abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:22 | Nová verze

    Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:55 | Nová verze

    Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | Komunita

    Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 12:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 22:33 | Zajímavý software

    Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.11. 19:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    21.11. 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 394 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore

    21.3.2020 17:23 kapi
    C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore
    Přečteno: 729×
    Zapisujem data binarneho suboru. Binarny subor ma hlavicku.

    Na zaciatku hlavicky je ID co je sada znakov urcena na rozpoznanie prislusneho formatu suboru.

    Prvy problem nastava uz pri definicii konstanty, prekladac C++ mi neumoznuje definovat konstantu s presnou velkostou. NiecoXY ma 7 znakov, ale prekladac mi dovoli pole inicializovat iba na 8 znakov. Chce tam totiz pridat ukoncovaci znak '\0'. Lenze ja viem ze pole nakov v tomto formate suboru bude mat presne 7 znakov a ukoncovaci znak \0 je tam uplne zbytocny.
    const char XYFileID[7] = "NiecoXY"; // toto mi prekladac nedovoli
    const char XYFileID[8] = "NiecoXY"; // musim definovat toto
    Dalej chcem nadefinovat hlavicku binarneho suboru takto:
    struct XYFileHeader {
    	const char Id[7] = XYFileID; // rovnaky problem ako v prvom pripade
    	float Width;
    	float Height;
    	float DpiX;
    	float DpiY;
    	char Codec[10];
    };
    Ale opat je tam problem s ukoncovacim znakom. Prekladac C++ mi ho tam chce za kazdu cenu vnutit. Takze musim to riesit takto:

    const char XYFileID[8] = "NiecoXY";

    struct XYFileHeader { char Id[7]; float Width; float Height; float DpiX; float DpiY; char Codec[10]; XYFileHeader() { strcpy(Id, XYFileID); } };

    co prinasa 2 problemy: Id vramci struktury neni const takze sa da prepisat. Musim tie znaky kopirovat az v konstruktore cez strcpy co samozrejme neni tak samovysvetlujuce. Poznate nejaky lepsi sposob? Ale prosim prehladny. Toto za prehladne nepovazujem:
    const char XYImageID[7] = { 'N', 'i', 'e', 'c', 'o','X', 'Y' };

    Odpovědi

    21.3.2020 20:12 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore
    Literál "NiecoXY" je reprezentovaný 8 znakmi - zahŕňa ukončovací znak '\0'. Pokiaľ tam ten znak nechceš, tak taký zápis nemôžeš použiť. Rovnako strcpy() funguje tak, že skončí kopírovanie, keď narazí na znak '\0'. Ak ho tam nemáš, tak nemôžeš použiť strcpy(). Môžeš použiť strncpy(), alebo memcpy().

    V čom je ten posledný zápis neprehľadný, to mi nie je jasné. Nanajvýš by som tam použil hexa zápis.
    21.3.2020 21:48 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore

    Ta struktura je jako hlavička formátu prakticky nepoužitelná* - to Id tam bude mít stejně 1B padding. A rozhodně bych nedoporučoval se to snažit "opravit" pomocí pragma pack nebo podobných rozšíření. Většina formátů ten magic definuje jako nějaký integer, i když ta hodnota je "textová".

    * pro usecase "připlácnout strukturu na paměť". Korektně číst po bajtech lze samozřejmě libovolnou hlavičku, ale veškeré příčetné hlavičky jsou navrhovány jako zarovnané.

    Každý má právo na můj názor!
    🇹🇬 avatar 22.3.2020 11:32 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore

    lepší způsob?? nóóóó použít objekt a všecko v něm poschovávat protože c++ :O ;D

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    22.3.2020 13:37 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore
    Ak Ti ide o citatelnost, tak to definuj cez predprocesor:
    #define HEADER_FILE_ID ({'N', 'i', 'e', 'c', 'o','X', 'Y'})
    a v kode budes mat:
    const char Id[7] = HEADER_FILE_ID;
    Ak Ti ide o funkcnost, tak si daj vygenerov hpp subor s definicou tejto strukturou s normalnej nam ludmi definovanom variante (cez make, Makefile a pod.).

    Napr.:
    #!/bin/bash
    
    ID="NiecoXY"
    
    ID_STRUCT=`for a in 0 1 2 3 4 5 6; do echo -n "'${ID:a:1}',"; done;`
    ID_STRUCT=${ID_STRUCT:0:-1}
    
    echo $ID_STRUCT
    
    3.4.2020 08:42 StenF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore
    Bud to zapisuj jako cele struktury: Pokud jsi jen na jedne platforme, ze neprenasis ten bin soubor, tak bys nemel mit problem.
    FILE *fp = fopen ("necoNeco", "wb");
    if (fp != nullptr) {
        fwrite (tvojeStruktura, sizeof (tvojeStruktura), 1, fp);
        fclose( fp);
    }
    

    A nebo musis jednotlive polozky naformatovat jak uznas za vhodne:
    fwrite (tvojeStruktura.polozka1, sizeof (tvojeStruktura.polozka1), 1, fp);
    nebo:
    fwrite (tvojeStruktura.polozka1, 7, 1, fp);
    
    fwrite (tvojeStruktura.polozka2, sizeof (tvojeStruktura.polozka2), 1, fp);
    fwrite (tvojeStruktura.polozka3, sizeof (tvojeStruktura.polozka3), 1, fp);
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.