Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Zistil som, že vlastne neviem používať git tak, ako by som potreboval
Chcem vyrobiť branch a do toho branch-u pridávať len bugfixy zatiaľ čo do master vetvy pôjdu aj bugfixy aj nové feature.
B1<-B2<-B3 B3<-B4
/ /
...<-R1<-F1<-F2<-B1<-F3<-B2<-F4<-F5<-R2<-F6<-B3<-B4<-F7...
S tým, že:Nie je správne urobiť merge, pretože tým by sa mi do branch-u dostali aj feature, ktoré som commitol do master. To isté rebase.
Robiť cherrypick, mi nepríde vhodné, pretože jeden bugfix môže pozostávať z viacerých commitov, ktoré možno ani nemusia ísť po sebe.
Tak ako to vlastne robiť správne?
On asi neexistuje jediný „správný“ systém. Když budeš hledat „git workflow“, tak najdeš řadu různých způsobů – každý to dělá trochu jinak.
Já tedy používám primárně Mercurial a následující systém:
v_1, v_2 atd.v2.0.0, v2.1.0 (tzn. štítky a větve se poznají i podle názvu – větve mají v názvu podtržítko, štítky ne).v2.1.0) odkloní nová větev (např. v_2.1) a v ní se vyvíjí a vydané opravy se označují štítkem typu v2.1.1, v2.1.2 atd.v_2.1 do v_2, případně pak do v_2.2, v_3, v_3.1 atd. (pokud existují).
Tiskni
Sdílej: