Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
 8.2.2009 15:26
Přemek Vyhnal             | skóre: 24
             | blog: Toto není blog!
             | Dobřichovice
        8.2.2009 15:26
Přemek Vyhnal             | skóre: 24
             | blog: Toto není blog!
             | Dobřichovice
        Zdravím
Zápasím se svým prvním programem v C++ a mám v tom trochu chaos.
Mám třídy Hřiště a Hráč. Konstruktoru Hráče chci říct na jakým je hřišti aby mohl to hřiště nějak ovlivnit. Takže mám jedno hřiště a na něm několik hráčů a všichni ho mohou nějak používat.. všichni jedno společné.
Nějaký tip jak na to? Snažím se to udělat tak, že každý hráč má referenci na hřiště na kterém je. přibližně takto:
class Hriste { ... };
class Hrac {
    private:
        Hriste h; 
    public:
        Hrac (Hriste& hriste){
            h=hriste; //?
        }
};
..main()..{
Hriste hriste();
Hrac hrac1(hriste);
Hrac hrac2(hriste);
}
No a problém je že se to Hřistě někde kopíruje.. chci aby existovalo jen jedno a všude na něj byla jen reference.. Nebo jestli by mi někdo doporučil to udělat úplně jinak...
Předem díky za cokoliv
class Hrac {
    private:
        Hriste &h; 
    public:
        Hrac (Hriste& hriste){
            h=hriste; //?
        }
};
 8.2.2009 15:45
Přemek Vyhnal             | skóre: 24
             | blog: Toto není blog!
             | Dobřichovice
        8.2.2009 15:45
Přemek Vyhnal             | skóre: 24
             | blog: Toto není blog!
             | Dobřichovice
        Geniální! ;)
A neuvěřitelný.. strávil jsem tím asi tak týden a jsem si skoro jistý že jsem tohle už zkoušel.. stejně jako všechny ostaní kombinace & a * za a před všechno ;)
Hrozně moc děkuju ;)
 8.2.2009 15:58
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        8.2.2009 15:58
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
         8.2.2009 16:17
Přemek Vyhnal             | skóre: 24
             | blog: Toto není blog!
             | Dobřichovice
        8.2.2009 16:17
Přemek Vyhnal             | skóre: 24
             | blog: Toto není blog!
             | Dobřichovice
        Presne nad timhle jsem taky premyslel.. tak mozna to jeste predelam...
 8.2.2009 16:21
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        8.2.2009 16:21
kozzi             | skóre: 55
             | blog: vse_o_vsem
             | Pacman (Bratrušov)
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                