abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.11. 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    14.11. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.11. 10:33 | IT novinky

    Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    14.11. 03:22 | IT novinky

    Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    14.11. 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.11. 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 354 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: UDP sockety thready, C++

    Beda0 avatar 29.1.2014 20:00 Beda0 | skóre: 29
    UDP sockety thready, C++
    Přečteno: 346×

    Zdravím.
    mám třídu (Odesilatel), která má simulovat přístroj - posílá data po UDP na danou ip po daném portu - konkrétním na 127.0.0.1:2023

    Druhá (Prijemce) třída přijímá data po UDP na danym portu (odkukoliv), zpracuje je (udělá z nich floaty) a uloží do bufferu.

    Pokud je simulátor puštěnej z jinýho programu než příjemce, vše funguje. Pokud jsou puštěny z jednoho, tak se přijme jen 92 packetů, pak jich to 260 přeskočí (+- 20, tehnle počet se mění, ale 92 jich to přijme vždy a 93 už je posunutej) a pak to zase přijímá normálně - další stovky packetů (nebo to občas začne zase přeskakovat).

    Odesilatel a příjemce jsou ve vlastních threadech. Wireshark říká, že odesilatel odešle data správně, při krokování je vidět, že příjemce je už v int size = read(socketDesc, data, 65535); dostane přeskonečené. Trápim se s tim celý den a nemam ponětí, co dělám špatně.

    Pokud nepošlu 981bytů, ale míň, tak to funguje normálně (asi by to začlo přeskakovat někde dál), takže předpokldám, že se něco někam nevejde, ale nemůžu přijít na to co/kam. Vidíte v tom někdo nějakou botu?

    
    Projemce p;
    Odesilatel o;
    o.start();
    p.startReadData();
    while(1){
       if(m.dataLength() > 0){
          Data<float> d = p.getData();
          for(int y = 0;y<d.length();y++)
             fprintf(outF,"%f;%f\n",...);//vypis dat do souboru  
       }
    }
    Prijemce:
    
    Prijemce::Prijemce(){
       socketDesc = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP );
       sockaddr_in serverSock;
       serverSock.sin_family = AF_INET;
       serverSock.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_ANY);
       serverSock.sin_port = htons(2023);
       bind( socketDesc, (const sockaddr*) &serverSock, sizeof(serverSock) );
    }
    void Prijemce::startReadData(){
     th = new std::thread(&MeterUDP::readPackets,this);
    }
    Data<float> Prijemce:getData(){
       mutex.lock();
       Data<float> ret = dataBuffer;
       dataBuffer.clear();
       mutex.unlock();
       return ret;
    }
    void Prijemce::readPackets(){
    
    ByteArray *bA;
       while(1){
          fd_set fds;
          timeval tv;
          FD_ZERO(&fds);
          FD_SET(socketDesc, &fds);
          tv.tv_sec = 1; 
          tv.tv_usec = 0;
    
          u8 data[65535];
          int test = 0;
          int ret = select(socketDesc+1, &fds, NULL, NULL, &tv); 
          if(ret == 1){
          int size = read(socketDesc, data, 65535);
          Bytes b;
          b.insert(b.end(),data,data+size);
          bA = new ByteArray(b);
          }
       }
       Data<float> dataBuffer = kouzla(bA);//konertuje ByteArray do pouzitelnyho formatu
    }
    Odesilatel:
    
    Odesilatel::Odesilatel(){
       sockfd = socket(AF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP)
       bzero(&serv_addr, sizeof(serv_addr));
       serv_addr.sin_family = AF_INET;
       serv_addr.sin_port = htons(2023);
       net_aton("127.0.0.1", &serv_addr.sin_addr)
    }
    void Odesilatel::start(){
       th = new std::thread(&Odesilatel::sendData,this);
    }
    void Odesilatel::sendData(){
       while(1){
       u8 packet[981];
       for(int i = 0;i<981;i++)
          packet[i] = data;//tady naplnim data (ze souboru, ale to neni podstatny)
       sendto(sockfd, packet, 981, 0, (struct sockaddr*)&serv_addr, slen);
       }
    }

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    29.1.2014 20:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    UDP je nezaručená komunikace, pakety nemusí dorazit nebo je může systém zahodit, protože je nečtete dostatečně rychle
    Beda0 avatar 29.1.2014 21:25 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Teď si připadám jako blb. Tohle mě napadlo už na začátku a skoušel jsem zpomlovat zápis pomocí usleep(...) ale bezvýsledně. Teď jsem dal natvrdo za každý odeslaný packet usleep a funguje to... ale nechápu, proč to ve dvou aplikacích stíhá zapisovat i číst, ale v jedné ne. Přitom thready se použití i se dvěma aplikacemi.
    Aleš Janda avatar 29.1.2014 22:30 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Zřejmě plánovač tvého jádra rozhazuje vlákna jinak, když je to jedna nebo více aplikací.

    Je nějaký důvod, proč nepoužít TCP?
    Beda0 avatar 30.1.2014 06:08 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Simuluje to komunikaci s přístrojem, který posílá data po UDP - bude to fungovat pouze po velmi jednoduché lokální síti, většinou jen "síť" mezi dvěma zařízeními, takže ztrácení packetů po cestě nehrozí. Je požadovaná rychlost, TCP má zbytečně velkou režii, UDP prostě tlačí data na požadovaný port a ip a je jedno, jestli někdo ty packety chytá nebo ne, to s TCP nejde, protože je spojový.
    30.1.2014 00:06 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Tipuji, že odesílatel stihne zapsat příliš mnoho paketů ještě předtím, než se příjemce stihne spustit. Zkuste spustit nejdříve příjemce.
    Beda0 avatar 30.1.2014 06:16 Beda0 | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP sockety thready, C++
    Jo, tak teď si připadá jako úpnej blb. Tohle mě taky napadlo už na začátku, ale nevim, proč jsem to jen nepřehoadil a místo toho tam cpal nějaký usleep... prohodil jsem pořadí Odesilatel a Prijemce, vyhodil vsechny usleep a funguje to, díky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.