abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.6. 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.6. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.6. 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 268 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    20.9.2009 14:33 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    Přečteno: 412×

    Zdravím

    Hladám distro kde fungujú tieto dve hry v najnovších veziách: Warzone2100, Scorched3D.

    Myslím tým, že po nainštalovaní z repozitára sú funkčné na intel 4500MHD grafike. (Samozrejme z nižšími detailami)

    Skúšal som Mandrivu, Slackware, Ubuntu. Všade rovnaké problémy:

    Scorched3D: blbne zvuk, rozbytá grafika, nejdú textúry, hra padá

    Warzone2100: Čierna obrazovka, blbne zvuk, (hra ide len textúry niesu vydno)

    Sú to jediné dve hry ktoré pod linuxom hrávam ale žial posledný rok mi blbnú.

    Skúšal som aj kompilovanie ale kompilácia vyžaduje kopu knižníc a polovica z nich nieje v požadovanej verzii v repo.

    Pred rokom som ich na Mandrive bežne hrával.

    Debian mi nenájde sieťovku, takže som ho neskúšal.

    tomolc

    pocasienahorach.sk

    Odpovědi

    tsLnox avatar 20.9.2009 15:22 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    A funguje ti vůbec 3D akcelerace? Měnit distro jen kvůli dvěma hrám je podle mě dosti mimo ;)
    20.9.2009 17:43 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    3D akcelerácia mi samozrejme funguje normálne. Ostatné hry šlapú. GLXgears síce dáva len 350FPS ale keďže všeci hovoria že to nieje test a že ej to v podstate bezvýznamný údaj tak si z toho ťažku hlavu nerobím.

    Aktuálne som zakotvil naMandriva 2010 RC. (iné distro mi nenašlo sieťovku LAN....) Mandriva mi celkom vyhovuje. Ale ani v 2009.1 to nešlo.

    Má možnosť to niekto odskúšať?

    tomolc

    pocasienahorach.sk
    wolf09 avatar 21.9.2009 15:05 wolf09 | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    ze glxgears funguje, neznamena, ze je zapnute 3d
    zkuste glxinfo|grep direct

    pokud to nejede, tak pouzijte proprietarni ovladace a ne ty co jsou v distribuci (hlavne u nvidi a ati)

    Zkusili jste to vypnout a znovu zapnout ?
    23.9.2009 21:52 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    direct rendering: Yes

    Pardon. Som zabudol uviesť túto informáciu už v otázke.

    Môže tie dve hry niekto otestovať?

    pocasienahorach.sk
    23.9.2009 21:34 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    Benchmark to není, výsledky se můžou velmi lišit, ale 350 FPS je už opravdu trochu mimo rozsah i na slabší kartě:) Tj. 3D akcelerace ti opravdu neběží vůbec a nebo blbě. Začni zmíněným glxinfo. Jinak Warzone2100 je velmi vybíravá hra, která běhá správně jen tam, kde se jí líbí. Scorched3D je ale obvykle bezproblémové.

     

    23.9.2009 21:58 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    Tu sú kompletné výpisy:

     bash-4.0$ glxinfo


    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
        GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample,
        GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
    client glx vendor string: SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
        GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
        GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
        GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
        GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
    GLX version: 1.2
    GLX extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
        GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_video_sync,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group,
        GLX_EXT_texture_from_pixmap
    OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
    OpenGL renderer string: Mesa DRI Mobile Intel® GM45 Express Chipset GEM 20090712 2009Q2 RC3 x86/MMX/SSE2
    OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.5.1
    OpenGL shading language version string: 1.20
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program,
        GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
        GL_ARB_framebuffer_object, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture,
        GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object,
        GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects,
        GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shading_language_120, GL_ARB_shadow,
        GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
        GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
        GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
        GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
        GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle,
        GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
        GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos,
        GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
        GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
        GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
        GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_copy_texture,
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_framebuffer_object,
        GL_EXT_framebuffer_blit, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
        GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels,
        GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters,
        GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,
        GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
        GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
        GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
        GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
        GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_vertex_array,
        GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_3DFX_texture_compression_FXT1,
        GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels,
        GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_envmap_bumpmap,
        GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_separate_stencil,
        GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip,
        GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
        GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_MESA_ycbcr_texture,
        GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
        GL_NV_point_sprite, GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle,
        GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1,
        GL_OES_read_format, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
        GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays

    72 GLX Visuals
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0xc8 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
    0xc9 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
    0xca 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
    0xcb 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow

     

     

    môj xorg.conf:

    # File generated by XFdrake (rev 256990)

    # **********************************************************************
    # Refer to the xorg.conf man page for details about the format of
    # this file.
    # **********************************************************************

    Section "ServerFlags"
        #DontZap # disable <Ctrl><Alt><BS> (server abort)
        AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse does not work
        #DontZoom # disable <Ctrl><Alt><KP_+>/<KP_-> (resolution switching)
    EndSection

    Section "Module"
        Load "dbe" # Double-Buffering Extension
        Load "v4l" # Video for Linux
        Load "extmod"
        Load "glx" # 3D layer
        Load "dri" # direct rendering
    EndSection

    Section "InputDevice"
        Identifier "Keyboard1"
        Driver "kbd"
        Option "XkbModel" "pc105"
        Option "XkbLayout" "sk"
        Option "XkbOptions" "compose:rwin"
    EndSection

    Section "InputDevice"
        Identifier "Mouse1"
        Driver "mouse"
        Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
        Option "Device" "/dev/input/mice"
    EndSection

    Section "InputDevice"
        Identifier "SynapticsMouse1"
        Driver "synaptics"
        Option "SHMConfig" "on"
    EndSection

    Section "Monitor"
        Identifier "monitor1"
        VendorName "Plug'n Play"
        ModelName ""
        HorizSync 29.5-48
        VertRefresh 60-62
       
        # Monitor preferred modeline (60.0 Hz vsync, 46.6 kHz hsync, ratio 16/9, 135 dpi)
        ModeLine "1366x768" 65.5 1366 1390 1406 1406 768 770 774 776 -hsync -vsync
       
        # TV fullscreen mode or DVD fullscreen output.
        # 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync
        ModeLine "768x576"     50.00  768  832  846 1000   576  590  595  630
       
        # 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync
        ModeLine "768x576"     63.07  768  800  960 1024   576  578  590  616
    EndSection

    Section "Device"
        Identifier "device1"
        VendorName "Intel Corporation"
        BoardName "Intel 810 and later"
        Driver "intel"
        Option "DPMS"
    EndSection

    Section "Screen"
        Identifier "screen1"
        Device "device1"
        Monitor "monitor1"
    EndSection

    Section "ServerLayout"
        Identifier "layout1"
        InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
        InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
        InputDevice "SynapticsMouse1" "SendCoreEvents"
        Screen "screen1"
    EndSection
     

    Za akékoľvek nápady budem vďačný.

    pocasienahorach.sk
    21.9.2009 16:08 xobot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    Windows XP. 

    ak chces linux, rozbehaj 3D akceleraciu na svojom oblubenom distre, nainstaluj WINE abo zaplat za Transgaming/Cedega.

    http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=6593

    23.9.2009 20:14 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    Ďakujem za radu.

    Kúpim si teda licenciu Windows 7 a premigrujem z Linuxu naspäť na Windows.

    tomolc

    pocasienahorach.sk
    tsLnox avatar 24.9.2009 10:02 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    To byl doufám vtip
    26.9.2009 20:02 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    hej

    pocasienahorach.sk
    24.9.2009 21:37 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    ve fedore hraju obe hry bez problemu
    27.9.2009 18:47 MrPaveL | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    a jakou máš grafiku? Já na ntb. s GMA965(x3100) mám úplně stejný problém(Warzone2100). btw. používám Arch/Testing repo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.