Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Dobrý den, v mém projektu mě trápí dost protivný memory leak, při jehož hledání jsem došel zhruba k následující konstrukci, která jej způsobuje:
#include <map>
#include <string>
#include <iostream>
#include <stdio.h>
#include <sstream>
using namespace std;
multimap<int,string> mapa;
int main() {
for(int i=0;i<20000;i++) {
stringstream s;
mapa.insert(make_pair(i%234,string("fdsfdsfdsfdsfdsfds")+s.str()));
};
cout<<"Mapa vytvorena"<<endl;
getc(stdin); //Zde celý program zabírá 2292 KB
cout<<"Jdu mazat"<<endl;
for(int i=0;i<234;++i) {
mapa.erase(i);
};
cout<<"smazano"<<mapa.size()<<endl;
getc(stdin); //Zde program zabírá 2312KB
};
Zajímalo by mě, proč na konci programu je stále naalokováno tolik paměti, i když mapa neobsahuje žádné záznamy. Zabranou pamět zjišťuji příkazem ps s parametrem RSS. Valgrind žádný leak neukazuje.
Stejný problém jsem narazil i u vectoru, a asi bude i u dalších kontejnerů.
Máte pro to nějaké vysvětlení? Lze nějak přikázat kontejneru/překladači, aby paměť skutečně delalokoval?
Tak nevím. ale přijde mi, že alokujete 20000 členů a pak uvolníte jenom 234, nemůže být problém tam?
std::vector<T>::capacity() - tam se to asi bude skrývat. Napadá mě leda zkusit clear(), ale nevím nevím.
Je mozny vyhradit urcitou kapacitu: std::vector(int) vec, vec.reseve(10); aby nedochazelo k realokaci behem plneni. Pokud uz mame plnej vektor a chceme jej zmensit na pocet (size()), pak zavolame std::vector<int>(vec).swap(vec);
To není memory leak, STL je prostě žrout paměti. Co kontejner schvátí, jen tak nevrátí 
Děkuji všem za odpověďi To %234, tam je pouze, abych měl v kontejneru různé prvky, z nichž některé se budou opakovat. Nechtěl jsem tím mást:) Opravdu je to tak, že STL si naalokuje paměť a tu potom používá, takže v pokud pole znovu naplním, nová paměť už se nebere...ale pouze na tomhle testovacím prográmku, v mém projektu ne :'(. Zajímalo by mě, zda existuje možnost, jak přinutit SDL aby tu paměť dealokoval (clear() nepomáhá). Zkoušel jsem to exportnutí GLIBCXX_FORCE_NEW, ale nepomáhá to. Nějaká cesta, jak přinutit SDL dealokovat paměť přece musí existovat, protože jinak by jakýkoli program - deamon, co třeba při spuštění potřebuje 100MB RAM a pak už jen 2MB žral celou dobu 100 paměti...to by přece nikdo nemohl přehlédnout:)
GLIBCXX_FORCE_NEW je určitě těžce nepřenositelné. Řešení ti popsal "puk" o pár příspěvků výše (aneb např. string(s).swap(s), obdobně pro vector apod.)
vim ~/.emacs
Tiskni
Sdílej: