abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    21.11. 22:33 | Zajímavý software

    Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    21.11. 19:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    21.11. 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 05:55 | Komunita

    První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.11. 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.11. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.11. 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.11. 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.11. 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 387 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Memory leak v stl?

    19.12.2008 12:10 esparky
    Memory leak v stl?
    Přečteno: 509×

    Dobrý den, v mém projektu mě trápí dost protivný memory leak, při jehož hledání jsem došel zhruba k následující konstrukci, která jej způsobuje:

    #include <map>
    #include <string>
    #include <iostream>
    #include <stdio.h>
    #include <sstream>
    using namespace std;

    multimap<int,string> mapa;

    int main() {
        for(int i=0;i<20000;i++) {
            stringstream s;
            mapa.insert(make_pair(i%234,string("fdsfdsfdsfdsfdsfds")+s.str()));
        };
        cout<<"Mapa vytvorena"<<endl;

        getc(stdin);  //Zde celý program zabírá 2292 KB

        cout<<"Jdu mazat"<<endl;

        for(int i=0;i<234;++i) {
            mapa.erase(i);
        };
        cout<<"smazano"<<mapa.size()<<endl;

        getc(stdin); //Zde program zabírá 2312KB
    };

     

    Zajímalo by mě, proč na konci programu je stále naalokováno tolik paměti, i když mapa neobsahuje žádné záznamy. Zabranou pamět zjišťuji příkazem ps s parametrem RSS. Valgrind žádný leak neukazuje.

    Stejný problém jsem narazil i u vectoru, a asi bude i u dalších kontejnerů.

    Máte pro to nějaké vysvětlení? Lze nějak přikázat kontejneru/překladači, aby paměť skutečně delalokoval?

    Odpovědi

    19.12.2008 12:34 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    http://valgrind.org/docs/manual/faq.html#faq.reports
    19.12.2008 12:52 blondak | skóre: 36 | blog: Blondak | Čáslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Tak nevím. ale přijde mi, že alokujete 20000 členů a pak uvolníte jenom 234, nemůže být problém tam?

    Každý problém ma své logické, snadno pochopitelné nesprávné řešení.
    19.12.2008 12:59 blondak | skóre: 36 | blog: Blondak | Čáslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    beru zpět přehlídnul jsem tam to %234 :(

    Každý problém ma své logické, snadno pochopitelné nesprávné řešení.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.12.2008 13:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Podívejte se, co vám vrátí std::vector<T>::capacity() - tam se to asi bude skrývat. Napadá mě leda zkusit clear(), ale nevím nevím.
    19.12.2008 14:56 karl82 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    20.12.2008 01:43 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Alokátor při mazání objektů (myšleno obecně jako bloky paměti, ne nutně jako instance tříd apod.) typicky nevrací všechnu volnou paměť zpátky systému, aby měl něco v rezervě pro další alokace a nemusel od systému hned žádat novou. Jestli to jde nějak vynutit (standardními funkcemi C++/STL) netuším, ale nelámal bych si s tím hlavu.
    20.12.2008 19:37 puk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Je mozny vyhradit urcitou kapacitu: std::vector(int) vec, vec.reseve(10); aby nedochazelo k realokaci behem plneni. Pokud uz mame plnej vektor a chceme jej zmensit na pocet (size()), pak zavolame std::vector<int>(vec).swap(vec);

    20.12.2008 23:19 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    To není memory leak, STL je prostě žrout paměti. Co kontejner schvátí, jen tak nevrátí ;-)

    21.12.2008 00:21 esparky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Děkuji všem za odpověďi To %234, tam je pouze, abych měl v kontejneru různé prvky, z nichž některé se budou opakovat. Nechtěl jsem tím mást:) Opravdu je to tak, že STL si naalokuje paměť a tu potom používá, takže v pokud pole znovu naplním, nová paměť už se nebere...ale pouze na tomhle testovacím prográmku, v mém projektu ne :'(. Zajímalo by mě, zda existuje možnost, jak přinutit SDL aby tu paměť dealokoval (clear() nepomáhá). Zkoušel jsem to exportnutí GLIBCXX_FORCE_NEW, ale nepomáhá to. Nějaká cesta, jak přinutit SDL dealokovat paměť přece musí existovat, protože jinak by jakýkoli program - deamon, co třeba při spuštění potřebuje 100MB RAM a pak už jen 2MB žral celou dobu 100 paměti...to by přece nikdo nemohl přehlédnout:)

    21.12.2008 11:56 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

     GLIBCXX_FORCE_NEW je určitě těžce nepřenositelné. Řešení ti popsal "puk" o pár příspěvků výše (aneb např. string(s).swap(s), obdobně pro vector apod.)

    vim ~/.emacs
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 17:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Jenže to, co tu předvádíte, je vcelku nestandardní situace. Pokud někdo maže položky z vektoru a už tam nic pak nedává, děje se tak např. před destrukcí celého objektu, kdy se paměť uvolní. A pokud se ten vektor nelikviduje, tak se do něj pravděpodobně zas něco dá. A pokud se vám tenhle alokátor nelíbí, tak použijte/napište jiný,

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.