Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
function obsah(){ } obsah();
Řešení dotazu:
Není úplně jasné jaký to je jazyk, ale pokud PHP tak class_alias
function uvnitr() { obsah(); }?
function obsah() { global $foo; $foo = 'string'; } function uvnitr() { obsah(); } zavolam obsah(); // $foo existuje zavolam uvnitr(); // $foo je NULLJinak jedná se o PHP ;)
global
? V PHP jsem ho nepoužil už mnoho let. Mám za to, že je zbytečný.
Tu proměnnou musíš nejprve definovat mimo funkci. Pak bude global
fungovat.
Vůbec nechápu, čeho chceš vlastně docílit. Statické proměnné v objektu? Tak proč ji tak neuděláš?
<?php $odpoved = NULL; $spravna_otazka = NULL; function HlubinaMysleniAzemeVjednom(){ global $odpoved,$spravna_otazka; //Kód, který spočítá odpověd na otázku: „život vesmír a vůbec“ $odpoved = 42; //Kód, který spočítá správnou otázku $spravna_otazka = 'Co dostanete když vynásobíte šest devíti?'; return "Spočítáno:"; } echo "Před voláním fce:<br />\n"; echo " Odpověď: $odpoved<br />\n"; echo " Otázka: $spravna_otazka<br />\n"; echo GrosseBigFunkce2000(),"<br />\n"; echo " Odpověď: $odpoved<br />\n"; echo " Otázka: $spravna_otazka<br />\n";
echo HlubinaMysleniAzemeVjednom(),"(…snaha být vtipný si vybírá svou daň…)
\n";
$spravna_otazka = 'Co dostanete když vynásobíte šest sedmi?';
global
. K ničemu ho potřebovat nebudeš.
<?php function x() { global $a; $a = $a + 5; } function y() { x(); } $a = "1"; echo $a . "\n"; x(); echo $a . "\n"; y(); echo $a . "\n"; ?>Vystup skriptu v cli:
loki@moneymaster:/tmp$ php x.php 1 6 11Jedine, co tim chci rict, ze dle ocekavani funguje i takoveto obalovaci volani funkce.
Prdel je mít funkci o 2000 řádcích. Refactoring je to magické slovo, které vám pomůže.
Na rozumnou odpověď je tu dost málo informací, tu debilní hodnotu si tedy musíte někam uložit. Global je dost divoké řešení. Jak ta funkce vrací debilní hodnotu? Přes return? Pokud ano, kde voláte tu funkci? Nebylo by lepší v tomto bodě si hodnotu uložit pro další použití? Funkce je v nějaké třídě? Pokud výsledek potřebujete použít víckrát a je neefektivní funkci volat přímo dokola, musíte s tím počítat v návrhu. Existuje velké množství řešení a bez potřebných informací to tu nikdo nemá chuť řešit.
$this->promenna
. Z vnějšku se pak na ně můžeš odkazovat stylem $objekt->promenna
.
Ale jak už tady bylo několikrát napsáno, 2000 řádková funkce je nesmysl a ukazuje to spíš na programátorovu neschopnost dekompozice. Pochopil bych to u továrny, která má vybrat, který z 2000 objektů má vytvořit, ale spíš mám podezření na velmi neefektivní špagetový kód, samé if ... elseif ... elseif ... To je prostě nutné předělat.
goto
. On to možná ví, já ne. Pomalu už zapomínám i jak se píše cyklus for
...
Jestli se Libor učil prvně programovat v Basicu nebo ve strojáku, tak je docela pochopitelné, že si ty zakořeněné nešvary chce vzít i do PHP
Chtěl bych tyhle mudrce vidět, v čem by se v 80. letech učili programovat oni…
Obávám se, že jsi nepochopil moji pointu. I ten, kdo programoval tenkrát v Basicu, se může naučit dnešním metody programování. Přenášet si tehdejší návyky do dnešních programovacích jazyků je hloupost.
A naopak: to, jak někdo prasí dnes, nemá moc společného s tím, na jakých jazycích začínal. Zvlášť ne v případě, že by ty jazyky nebyly jeho volbou ale spíš jen výsledkem okolností.
trocha zkušenosti se strojákem je něco, co by spousta dnešních namachrovanců odkojených Javou potřebovala jako prase drbáníMohu se zeptat, proč si to myslíte?
... kdo začínal v Basicu, musí už "basicově" myslet do smrti...To tady přece nikdo netvrdí. Jen je obtížné přejít na jiné paradigma a mnoho programátorů to jednoduše nezvládne. Sám o sobě vím, že funkcionální prvky se snažím nacpat do všech programů, které píšu. Proč? Protože se mi to tak líbí. Libor možná do programů tlačí prvky imperativní. Proč? Protože je na to zvyklý a nechce to měnit. A narazil. A chce vědět, jak to udělat v tom jeho imperativním stylu. My mu to rozmlouváme a snažíme se mu ukázat, že to jde jinak. Také někteří z nás ukázali, že to jde i tak, jak to chce. Jenže Libor tu teď není nebo to jen čte a chechtá se našim sporům. Každý programátor inklinuje ať vědomě či nevědomě k nějakému programovacímu stylu, který jen velmi neochotně mění při přechodu na jiný jazyk. Některé jazyky zavrhne rovnou, jiné používá jinak, než bylo původně zamýšleno. Někdy je to dobře, jindy špatně. Mnozí se s novým paradigmatem sžijí velmi rychle. K původnímu se vůbec nechtějí vracet a naopak do původního jazyka se snaží zavést nově poznané techniky.
Proč škoda?…sem si chtěl zatrollovat, bo ji nemám rád a stále musím být ostražitý, když máme něco nového implementovat a je to v Javě.
Na model se zas tak často nesahá, testování mimo produkční data je také dobrý zvyk. To platí snad ve všech jazycích.V podstatě máš pravdu, ale na druhou stranu tvůj příspěvek de facto vůbec nesouvisí s tím mým.
Reagoval jsem jen na první odstavec.Vážně?
Nemyslím si, že bych byl typický PHPkář. Necítím se tak. Stačí, když se podívám na cizí PHP kód a dělá se mi špatně.Já zase reagoval na: PHP mohu ladit za plného provozu, při troše šikovnosti si toho uživatelé ani nevšimnou. A úplně živě si to umím představit, to ladění za provozu. Ale fakt je, že u některých časově nekritických věcí se to dá.
Jestli někdo produkuje hromadu chybného kódu, je jedno, v jakém jazyku ho píše. Kompilátor mu v tom nezabrání. Testy ano, ale ty se dají psát pro každý jazyk.Však ono taky nejde ani tak o jazyk, jako o způsob jeho použití. Faktem je, že PHP se tradičně používá jako šablonovací systém. A když se kód píše přímo do šablon, tak podle toho výsledek vypadá. Zpět k tomu živému ladění. To je podle mě možné jako v PHP, tak v Javě, tak v C. I když třeba v Pythonu se to bude dělat lépe než v kterémkoli z předchozích (hint: interaktivní interpret).
A úplně živě si to umím představit, to ladění za provozu.Vážně?
Faktem je, že PHP se tradičně používá jako šablonovací systém. A když se kód píše přímo do šablon, tak podle toho výsledek vypadá.Skutečně si myslíš, že to dělám zrovna takhle?
Zpět k tomu živému ladění. To je podle mě možné jako v PHP, tak v Javě, tak v C. I když třeba v Pythonu se to bude dělat lépe než v kterémkoli z předchozích (hint: interaktivní interpret).A vůbec tě nenapadlo, že ladění modulů nedělám v produkční větvi, ale že je tam dávám až po úspěšném absolvování testů?
Vážně?Řekněme z vlastní zkušenosti? :)
Skutečně si myslíš, že to dělám zrovna takhle?Nemám tušení.
A vůbec tě nenapadlo, že ladění modulů nedělám v produkční větvi, ale že je tam dávám až po úspěšném absolvování testů?To myslíš jako při pohledu na následující?
PHP mohu ladit za plného provozu, při troše šikovnosti si toho uživatelé ani nevšimnou.Ne.
Fakt si myslíš, že to spolu nesouvisí? Že moduly, které při provozu ladím, ostatní uživatelé vidí a mohou používat? Že při ladění používám produkční databázi?A vůbec tě nenapadlo, že ladění modulů nedělám v produkční větvi, ale že je tam dávám až po úspěšném absolvování testů?To myslíš jako při pohledu na následující?PHP mohu ladit za plného provozu, při troše šikovnosti si toho uživatelé ani nevšimnou.Ne.
Napsat v ní "jen tak" kus kódu, který chci později refaktorovat, není jednoduché.Práve naopak, presne na toto je Java veľmi vhodná. Prípadné nedostatky by som hľadal medzi klávesnicou a stoličkou.
Také mi vadí, že při ladění aplikace ji musím přeložit novou, starou ukončit, novou spustit,... Je to příliš mnoho úkonů kvůli třeba opravě jedné metody.Ale no tak to snáď nie! Hot-swap sme na ladenie a testovanie opravy chýb používali už pred cca piatimi rokmi!
Také mi vadí, že při ladění aplikace ji musím přeložit novou, starou ukončit, novou spustit,...Já mám v IDE vedle ikonky pro spouštění ještě takovou jinou ikonku s nápisem „Debug Main Project“ a pak to jde upravovat i za chodu a taky člověk vidí, jaké hodnoty jsou v kterých proměnných
global
jen zpřístupní proměnné které jsou v nadřazeném bloku.
$var = null;
$prvni = function() use($var) {
if ($var === null) $var = 2;
};
$druha = $prvni;
Volání pak
$prvni();
$druha();
volá stejnou funkci a var se počítá jen jednou.
Tiskni
Sdílej: