abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 544 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník

    Dotaz: IP kamera z Lidlu

    29.1.2017 10:50 kamen
    IP kamera z Lidlu
    Přečteno: 10353×
    Ahoj

    poridil jsem si IP kameru z Lidlu.

    Kamera je typ C935IP.

    Tak nejak jsem najivne cekal, ze si ji pres web nastavim jak potrebuji a budu ji pouzivat s VLC pripadne nejakym jinym SW podle toho co budu zrovna potrebovat.

    Kamera je jak pres wifi, tak pres dratovy ethernet.

    Pichnul jsem ji do switche, pripojil ke switchi nejdrive laptop v rezimu poskytovatele pripojeni (laptop dava do ethernet dratu DHCP a DNS kesuje (vse asi pres dnsmasq) a NATuje spojeni do Wifi, kde je k dispozici pristup k Internetu.)

    Pak jsem nahodil Wireshark a zacal nahravat eth0 (ten ethernet kam pozdeji pripojim kameru).

    Konecne jsem pripojil kameru.

    Vysledek: - kamera si necha nadelit IP a pripojeni k netu - kamera overi pingem na baidu.com a google.com ze Internet fakt fakci - kamera se spoji se svym (asi) cloudem na apns01.omguard.com ...

    Kazdopadne na kameru se pres web browser pripojit nejde ( http(s) ).

    Nmap ji sice najde, ale vypise, ze jsou vsechny porty budto closed nebo filtered.

    Zkousel jsem vsemozny Nmap nastaveni, ale nic.

    A ted k mymu dotazu:

    - existuje nejaky zpusob jak beznyma nastrojema tu kameru rozchodit (a vim ze existuje OMGuardHD na iphone a android)?

    - nemate tip na konkretni fora/zdoje, kde by to slo vyzjistit?

    Dik za kazde dobre nakopnuti spravnym smerem.

    (noflame: ITelektualove co mne budou posilat na google, appstore, play storre snad prosim ani nepiste)

    Odpovědi

    Diskuse byla administrátory uzamčena.
    FAQ: Proč byl uzamčen/smazán můj dotaz v Poradně?

    29.1.2017 11:03 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Omlouvám se že nemám žádnou rozumnou radu a jen prudím, ale tohle mi zní teda hrozně.

    Kameru C935IP sice neznám (koukl jsem jen do manuálu), ale nedivil bych se kdyby byla postavená na tom omguard.com cloudu kam nahrává všechno a odkud si budeš pak video vyzvedávat. Takovou "cloud IP" kameru která si při spuštění ověřuje jestli jede internet a pak se připojí někam kdovíkam bych teda nechtěl ani zadarmo. Za mě kamerový systém by měl být naopak oddělený od internetu a vedený zvláštní kabeláží (a proboba hlavně ne Wifi), jinak je vhodný tak ke sledování dámských šaten...
    29.1.2017 11:23 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Tak pritvrdime, Nema to SD slot? Tudy to mozna pujde.. Patral jsi po firmware vyrobce? Zkusil jsi ji rozebrat? Nema debug vystup? Skenoval jsi nestandartni porty?
    29.1.2017 11:27 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ma slot na micro sd kartu. chapu ka mirite. ted si jeste hraji s nmapem a fakeovanym cloudem.

    vypadato, ze kdyz ji podstrcim DNS response dotazu na cloud na muj laptop, tak si mne da na whitelist a ted uz alespon ukaze porty.

    ted to zkoumam, dam vedet.

    kazdopadne, za kazdej tip budu rad.

    dik predem.
    29.1.2017 11:30 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ted se koukam, ze ve wiresharku vidim, ze se pokousi dostat na ten cloud pres https dotaz. tim by to snad take slo, fakeovany http jako cloud a uvidime. ted si ale rikam, ze to asi nepujde kvuli overovani certifikatu na dns. sakra. zkusim pozdeji.
    30.1.2017 08:18 figliar0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Pardon za nekonstruktivny prispevok, ale fuj - ta kamera je riadny hnus. Ja som to vzdy vravel, ze v Lidli sa nic poriadne kupit neda.
    30.1.2017 13:05 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Ale dá. Mám z Lídla krikľavo zelený špagát.

    PS: K tej kamere by ma zaujímalo riešenie. Rád si počkám.
    30.1.2017 15:53 figliar0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Sa vsadim, ze sa roztrhne prave vo chvili, ked ho budes najviac potrebovat :-D . Riesenie kamery bude iste zaujimave a velmi poucne - ale aj riadne upatlane, myslim. Ale aspon je sranda, no...
    30.1.2017 18:22 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Tak sa vsaď, do kvetináča. Ten špagát má nosnosť v ťahu okolo 30Kg, pevnosť v trhu má oveľa menšiu. Ajtak s tým nehodlám viazať nič ťažšie ako cca 5Kg, takže ma nemá ten špagát ako sklamať.

    Riešenie spomínanej kamery ma netrápi kvôli tomu konkrétnemu modelu, ale kvôli tej zneužitej cloudovej filozofii. Chcem podobnú hračku, ale nerád by som našiel moje osobné záznamy niekde na greentube.
    5.2.2017 12:41 ok3js
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    cloudové řešení IP kamery je tady pro IT analfabety, ti si neumí nic nastavit, nemají veřejnou, případně nemají alespoň statickou IP,

    případně pro gramotné jen s mobilním připojením, u kterého se zvenku do zařízení nedostaneš
    30.1.2017 18:44 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    technicky mi za ty prachy neprijde spatna. rozliseni, komprese, ethernet, wifi, outdoor last but not least i prikon 1.5a pri 5V mi neprijde spatnej.

    noflame: v lidlu je to asi tak, ze pokud jste remeslnik, asi tam nekupujete, pokud jste kutil a mate rozumny level technickeho kritickeho mysleni, tak si lze neco koupit aniz byste se nechal napalit "kvalitou". existuji vyjimky, ktere cloveka dokazou nastvat..

    jidlo nehodnotim, ale je to +- to stejne. urcite si tam nebudu kupovat plesnivy boruvky v akci, ale kdy budou cerstve v regalu a vizualne budou ok, tak proc ne. v tescu maji to stejny, jen o 10-20% drazsi.
    31.1.2017 09:08 figliar0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Rozumiem. V Lidli nenakupujem, cize k tomu nemam velmi co dodat. Ale pravdu povediac, ak by som si daco kupil a bolo to takymto sposobom dodrbane... keby som kupoval kameru a vedel dopredu o tychto super vychytavkach, asi by som zvolil daco ine (aj keby to malo byt povedzme drahsie alebo technickymi parametrami horsie).
    2.2.2017 07:34 Dejmon | skóre: 15 | Litvinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    tesco je zase pro mě největší šmejd v čr !!!!! holt každý máme jiné zkušenosti, a doufám že máme každý hlavu na správném místě, abychom věděli co koupit a co ne. no věřím, že v tomto státě už takovýchto lidí ubývá, a tím přechodným rokem byl rok 89 !!! jemom pro štouraly - je to můj názor, přeji hezký den :-)
    Jdi svou cestou a nech lidi mluvit! Go your way and let the people speak!
    2.2.2017 14:32 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ano 89 byl prechod, protoze predtim sis mohl koupit limodanu zlutou nebo oranzovou, tv orava nebo selena a kazetak tesla ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    6.2.2017 12:50 nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Ale zase tě nikdo nemohl vyhodit z práce jenom proto, že máš děti a chceš se s nima jednou za čas vidět. Víš, ono všechno má "svoje".
    6.2.2017 13:09 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Pokud ovšem ty děti nežily na západě...
    7.2.2017 00:12 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    on asi "mysli" deti co byli zavrene protoze nekde neco protistatniho spatne rekli, nebo byli na koncerte zakazane kapely apodobne...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    9.2.2017 22:26 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    No a ? Dnes je to v něčem zásadním jiné?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 04:43 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    samozrejme ze ano, pokud tvoje dite neni fasista co na koncertu hajluje...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.2.2017 11:41 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    No jasne, dnes ma i dealer svoje prava, takze dite vetsinou na koncerte nehajluje, ale fetuje, proto si myslim, ze neni vubec rozumne je na nejake pochybne koncerty poustet. A na vetsinu koncertu ses dostal i kdysi, takze zase podivny argument.

    Navic, vykladej tem, co jsou bez prace a maji exekuce na byt o tom, jak je system fajn, protoze sice nemaji praci a kazdemu je to fuk, ale muzou jit vyrvavat na koncert protistranicka hesla. Ale jen protistranicka. Zaloz si kapelu o svem nazoru na uprchliky a uvidime, jak rychle ti ji zakazou a tve fandy zacne vysetrovat policie.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 11:43 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Ja si treba nevzpominam, ze by se za komancu cikanum rikalo nejak jinak nez cikani, nebo ze by snad nekdo mel problemy z toho, ze napsal do novin, ze cikan ukradl penezenku. Ano nektere veci byly pritazene za vlasy, ale vladl selsky rozum a veci se nazyvaly pravymi jmeny.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 11:47 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Nevtrdim, ze ten system byl dobry, ani nahodou, ale tvrdim, ze tenhle je jeste 2x horsi a kdybych mohl volit, vzdam se toho urciteho pohodli za tu cenu, ze moje deti si budou moct chodit bezpecne hrat samy ven a ze nebudu muset chodit vecer ven s pistoli, protoze se bojim aby mi neskocil s nozem po krku nejaky gambler, co misto prace macka tlacitka, pije a topi se v dluzich.

    Proti tem dnesnim problemum se zda argumentace frontou na banany jako pokus o vtip.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 12:34 ES
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Vas dealer asi dneska nedorazil co? takze tento projev povazuju za nasledek abstinencnich priznaku.
    10.2.2017 13:35 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Povazuj si ho za co chces, evidentne nejsi na sve mentalni urovni schopny premyslet, jedine co ti tvoje stadium vyvoje dovoluje je cist novinove titulky a prejimat je za sve nazory.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.2.2017 15:56 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    tvůj komentář se dá považovat za přímý výsledek nedostatku životních zkušeností - můžu se zeptat kolik máš dětí a jestli bydlíš za své a ideálně ve svém?
    7.2.2017 00:15 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    jasne a mohl si nakrast na stavbu/rekonstukci, ve fronte na pomerance sis poznal nove lidi... ;)
    vim ze vsechno ma svoje, ale tvrdit ze neco pred 89 bylo lepsi ignoroanim tech spatnosti muze jen psychopat...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    9.2.2017 22:29 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Hmm, dneska si 90% lidi o stavbě může nechat zdát, takže ty problémy elegantně vyřešila ruka trhu :-) A pomeranče? A ovoce ze "západu"? Co z toho že je toho všude hromada, když se to nedá žrát? Co bych dal za dobré české jabka, nebo švestky. Pomeranče a banány zrající v podpalubí lodí ať si strčí klidně do (_!_) :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 04:46 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    muzes si vybrat z hromady ovoce i zeleniny ktere nevidelo zadne chemicke pripravky ani nema nic spolecneho s GMO...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.2.2017 04:50 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    takze ti schazi ze pred 89 si to lidi kradli ve fabrikach? stavet muze kazdej, jsou prirodni mistni materialy ktere jsou skoro zadarmo a bydleni je v tom i zdravejsi...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.2.2017 14:30 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Jasne, dum se da uplacat i z hoven, to ti neberu a mas pravdu. Problem je sehnat pozemek. Diky spekulantum se v miste kde ziju prodava metr za vice jak 1500Kc. Ukaz mi cloveka s minimalni mzdou, nebo 20 tisici /mes., jak si takovy pozemek koupi? Kdysi mel pravo bydlet kazdy, kdo pracoval. Bud ve statnim, nebo kdyz nechlastal, nehulil a nerozhazoval, tak i ve svem.

    Mimochodem az se cizinci a investicni skupiny na ten VYKUP pozemku vice zameri, pak uz si tady nepostavi ani clovek, ktery neco umi a nejake penize ma, protoze ceny se pokrivi jeste mnohem vice. Uz dnes tyhle skupiny vyderacu nakupuji cela sidliste, novostavby a pronajimaji to lidem. Lidi pak berou na vysoke najemne prispevky na bydleni a platime jim to vsichni. Super system, ne? Neco mi to pripomina, jenom nam uz zustava jen ta prace a vsechny prachy jdou do (_!_) a za hranice. Co bude dal? Za 10,20,30 let? Tam uz nevidis...
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.2.2017 19:31 vandrovnik | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Tak je prostě potřeba shánět pozemek někde jinde, to snad dá rozum... Buď na to člověk peníze má a zaplatí je, protože tam mermomocí chce bydlet, nebo nemá, a pak se prostě poohlédne po bydlení jinde, nevidím v tom problém.
    14.2.2017 14:20 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Třeba někde mezi cikány? Proč by pracující člověk měl bydlet v nějakém ghettu? Kde se bude muset bát vypustit děti do školy? Nebo někde, kde není práce? Aby zbyly pozemky pro cizince? Kteří na nich postaví hypermarkety, nebo nemovitosti k pronájmu? A to je právě ta ukázka, jak je ten režim skvělý. Když nedokáže svým lidem zajistit důstojné podmínky pro život a preferuje natištěné papírky kdesi ze západu před podporou vlastních lidí, vlastních rodin a vlastní prosperity.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    14.2.2017 20:17 vandrovnik | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Vůbec neřešte, pro koho zbydou ostatní pozemky. Stačí vyrazit kus za město - na vesnicích jsou ceny pozemků výrazně nižší, vypustit děti do školy se bát netřeba. Za prací se holt musí popojet, nebo pracovat z domova... Všechno má své výhody a nevýhody - od toho máme mozek, abychom si ty výhody a nevýhody dle našich preferencí srovnali a našli vhodný kompromis. Rozhodně bych nechtěl, aby mě jakýkoli režim vodil za ručičku a řešil za mne, kde mám bydlet, kde pracovat a kdy mám vzít mávátko a jít jásat do průvodu.
    14.2.2017 23:44 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    To se samozřejmě bavíme o pozemky za městem. Pozemek ve městě (pokud nepočítám chanov) dnes pro normálního člověka jednak není dostupný a pak co se týká bydlení ve městě, není už dávno o co stát. Výhody mizivé, kumulace fetek a sociálně slabých mnohem vyšší než na vesnicích.

    Já jsem neřekl, že komunismu obdivuji a že bych ho chtěl zpátky. Já jen tvrdím, že většině lidí se v té době žilo mnohem lépe a nějaké banány i cestování jim bylo u (_!_). No v té době možná ne, proto cinkali klíči na povel, protože člověk si obecně neváží toho co má, než o to nepřijde :-)

    Jak říkám komunismus měl mnoho chyb, ale dnešní režim není řešení.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.2.2017 00:25 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    umyslne sem se nevyjadroval, protoze sem nechtel byt hodne hnusnej a negativni, ocividne ti nedochazi co pises a ocividne nema cenu ti nic psat... jen strucne:
    Já jen tvrdím, že většině lidí se v té době žilo mnohem lépe tim tvrdis ze jses/byl lhostejnej k te zbyle mensine, te ktera nesla s davem, neupsala se rude strane(nebo nebyla zapadla v miste kam se strana nehnala), prisle o sve statky a pozemky...
    zpusob jakym si obhajoval komunismus je TOTOZNY jakym by se (za plne demagogie) dal obhajovat fasismus...

    mozna je hlavni si uvedomit ze veta: "Komunismus bylo hnusne svinstvo", neznamena: "Dneska je vsechno uzasne" ale ze jsou to dve ruzne "veci"...
    a vychvalovat rezim v cine? to uz je za hranici demence...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.2.2017 01:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    A co ti mam na to jako rict? Kdyz si myslis, ze tady obhajuju nejake zlociny. Kdybys cetl pozorne, psal jsem, ze komunismus je mi sympatictejsi nez soucasny rezim, to je vse. A ze argumentovat jak byl komunismus spatny frontami na banany a cenzurou umeni je proste zcestne, protoze tady zatim nezaznel jediny argument, ktery by vyvracel to, ze komunismus byl lepsi, nez soucasny rezim.

    Kdyz chces delat nejake zavery, musis si udelat statistiku a ta se nestavi na jednotlivcich. Je to stejne, jako ty dnesni demokraticke volby. Kdy mam demokraticky zvolenou vladu, i kdyz jsem treba volil komunisty (nevolil, k volbam nechodim). Z meho pohledu je tedy uplne jedno, jestli je tady demokracie, nebo komunismus, protoze jsem si vladu nezvolil, ale dosadil mi ji rezim a tedy neziju svobodne.

    Stejne tak jsou mi u prdele ti jednotlivci, ktere byvaly rezim povesil, protoze sli hlavou proti zdi. Co ti mam rict jako na tohle? Tyhle detinske gesta jsou stejne ujete jako se dneska snazit bojkotovat EET, nebo treba neplatit dane, nerespektovat zakony. Stejne ujete, jako v USA pri policejni kontrole sahnout do kapsy. Stejne ujete jako v arabske zemi spalit koran. Vsichni jsme byli, jsme a budeme otroky systemu ve kterem zijeme, pouze nektery system svym otrokum da i nazrat a necha je slusne zit a bydlet, jiny je sedre z kuze a kdyz neco potrebujes, starej se sam.

    A ted k veci, precti si svuj prispevek a rekni mi, jaky mas teda argument pro to, ze komunismus byl hnusne svinstvo, jak tvrdis? Protoze byly fronty na banany? Protoze jsi nemohl jako dnesni rozmazleni fakani nadavat policajtum a natacet si to? Nebo kde je teda ten padny argument? Je to snad jenom vykrik do tmy? Stejne jako to obligatni "za vse muze Kalousek"?

    Tim, co jsi napsal jsi vlastne opet potvrdil, ze komunismus mel chyby, ale stale byl mnohem lepsi, nez soucasny rezim. Zatim to zde nikdo nevyvratil. A srovnavat komunismus s fasismem? Ten tady prece mame dnes a ty ho obhajujes.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.2.2017 01:58 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Totalita(ze ti nevadi neznamena ze je dobra) Vs Svoboda(ze ji nevyuzijes neznamena ze je zbytecna)
    ja nektere body proc byl komunismus svinstvo napsat ty jsi je ale svoji reakci demagogicky vyvratil, stejne jako by (jak sem psal) slo "vyvratit" ze fasismus byl svinstvo...
    mas to v sobe zakorenene a dokud ti to nedojde tak budes argumentovat necim co za sebe nemuzu slusne nazvat ani slusne reagovat...
    ignorujes ty zakladni veci a vytahujes nepodstatnosti...
    chapes ze vyhoda OpenSource je ze MUZES nahlednout do zdrojaku (ale nemusis a vetsina jeho uzivatelu to nedela) a dale ze ti tvurce SW nevyzaduje zrejnout se svejch prav k datum/soukromi?? pokud to chapes, proc to nechapes i jinde kde je podobny princip?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.2.2017 08:23 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    {{DFTT}}
    15.2.2017 12:47 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    To je zase neco jineho, srovnavas nesrovnatelne, protoze svobodny SW je opravdu svobodny, dnesni rezim svobodny rozhodne neni, resp. svobodny je jen v tech bodech, na kterych stavi svuj marketing pred volbama.

    Ale podivej se na to okem treba mechanika v autoservise, ktery ma nejake udelatka a k nim proprietarni SW pod WIN. Potrebuje ho k tomu, aby mohl lecit auta a aby vydelaval penize. Aby mohl slusne zit. Je spokojeny, ze ma svuj NB s WIN a uzavrenym softem, protoze kdyz zavre ve 3 kram, jde domu za detmi a neresi, jestli ma v PC linux, osx nebo co vlastne.

    A ted si vem, ze system mu naridi WIN smazat a das mu tam pausalne linux. A makej... a drz hubu, mas svobodu, muzes se podivat do zdrojaku, muzes pouzivat jakykoliv SW (je jedno, ze pro diagnostiku zadny neni - muzes si ho prece napsat sam, neumis programovat? jakto?), tak co chces? Jo a nezapomen mesicne platit 50.000 najem za dilnu. 15. mas splatnost, nezaplatis 2 najmy, servis ti vezmeme :-) Mas hypoteku? Tvuj problem. Deti? No a ? Jsou to tvoje deti. Dali jsme ti svobodu, tak co zase otravujes.

    Ha? Co reknes na tohle? Vytahl jsi chudaka z totality a otroctvi proprietarniho SW a dal jsi mu svobodu, ktera ho dost mozna za par tydnu dostane na ulici. Ale je svobodny, muze se divat do zdrojaku a neceka na aktualizace :-)

    To je ten druhy pohled. Svoboda je krasna vec, ale nenajis se ji. Vykladej to tem lidem, co maji nejakou tezkou nemoc, ze maji svobodu, kdyz si muzou svobodne vybrat, jestli si koupi leky, nebo jidlo. Takovou svobodu asi maji.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.2.2017 20:24 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    A ted si vem, ze system mu naridi
    prave ten system co byl nedaval moznost volby ale pausalne rekl co muzes delat a co muzes rikat, pokud si neposlechl mel si problemy... ze (by)jsi poslechl nebudu soudit, ale nedelej z toho zaslepene neco lepsiho a rozhodne z tech co neposlechli nedelej ze delali neco spatneho, tve zaskatulkovani "sli hlavou proti zdi" je ubohe, trapne a nevkusne...

    mas splatnost, nezaplatis 2 najmy, servis ti vezmeme
    a driv to bylo "nezajem jestli platis nebo je to tvoje, ale servis(/statek/pozemek) ti znarodnime" vazne nechapes ten rozdil? v jednom pripade neplatis za najem a proto ti to vezmou, v druhem pripade je to tve a proto ti to vzali???
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.2.2017 23:42 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Takze sis vlastne sam odpovedel, ze je to dnes stejne, jako to bylo kdysi. Jen kdysi te nechali v tom tvem podniku pracovat, dneska jsi kazdemu u (_!_) a spouste lidi tak zbyde jen bejvak pod mostem, nebo spagat. Ale obhajovat dnesni rezim, ktery posila lidi na smrt, ti ubohe trapne a nevkusne neprijde, ses krasnej pokrytec :-)

    A k tomu systemu - ne, nepochopil si to. Dnesni system MI VNUTIL SVOBODU. Co kdyz ji nechci? A chci to, co tady bylo? Nemas narok, proste mas svobodu a je jedno, ze se v tomhle svobodnem systemu neuzivis, ze neuzivis sve deti. Mas svobodu, tak drz hubu. Nechces svobodu? To ale nejde, mas svobodu, ona je lepsi, tak uzivej svobody a hlavne plat, jestli neplatis a neco mas, no tak ti to vezmeme... Rozumis tomu co tim chci rici? Asi ne, jinak bys porad dokola neomilal ty kraviny.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    16.2.2017 00:30 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    demagogie... neni to stejne, ale demagogicky to muzes obhajit, stejne jako bys mohl obhajit ze je to dnes to same jako za fasismu...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.2.2017 09:34 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    a kdyz neco potrebujes, starej se sam. tak nejak jsem to porad tusil, ze más hlavne pocit, ze mas narok na pozemek, na praci, na bydleni, ze za tebe by mel "nekdo" vsechno delat, hlavne nezodpovidat nic sám. Svoboda neni pro kazdeho, nekteri kralici radsi behaji po lese, nekteri sedi v kralikarne. Precti si nejake bajky pro děti, je tam toho plno, mozna by ti to pomohlo.
    15.2.2017 12:34 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Vytrhavas vety z kontextu. Psal jsem to ve spojitosti s tim, ze soucasny rezim te oholi az na kost, ale sam ti nic neda. Je to az absurdni, za jake kktiny se dneska vsude plati. Platis i za veci, ktere nechces, nepotrebujes, vyzaduje je po tobe rezim. Kdysi meli lidi spoustu veci zadarmo a rezim se staral o to, aby meli z ceho zit, treba tim, ze jim dal praci a ze se zajimal o to, jestli maji z ceho zit.

    Ja nepotrebuju aby mi nekdo daval praci, 15 let se zivim sam a nikdy jsem zamestnany nebyl, ale verim, ze spousta lidi by to ocenila a ze spousta lidi na hranici chudoby by misto svobodne volby moct hrat automaty, nebo fetovat ocenila stabilni zamestnani a klidny zivot. Rozdil mezi dnes a kdysi vidim hlavne v tom, ze kdysi mohli zit slusne vsichni, dnes jenom ti schopni a ti neschopni? At zerou treba z popelnic. Jo, tohle je zakon dzungle, ale proc to pak teda nedotahnout do krajnosti a porad to michat se socialismem? Proc se ten rezim vzdycky mesic pred volbama tvari, ze mu jde lidi ? :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.2.2017 20:34 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ty to porad nechapes, pokud nejsi spokojenej z necim co je ted tak je to pochopitelne, ale neni zadny racionalni duvod aby jsi mel chtit puvodni rezim kterej byl svinstvo jen proto ze te vodil za rucicku, pokud budes volat po tom aby "dnesni rezim" nebyl zkorumpovanej, aby se penize ze statni pokladny vynalozili na smyusluplne veci, aby se nedavali verejne zakazky kamaradum, aby veskere politicke strany meli ze zakona nutnost totalni pruhlednosti financovani vstupu i vystupu a kompletniho chodu a hromadu a hromadu dalsich veci tak je to v poradku... ale aby si zaslepene prohlasoval ze "driv bylo lepe" je projev hlouposti a zaslepenosti/kratkozrakosti/lhostejnosti... nejsi sam, takovych volilo(i kdyz ty primo ne) komunisty dost, primarne slo o hloupe/zaslepene/kratkozrake/lhostejne lidi, pripadne jen vyfasovali 100Kc za to ze sli volit, pak uz slo o totalni demenci...

    jeste jednou, to ze je ted neco spatne, neznamena ze by byl duvod chtit komunisty zpet, jdou to 2 absolutne rozdilne veci...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.2.2017 23:45 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    No a já snad někde napsal, že chci komunisty z5? To ty jsi tady začal s těma kravinama a já se ptal po argumentech, které jsi mi dosud nedodal. Jediné, co tvrdím, že za komunistů bylo lidem až na výjimky mnohem lépe, než dnes.

    Ty ses toho chytil, protože vidíš rudě a jsi zaslepený jenom co slyšíš slovo komunista, přitom k tomu nemáš racionálně žádný důvod, jenom ses naučil přikyvovat, protože to tak říkají všichni.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    16.2.2017 00:38 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ty si psal nekolikrat ze "zlatej komunismus" a "byl mnohem lepsi"... a ted koukam fasismus ze obhajuju? ze je tu dnes? ty ses opravdu magor nekolikanasobnej...
    psal sem nekolikrat jinejma slovama stejnej princip "odsouzeni komunismu" NEZNAMENA "souhlas se soucasnym stavem" jsou to dve naprosto rozdilne veci, stejne jako kdyz nekdo rekne "neco proti-americkeho" NEZNAMENA to ze by "byl pro-rusky", dokud ty a ostatni co si to pletou nedokazou rozlisit ze jde o 2 rozdilne zalezitesto a ne o 2 misky jedne vahy tak se nikam nepohnes...

    nevidim rude, to vidis ty, a ze sem se naucil prikyvovat??? to ses posral, ty tu predvadis komunistama vymytej mozek a obhajujes ze bylo snadne se mit stejne jako vsichni ostatni, kdy stacilo jen jit s komunistickym davem a ne proti nim, coz navic zesmesnujes...

    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.2.2017 02:30 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Když už tady rozdáváš moudra a posíláš lidi do blázince, máš vlastně představu, co to ten fašismus je? Nebo jsi to zase jenom zaslechl v televizi a pleteš si fašisty s nacisty a komunisty, hlavně že můžeš na někoho ukazovat prstem?

    Mi komunisti nikdy mozek vymýt nemohli, protože to nestihli, zato tobě zřejmě dokonale vymyli mozek současní propagandisti, že už nejsi schopný přemýšlet nad věcmi v souvislostech, né jen v heslech, co pár sponzorovaných dementů občas vynese ven na transparentech. Ty tvoje kydy mi připomínaji mne, když mi bylo tak 20 let. Dnes bych si za to nafackoval. Jestli jsi mladé ucho, třeba z toho vyrosteš, jestli jsi už starší člověk, holt zůstaneš blbej, všichni nemají to štěstí :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    16.2.2017 02:56 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ty najdes pozitiva jiste na fasismu, nacismu i komunismu, pokud jen na komunismu tak si odpovez sam sobe proc mas ruznej metr...
    nemam potrebu si ne nekoho ukazovat prstem, mel sem snahu to tebe strcit aby ses probral ale asi je to beznadejne...
    transparenty nesleduju, mam vlastni nazor, sem o 6let starsi nez ty, coz samoosbe nic nerika, jen to ze asi mam k dobe komunismu narozdil od tebe nejake vzpominky, coz take neni nutne potreba abych si udelal nazor o tom co bylo/je a co neni spatne i kdyz bych to nezazil... blbec je podle me ten co je lhostejnej, netolerantni a zaslepenej, blbec je ten kdo dokaze napsat ze za komunismu bylo lepe, to nebi jen blbec ale hovado, vem si to klidne osobne.
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.2.2017 02:44 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Hele, ja vim, ze jsi nerekl, ze jsi spokojeny se soucasnym stavem (defakto fasismem), ale tim, ze reagujes na tvrzeni, ze soucasny stav je horsi, nez ten minuly tim, ze to ani nahodou a ja ten minuly stav povazuju za podminky naprosto dostacujici pro spokojeny zivot, tak pak z toho vyvozuju, ze soucasny stav obhajujes.

    Kdybys rekl, za komancu to stalo za hovno, ale dnes to neni o nic lepsi, tak ta diskuse nemusela vubec probehnout, protoze bych s tebou souhlasil. Ale ty od zacatku kopes do rezimu, ktery mel spoustu chyb, ale delal neco pro lidi, zatimco rezim, ktery ti dopreje prostoduchou zabavu a pak jde lidem po krku jen z jine strany, ti nevadi. Tak co si pak mam o tobe myslet.

    Navic uvedom si, ze srovnavas dobu pred vice jak 30 lety dozadu. Takze opirat sve argumenty o techniku v te dobe a moznosti je proste zcestne. Podivej se do ciny, jak funguje komunismus soucasnosti. Jak se ze zeme, ktera vstala z hoven stala svetova velmoc, ktera bude diktovat celemu svetu a uz dnes urcuje trendy nejen v technice. To jsou ti komunisti, kterym se vsichni vysmivaji. Komunisti, od kterych si dneska cely svet pujcuje, aby vubec meli na tu svoji prostoduchou zabavu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    16.2.2017 03:08 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    tvuj problem je ze mas na jedne strane vah komunismus, na druha aktualni stav, ono to na 1 vahu ale dat nelze, bez uvazeni veci ktere vedome i nevedome ignorujes...
    svetova velmoc neznamena ze by se tam lidi meli dobre a podle sveho, nechapu kde ty rovnitka porad beres... kdyz ma sve obyvatele postavene do role otroku pracujicih pro rezim... a predopkladam ze "chovani" Ciny k Tibetu je ti take lhostejny, a stacilo by kdyby nesli hlavou proti zdi a sli s davem tak jak je jim receno...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.2.2017 08:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    a pak co se týká bydlení ve městě, není už dávno o co stát. Výhody mizivé, kumulace fetek a sociálně slabých mnohem vyšší než na vesnicích
    My na Pankráci fetky nemáme a sociálně slabé možná jo, ale určitě ne tak, abych si toho všiml a vadilo mi to.
    Výhody mizivé
    WTF? Tři hlavní výhody, proč žiju a chci žít ve velkém městě:
    • hackerspace
    • spousta firem, pro které se dá pracovat
    • školy
    Ještě by se možná dalo uvažovat o životě poblíž železniční trati, kde jezdí vlak do města každou půlhodinu (ovšem pozor, typicky nic nejede mezi 0:00 a 4:30) - ale to samozřejmě došlo i dalším lidem a proto například pozemky poblíž frekventovaných linek S jsou taky mnohem, mnohem dražší. Jakékoli jiné způsoby dopravy nemají cenu.
    15.2.2017 09:28 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Pozemek ve městě (pokud nepočítám chanov) dnes pro normálního člověka jednak není dostupný a pak co se týká bydlení ve městě, není už dávno o co stát.

    tak proč te ty ceny trápí, kdyz o pobyt ve meste není co stát?
    15.2.2017 12:52 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Protoze dneska stoji pozemek na vesnici to co pred par lety ten ve meste. Protoze dnes pro vetsinu lidi je nemozne bydlet v dome a na byt - kralikarnu z betonu se musi mnoho z nich zadluzit na 30 let. Kdyz k tomu pridas energie, zradlo, tak zjistis, ze jedina svoboda, ktera jim zbyva, je pracovat a dychat :-)

    A to se dneska vubec nemusime bavit o chudacich co delaji za minimalni mzdu. A diky tomu trendu co tady je ty ceny jdou a pujdou nahoru. Takze tohle je to, co mne trapi, ne ze nejaka eliska od pokladny z kauflandu nema na RD za mestem. Ale ze to smeruje k tomu, ze za chvili budeme vsichni cizinci z podnajmu ve sve zemi.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.2.2017 20:40 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ta "kralikarna z betonu" byl vymysl komunistu aby vsichni mohli bydlet, tedy to co tak obhajujes, to ze to bylo nezdrave, ze se tam nevyuzite bunky (zachod/koupelna) zasypal mezi panelakama a udelalo na tom detske hriste, vsude azbest zpusobujici rakovinu a dalsi zdravotni problemy... sam pises ze 15let podnikas, uvedomujes si ze to by jsi take nemohl? delal bys u pasu za zlomek penez co si ted muzes vydelat...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.2.2017 00:04 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    uvedomujes si ze to by jsi take nemohl? delal bys u pasu za zlomek penez co si ted muzes vydelat...
    Ano, to, že komunisti nenechali schopné lidi, aby se prosadili, vynikli a aby mohli podnikat, je jeden z jejich velkých přešlapů. Jak říkám, já ten režim neobhajuju a nechtěl bych ho zpátky, ale kdybych si měl vybrat, jestli podnikání v dnešní době, nebo život v té minulé, asi bych to neviděl tak černobíle jako ty a přemýšlel bych nad tím. Protože dá se penězi vyčíslit kvalita života? Asi těžko, co?

    panelaky nejsou vynalez komunistu, pouze komunisti je staveli ve velkem. A kdyz se podivas na dnesni ceny takovch kralikaren, tak asi tak spatne nejsou, jak pises, kdyz se casto cena vysplha nad cenu novostavby RD, kdyz nepocitas pozemek. Takze za ty panelaky, ktere komunisti skoro rozdavali, je dnes spousta lidi vdecnych a ochotnych se zadluzit na cely svuj zivot.

    Mimochodem, to, co se stavi dnes, k tomu se lepe ani nevyjadrovat. V jedne novostavbe cihloveho bytoveho domu jsem bydlel, stejne tak ve stare, komunistickem panelaku, kde se 30 let na nic neshalo, takze mam moznost srovnavat. A ta novostavba byla v mnoha ohledech na tom hure, jako ten ctvrt stoleti stary, komunisticky barak, staveny co se tyce technologii v dobe kamenne. Tak kde se ku*va stala chyba, kdyz tady dnes mame ten kapitalismus, demokracii a svobodu a ve finale se stavi takove sracky, jen nestoji 20 tisic, ale 2 miliony?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    16.2.2017 00:44 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    penezi se kvalita zivota vycislit neda, da se ale vyjadrit svobodou, moznosti volby, otevrenosti a vlastnim nazorem, to vse komunismus utlacoval...
    nekde si psal ze ti nevadi ze si nemohl na koncert, nechapes ze neslo o koncert ale o to ze rezimu vadilo to co koncert a texty predstavovali, protoze mel strach ze by to mohlo lidi ovlivnit a nemel by na ne pak uz takovej vliv, nemohl by jim vymejvat mozek, zabavovat majetek apod...
    jestli mas pocit ze byt za 20000Kc je v poradku a ze to odpovida cene materialu a cene prace delniku v te dobe tak ne ze potrebujes vodit za rucicku, ale potrebujes aby si byl krmen a utirali ti zadek...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.2.2017 02:24 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Jo kámo, až mi dneska někdo nabídne byt za 10 platů, budu si s tebou klidně vzájemně utírat zadek a vodit se za ručičku.

    Jestli tvou kvalitu zivota urcuje to, ze si muzes verejne zanadavat na rezim, pak smekam pred tvou skromnosti a myslim si cosi o blahoslavenych chudych duchem. Mas jiste velmi kvalitni zivot a uz chapu, proc ti prijde nynejsi rezim tak fajn :-) Komunisti se snazili dat lidem nazrat, bydlet a zabavit je. Oni netusili, ze jim staci rozdat krabice pod mostem, kde budou moct svobodne rvat, jaky je prezident kokot :-)

    Prosím tebe, jen se zeptám, máš děti? Ty vychováváš ve stejném duchu, že není podstatné, aby měly co do huby, hlavně že si můžou zanadávat a jít na koncert? :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    16.2.2017 03:00 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    [...] uz chapu, proc ti prijde nynejsi rezim tak fajn [...]
    to je porad dokola "odsoudit komunismus neznamena oslavovat stavajici stav"
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.2.2017 10:00 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    petrfm: zkus ten cas ktery travis na aeronetu a fnukanim na diskusich venovat nejake smysluplne praci, a pak si mozna ten byt za 10 platu budes moct dovolit (a nebo se muzes odstehovat k nejakym "antifasitum", kdyz se tady neda prezit) ;)
    17.2.2017 00:03 tomfi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Petře... svoboda slova a osobní svoboda jsou extrémně hodnotné a důležité a prosím netrivializuj je tvrzením o nějaké umělecké svobodě nebo možnosti nadávat. To že si neumíš představit jak významnou roli hráli ve vývoji společnosti chápu, ve školách se o tom nemluvilo a hádám že to není lepší ani nyní. Skrz historii bylo nezpočetně mnoho případů, kdy myšlenky a ideje byly nebezpečné pro toho kdo aktuálně měl moc a skrze historii víme o mnohých snahách umlčovat myšlenky...

    Samozřejmě že ten co je aktuálně u moci touží si ji zachovat a maximalizovat a pokud se mu podaří prohlásit za trestné i myšlenky na změnu nebo slova, která se mu nehodí do krámu je na dobré cestě uspět v zachování stávajícího řádu věcí.

