Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.
Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
PKGBUILD pro Arch a ebuild pro Gentoo jsou připraveny již od vývojářského týmu, není třeba psát vlastní. :)
/usr/share/games/tuxanci
a jedine co to vyprodukuje je:
Couldn't open ././image/ikonka.png Nelze nacist ikonku : Couldn't open ././image/ikonka.png Couldn't open ././image/tux1a.png Couldn't open ././image/tux2a.png Couldn't open ././image/tux4a.png Couldn't open ././image/tux3a.png Couldn't open ././image/kriz.png Couldn't open ././image/panel.png Couldn't open ././image/naboj.png Couldn't open ././image/main_menu.png Couldn't open ././image/vyber_level.png Segmentation fault
Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/ikonka.png Nelze nacist ikonku : Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/ikonka.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux1a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux2a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux4a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux3a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/kriz.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/panel.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/naboj.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/main_menu.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/vyber_level.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/hore.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/dole.png Segmentation faultProc to tam sakra pridava to
./
???
Proc to tam sakra pridava to ./
???
Tak si odpovim sam...
char* getRootPath() { if(access("/usr/share/tuxanci/",F_OK)==0) return "/usr/share/tuxanci/"; else return "./"; }Uh... to snad ne.
configure
. Hmm, tady se koukám autotools nepoužívají.
./
tam ma delat co? Aby spusteni fungovalo z mista, kde jsem to zkompiloval? No ja nevim kolik lidi si takhle neco 'instaluje' PKGBUILD z AURu je pro jistotu nefunkční úplně.Já jsem ho zkusil hned jak se objevil, a funguje
neco jako soubor config.h a v nemNo to uz tam je (soubor
#define DATA_PATH /usr/share/games/tuxanci/data
#define HOME_PATH /home/user/.tuxanci/
a pak v programu char* getRootPath(){ return DATA_PATH;}
directories.h
) a resim to pres sed, nicmene to fakt neni optimalni. char* getRootPath(){ return DATA_PATH;}A hlavně na to zavolejte free() ať to hezky spadne. Myslím, že by ta funkce měla vracet
const char*
. Já bych ji ale nepoužil vůbec, protože v C je práce s řetězci docela naprd. Lepší je napsat do zdrojáku něco jako open( DATA_PATH "/soubor.xxx", ... )
. Takovéto skládání je asi v C nejjednodušší.
Při make install stačí použít proměnnou DESTDIR=, která zastupuje cílový root adresář, takže třeba v případě Gentoo stačí v ebuildu použít emake DESTDIR="${D}/image" install (pokud jsem tedy nezapomněl, jak to v ebuildu vypadáNo, to prave moc nefunguje, protoze).
/usr/share/...
je proste natvrdo v header souborech (directories.h) a je potreba to resit pres sed. Samozrejme ze $(DESTDIR) funguje, ale to neni moc platny, protoze pak ta hra nenajde soubory.
A druhak, takhle už to stačí? (Mám na mysli to řešení s adresáři.)Pro ten ebuild jo; treba casem sezenete nekoho, kdo umi autotools...
Pro ten ebuild jo;V současném stavu to funguje v pořádku pro ebuild (Gentoo/Portage), PKGBUILD (Arch/Pacman) i "ruční" instalaci. Takže zatím snad bez problému...
A co takhle gettext, slovenstina neni zrovna moc rozsirena a v tomhle stavu se to fakt lokalizovat neda;Na vícejazyčnosti hry se pracuje a nechybí moc k dokončení. Popravdě, neřešíme to gettextem (možná bohužel, možná ne), ale lokalizace do dalších jazyků bude jednoduchá.
Tiskni
Sdílej: