Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.
OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.
Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).
Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.
Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.
Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.
Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.
Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Možných řešení bude více:
1. Přesměrovat porty pomoci ssh, zde dobrý článek
2. Pokud hra podporuje ipv6 tak vytvořit tunel třeba u Huricane Electric, alespoň já mám pingy dobré
3. nat-t -ale s tím nemám zkušenosti a asi to nebude moc spolehlivé
Zrovna tomu řešení s OpenVPN bych se nebránil, podobnou praštěnost jsem kdysi zkoušel a sice v následující konfiguraci. Měl jsem NAT, za kterým byl VPN server (a samozřejmě naforwardované porty), ke kterému se připojovali Windows klienti (též zpoza různých NATů) a na jednom z těch Windows klientů běžel herní server. Fungovalo to bezvadně.
Dá to trochu práce nastavit a instalace OpenVPN na mašiny všech hráčů je trochu otravná, na druhou stranu když to jednou nastavíte, můžete to pak použít k čemukoliv, navíc budete mít spojení kompletně šifrované a v případě potřeby i komprimované.
Tiskni Sdílej: