Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Zistil som, že vlastne neviem používať git tak, ako by som potreboval
Chcem vyrobiť branch a do toho branch-u pridávať len bugfixy zatiaľ čo do master vetvy pôjdu aj bugfixy aj nové feature.
B1<-B2<-B3 B3<-B4
/ /
...<-R1<-F1<-F2<-B1<-F3<-B2<-F4<-F5<-R2<-F6<-B3<-B4<-F7...
S tým, že:Nie je správne urobiť merge, pretože tým by sa mi do branch-u dostali aj feature, ktoré som commitol do master. To isté rebase.
Robiť cherrypick, mi nepríde vhodné, pretože jeden bugfix môže pozostávať z viacerých commitov, ktoré možno ani nemusia ísť po sebe.
Tak ako to vlastne robiť správne?
On asi neexistuje jediný „správný“ systém. Když budeš hledat „git workflow“, tak najdeš řadu různých způsobů – každý to dělá trochu jinak.
Já tedy používám primárně Mercurial a následující systém:
v_1, v_2 atd.v2.0.0, v2.1.0 (tzn. štítky a větve se poznají i podle názvu – větve mají v názvu podtržítko, štítky ne).v2.1.0) odkloní nová větev (např. v_2.1) a v ní se vyvíjí a vydané opravy se označují štítkem typu v2.1.1, v2.1.2 atd.v_2.1 do v_2, případně pak do v_2.2, v_3, v_3.1 atd. (pokud existují).
Tiskni
Sdílej: