Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
-chybí mi možnost převést obrázek do dvoubarevné(černobílé) škály (minimum jsem našel jenom stupně šedi.)Obrázek -> Režim -> Indexovaná paleta -> Použít černobílou paletu
-chybí mi možnost zoomovat kolečkem myši (scrolování nahoru a dolu opravdu neni funkce, kterou potřebuju.)Shift + kolečko myši
Co mi v Gimpu chybí? tak třeba to MDI (ale to jsem ochotnej zkousnout, i když bych za to někomu zulíbal ruce)Věnuj Gimpu vlastní plochu. Uvidíš, že je to lepší než MDI, protože můžeš míchat okna Gimpu s okny jiných programů a když je míchat nechceš, přepneš se na jinou plochu.
-chybí mi možnost převést obrázek do dvoubarevné(černobílé) škály (minimum jsem našel jenom stupně šedi.)Kromě změny režimu do "Odstínů šedi" lze použít i funkci "Vrstva - Barvy - Odbarvit", kde obrázek zůstane barevný, ale vše zešediví.
-chybí mi možnost při používání lasa pustit tlačítko a když vyberu další bod, tak se mezi těmi dvěma body vytvoří rovná strana výběru a potom pokračuju dál... se stávajícím lasem nemůžu vybírat geometrické obrazce...Kromě lasa jsou tam ještě další nástroje na výběr. Také lze vybírat i různými nástroji současně (resp. postupně, ale do jednoho výběru.) Všimni si i volby "Režim" v nastavení nástrojů.
-chybí mi možnost kreslit obdélníky a elipsy.. nějak nemůžu najít nástroj jak jednoduše nakreslit základní geometrické obrazce u kterých bych si předem nadefinoval jaký budou mít vlastnosti (výplň ohraničení atd..)Pomocí cest lze kreslit i složitější obrazce. Také lze konvertovat výběr do cesty a tu pak vykreslit. Přímé čáry lze kreslit pomocí shiftu (udělat bod a pak s shiftem druhý – nakreslí se úsečka). Takže obdélník nakreslíš takto: Vybereš obdélník, zkonvertuješ ho do cesty, zrušíš výběr a nakonec vykreslíš cestu. Není to sice nijak přímočarý způsob, ale na jeden nebo dva obdélníky to nevadí a na složitější věci je beztak lepší sáhnout po vektorovém editoru. Taky je k dispozici několik pluginů na různé rámečkování.
-dále mi chybí vlastní editovatelná nabídka ikon integrovaná nahoře v okně s obrázkem s nejpoužívanějšími funkcemi jako například práce s maskou atd... neustálé klikání do menu není zrovna efektivní.Menu je (může být) trhací ta první čárkovaná nízká položka.
-nevim jak jednoduše smazat část obrázku, kterou si dám do masky. Delte nereaguje, tak jediný co mě napadlo je dát vyjmout. Což mi nepřijde zrovna dvakrát košér.Masku lze použít. Maska zmizí i s vymaskovanou částí obrázku. Je to v popup menu u masky v seznamu vrstev.
Tiskni
Sdílej: