconds = 766.573 FPS
Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller"
Monitor "Obecný monitor"
DefaultDepth 16
Load "dbe"Nasiel som to zatial v kazdom konfiguraku pre i810, ale ty to tam nemas.
Tiskni
Sdílej: