Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
PKGBUILD pro Arch a ebuild pro Gentoo jsou připraveny již od vývojářského týmu, není třeba psát vlastní. :)
/usr/share/games/tuxanci
a jedine co to vyprodukuje je:
Couldn't open ././image/ikonka.png Nelze nacist ikonku : Couldn't open ././image/ikonka.png Couldn't open ././image/tux1a.png Couldn't open ././image/tux2a.png Couldn't open ././image/tux4a.png Couldn't open ././image/tux3a.png Couldn't open ././image/kriz.png Couldn't open ././image/panel.png Couldn't open ././image/naboj.png Couldn't open ././image/main_menu.png Couldn't open ././image/vyber_level.png Segmentation fault
Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/ikonka.png Nelze nacist ikonku : Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/ikonka.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux1a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux2a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux4a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/tux3a.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/kriz.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/panel.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/naboj.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/main_menu.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/vyber_level.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/hore.png Couldn't open .//usr/share/games/tuxanci/image/dole.png Segmentation faultProc to tam sakra pridava to
./
???
Proc to tam sakra pridava to ./
???
Tak si odpovim sam...
char* getRootPath() { if(access("/usr/share/tuxanci/",F_OK)==0) return "/usr/share/tuxanci/"; else return "./"; }Uh... to snad ne.
configure
. Hmm, tady se koukám autotools nepoužívají.
./
tam ma delat co? Aby spusteni fungovalo z mista, kde jsem to zkompiloval? No ja nevim kolik lidi si takhle neco 'instaluje' PKGBUILD z AURu je pro jistotu nefunkční úplně.Já jsem ho zkusil hned jak se objevil, a funguje
neco jako soubor config.h a v nemNo to uz tam je (soubor
#define DATA_PATH /usr/share/games/tuxanci/data
#define HOME_PATH /home/user/.tuxanci/
a pak v programu char* getRootPath(){ return DATA_PATH;}
directories.h
) a resim to pres sed, nicmene to fakt neni optimalni. char* getRootPath(){ return DATA_PATH;}A hlavně na to zavolejte free() ať to hezky spadne. Myslím, že by ta funkce měla vracet
const char*
. Já bych ji ale nepoužil vůbec, protože v C je práce s řetězci docela naprd. Lepší je napsat do zdrojáku něco jako open( DATA_PATH "/soubor.xxx", ... )
. Takovéto skládání je asi v C nejjednodušší.
Při make install stačí použít proměnnou DESTDIR=, která zastupuje cílový root adresář, takže třeba v případě Gentoo stačí v ebuildu použít emake DESTDIR="${D}/image" install (pokud jsem tedy nezapomněl, jak to v ebuildu vypadáNo, to prave moc nefunguje, protoze).
/usr/share/...
je proste natvrdo v header souborech (directories.h) a je potreba to resit pres sed. Samozrejme ze $(DESTDIR) funguje, ale to neni moc platny, protoze pak ta hra nenajde soubory.
A druhak, takhle už to stačí? (Mám na mysli to řešení s adresáři.)Pro ten ebuild jo; treba casem sezenete nekoho, kdo umi autotools...
Pro ten ebuild jo;V současném stavu to funguje v pořádku pro ebuild (Gentoo/Portage), PKGBUILD (Arch/Pacman) i "ruční" instalaci. Takže zatím snad bez problému...
A co takhle gettext, slovenstina neni zrovna moc rozsirena a v tomhle stavu se to fakt lokalizovat neda;Na vícejazyčnosti hry se pracuje a nechybí moc k dokončení. Popravdě, neřešíme to gettextem (možná bohužel, možná ne), ale lokalizace do dalších jazyků bude jednoduchá.
Tiskni
Sdílej: