O zavedení nástroje na monitorování online konverzací v rámci boje proti dětské pornografii (tzv. Chat Control) měli ministři vnitra rozhodovat na úterním společném zasedání v Lucemburku. Plán dánského předsednictví Rady EU ale před pár dny ztroskotal, když se ukázalo, že Chat Control nemá dostatečnou podporu.
Již toto úterý proběhne každoměsíční akce Virtuální Bastlírna, kterou pořádá projekt MacGyver. Jde o virtuální posezení u piva a volné klábosení o různých zajímavostech ze světa elektroniky, softwaru i techniky. V posledním měsíci se stalo nemálo zajímavostí týkajících se spousty bastlířů - kupříkladu Arduino nyní patří pod Qualcomm, Raspberry Pi vydalo nový počítač, ale potichu i miniaturní compute module. Pro AMS od Bambu Lab se
… více »Google zpřístupňuje své AI nástroje českým univerzitním studentům prostřednictvím předplatného Google AI Pro na 12 měsíců bez poplatku. Platnost nabídky vyprší 9. prosince 2025.
MicroPythonOS je operační systém napsaný v MicroPythonu určený především pro mikrokontroléry jako ESP32. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Byl vydán LineageOS 23 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu. LineageOS 23 je založený na Androidu 16.
Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Dobrý den, v mém projektu mě trápí dost protivný memory leak, při jehož hledání jsem došel zhruba k následující konstrukci, která jej způsobuje:
#include <map>
#include <string>
#include <iostream>
#include <stdio.h>
#include <sstream>
using namespace std;
multimap<int,string> mapa;
int main() {
for(int i=0;i<20000;i++) {
stringstream s;
mapa.insert(make_pair(i%234,string("fdsfdsfdsfdsfdsfds")+s.str()));
};
cout<<"Mapa vytvorena"<<endl;
getc(stdin); //Zde celý program zabírá 2292 KB
cout<<"Jdu mazat"<<endl;
for(int i=0;i<234;++i) {
mapa.erase(i);
};
cout<<"smazano"<<mapa.size()<<endl;
getc(stdin); //Zde program zabírá 2312KB
};
Zajímalo by mě, proč na konci programu je stále naalokováno tolik paměti, i když mapa neobsahuje žádné záznamy. Zabranou pamět zjišťuji příkazem ps s parametrem RSS. Valgrind žádný leak neukazuje.
Stejný problém jsem narazil i u vectoru, a asi bude i u dalších kontejnerů.
Máte pro to nějaké vysvětlení? Lze nějak přikázat kontejneru/překladači, aby paměť skutečně delalokoval?
Tak nevím. ale přijde mi, že alokujete 20000
členů a pak uvolníte jenom 234
, nemůže být problém tam?
std::vector<T>::capacity()
- tam se to asi bude skrývat. Napadá mě leda zkusit clear()
, ale nevím nevím.
Je mozny vyhradit urcitou kapacitu: std::vector(int) vec, vec.reseve(10); aby nedochazelo k realokaci behem plneni. Pokud uz mame plnej vektor a chceme jej zmensit na pocet (size()), pak zavolame std::vector<int>(vec).swap(vec);
To není memory leak, STL je prostě žrout paměti. Co kontejner schvátí, jen tak nevrátí
Děkuji všem za odpověďi To %234, tam je pouze, abych měl v kontejneru různé prvky, z nichž některé se budou opakovat. Nechtěl jsem tím mást:) Opravdu je to tak, že STL si naalokuje paměť a tu potom používá, takže v pokud pole znovu naplním, nová paměť už se nebere...ale pouze na tomhle testovacím prográmku, v mém projektu ne :'(. Zajímalo by mě, zda existuje možnost, jak přinutit SDL aby tu paměť dealokoval (clear() nepomáhá). Zkoušel jsem to exportnutí GLIBCXX_FORCE_NEW, ale nepomáhá to. Nějaká cesta, jak přinutit SDL dealokovat paměť přece musí existovat, protože jinak by jakýkoli program - deamon, co třeba při spuštění potřebuje 100MB RAM a pak už jen 2MB žral celou dobu 100 paměti...to by přece nikdo nemohl přehlédnout:)
GLIBCXX_FORCE_NEW je určitě těžce nepřenositelné. Řešení ti popsal "puk" o pár příspěvků výše (aneb např. string(s).swap(s), obdobně pro vector apod.)
vim ~/.emacs
Tiskni
Sdílej: