abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    26.11. 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    26.11. 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.11. 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.11. 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (46%)
     (20%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 413 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?

    28.4.2005 02:41 SHDLeader | skóre: 4
    Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Přečteno: 133×
    Jsem autor herniho engine pro pripravovanou free 3D hru. Je to velky projekt, ktery pisu uz 4 roky a je tedy opravdu velky (cca 2000 src souboru). Od zacatku to pisu ve Visual C, ale snazim se aby to bylo multiplatformni (vyuzivam OpenGL, OpenAL...). Samozrejme velmi stojim o to aby to cele fungovalo taky pod Linuxem, bohuzel jsem ale co do Linuxu uplny zacatecnik. Prosim poradte mi jak nejrychleji se to da prevest a rozchodit. Hlavne mi jde o to, jestli je mozne (nebo vubec rozumne) se nejak vyhnout rucnimu psani souboru Makefile, protoze ta predstava me pri tom poctu souboru desi. S tim taky souvisi, ktery editor bude nejlepsi zvolit (KDevelop ?) a jestli je nejaky editor ktery by treba dokazal importovat projekt (alespon soubory a zavislosti) z projektu Visual Studia 7.

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 28.4.2005 07:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Zavislosti mezi soubory umi gcc vyresit sam. Kdysi jsem napsal scriptik, ktery toho vyuziva a dela makefile. Je to urcene na jednoduche programky, ale nevylucuju, ze by to mohl zvladnout. (link)

    Taky koukni na autoconf, ktery se pouziva u vetsiny programu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.4.2005 10:19 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Jednu dobu jsem na automatické generování závislostí používal tohle
    # auto depends command :/^#autostart/+1,/^#autostop/-1!gcc -MM *.c
    # at the least one row must be between start and stop
    
    #autostart
    
    #autostop
    
    , ale to by jsi musel používat bezkonkurenčně nejlepší vývojové prostředí vim. Krom toho v knize Linux: Programujeme profesionálně je předveden jiný trik
    MYLIB = libmy.a
    modules=mod1.c mod2.c mod3.c
    sources=$(modules) mainapp.c supportapp.c
    
    all : mainapp
    
    mainapp : mainapp.o $(MYLIB)
    
    supportapp : LDFLAGS = -lm
    supportapp : supportapp.o $(MYLIB)
    
    $(MYLIB) : $(modules:%.c=$(MYLIB)(%.o))
    
    %.d : %.c
    	$(CC) -MM $(CFLAGS) $< | sed 's,\($*\)\.o[ :]*,\1.o $@ : ,g' > $@
    
    include $(sources:.c=.d)
    
    . Přiznám se, že tohle je už trochu upravená verze, kde jsem odstranil úplně zbytečné vytváření dočasných souborů a podobně. Rozhodně doporučuji četbu info make, protože tam je toho fakt hodně. Osobně jsem autoconf a automake nepřišel na chuť, ale chápu, že to je další stupeň k nirváně ;-)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.4.2005 10:28 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Oops. Sorry, tenhle trik je uveden v Linux: Začínáme programovat.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    28.4.2005 10:37 SHDLeader | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Diky za pomoc. Bohuzel jsem zapomnel pripsat, ze jeden z problemu, na ktery pri tom narazim je ten, ze soubory toho engine nejsou v jednom adresari. Nekde to jde do hloubky treba 5-6 adresaru jak je to strukturovane podle knihoven a toho co je na co urcene. Jde nektery z tech automatickych postupu pouzit i rekurzivne, nebo budu muset vsechny ty soubory vypsat do nejakyho souboru a ten pak pouzit jako zdroj? Omlouvam se, jestli se jedna o hloupou otazku ;)
    28.4.2005 10:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Jiste, to je zcela normalni, mit vse ve vice adresarich.

    Vetsinou se to dela tak, ze kazdy adresar (knihovna) ma vlastni Makefile , ktery je volan z toho o uroven vyse. Takhle to take dela automake.
    28.4.2005 10:40 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    1. Pokud se nepletu, tak Visual C umivalo vygenerovat Makefile samo. Bylo to sice pro microsofti make, ale slo to pouzit.

    2. Jak zde bylo receno, gcc umi zavislosti zjistit. V dokumentaci ke GNU make (info make, je-li korektne nainstalovana a zaregistrovana v indexu texinfa; take existuje online html a podobne) je primo uveden plne funkcni priklad pro takovy makefile. Dokonce jsem ho kdysi chvili pouzival, nez jsem presel na automake.

    3. automake a autoconf (automake nelze bez autoconf pouzit) je samozrejme nejlepsi reseni. Dobre udelany autoconf zajisti portabilitu a kontrolu dostupnych knihoven, automake pak zajisti i korektni make install. Ovsem naucit se to rozhodne neni jednoduche a navic vytvoreni autoconf scriptu rozhodne zacatecnikovi v Linuxu (a predpokladam UNIXech obecne) nedoporucuji. Nejlepsi by bylo najit nekoho se zkusenostmi, kdo by autoconf+automake vyrobil.
    Vašek Lorenc avatar 28.4.2005 12:13 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Yeti je dobrý kandidát :-)

    Ono možná docela stačí vzít nějaké dostupné a už vytvořené autoconf/automake skripty a pořádně se dívat a chvíli zkoušet. Zrovna z těch Yetiho věcí z projektu Enca jsem toho vydoloval opravdu dost.
    ...včetně majestátného loosa
    28.4.2005 13:26 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    ak zde bylo receno, gcc umi zavislosti zjistit. ... Dokonce jsem ho kdysi chvili pouzival, nez jsem presel na automake.
    On to ten automake dělá vlastně stejně :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.4.2005 14:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak nejlepe naportovat herni engine na Linux?
    Pokud jedete ještě i na SDL a nepoužíváte žádné funkce WinAPI přímo (místno nich např. fopen, fclose apod.), tak s převodem kódu moc práce nebude...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.