Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Řešení dotazu:
ip6tables -A INPUT -i lo -j ACCEPT
ip6tables -A INPUT -d ::1 -j DROP
Jiného nic neblokuji.
ping6 -c 3 -M do -s 1444 www.google.com
PING www.google.com(prg02s12-in-x11.1e100.net) 1444 data bytes
1452 bytes from prg02s12-in-x11.1e100.net: icmp_seq=1 ttl=57 time=55.9 ms
1452 bytes from prg02s12-in-x11.1e100.net: icmp_seq=2 ttl=57 time=59.8 ms
1452 bytes from prg02s12-in-x11.1e100.net: icmp_seq=3 ttl=57 time=48.9 ms
--- www.google.com ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2003ms
rtt min/avg/max/mdev = 48.936/54.908/59.828/4.516 ms
Jako výstřel do tmy naslepo bych doporučoval zkusit na tom serveru/routeru následující:
ip6tables -t mangle -A FORWARD -p tcp -m tcp --tcp-flags SYN,RST SYN -j TCPMSS --clamp-mss-to-pmtu
To zajistí, že ať je MTU v LAN jakákoliv, SYN směrem ven nebude navrhovat celou LAN MTU (což bývá na WiFi třeba 2700 B, na ethernetu většinou 1500 B, nejsou-li tam jumbo pakety, atp.), ale tweakne to na správnou menší hodnotu, aby se žádná ze stran nesnažila poslat paket, který prostě neprojde.
Tohle by mohl být problém s MTU, který jsem už párkrát viděl a který se projevuje naprosto přesně tím, co je napsáno v dotazu — všechno zdánlivě prochází až do té chvíle, než se z jakéhokoliv důvodu (obrázek, kryptografický protokol) začnou generovat pakety o velikosti těsně pasující do MTU nebo (v případě PPPoE) překračující MTU. Protože se IPv6 prostě nefragmentuje (skoro, většinou, až na pár hodně zvláštních překvapení), je jasné, že na tohle doplatí mnohem snáze než IPv4.
A mimochodem, výše uvedený příkaz s iptables
místo ip6tables
se může hodit také pro IPv4 — zlepší totiž throughput i latenci právě v situacích, ve kterých by se jinak fragmentovalo na velké počáteční kusy paketů a malé zbytky.
Protože se IPv6 prostě nefragmentuje (skoro, většinou, až na pár hodně zvláštních překvapení)
Tak tohle jsem si kdysi taky myslel…
A byla to pravda.
To složení fragmentů dohromady proběhne ještě předtím, než to čte Wireshark?
Rozhodně ne. Pokud to tedy někdo neposkládá ještě předtím, než to vůbec přijde na ten stroj (což by se ale u IPv6 stát nemělo).
strace -e network
na případné rozdíly v práci se sítí.
ETHTOOL_OPTS="-K $DEVICE gro off"
proč je offloading vůbec nastavený tak, aby to nefungovaloPáč woe přece ten offloading je hrozně kchůůl, psali to v marketingovym letáku, a ještě k tomu ušetříš asi 0.0000000000023% výkonu CPU a to se hrozně vyplatí!!!
u routeru to zlobíTo je přesně to, co mě zajímá. Popis toho, co se stane jinak, jaké to má důsledky, a proč to neprojde.
router by měl pouze přehazovat pakety mezi rozhraníma a neměl by je nijak upravovat.Třeba na OpenBSD se běžně používá TCP proxying pokud vím. Sice je to technologicky trochu něco jiného, ale taky je to zásah do paketů.
Tiskni
Sdílej: