abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    10.7. 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 01:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 00:11 | IT novinky

    Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 389 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Memory leak v stl?

    19.12.2008 12:10 esparky
    Memory leak v stl?
    Přečteno: 480×

    Dobrý den, v mém projektu mě trápí dost protivný memory leak, při jehož hledání jsem došel zhruba k následující konstrukci, která jej způsobuje:

    #include <map>
    #include <string>
    #include <iostream>
    #include <stdio.h>
    #include <sstream>
    using namespace std;

    multimap<int,string> mapa;

    int main() {
        for(int i=0;i<20000;i++) {
            stringstream s;
            mapa.insert(make_pair(i%234,string("fdsfdsfdsfdsfdsfds")+s.str()));
        };
        cout<<"Mapa vytvorena"<<endl;

        getc(stdin);  //Zde celý program zabírá 2292 KB

        cout<<"Jdu mazat"<<endl;

        for(int i=0;i<234;++i) {
            mapa.erase(i);
        };
        cout<<"smazano"<<mapa.size()<<endl;

        getc(stdin); //Zde program zabírá 2312KB
    };

     

    Zajímalo by mě, proč na konci programu je stále naalokováno tolik paměti, i když mapa neobsahuje žádné záznamy. Zabranou pamět zjišťuji příkazem ps s parametrem RSS. Valgrind žádný leak neukazuje.

    Stejný problém jsem narazil i u vectoru, a asi bude i u dalších kontejnerů.

    Máte pro to nějaké vysvětlení? Lze nějak přikázat kontejneru/překladači, aby paměť skutečně delalokoval?

    Odpovědi

    19.12.2008 12:34 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    http://valgrind.org/docs/manual/faq.html#faq.reports
    19.12.2008 12:52 blondak | skóre: 36 | blog: Blondak | Čáslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Tak nevím. ale přijde mi, že alokujete 20000 členů a pak uvolníte jenom 234, nemůže být problém tam?

    Každý problém ma své logické, snadno pochopitelné nesprávné řešení.
    19.12.2008 12:59 blondak | skóre: 36 | blog: Blondak | Čáslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    beru zpět přehlídnul jsem tam to %234 :(

    Každý problém ma své logické, snadno pochopitelné nesprávné řešení.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.12.2008 13:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Podívejte se, co vám vrátí std::vector<T>::capacity() - tam se to asi bude skrývat. Napadá mě leda zkusit clear(), ale nevím nevím.
    19.12.2008 14:56 karl82 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    20.12.2008 01:43 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Alokátor při mazání objektů (myšleno obecně jako bloky paměti, ne nutně jako instance tříd apod.) typicky nevrací všechnu volnou paměť zpátky systému, aby měl něco v rezervě pro další alokace a nemusel od systému hned žádat novou. Jestli to jde nějak vynutit (standardními funkcemi C++/STL) netuším, ale nelámal bych si s tím hlavu.
    20.12.2008 19:37 puk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Je mozny vyhradit urcitou kapacitu: std::vector(int) vec, vec.reseve(10); aby nedochazelo k realokaci behem plneni. Pokud uz mame plnej vektor a chceme jej zmensit na pocet (size()), pak zavolame std::vector<int>(vec).swap(vec);

    20.12.2008 23:19 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    To není memory leak, STL je prostě žrout paměti. Co kontejner schvátí, jen tak nevrátí ;-)

    21.12.2008 00:21 esparky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Děkuji všem za odpověďi To %234, tam je pouze, abych měl v kontejneru různé prvky, z nichž některé se budou opakovat. Nechtěl jsem tím mást:) Opravdu je to tak, že STL si naalokuje paměť a tu potom používá, takže v pokud pole znovu naplním, nová paměť už se nebere...ale pouze na tomhle testovacím prográmku, v mém projektu ne :'(. Zajímalo by mě, zda existuje možnost, jak přinutit SDL aby tu paměť dealokoval (clear() nepomáhá). Zkoušel jsem to exportnutí GLIBCXX_FORCE_NEW, ale nepomáhá to. Nějaká cesta, jak přinutit SDL dealokovat paměť přece musí existovat, protože jinak by jakýkoli program - deamon, co třeba při spuštění potřebuje 100MB RAM a pak už jen 2MB žral celou dobu 100 paměti...to by přece nikdo nemohl přehlédnout:)

    21.12.2008 11:56 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

     GLIBCXX_FORCE_NEW je určitě těžce nepřenositelné. Řešení ti popsal "puk" o pár příspěvků výše (aneb např. string(s).swap(s), obdobně pro vector apod.)

    vim ~/.emacs
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 17:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Jenže to, co tu předvádíte, je vcelku nestandardní situace. Pokud někdo maže položky z vektoru a už tam nic pak nedává, děje se tak např. před destrukcí celého objektu, kdy se paměť uvolní. A pokud se ten vektor nelikviduje, tak se do něj pravděpodobně zas něco dá. A pokud se vám tenhle alokátor nelíbí, tak použijte/napište jiný,

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.