Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Software LibrePods osvobozuje bezdrátová sluchátka AirPods z ekosystému Applu. Exkluzivní funkce AirPods umožňuje využívat na Androidu a Linuxu. Díky zdokumentování proprietárního protokolu AAP (Apple Accessory Protocol).
Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
Řešení dotazu:
Zkusil bych něco takového: tady Osobně bych výběr čehokoliv pro tak malé dítě přes internet nedoporučoval, možná tak orientačně, nic konkrétního.
1. trenink jemne motorikyKaždý by měl trénovat skilly, které si myslí že pro něj budou užitečné.
2. lide se lepe uci material zaznamenavany "tuzkou" nez tukany na klavesniciTo tvrdíš ty, spousta lidí si po delší době rukopis nepřečte.
3. tuzka funguje, i kdyz vypnou proudMůj notebook, telefon i tablet taky.
4. s pocitacem jde a pujde komunikovat bez "klavesnice", ale "tuzku" ve vizualnim umeni tezko neco nahradiPředpokládám, že lidé, kteří se chtějí věnovat analogovému vizuálnímu umění se budou řídit dle pravidla 1.
Spis narazel na to, ze mozek si lepe zapamatuje (jiz pri porizovani) udaje ktera pise tahy rukou, nez ktere nacvaka na klavesnici...2. lide se lepe uci material zaznamenavany "tuzkou" nez tukany na klavesniciTo tvrdíš ty, spousta lidí si po delší době rukopis nepřečte
Ne, vážně. Myslím si, že děti by se měly vyvíjet všestranně. Jasně, zdravý pohyb a jemná motorika jsou základ. V dnešní době to už ale nestačí. Ovládání všech těch technických serepetiček budou potřebovat také. Dneska už si žáci nechodí objednávat "dvojku" ve školní jídelně razítkováním stravenek. Dělají to na dotykové obrazovce na chodbě, nebo z mobilu přes internet. Elektronické žákovské knížky jsou už běžná věc. Ze školního výletu se neposílají pohledy poštou, ale dělá se on-line reportáž na Facebooku. A když si děcko ve Škole v přírodě chce neplánovaně koupit něco dražšího, rodičové mu neposílají stokoruny v poštovní obálce. Prostě jen vytáhnou z kapsy telefon a navýší své ratolesti limit na platební kartě.
Moderní "patlátka" dávají dětem nové skvělé, ale také hrozivé možnosti. Stejně jako sirky, nebo zavírací nožík. Je jen na vás, jak je naučíte těmi věcmi zacházet.
Texťák se ti mezi dvěma stroji může rozhodit téměř vždycky.Zajímavé, že se mi to u Word dokumentů nikdy nestalo, když nechyběly na druhém stroji použité fonty...
Opomenul si zmínit, že na obou počítačích běželi stejné Windows a stejné verze Wordu.To jsem teda neopomenul, pochybuju že většina lidí, kteří mi posílají dokumenty mají Mac OS X a Office for Mac.
.
a už vůbec nemluvím třeba o libre office - jedna verze ve škole, jedna doma (fakt měli na výběr v čem budou dělat) - taky občas zlo. Už jen to že pod windows vypadají trochu jinak ikony než u mě na archu, o rozhozeném formátování nemluvím...Což je z pedagogického hlediska spíše výhoda, protože se dítě naučí obecné principy práce s textovými editory a nikoliv práci s jedním konkrétním programem. Stejně jako je výhoda, když dítě vyrůstá dvojjazyčně... I když je to asi náročnější, daleko víc se na tom naučí.
No, kdyby chtěl Shitdows, asi by se neptal zrovna na tomhle fóru tady, že ano.
Otázka samozřejmě je, jestli se má dítě naučit používat počítač, nebo jestli se má jenom smířit s tím, že bude používáno počítačem, a vyrůst v další ovci platící za viry a spyware. V prvním případě je svobodný desktop jasná a jediná možná volba. Ve druhém případě není třeba dělat nic, stačí jen nečinně přihlížet, co s dětskou myslí provede české školství, které koncem 90. let korupční tunel zvaný Internet do škol v podstatě daroval jedné firmě dodávající béčkový zavirovaný software.
Když bych měl hádat, klidně bych si vsadil na to že nadřazená organizace byla stejná jako pro to Skalické, tak pro to Piešťanské.
Tiskni
Sdílej: