Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.
Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.
Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.
Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).
Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.
Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.
Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
http://programujte.com/forum/vlakno/26538-sudoku-backtraking/
Řádka if (sudoku[9,9] <> 0) then
je špatně. Nevím proč porovnáváš pomocí <>
, když hodnota nemůže být záporná, stačí >
. Jinak pro takové porovnání musíš převést sudoku[9,9]
na číslo. Zkus if (int(sudoku[9,9]) > 0)
, tohle ti snad bude fungovat (soubor reseni.txt
se vůbec nevytvoří, když je poslední políčko rovno 0).
Postupy tohoto typu mi připadějí poněkud na šavli:
for k := e to kanpol[10]-1 do {zakaz policko} begin kanpol[k] := kanpol[k+1]; end;
Těžko říct, jestli je horší to neustálé procházení a přepisování pole nebo nadužívání magických konstant. Chybu bych v celém tom kódu asi v dohledné době nenašel, protože odporný jazyk zvaný Packal jsem už notnou dobu nepoužíval.
Místo toho jsem si jen tak pro legraci před chvílí nějaké Sudoku naprogramoval. Pořádně jsem ho netestoval, takže není vůbec jisté, že negeneruje nesmysly. Algoritmus je založený na Dancing Links, které popisuje Donald Knuth ve svém legendárním článku. Triviálně se dá přepnout na jiný typ Sudoku, třeba 2x2 nebo 4x4. Stačí jenom změnit konstantu
SIDE
. Snadno se taky dá tento generátor Sudoku upravit na řešítko Sudoku, které vypíše všechna řešení, existují-li nějaká. Stačí načíst zadání, hodnoty zafixovaných políček zvolit pomocí Listing::hide()
(což sice obnáší průchod jedním celým spojákem u každého políčka, ovšem každým jenom jednou) a pak spustit na takto upravené datové struktuře celý algoritmus. Zdá se, že všech 288 existujících Sudoku typu 2x2 mi to generuje správně. V případě 3x3 nebo 4x4 bych se hodně načekal.
#include <iostream> #include <type_traits> #include <iomanip> #include <new> static const size_t SIDE = 3, SIDE_2 = SIDE * SIDE, SIDE_4 = SIDE_2 * SIDE_2; static const size_t FILL = (10 + SIDE_2) / 10 + 1; class Assignment; class Listing; class Field; class Tile; class Row; class Column; class Board; class Listing { protected: Assignment *fieldPrev; Assignment *fieldNext; Assignment *tilePrev; Assignment *tileNext; Assignment *rowPrev; Assignment *rowNext; Assignment *columnPrev; Assignment *columnNext; inline operator Assignment *(); inline void discard(); public: inline Listing(); inline Listing(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column); inline Assignment* prev() const; inline Assignment* next() const; inline ~Listing(); }; class Assignment : public Listing { Assignment *hidingOrder; const size_t value; inline void fieldHide(Assignment **order); inline void fieldShow(); public: inline Assignment(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column, size_t value_); inline operator size_t() const; inline void hide(Assignment **order); inline void show(Assignment *order); }; class Field : public Listing { size_t value; public: inline Field(Tile (&tile)[SIDE_2], Row (&row)[SIDE_2], Column (&column)[SIDE_2]); inline operator size_t() const; inline void fieldRecurse(Board &board, size_t level); inline void operator delete(void*); inline ~Field(); }; class Tile : public Listing { }; class Row : public Listing { }; class Column : public Listing { }; class Board { typedef std::aligned_storage<sizeof(Field), alignof(Field)>::type FieldPod; FieldPod fields[SIDE_4]; public: inline Board(); inline Field& operator [](size_t idx); inline ~Board(); }; std::ostream& operator <<(std::ostream &stream, const Field &field); static inline void recurse(Board &board, size_t level); inline Listing::operator Assignment *() { return static_cast<Assignment *>(this); } inline Listing::Listing() : fieldPrev(static_cast<Assignment *>(this)), fieldNext(static_cast<Assignment *>(this)), tilePrev(static_cast<Assignment *>(this)), tileNext(static_cast<Assignment *>(this)), rowPrev(static_cast<Assignment *>(this)), rowNext(static_cast<Assignment *>(this)), columnPrev(static_cast<Assignment *>(this)), columnNext(static_cast<Assignment *>(this)) {} inline Listing::Listing(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column) : fieldPrev(field.fieldPrev), fieldNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&field))), tilePrev(tile.tilePrev), tileNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&tile))), rowPrev(row.rowPrev), rowNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&row))), columnPrev(column.columnPrev), columnNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&column))) { field.fieldPrev = static_cast<Assignment *>(this); fieldPrev->fieldNext = static_cast<Assignment *>(this); tile.tilePrev = static_cast<Assignment *>(this); tilePrev->tileNext = static_cast<Assignment *>(this); row.rowPrev = static_cast<Assignment *>(this); rowPrev->rowNext = static_cast<Assignment *>(this); column.columnPrev = static_cast<Assignment *>(this); columnPrev->columnNext = static_cast<Assignment *>(this); } inline Assignment* Listing::prev() const { return fieldPrev; } inline Assignment* Listing::next() const { return fieldNext; } inline void Listing::discard() { fieldPrev = *this; fieldNext = *this; } inline Listing::~Listing() { fieldPrev->fieldNext = fieldNext; fieldNext->fieldPrev = fieldPrev; tilePrev->tileNext = tileNext; tileNext->tilePrev = tilePrev; rowPrev->rowNext = rowNext; rowNext->rowPrev = rowPrev; columnPrev->columnNext = columnNext; columnNext->columnPrev = columnPrev; } inline Assignment::Assignment(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column, size_t value_) : Listing(field, tile, row, column), value(value_) {} inline Assignment::operator size_t() const { return value; } inline void Assignment::fieldHide(Assignment **order) { if (*this == fieldNext->fieldPrev) { fieldPrev->fieldNext = fieldNext; fieldNext->fieldPrev = fieldPrev; hidingOrder = *order; *order = this; } } inline void Assignment::hide(Assignment **order) { for (Assignment *as = tileNext; *this != as; as = as->tileNext) as->fieldHide(order); for (Assignment *as = rowNext; *this != as; as = as->rowNext) as->fieldHide(order); for (Assignment *as = columnNext; *this != as; as = as->columnNext) as->fieldHide(order); fieldPrev->fieldNext = fieldNext; fieldNext->fieldPrev = fieldPrev; hidingOrder = *order; *order = this; } inline void Assignment::fieldShow() { fieldNext->fieldPrev = *this; fieldPrev->fieldNext = *this; } inline void Assignment::show(Assignment *order) { while (order) { order->fieldShow(); order = order->hidingOrder; } } inline Field::Field(Tile (&tile)[SIDE_2], Row (&row)[SIDE_2], Column (&column)[SIDE_2]) { for (size_t value = 0; value < SIDE_2; ++value) new Assignment(*this, tile[value], row[value], column[value], value + 1); } inline Field::operator size_t() const { return value; } inline void Field::fieldRecurse(Board &board, size_t level) { Assignment *hiding = nullptr; for (Assignment *as = next(); *this != as; as = as->next()) { as->hide(&hiding); value = *as; recurse(board, level + 1); as->show(hiding); } } inline void Field::operator delete(void*) { } inline Field::~Field() { Assignment *las = prev(); if (*this != las) { for (Assignment *as = las->prev(); *this != as; as = as->prev()) { delete las; las = as; } delete las; } discard(); } inline Board::Board() { Tile (*const tiles)[SIDE][SIDE_2] = new Tile[SIDE][SIDE][SIDE_2]; Row (*const rows)[SIDE_2] = new Row[SIDE_2][SIDE_2]; Column (*const columns)[SIDE_2] = new Column[SIDE_2][SIDE_2]; for (size_t row = 0; row < SIDE_2; ++row) { for (size_t column = 0; column < SIDE_2; ++column) { new (&fields[row * SIDE_2 + column]) Field( tiles[row / SIDE][column / SIDE], rows[row], columns[column] ); } } delete[] columns; delete[] rows; delete[] tiles; } inline Field& Board::operator [](size_t idx) { return *reinterpret_cast<Field *>(&fields[idx]); } inline Board::~Board() { for (size_t field = 0; field < SIDE_4; ++field) { delete reinterpret_cast<Field *>(&fields[field]); } } std::ostream& operator <<(std::ostream &stream, const Field &field) { stream << (size_t) field; return stream; } static inline void recurse(Board &board, size_t level) { if (SIDE_4 == level) { for (size_t row = 0; row < SIDE_2; ++row) { std::cout << std::setw(FILL - 1) << std::setfill(' ') << board[row * SIDE_2]; for (size_t column = 1; column < SIDE_2; ++column) std::cout << std::setw(FILL) << std::setfill(' ') << board[row * SIDE_2 + column]; std::cout << std::endl; } std::cout << std::endl; } else { board[level].fieldRecurse(board, level); } } int main() { Board *board = new Board(); recurse(*board, 0); delete board; return (0); }
Tiskni
Sdílej: