Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »Tohle je nějaký zapomenutý dotaz z roku 2015? Vypadá to, že je to opravdu dotaz z letošního roku… Dobrá tedy, zkusím to brát vážně.
…když se v minulosti o této kombinaci nepsalo nic dobrého…
Vážně se chceš zabývat tím, co se někde psalo v minulosti? Rozhodování o koupi monitoru přece není totéž jako studium dějepisu. Jsou to dvě rozdílné činnosti.
4k monitor je dnes takové základní minimum. Většina YouTube kanálů, které stojí za řeč, je už dávno ve 4k, takže kupovat nový monitor s nižším rozlišením opravdu (ale opravdu (ale opravdu)) nedává smysl.
Nelze než doporučit stránku HiDPI na ArchWiki, která se hodí i pro jiné distribuce (jako ostatně většina ArchWiki), zejména kapitolu o Xfce. (Otázka je, proč volit zrovna Xfce, když je na výběr tolik jiných možností, nicméně faktem je, že Xfce HiDPI (také) podporuje.)
Hlavně nečitelné malé písmo.
Jaké písmo si nastavíš, takové písmo budeš mít. Jaký faktor škálování si nastavíš, takový faktor škálování budeš mít.
Přemýšlím o nějakém ips okolo 30".
To mi připadá jako velmi špatný nápad. Bude to skoro-vysoké rozlišení, ale ne úplně, tak nějak napůl to bude pořád béčkový kostičkovaný obraz.
Je lepší mít takové rozlišení, u kterého má smysl zapnout rozumný celočíselný faktor škálování, tedy 2× nebo 3×. Tady je několik příkladů rozlišení, která já osobně denně používám, a pár pozorování k tomu:
Shrnul bych to takhle: Když už „HiDPI“, tak pořádně; 4k na 30" je znouzectnost na půli cesty. Pozitivní zkušenosti mám s 5k na 27", resp. s 4k na 24", když nepočítám notebooky s 4k (13", 14"). Mé dojmy z 2560×1440 na 27" nebo z 4k na 30" jsou v nejlepším případě a při dobré náladě smíšené, ale většinou spíš negativní — nic moc. Při úhlopříčce 30" bych spíš uvažoval o 8k, ale bohužel je takových monitorů zatím na výběr dost málo. (To se časem bezesporu změní.)
Kde najdu to „30" 4k“?Je to zaokrouhleno, seženeš 31.1" (třeba Z31x), 31.5" (třeba MAG321CURV), 31.97" (třeba SW321C), 32" (třeba U32R590CW) a buhví co ještě; +- palec fakt nehraje roli a nevěřím že bys to ve slepém testu poznal - a stojí podobně. Pod 4k se uvádí také víc rozlišení a žádná dimenze není přesně 4000, jestli chceš rejpat i do toho a neznáš lepší využití zdrojů. 🙄
Přiznám se, že nevím (a nezajímá mě příliš), co mají v czc.cz.
Sto klacků za 8k monitor mi přijde celkem přiměřené s ohledem na to, že vyrobit ho ještě stále není triviálně jednoduché. Jediné, co mi vadí, je právě fakt, že je pouze jeden. Víc konkurence by nejen snížilo cenu, ale taky zajistilo rozumnější nabídku různých monitorů s dalším vybavením (například USB-C 10 Gb/s hub na mém 5k monitoru je, ale nějaké ty 8k, které jsem poslední dobou viděl, nic takového neměly). Takže jak jsem psal, počkám si. Všeho do času, jak říkal Šmíd v Kouři. Nemusím mít 8k hned dnes.
BTW, co je špatně na 27" QHD (tedy 2560x1440). Dá se to provozovat bez škálování (při 96DPI) a skoro všichni to považují za "sweet spot" na práci.
Všechno špatně. Kdo pracoval delší dobu na "HiDPI" konfiguraci, ten už tu čtverečkovanou šachovnici prostě nechce vidět.
Jak už jsem psal níže, 2560x1440 čtu jako 0x0, protože 4k je minimum; cokoliv pod 4k nedokáže zobrazit moje oblíbené filmy a YouTube kanály v plném rozlišení.
Čtverečkovaná šachovnice, která vyžaduje subpixel hinting, aby se na to vůbec dalo dívat, rozhodně není sweet spot na práci. Nebo jinak: Sweet spot z roku 2010 není sweet spot z roku 2020. Časy se mění. Kdysi byl sweet spot na práci Hercules; jeden člověk na MFF UK na tom programoval ještě v roce 2005 a nedal na to dopustit. (Čímž se později vysvětlilo, proč byl skalním odpůrcem zvýrazňování syntaxe a považoval ho za naprosto bezpředmětné, ba škodlivé. Ono se to na tom Herculesu zobrazovalo divně.)
Mé dojmy z 2560×1440 na 27" jsou v nejlepším případě a při dobré náladě smíšené, ale většinou spíš negativní — nic moc.Ja teda nepouzivam XFCE ale ciste Ubuntu 20.04 s povolenym frakcnim skalovanim a muzu rict to same. Vliv bude mit i pouziti nvidia karty. Jinak moje kombinace
Nevím. Já když vidím rozlišení pod 4k, vidím tam nulu, takže to nedokážu posoudit. 2560x1440 čtu jako 0x0. Dnes to nemá smysl. Chci mít na YouTube pixel na pixel nebo rozumně plné rozlišení u mých oblíbených kanálů.
Nic proti floating-point škálování, ale pokud je to floating-point číslo menší než 2, není to monitor s vysokým rozlišením. Je to pořád něco, na čem jsou vidět čtverečky a u čeho si musím nastavit podpixelové vyhlazování (s případnými barevnými artefakty kolem kontrastního textu), aby to vypadalo přijatelně. Přijde mi, že v roce 2020 už člověk něco takového strpět nemusí. (Tedy, v Namibii třeba možná ano, ale v Evropě snad už ne.)
Přijde mi, že v roce 2020Ja kupoval v 2019, bral jsem to jako kompromis s prirovnanim k dostupnemu obsahu a samozrejme i vuci graficke karte. Karta sice umi obslouzit i 4K ale bal jsem se aby to nebralo vykonu pro hry.
UW-QHD ... a tak je video ohraničeno černými pruhyA co jiného by to mělo dělat? Domyslet si obsah? Nebo to video nahoře a dole oříznout? Nebo celý obraz zdeformovat a roztáhnout?
Tiskni
Sdílej: