Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Pokud to ošetříte mutexem, neviděl bych v tom problém. Nebo když použijete streamové funkce, které to zamykají automaticky.
Este som rozmyslal nad tym, ze potom ako uzivatel napise spravu modifikujem mnozinu soketov cakajucich na zapis. toto vsak tiez nie je asi najbezpecnejsie riesenie
Proč? Ale asi bych použil spíš poll(), tam si nemusíte hrát s těmi nepřehlednými množinami a jen přehazujete jeden příznak. Nebo jste to myslel tak, že byste změnil množinu, zatímco v druhém threadu běží ten select()? To by asi opravdu nešlo.
poll(), až bude možné číst, a mutex by se zamykal až na samotný read(). Ve druhém threadu by se zamkl mutex na zápis, když by bylo potřeba. To by mělo projít, ale nezkoušel jsem to.
poll - pole se nachystalo jenom jednou a čistěji. Také jsem psal kecací prográmek (jako úlohu do prográmka v C). Žádná vlákna ani podprocesy jsem nepotřeboval ani u klienta, ani u serveru. Jinak se mi osvědčilo u klienta hlídat funkcí poll i standardní vstup, takže šlo snadno obsloužit jak psaní na klávesnici, tak přijímání zpráv.
select() nebo poll(). Řešení pomocí threadů nebo samostatných procesů je vhodnější tam, kde je větší množství klientů a vyřízení požadavku trvá netriviální dobu (protože během vyřizování jednoho požadavku se nemůžete bavit s dalšími klienty).
Tiskni
Sdílej: