abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:11 | Zajímavý článek

    Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.

    karkar | Komentářů: 1
    včera 19:55 | Nová verze

    Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:22 | Upozornění

    V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 04:55 | Komunita

    VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 20:11 | Komunita

    V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 13:22 | Nová verze

    Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 12:55 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (20%)
     (20%)
     (24%)
     (18%)
     (21%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 268 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: C++ reference na objekt predane konstruktoru

    Přemek Vyhnal avatar 8.2.2009 15:26 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    C++ reference na objekt predane konstruktoru
    Přečteno: 426×

    Zdravím

    Zápasím se svým prvním programem v C++ a mám v tom trochu chaos.

    Mám třídy Hřiště a Hráč. Konstruktoru Hráče chci říct na jakým je hřišti aby mohl to hřiště nějak ovlivnit. Takže mám jedno hřiště a na něm několik hráčů a všichni ho mohou nějak používat.. všichni jedno společné.

    Nějaký tip jak na to? Snažím se to udělat tak, že každý hráč má referenci na hřiště na kterém je. přibližně takto:

    class Hriste { ... };

    class Hrac {
        private:
            Hriste h;
        public:
            Hrac (Hriste& hriste){
                h=hriste; //?
            }
    };

    ..main()..{

    Hriste hriste();

    Hrac hrac1(hriste);

    Hrac hrac2(hriste);

    }

     

    No a problém je že se to Hřistě někde kopíruje.. chci aby existovalo jen jedno a všude na něj byla jen reference.. Nebo jestli by mi někdo doporučil to udělat úplně jinak...

    Předem díky za cokoliv

    NO RAPTORS!

    Odpovědi

    8.2.2009 15:35 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru

    class Hrac {
        private:
            Hriste &h;
        public:
            Hrac (Hriste& hriste){
                h=hriste; //?
            }
    };

    Přemek Vyhnal avatar 8.2.2009 15:45 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru

    Geniální! ;)

    A neuvěřitelný.. strávil jsem tím asi tak týden a jsem si skoro jistý že jsem tohle už zkoušel.. stejně jako všechny ostaní kombinace & a * za a před všechno ;)

    Hrozně moc děkuju ;)

    NO RAPTORS!
    kozzi avatar 8.2.2009 15:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru
    Podle me na to jdes zcela spatne. Zkus si neco precist o objektovym modelovanim. OOP tu existuje aby nam umoznilo dokonalejsi navrh. Ne ze ma byt nasi snahou!!! Takze lepsi zpusob by bylo kdyby instance(objekt) tridy Hriste obsahoval instance tridy Hrac. jelikoz i v realnem svete mame Hriste a to obsahuje urcity pocet hracu.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Přemek Vyhnal avatar 8.2.2009 16:17 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru

    Presne nad timhle jsem taky premyslel.. tak mozna to jeste predelam...

    NO RAPTORS!
    kozzi avatar 8.2.2009 16:21 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru
    Doporucuji si to predem navrhnout bud na papir, nepo zapomoci nejakyho UML nastroje. I kdyz se jedna o mensi aplikace je dobre si dopredu poradne navrhnout jednotlive objekty a vztahy mezi nimy. Protoze pak muze nastat situace kdy zjistis ze cela koncepce je nevyhovujici a jeji predelani by zanmenalo zacit od znovu, potom to dopada tak ze vymyslis ruzny triky a hacky a vysledek je ze udrzovani a rozsirovani kodu je nocni mura.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.