Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Pokud to ošetříte mutexem, neviděl bych v tom problém. Nebo když použijete streamové funkce, které to zamykají automaticky.
Este som rozmyslal nad tym, ze potom ako uzivatel napise spravu modifikujem mnozinu soketov cakajucich na zapis. toto vsak tiez nie je asi najbezpecnejsie riesenie
Proč? Ale asi bych použil spíš poll()
, tam si nemusíte hrát s těmi nepřehlednými množinami a jen přehazujete jeden příznak. Nebo jste to myslel tak, že byste změnil množinu, zatímco v druhém threadu běží ten select()
? To by asi opravdu nešlo.
poll()
, až bude možné číst, a mutex by se zamykal až na samotný read()
. Ve druhém threadu by se zamkl mutex na zápis, když by bylo potřeba. To by mělo projít, ale nezkoušel jsem to.
poll
- pole se nachystalo jenom jednou a čistěji. Také jsem psal kecací prográmek (jako úlohu do prográmka v C). Žádná vlákna ani podprocesy jsem nepotřeboval ani u klienta, ani u serveru. Jinak se mi osvědčilo u klienta hlídat funkcí poll
i standardní vstup, takže šlo snadno obsloužit jak psaní na klávesnici, tak přijímání zpráv.
select()
nebo poll()
. Řešení pomocí threadů nebo samostatných procesů je vhodnější tam, kde je větší množství klientů a vyřízení požadavku trvá netriviální dobu (protože během vyřizování jednoho požadavku se nemůžete bavit s dalšími klienty).
Tiskni
Sdílej: