Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
size_one_file count/s speed/s 1k 500 500k 10k 500 5M 100k 500 50M 1M 250 250M 10M 45 455M 100M ~5 495MBSource na vypocet:
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #define IO 500 #define BLOCK_SIZE 1000000 /* 1MB */ typedef struct { double max_files_in_minute; double max_data_speed; }writed_t; writed_t writed_in_one_s(long int size_one_file) { double count_blocks_of_file; writed_t ret; count_blocks_of_file=size_one_file/BLOCK_SIZE; ret.max_files_in_minute=IO/(count_blocks_of_file+1); /* plus name */ ret.max_data_speed=ret.max_files_in_minute*size_one_file; return ret; } int main(void) { writed_t speed; long int size_file; puts("size_one_file count/s speed/s"); for(size_file=1000; size_file<1000000000; size_file*=10) { speed=writed_in_one_s(size_file); printf("%15ld %5.2f %5.2f\n", size_file, speed.max_files_in_minute, speed.max_data_speed); } return 0; }
size_one_file count/s speed 1k 250.00 250k/s 10k 250.00 2,5M/s 100k 250.00 25M/s 1M 250.00 250M/s 10M 45.45 ~455MB/s 100M 4.95 ~495MB/s
writed_t writed_in_one_s(long int size_one_file) { double count_blocks_of_file; writed_t ret; if(size_one_file<=BLOCK_SIZE) count_blocks_of_file=1; else count_blocks_of_file=size_one_file/BLOCK_SIZE; ret.max_files_in_minute=((double)IO)/(count_blocks_of_file+1); /* plus name */ ret.max_data_speed=ret.max_files_in_minute*size_one_file; return ret; }
Když kopíruju velké soubory, jede to OK (cca 100MB/s). Když kopíruju velké množství malých souborů (1GB v 50000 souborech), rychlost klesá pod 10MB/s.
Tiskni Sdílej: