Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »Zdravím, jak by se dal nejlíp nějakému potomku třídy QWidget přidat signál clicked? Chtěl bych se vyhnout vytváření nové třídy pro každý widget. Představoval jsem si to nějak takto:
template <class C> class clickable: public C {
Q_OBJECT;
public:
clickable (QWidget *parent = 0): C(parent) {};
bool event (QEvent *event) {
if (event->type() == QEvent::MouseButtonRelease) {
emit clicked();
return true;
} else if (event->type() == QEvent::MouseButtonDblClick) {
emit doubleClicked();
return true;
} else {
return C::event(event);
}
}
signals:
void clicked(void);
void doubleClicked(void);
};
a následně:
clickable <VideoWidget> *myClickableVideoWidget = new clickable <VideoWidget>;
ale to bohužel nejde 
MAKE_CLICKABLE, ktoré by definovalo danú triedu s nejakým prefixom, napr. Clickable_VideoWidget, a potom to makro proste raz zavolať pre každú potrebnú triedu. Problém ale je, že moc neexpanduje makrá, takže by nevygeneroval nič, lebo by tam nevidel tie clickable triedy. Bolo by treba k tomu makru nejako pridať kód vygenerovaný mocom pre takú triedu (ten by bol v podstate vždy taký istý, až na názov triedy, takže by sa to malo dať vpratať priamo do toho makra)...
Ale inak neviem či sa niečo také oplatí, tých widgetov ktorým chýba pár užitočných signálov zas toľko nie je (ja som napríklad nikdy nemusel subclassovať widget len kvôli zachyteniu nejakej udalosti)...
Tiskni
Sdílej: