plwm je nový, poměrně minimalistický správce oken pro X11. Podporuje dynamické dláždění okny, plochy, pravidla pro okna atd. Zvláštností je, že je napsaný v logickém programovacím jazyce Prolog. Používá implementaci SWI-Prolog.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Sean Heelan se na svém blogu rozepsal o tom, jak pomocí OpenAI o3 nalezl vzdálenou zranitelnost nultého dne CVE-2025-37899 v Linuxu v implementaci SMB.
Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."
Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.
Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.
Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.
PKGBUILD pro Arch a ebuild pro Gentoo jsou připraveny již od vývojářského týmu, není třeba psát vlastní. :)
/usr/share/games/tuxanci
a jedine co to vyprodukuje je:
Couldn't open ././image/ikonka.png Nelze nacist ikonku : Couldn't open ././image/ikonka.png Couldn't open ././image/tux1a.png Couldn't open ././image/tux2a.png Couldn't open ././image/tux4a.png Couldn't open ././image/tux3a.png Couldn't open ././image/kriz.png Couldn't open ././image/panel.png Couldn't open ././image/naboj.png Couldn't open ././image/main_menu.png Couldn't open ././image/vyber_level.png Segmentation fault
Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/ikonka.png Nelze nacist ikonku : Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/ikonka.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux1a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux2a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux4a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux3a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/kriz.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/panel.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/naboj.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/main_menu.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/vyber_level.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/hore.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/dole.png Segmentation faultProc to tam sakra pridava to
./
???
Proc to tam sakra pridava to ./
???
Tak si odpovim sam...
char* getRootPath() { if(access("/usr/share/tuxanci/",F_OK)==0) return "/usr/share/tuxanci/"; else return "./"; }Uh... to snad ne.
configure
. Hmm, tady se koukám autotools nepoužívají.
./
tam ma delat co? Aby spusteni fungovalo z mista, kde jsem to zkompiloval? No ja nevim kolik lidi si takhle neco 'instaluje' PKGBUILD z AURu je pro jistotu nefunkční úplně.Já jsem ho zkusil hned jak se objevil, a funguje
neco jako soubor config.h a v nemNo to uz tam je (soubor
#define DATA_PATH /usr/share/games/tuxanci/data
#define HOME_PATH /home/user/.tuxanci/
a pak v programu char* getRootPath(){ return DATA_PATH;}
directories.h
) a resim to pres sed, nicmene to fakt neni optimalni. char* getRootPath(){ return DATA_PATH;}A hlavně na to zavolejte free() ať to hezky spadne. Myslím, že by ta funkce měla vracet
const char*
. Já bych ji ale nepoužil vůbec, protože v C je práce s řetězci docela naprd. Lepší je napsat do zdrojáku něco jako open( DATA_PATH "/soubor.xxx", ... )
. Takovéto skládání je asi v C nejjednodušší.
Při make install stačí použít proměnnou DESTDIR=, která zastupuje cílový root adresář, takže třeba v případě Gentoo stačí v ebuildu použít emake DESTDIR="${D}/image" install (pokud jsem tedy nezapomněl, jak to v ebuildu vypadáNo, to prave moc nefunguje, protoze).
/usr/share/...
je proste natvrdo v header souborech (directories.h) a je potreba to resit pres sed. Samozrejme ze $(DESTDIR) funguje, ale to neni moc platny, protoze pak ta hra nenajde soubory.
A druhak, takhle už to stačí? (Mám na mysli to řešení s adresáři.)Pro ten ebuild jo; treba casem sezenete nekoho, kdo umi autotools...
Pro ten ebuild jo;V současném stavu to funguje v pořádku pro ebuild (Gentoo/Portage), PKGBUILD (Arch/Pacman) i "ruční" instalaci. Takže zatím snad bez problému...
A co takhle gettext, slovenstina neni zrovna moc rozsirena a v tomhle stavu se to fakt lokalizovat neda;Na vícejazyčnosti hry se pracuje a nechybí moc k dokončení. Popravdě, neřešíme to gettextem (možná bohužel, možná ne), ale lokalizace do dalších jazyků bude jednoduchá.
Tiskni
Sdílej: