Debian 12 „Bookworm“ byl vydán. Zohledňuje rozhodnutí o zahrnutí nesvobodného firmwaru. V repozitářích je celkem 64 419 balíčků, z toho přes 11 tisíc nových a 43 tisíc aktualizovaných. Podporováno je 9 architektur (varianty x86, ARM a MIPS, POWER a IBM z), 32bitová x86 nyní vyžaduje aspoň i686. Více v poznámkách k vydání.
Na Epic Games Storu lze do 15. června získat zdarma počítačovou hru PAYDAY 2 (ProtonDB, Wikipedie). Linuxový port přestal být ve čtvrtek 8. června podporován.
Ezoterický programovací jazyk Brainfuck (Wikipedie) slaví 30 let. Urban Müller nahrál první implementaci tohoto jazyka na Aminet 9. června 1993.
Společnost Apple na konferenci WWDC23 představila Game Porting Toolkit. Společnost CodeWeavers informuje, tento toolkit vychází ze zdrojových kódů jejího CrossOveru, tj. komerčního Wine.
Byla vydána květnová aktualizace aneb nová verze 1.79 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.79 vyšlo také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Jak to bude s podporou rastrového grafického formátu JPEG XL ve webových prohlížečích? Google ji nedávno z Chrome a Chromia odstranil (#1178058#c84). Jednou z novinek beta verze Safari 17 je ale právě podpora JPEG XL. Vráti se JPEG XL do Chrome a Chromia (#1451807)? Dění kolem JPEG XL lze sledovat například na r/jpegxl.
Byla vydána nová stabilní verze 6.1 (aktuálně 6.1.3035.51) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 114. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Nový Vivaldi se pro Bing tváří jako Microsoft Edge (upravený User-Agent) a díky tomu v něm funguje Bing Chat. Vylepšeny byly Pracovní prostory (Workspaces). Podrobný přehled v Changelogu.
Linuxová distribuce ArchLabs Linux po šesti letech vývoje končí. Dobbie to zabalil.
David Tschumperlé v obšírném článku se spoustou náhledů shrnuje vývoj multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie) za poslední rok a půl.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 23.06 tohoto před šesti lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 30.
Řešení dotazu:
ip6tables -A INPUT -i lo -j ACCEPT
ip6tables -A INPUT -d ::1 -j DROP
Jiného nic neblokuji.
ping6 -c 3 -M do -s 1444 www.google.com
PING www.google.com(prg02s12-in-x11.1e100.net) 1444 data bytes
1452 bytes from prg02s12-in-x11.1e100.net: icmp_seq=1 ttl=57 time=55.9 ms
1452 bytes from prg02s12-in-x11.1e100.net: icmp_seq=2 ttl=57 time=59.8 ms
1452 bytes from prg02s12-in-x11.1e100.net: icmp_seq=3 ttl=57 time=48.9 ms
--- www.google.com ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2003ms
rtt min/avg/max/mdev = 48.936/54.908/59.828/4.516 ms
Jako výstřel do tmy naslepo bych doporučoval zkusit na tom serveru/routeru následující:
ip6tables -t mangle -A FORWARD -p tcp -m tcp --tcp-flags SYN,RST SYN -j TCPMSS --clamp-mss-to-pmtu
To zajistí, že ať je MTU v LAN jakákoliv, SYN směrem ven nebude navrhovat celou LAN MTU (což bývá na WiFi třeba 2700 B, na ethernetu většinou 1500 B, nejsou-li tam jumbo pakety, atp.), ale tweakne to na správnou menší hodnotu, aby se žádná ze stran nesnažila poslat paket, který prostě neprojde.
Tohle by mohl být problém s MTU, který jsem už párkrát viděl a který se projevuje naprosto přesně tím, co je napsáno v dotazu — všechno zdánlivě prochází až do té chvíle, než se z jakéhokoliv důvodu (obrázek, kryptografický protokol) začnou generovat pakety o velikosti těsně pasující do MTU nebo (v případě PPPoE) překračující MTU. Protože se IPv6 prostě nefragmentuje (skoro, většinou, až na pár hodně zvláštních překvapení), je jasné, že na tohle doplatí mnohem snáze než IPv4.
A mimochodem, výše uvedený příkaz s iptables
místo ip6tables
se může hodit také pro IPv4 — zlepší totiž throughput i latenci právě v situacích, ve kterých by se jinak fragmentovalo na velké počáteční kusy paketů a malé zbytky.
Protože se IPv6 prostě nefragmentuje (skoro, většinou, až na pár hodně zvláštních překvapení)
Tak tohle jsem si kdysi taky myslel…
A byla to pravda.
To složení fragmentů dohromady proběhne ještě předtím, než to čte Wireshark?
Rozhodně ne. Pokud to tedy někdo neposkládá ještě předtím, než to vůbec přijde na ten stroj (což by se ale u IPv6 stát nemělo).
strace -e network
na případné rozdíly v práci se sítí.
ETHTOOL_OPTS="-K $DEVICE gro off"
proč je offloading vůbec nastavený tak, aby to nefungovaloPáč woe přece ten offloading je hrozně kchůůl, psali to v marketingovym letáku, a ještě k tomu ušetříš asi 0.0000000000023% výkonu CPU a to se hrozně vyplatí!!!
u routeru to zlobíTo je přesně to, co mě zajímá. Popis toho, co se stane jinak, jaké to má důsledky, a proč to neprojde.
router by měl pouze přehazovat pakety mezi rozhraníma a neměl by je nijak upravovat.Třeba na OpenBSD se běžně používá TCP proxying pokud vím. Sice je to technologicky trochu něco jiného, ale taky je to zásah do paketů.
Tiskni
Sdílej: