abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu 25.04 Plucky Puffin. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do ledna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.2.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 152 (pdf) a Hello World 26 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:55 | Pozvánky

    Zajímá vás Open Build Service (OBS) a vývoj linuxového jádra pro IBM Mainframe? V rámci Informatických večerů na FIT ČVUT v Praze proběhne v pondělí 28. dubna přednáška Linux on Z Development s podtitulem „From packaging in the openSUSE Build Service until Linux Kernel Development at IBM“. Přednáška proběhne v anglickém jazyce. Vstup je zdarma a bez předchozí registrace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Dino. Mezi novinky patří vylepšený přenos souborů (XEP-0447: Stateless file sharing), přepracované dialogy a další. Vyzkoušet lze i na (linuxových) telefonech.

    sonicpp | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu nového způsobu synchronizace informací o přečtení zpráv (XEP-0490: Message Displayed Synchronization jako nástupce XEP-0333: Displayed Markers), dále centrální stránku pro přehled všech aktivit (Activity feed) nebo vylepšení přepínání mezi více účty. Přehled dalších změn je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 0
    16.4. 11:55 | IT novinky

    Mobilní operátoři společně chrání zákazníky proti podvodným hovorům v pevné i mobilní síti. Vodafone, T-Mobile a O2 vybudovali proti takzvanému spoofingu vzájemně propojené zabezpečení. Podvodníkům zabraňuje schovávat se za čísla jiných lidí nebo institucí, jako jsou banky a policie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.4. 11:44 | Bezpečnostní upozornění

    Na minihoneypotech Turrisu se objevil poměrně rozsáhlý útok na FTP servery. Je zvláštní tím, že probíhá z mnoha IP adres zároveň, je relativně pomalý a k pokusům o přihlášení používá objemný slovník. Útok probíhá z rozsahu IP adres 45.78.4.1-45.78.7.254. Rozsah je registrován na společnost IT7 Networks Inc., která poskytuje hostingové služby. Mezi zasláním každé kombinace jména hesla může oběhnout od několika, do nižších desítek sekund

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (11%)
     (20%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (2%)
    Celkem 354 hlasů
     Komentářů: 18, poslední včera 12:41
    Rozcestník

    Dotaz: Sudoku backtraking

    16.2.2014 16:02 Oxydentist
    Sudoku backtraking
    Přečteno: 428×
    Zdravim a prosím o radu. Dělám program, který by měl vygenerovat kompletní sudoku (neřeší zadané, ale do prázdného pole 9x9 nahází podle pravidel sudoku čísla). Důležitou pomůcku tvoří seznam povolených hodnot pro konkrétní políčko, čísla 1..9 Chtěl bych to řešit rekurzí, volá se po políčkách:

    1. Zkontroluju jestli zbývá nějaká povolená hodnota. Pokud ano : goto 2. Jinak: dopolním povolené hodnoty na 1..9 a vrátím se o políčko zpět.
    2. Náhodně vyberu číslo ze seznamu potenciálních hodnot.
    3. Zkontroluju jestli tato hodnota na tomto políčku netvoří kolizi s pravidly. Netvoří kolizi : goto 4, jinak goto5
    4. Je-li vše v pořádku, hodnotu použiju a vyškrtnu ji ze seznamu povolených hodnot pro toto políčko. Zavolám fci znova pro další políčko
    5. Tvoří-li kolizi, políčko vyškrtnu ze seznamu povolených hodnot a goto 1.

    To je tedy hlavní myšlenka, které jsem se snažil držet při tvoření následujícího kódu. Po prvním zpuštění, mi opravdu vytvořil pole čísel 9x9, které odpovídalo pravidlům sudoku. Z mně nepochopitelných důvodů - asi jsem musel něco omylem změnit - při každém dalším pokusu většinou vplní pouze pár řádků/sloupců a ve zbytku zůstanou nuly. Nejsem schopen najít chybu, zvláště když už mám opravdu jedno řešení hotové...

    Zdroják je kdyžtak k nahlédnutí na (omlouvám se za odkaz ven): http://programujte.com/forum/vlakno/26538-sudoku-backtraking/
    Předem díky za jakékoliv rady, postřehy a připomínky k logickému postupu nebo zdrojáku.

    Odpovědi

    16.2.2014 22:37 Thyrst' | skóre: 6 | blog: a256
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudoku backtraking

    Řádka if (sudoku[9,9] <> 0) then je špatně. Nevím proč porovnáváš pomocí <>, když hodnota nemůže být záporná, stačí >. Jinak pro takové porovnání musíš převést sudoku[9,9] na číslo. Zkus if (int(sudoku[9,9]) > 0), tohle ti snad bude fungovat (soubor reseni.txt se vůbec nevytvoří, když je poslední políčko rovno 0).

    19.2.2014 12:40 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudoku backtraking

    Postupy tohoto typu mi připadějí poněkud na šavli:

    for k := e to kanpol[10]-1 do   {zakaz policko}
                        begin
                             kanpol[k] := kanpol[k+1];
                        end;
    

    Těžko říct, jestli je horší to neustálé procházení a přepisování pole nebo nadužívání magických konstant. Chybu bych v celém tom kódu asi v dohledné době nenašel, protože odporný jazyk zvaný Packal jsem už notnou dobu nepoužíval.

    Místo toho jsem si jen tak pro legraci před chvílí nějaké Sudoku naprogramoval. Pořádně jsem ho netestoval, takže není vůbec jisté, že negeneruje nesmysly. :-) Algoritmus je založený na Dancing Links, které popisuje Donald Knuth ve svém legendárním článku. Triviálně se dá přepnout na jiný typ Sudoku, třeba 2x2 nebo 4x4. Stačí jenom změnit konstantu SIDE. Snadno se taky dá tento generátor Sudoku upravit na řešítko Sudoku, které vypíše všechna řešení, existují-li nějaká. Stačí načíst zadání, hodnoty zafixovaných políček zvolit pomocí Listing::hide() (což sice obnáší průchod jedním celým spojákem u každého políčka, ovšem každým jenom jednou) a pak spustit na takto upravené datové struktuře celý algoritmus. Zdá se, že všech 288 existujících Sudoku typu 2x2 mi to generuje správně. V případě 3x3 nebo 4x4 bych se hodně načekal. ;-)

    #include <iostream>
    #include <type_traits>
    #include <iomanip>
    #include <new>
    
    static const size_t
        SIDE = 3,
        SIDE_2 = SIDE * SIDE,
        SIDE_4 = SIDE_2 * SIDE_2;
    
    static const size_t
        FILL = (10 + SIDE_2) / 10 + 1;
    
    class Assignment;
    class Listing;
    class Field;
    class Tile;
    class Row;
    class Column;
    class Board;
    
    class Listing {
    protected:
        Assignment    *fieldPrev;
        Assignment    *fieldNext;
        Assignment    *tilePrev;
        Assignment    *tileNext;
        Assignment    *rowPrev;
        Assignment    *rowNext;
        Assignment    *columnPrev;
        Assignment    *columnNext;
    
        inline operator Assignment *();
        inline void discard();
    
    public:
        inline Listing();
        inline Listing(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column);
        inline Assignment* prev() const;
        inline Assignment* next() const;
        inline ~Listing();
    };
    
    class Assignment : public Listing {
        Assignment        *hidingOrder;
        const size_t    value;
    
        inline void fieldHide(Assignment **order);
        inline void fieldShow();
    
    public:
        inline Assignment(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column, size_t value_);
        inline operator size_t() const;
        inline void hide(Assignment **order);
        inline void show(Assignment *order);
    };
    
    class Field : public Listing {
        size_t    value;
    
    public:
        inline Field(Tile (&tile)[SIDE_2], Row (&row)[SIDE_2], Column (&column)[SIDE_2]);
        inline operator size_t() const;
        inline void fieldRecurse(Board &board, size_t level);
        inline void operator delete(void*);
        inline ~Field();
    };
    
    class Tile : public Listing {
    };
    
    class Row : public Listing {
    };
    
    class Column : public Listing {
    };
    
    class Board {
        typedef std::aligned_storage<sizeof(Field), alignof(Field)>::type    FieldPod;
        FieldPod    fields[SIDE_4];
    
    public:
        inline Board();
        inline Field& operator [](size_t idx);
        inline ~Board();
    };
    
    std::ostream& operator <<(std::ostream &stream, const Field &field);
    static inline void recurse(Board &board, size_t level);
    
    inline
    Listing::operator Assignment *() {
        return static_cast<Assignment *>(this);
    }
    
    inline
    Listing::Listing() :
        fieldPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        fieldNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        tilePrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        tileNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        rowPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        rowNext(static_cast<Assignment *>(this)),
        columnPrev(static_cast<Assignment *>(this)),
        columnNext(static_cast<Assignment *>(this))
    {}
    
    inline
    Listing::Listing(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column) :
        fieldPrev(field.fieldPrev),
        fieldNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&field))),
        tilePrev(tile.tilePrev),
        tileNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&tile))),
        rowPrev(row.rowPrev),
        rowNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&row))),
        columnPrev(column.columnPrev),
        columnNext(static_cast<Assignment *>(static_cast<Listing *>(&column)))
    {
        field.fieldPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        fieldPrev->fieldNext = static_cast<Assignment *>(this);
        tile.tilePrev = static_cast<Assignment *>(this);
        tilePrev->tileNext = static_cast<Assignment *>(this);
        row.rowPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        rowPrev->rowNext = static_cast<Assignment *>(this);
        column.columnPrev = static_cast<Assignment *>(this);
        columnPrev->columnNext = static_cast<Assignment *>(this);
    }
    
    inline Assignment*
    Listing::prev() const {
        return fieldPrev;
    }
    
    inline Assignment*
    Listing::next() const {
        return fieldNext;
    }
    
    inline void
    Listing::discard() {
        fieldPrev = *this;
        fieldNext = *this;
    }
    
    inline
    Listing::~Listing() {
        fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
        fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
        tilePrev->tileNext = tileNext;
        tileNext->tilePrev = tilePrev;
        rowPrev->rowNext = rowNext;
        rowNext->rowPrev = rowPrev;
        columnPrev->columnNext = columnNext;
        columnNext->columnPrev = columnPrev;
    }
    
    inline
    Assignment::Assignment(Field &field, Tile &tile, Row &row, Column &column, size_t value_) :
        Listing(field, tile, row, column),
        value(value_)
    {}
    
    inline
    Assignment::operator size_t() const {
        return value;
    }
    
    inline void
    Assignment::fieldHide(Assignment **order) {
        if (*this == fieldNext->fieldPrev) {
            fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
            fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
            hidingOrder = *order;
            *order = this;
        }
    }
    
    inline void
    Assignment::hide(Assignment **order) {
        for (Assignment *as = tileNext; *this != as; as = as->tileNext) as->fieldHide(order);
        for (Assignment *as = rowNext; *this != as; as = as->rowNext) as->fieldHide(order);
        for (Assignment *as = columnNext; *this != as; as = as->columnNext) as->fieldHide(order);
        fieldPrev->fieldNext = fieldNext;
        fieldNext->fieldPrev = fieldPrev;
        hidingOrder = *order;
        *order = this;
    }
    
    inline void
    Assignment::fieldShow() {
        fieldNext->fieldPrev = *this;
        fieldPrev->fieldNext = *this;
    }
    
    inline void
    Assignment::show(Assignment *order) {
        while (order) {
            order->fieldShow();
            order = order->hidingOrder;
        }
    }
    
    inline
    Field::Field(Tile (&tile)[SIDE_2], Row (&row)[SIDE_2], Column (&column)[SIDE_2]) {
        for (size_t value = 0; value < SIDE_2; ++value)
            new Assignment(*this, tile[value], row[value], column[value], value + 1);
    }
    
    inline
    Field::operator size_t() const {
        return value;
    }
    
    inline void
    Field::fieldRecurse(Board &board, size_t level) {
        Assignment    *hiding = nullptr;
    
        for (Assignment *as = next(); *this != as; as = as->next()) {
            as->hide(&hiding);
            value = *as;
            recurse(board, level + 1);
            as->show(hiding);
        }
    }
    
    inline void
    Field::operator delete(void*) {
    }
    
    inline
    Field::~Field() {
        Assignment    *las = prev();
        if (*this != las) {
            for (Assignment    *as = las->prev(); *this != as; as = as->prev()) {
                delete las;
                las = as;
            }
            delete las;
        }
        discard();
    }
    
    inline
    Board::Board() {
        Tile (*const tiles)[SIDE][SIDE_2] = new Tile[SIDE][SIDE][SIDE_2];
        Row (*const rows)[SIDE_2] = new Row[SIDE_2][SIDE_2];
        Column (*const columns)[SIDE_2] = new Column[SIDE_2][SIDE_2];
        
        for (size_t row = 0; row < SIDE_2; ++row) {
            for (size_t column = 0; column < SIDE_2; ++column) {
                new (&fields[row * SIDE_2 + column])
                Field(
                    tiles[row / SIDE][column / SIDE],
                    rows[row],
                    columns[column]
                );
            }
        }
    
        delete[] columns;
        delete[] rows;
        delete[] tiles;
    }
    
    inline Field&
    Board::operator [](size_t idx) {
        return *reinterpret_cast<Field *>(&fields[idx]);
    }
    
    inline
    Board::~Board() {
        for (size_t field = 0; field < SIDE_4; ++field) {
            delete reinterpret_cast<Field *>(&fields[field]);
        }
    }
    
    std::ostream&
    operator <<(std::ostream &stream, const Field &field) {
        stream << (size_t) field;
    
        return stream;
    }
    
    static inline void
    recurse(Board &board, size_t level) {
        if (SIDE_4 == level) {
            for (size_t row = 0; row < SIDE_2; ++row) {
                std::cout
                    << std::setw(FILL - 1) << std::setfill(' ')
                    << board[row * SIDE_2];
                for (size_t column = 1; column < SIDE_2; ++column)
                    std::cout
                        << std::setw(FILL) << std::setfill(' ')
                        << board[row * SIDE_2 + column];
                std::cout << std::endl;
            }
            std::cout << std::endl;
        } else {
            board[level].fieldRecurse(board, level);
        }
    }
    
    int
    main() {
        Board    *board = new Board();
    
        recurse(*board, 0);
        delete board;
        return (0);
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.