abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch OTA-9 Focal, tj. deváté stabilní vydání založené na Ubuntu 20.04 Focal Fossa.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Firma Murena představila (PeerTube, YouTube) novou verzi 3.0 mobilního operačního systému /e/OS (Wikipedie) založeného na Androidu a LineageOS bez aplikací a služeb od Googlu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.12 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.6. 19:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.6. 12:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 11:11 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.6. 23:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.6. 11:44 | Nová verze

    Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    31.5. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (33%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 193 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 2.6. 08:30
    Rozcestník

    Dotaz: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore

    21.3.2020 17:23 kapi
    C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore
    Přečteno: 720×
    Zapisujem data binarneho suboru. Binarny subor ma hlavicku.

    Na zaciatku hlavicky je ID co je sada znakov urcena na rozpoznanie prislusneho formatu suboru.

    Prvy problem nastava uz pri definicii konstanty, prekladac C++ mi neumoznuje definovat konstantu s presnou velkostou. NiecoXY ma 7 znakov, ale prekladac mi dovoli pole inicializovat iba na 8 znakov. Chce tam totiz pridat ukoncovaci znak '\0'. Lenze ja viem ze pole nakov v tomto formate suboru bude mat presne 7 znakov a ukoncovaci znak \0 je tam uplne zbytocny.
    const char XYFileID[7] = "NiecoXY"; // toto mi prekladac nedovoli
    const char XYFileID[8] = "NiecoXY"; // musim definovat toto
    Dalej chcem nadefinovat hlavicku binarneho suboru takto:
    struct XYFileHeader {
    	const char Id[7] = XYFileID; // rovnaky problem ako v prvom pripade
    	float Width;
    	float Height;
    	float DpiX;
    	float DpiY;
    	char Codec[10];
    };
    Ale opat je tam problem s ukoncovacim znakom. Prekladac C++ mi ho tam chce za kazdu cenu vnutit. Takze musim to riesit takto:

    const char XYFileID[8] = "NiecoXY";

    struct XYFileHeader { char Id[7]; float Width; float Height; float DpiX; float DpiY; char Codec[10]; XYFileHeader() { strcpy(Id, XYFileID); } };

    co prinasa 2 problemy: Id vramci struktury neni const takze sa da prepisat. Musim tie znaky kopirovat az v konstruktore cez strcpy co samozrejme neni tak samovysvetlujuce. Poznate nejaky lepsi sposob? Ale prosim prehladny. Toto za prehladne nepovazujem:
    const char XYImageID[7] = { 'N', 'i', 'e', 'c', 'o','X', 'Y' };

    Odpovědi

    21.3.2020 20:12 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore
    Literál "NiecoXY" je reprezentovaný 8 znakmi - zahŕňa ukončovací znak '\0'. Pokiaľ tam ten znak nechceš, tak taký zápis nemôžeš použiť. Rovnako strcpy() funguje tak, že skončí kopírovanie, keď narazí na znak '\0'. Ak ho tam nemáš, tak nemôžeš použiť strcpy(). Môžeš použiť strncpy(), alebo memcpy().

    V čom je ten posledný zápis neprehľadný, to mi nie je jasné. Nanajvýš by som tam použil hexa zápis.
    21.3.2020 21:48 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore

    Ta struktura je jako hlavička formátu prakticky nepoužitelná* - to Id tam bude mít stejně 1B padding. A rozhodně bych nedoporučoval se to snažit "opravit" pomocí pragma pack nebo podobných rozšíření. Většina formátů ten magic definuje jako nějaký integer, i když ta hodnota je "textová".

    * pro usecase "připlácnout strukturu na paměť". Korektně číst po bajtech lze samozřejmě libovolnou hlavičku, ale veškeré příčetné hlavičky jsou navrhovány jako zarovnané.

    Každý má právo na můj názor!
    Gréta avatar 22.3.2020 11:32 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore

    lepší způsob?? nóóóó použít objekt a všecko v něm poschovávat protože c++ :O ;D

    22.3.2020 13:37 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore
    Ak Ti ide o citatelnost, tak to definuj cez predprocesor:
    #define HEADER_FILE_ID ({'N', 'i', 'e', 'c', 'o','X', 'Y'})
    a v kode budes mat:
    const char Id[7] = HEADER_FILE_ID;
    Ak Ti ide o funkcnost, tak si daj vygenerov hpp subor s definicou tejto strukturou s normalnej nam ludmi definovanom variante (cez make, Makefile a pod.).

    Napr.:
    #!/bin/bash
    
    ID="NiecoXY"
    
    ID_STRUCT=`for a in 0 1 2 3 4 5 6; do echo -n "'${ID:a:1}',"; done;`
    ID_STRUCT=${ID_STRUCT:0:-1}
    
    echo $ID_STRUCT
    
    3.4.2020 08:42 StenF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ praca so stringami a polami char v binarnom subore
    Bud to zapisuj jako cele struktury: Pokud jsi jen na jedne platforme, ze neprenasis ten bin soubor, tak bys nemel mit problem.
    FILE *fp = fopen ("necoNeco", "wb");
    if (fp != nullptr) {
        fwrite (tvojeStruktura, sizeof (tvojeStruktura), 1, fp);
        fclose( fp);
    }
    

    A nebo musis jednotlive polozky naformatovat jak uznas za vhodne:
    fwrite (tvojeStruktura.polozka1, sizeof (tvojeStruktura.polozka1), 1, fp);
    nebo:
    fwrite (tvojeStruktura.polozka1, 7, 1, fp);
    
    fwrite (tvojeStruktura.polozka2, sizeof (tvojeStruktura.polozka2), 1, fp);
    fwrite (tvojeStruktura.polozka3, sizeof (tvojeStruktura.polozka3), 1, fp);
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.