Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
PKGBUILD pro Arch a ebuild pro Gentoo jsou připraveny již od vývojářského týmu, není třeba psát vlastní. :)
/usr/share/games/tuxanci
a jedine co to vyprodukuje je:
Couldn't open ././image/ikonka.png Nelze nacist ikonku : Couldn't open ././image/ikonka.png Couldn't open ././image/tux1a.png Couldn't open ././image/tux2a.png Couldn't open ././image/tux4a.png Couldn't open ././image/tux3a.png Couldn't open ././image/kriz.png Couldn't open ././image/panel.png Couldn't open ././image/naboj.png Couldn't open ././image/main_menu.png Couldn't open ././image/vyber_level.png Segmentation fault
Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/ikonka.png Nelze nacist ikonku : Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/ikonka.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux1a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux2a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux4a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux3a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/kriz.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/panel.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/naboj.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/main_menu.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/vyber_level.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/hore.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/dole.png Segmentation faultProc to tam sakra pridava to
./
???
Proc to tam sakra pridava to ./
???
Tak si odpovim sam...
char* getRootPath() { if(access("/usr/share/tuxanci/",F_OK)==0) return "/usr/share/tuxanci/"; else return "./"; }Uh... to snad ne.
configure
. Hmm, tady se koukám autotools nepoužívají.
./
tam ma delat co? Aby spusteni fungovalo z mista, kde jsem to zkompiloval? No ja nevim kolik lidi si takhle neco 'instaluje' PKGBUILD z AURu je pro jistotu nefunkční úplně.Já jsem ho zkusil hned jak se objevil, a funguje
neco jako soubor config.h a v nemNo to uz tam je (soubor
#define DATA_PATH /usr/share/games/tuxanci/data
#define HOME_PATH /home/user/.tuxanci/
a pak v programu char* getRootPath(){ return DATA_PATH;}
directories.h
) a resim to pres sed, nicmene to fakt neni optimalni. char* getRootPath(){ return DATA_PATH;}A hlavně na to zavolejte free() ať to hezky spadne. Myslím, že by ta funkce měla vracet
const char*
. Já bych ji ale nepoužil vůbec, protože v C je práce s řetězci docela naprd. Lepší je napsat do zdrojáku něco jako open( DATA_PATH "/soubor.xxx", ... )
. Takovéto skládání je asi v C nejjednodušší.
Při make install stačí použít proměnnou DESTDIR=, která zastupuje cílový root adresář, takže třeba v případě Gentoo stačí v ebuildu použít emake DESTDIR="${D}/image" install (pokud jsem tedy nezapomněl, jak to v ebuildu vypadáNo, to prave moc nefunguje, protoze).
/usr/share/...
je proste natvrdo v header souborech (directories.h) a je potreba to resit pres sed. Samozrejme ze $(DESTDIR) funguje, ale to neni moc platny, protoze pak ta hra nenajde soubory.
A druhak, takhle už to stačí? (Mám na mysli to řešení s adresáři.)Pro ten ebuild jo; treba casem sezenete nekoho, kdo umi autotools...
Pro ten ebuild jo;V současném stavu to funguje v pořádku pro ebuild (Gentoo/Portage), PKGBUILD (Arch/Pacman) i "ruční" instalaci. Takže zatím snad bez problému...
A co takhle gettext, slovenstina neni zrovna moc rozsirena a v tomhle stavu se to fakt lokalizovat neda;Na vícejazyčnosti hry se pracuje a nechybí moc k dokončení. Popravdě, neřešíme to gettextem (možná bohužel, možná ne), ale lokalizace do dalších jazyků bude jednoduchá.
Tiskni
Sdílej: