V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Zistil som, že vlastne neviem používať git tak, ako by som potreboval Chcem vyrobiť branch a do toho branch-u pridávať len bugfixy zatiaľ čo do master vetvy pôjdu aj bugfixy aj nové feature.
B1<-B2<-B3 B3<-B4 / / ...<-R1<-F1<-F2<-B1<-F3<-B2<-F4<-F5<-R2<-F6<-B3<-B4<-F7...S tým, že:
Nie je správne urobiť merge, pretože tým by sa mi do branch-u dostali aj feature, ktoré som commitol do master. To isté rebase.
Robiť cherrypick, mi nepríde vhodné, pretože jeden bugfix môže pozostávať z viacerých commitov, ktoré možno ani nemusia ísť po sebe.
Tak ako to vlastne robiť správne?
On asi neexistuje jediný „správný“ systém. Když budeš hledat „git workflow“, tak najdeš řadu různých způsobů – každý to dělá trochu jinak.
Já tedy používám primárně Mercurial a následující systém:
v_1
, v_2
atd.v2.0.0
, v2.1.0
(tzn. štítky a větve se poznají i podle názvu – větve mají v názvu podtržítko, štítky ne).v2.1.0
) odkloní nová větev (např. v_2.1
) a v ní se vyvíjí a vydané opravy se označují štítkem typu v2.1.1
, v2.1.2
atd.v_2.1
do v_2
, případně pak do v_2.2
, v_3
, v_3.1
atd. (pokud existují).
Tiskni
Sdílej: