Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
nm
jo jeste jsem zapomnel, ze dobry programator, aby byl skutecne dobry, musi mit smysl pro humor
). Dobre platený budeš vtedy, keď si nájdeš miesto vo veľkom meste (v ktorom je veľa firiem) a raz za 2-4 roky preskočíš k inej firme, za 20% nárast v plate.
Jsou ti mladoši ale lamy, co… http://zdrojak.root.cz/clanky/konec-starych-programatorskych-casu/
v dobách 3G mobilních sítíJa som skutočne stretol situácie, kedy zákazník A preberá dáta od zákazníka B, ako automaticky posielané attachmenty v mailoch, cez dialup, ktorý funguje 60% času. A to bolo ani nie 2 roky dozadu. Každý z nich bol v inej krajine tretieho sveta a vycestovať tam nie je možné. Alebo sú zákazníci, čo síce majú relatívne slušné pripojeniem ale drakonicky nastavenú bezpečnosť, takže nejaké remote prihlásenie nehrozí. A v tedy ti pomôže jedine dobre urobené logovanie. Dokonca som bol v situácii, kedy démon paralelne spracovával dávky dát, a každá logovacia hláška musela mat UUID, podľa ktorej sa dali dať dohromady hlášky o jednej dávke. A log som najprv spracovával v spreadsheete, než z toho vypadlo niečo použiteľné.
IMO to co se nám podvědomě na těch zlatých časech líbí nejvíc, je právě jak byly jednoduché. Já taky obdivuju lidi který znali každý tranzistor a čísla instrukčních kódů v mašině. Ale ty mašiny měly sotva tisíce tranzistorů tam kde jsou dnes miliony a instrukční sady jednodušší než mají dnes "uživatelské" skriptovací jazyky. Neztrácíme znalosti bez náhrady, ale nahrazujeme je jinými.
Smiř se s tímSom s tým zmierený do tej miery, že sa nad tým nerozčuľujem. Nanajvýš tak sklamane krútim hlavou. Pre veteránov to môže mať výhody, pretože majú menšiu konkurenciu. Tým sa nechcem vyťahovať a nechcem povedať, že som neuznaný programátorský génius. Tiež sú veci čo neviem a mal by som vedieť (napr. trocha viac než minimum Perlu alebo používať yacc/lex/bison). Len je mi to smutno-smiešne, keď vidím ako kolegovia pozerajú ako žaba z prachu, keď zapnem "Disassebly view" a mám aspoň zhruba predstavu, čo sa tam deje.
Taký je môj názor podľa toho, čo som videl na ľuďoch, čo skončili výšku a hľadajú miesto.
Ti, o kterých tu mluvíte, tohle (všechno) také v době, kdy začínali, neznali. To je právě podstata zkušeností, že je člověk získává praxí… Dnešní čerství absolventi sice získají v praxi jiné zkušenosti, ale vyčítat jim, že je zatím nemají, dost dobře nemůžete.
Ti, o kterých tu mluvíte, tohle (všechno) také v době, kdy začínali, neznali.Ale hej. Ja som na výške písal na cvikách v assembleri pod DOSom rezidentný program, čo písal do rožku obrazovky aktuálny čas. Alebo implementoval komunikáciu medzi dvoma počítačmi cez ARCNet. Bol som nútený napísať niečo v Prologu a niečo v Lispe, či Occam-e. Mal som cviká na Solarise, Ultrixe aj x86. Učili ma čo je parita na sériovej linke a rozdiel medzi soft a HW flow control. Mimo školy som si písal programy čo analyzovali MBR a FAT alebo som sa snažil napratať do 1MB pamäte ovládače pre sieťovku a zvukovku naraz. To bola prvá polovica 90 rokov (a tlačiarne mali tlačidlo na prepnutie medzi CR a CR/LF
)
Pozri - celú túto diskusiu beriem napoly vážne a napoly s humorom. Nevyčítam. Sám viem napr. figu o expertných systémoch - čo tu nedávno niekto spomínal ako učivo z VŠ. Hej učia sa a vedia iné veci než ja. Len som chcel povedať, že dobrý programátor by mal rozumieť tomu, ako veci fungujú. Tam dole. Hlboko. Tesne nad železom. To sa dnes už neučí, pretože "o to sa postará systém/knižnica/framework". Ale ja vidím na svojom okolí, že chápanie tej podstaty má význam aj v dnešnej dobe.
nevedia, že float/double nemožno testovať na rovnosť s nuloucoze??
...dobře ty.... ((((((((((: .....nikdy neladili cez 36kbs modem aplikáciu bežiacu na Srí Lanke
).
Dokážeš pilně makat bez volného času?Je mi líto lidí, kteří si toto dávají jako cíl.
dedlajny v herním průmyslu se bez toho neobejdou.Sorry Kolíbáči, ale dost možná je to důvod proč všechny rozumné firmy v herním průmyslu používají datum vydání:„When it's done“ a proč tento termín právě v herním průmyslu vznikl.
Tiskni
Sdílej: