Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
V minulých dílech seriálu jsme pokryli většinu funkčnosti tohoto moderního systému souborů. Tento článek je tedy posledním dílem a pokrývá několik zbytků. Podíváme se na funkčnost send/receive a na některé dostupné ioctl().
V minulém díle jsme se dívali na práci s vícero zařízeními. Další zajímavý aspekt Btrfs ale funguje vlastně obráceně: podjednotky umožňují vytváření více různých systémů souborů na jediném zařízení (nebo poli zařízení). Podjednotky přinášejí řadu zajímavých možností, které jiné systémy souborů nenabízejí. Tento článek se bude věnovat právě podjednotkám a s nimi spojeným mechanismem snapshotů.
Předchozí díly tohoto seriálu byly zaměřené na základy používání Btrfs jako jakéhokoliv jiného systému souborů. Btrfs ale nabízí řadu funkcí, které u alternativ nenajdete; jednou z důležitých věcí je podpora vícero fyzických zařízení současně. Btrfs není jen systém souborů; má i vestavěný mechanismus pro RAID. Tento článek se zaměří na to, jak to funguje a jak toho využít.
V tomto díle seriálu se dozvíte, jak systém souborů Btrfs vytvořit a připojit, ale i o dalších nástrojích pro práci s ním.

V rámci Jaderných novin na LWN.net byl zahájen nový seriál článků na téma systému souborů Btrfs. Na AbcLinuxu už dříve vyšly dva kvalitní články o Btrfs, přesto věříme, že vás tento seriál zaujme.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                