    Co se týče vládnutí lidem tak jednoduše to popisuje tento citát:

    „všechna moc korumpuje a absolutní moc korumpuje absolutně“

    Je třeba si připustit, že politici jsou lidé a normální člověk nemá žebříček hodnot postavený takto:

    1. Lidi co vůbec neznám a v životě neviděl (voliči) . . . 100. já, má rodina, přátelé, mý blízcí.

    Bohužel ten co je spravedlivý a chce konat dobro má vždy omezenější prostředky na to se dostat a udržet u moci než ten kdo své nástroje neomezuje pouze na čestné a spravedlivé, než ten co jde za tou mocí pro svůj osobní prospěch.

    Z těchto důvodů není cestou k pozitivním změnám ve společnosti autoritativní režim. Zase na druhou stranu demokratický systém vládnutí má také velké vady(o úřednickém systému ani nemluvě) a tudíž je v zájmu občanů, aby omezovali politickou a ekonomickou moc státu nebo EU na nejnutnější minimum.

    Komunisti to je kapitola sama pro sebe... ale trochu nabořím minimálně ty ideály co máš Marx s Engelsem v komunistickém manifestu jednoznačně napsali: "podmínkou existence kapitálu je námezdní práce. Námezdní práce je založena výhradně na vzájemné konkurenci mezi dělníky." Mluvil o práci v továrnách... tuto myšlenku dál vidím rozvinutou v Marxově knihe Kaptitál, ze které mi vyplývá že vykořisťování není možné pokud budou pracovníci pracovat sami za sebe ze svobodné vůle, ekonomicky soběstačně, moderně by se dalo říci formou OSVČ (což jak jsi psal sám děláš). Problém proč tu myšlenku dál nerozvíjí je že se pak hůř zapadá do zbytku socialistického směru :) A hádej co udělají komunisti jako jednu z prvních věcí v čechách? .... zruší OSVČ a naženou všechny lidi do továren ať makají jako námezní dělníci... hádej proč asi, hádej pro byla systematicky všude v komunistických zemích utlačovala samostatně výdělečká činnost... jestli řekneš pro dobro lidí, tak mě dostaneš :D

    A jestli ti vadí korupce nyní, tak nechápu proč zcela ignoruješ, že život v komunismu byl postaven na korupci, bez korupce na všech úrovních by se ekonomicky i morálně zhroutil o mnoho dříve (takový logický cvičeníčko... proč neměli všichni kvalitní bydlení, když bydlení stálo těch 10 platů?... korupce byla všude... od podpultovek, pořadníků na operace, léky, přes byty, vily, automobily, dovolené, pracovní místa, umístěnky na vojnu... hlavním obchodním aritklem nebyly samozřejmě peníze, ale cokoliv bylo omezené co do množství kvality nebo schválení). Ale pokud máš zájem o korupci jistě si dohledáš informace o příčinách a výskytu korupce sám, materiálů je mnoho... od pojednání, vědeckých studií, diplomek... určitě najdeš....

    A jelikož tu je zmíněna právě představa o bytu jakoby sis šel koupit rohlík ... tak minimálně věnuj čas třeba tomuhle článku:

    http://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=392775

    A zkus se pozeptat pamětníků jestli je to možný.
    Vždyť jsou to jen jedničky a nuly ...
    16.2.2017 12:10 ES
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    >>> Protože dá se penězi vyčíslit kvalita života? Asi těžko, co?

    Jako ekologicky aktivista (uz slysim ty nadavky) musim reagovat. Za toho vaseho zlateho komunismu kteremu slo v prvni rade o cloveka... nas soudily a zaviraly za to ze jsme se dokazali ozvat treba proto ze mistni fabrika vypustela do reky odpad z galvanovny. O kousek dal odpad z papirny... Vzduch se dal krajet ze ten dnesni smog je proti tomu co bejvalo "jarni slunecne odpoledne" a za 30let budovani lepsich zitrku pochcipaly lesy okolo republiky... Tezba uranu (zamerne vynecham 50leta) louzenin kyselinou sirovou aby se vsechno tahalo do ruska a nam tu zustal veky darecek v podobe ohromneho podzemniho jezera kyseliny v mistech "Severoceske kridy" kde je nejvetsi zasoba vody v republice. Ale on socialisticky clovek vodu nepotrebuje ze....atd...atd.....

    Vy nam neco vypravejte o kvalite zivota!

    15.2.2017 08:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    vypustit děti do školy se bát netřeba
    Aby je měl do jaké školy vypouštět… Zjistí, že s trochou štěstí je tam základka, ale do nejbližší střední (nedej bože s nějakou specializací) je to 30 km.
    na vesnicích jsou ceny pozemků výrazně nižší
    A taktéž jsou tam výrazně nižší možnosti zaměstnání. Sobci se pak přidají mezi ty, kteří odešli z města, aby žili na čistém vzduchu, a do města nám pak poctivě každý den jezdí otravovat vzduch a zacpávat ulice výfukem svého automobilu.
    15.2.2017 13:22 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Na zakladku dite chodi od utleho veku 9 let. Kdyz jdes na stredni, zpravidla se uz trochu vyznas, dokazes nosit treba slzak, muzes mit za sebou nejaky krouzek bojoveho umeni, ubranit se a taky umis cestovat, takze ti dojizdeni busem/vlakem problem nedela. Vim to, protoze sam jsem na stredni dojizdel 30Km do krajskeho mesta a nedelalo mi to zadne potize. Ovsem s cim jsem se v tom meste setkal, to byl pad do tmy. Na nasi vesnicke skole jsme v te dobe travu znali jenom z televize, kdo kouril, to byl fakt grazl. V krajskem meste jsme byli za blazny, tamni prvaci na stredni uz davno meli zkusenosti s pervitinem, s koksem, hulit jointa po ceste ze skoly bylo naprosto normalni. A proc to delali? Pry co chces delat? Slezeme se ve sklepe v baraku a proste si neco dame.

    Asi takhla ja vidim ty vyhody mesta, kdyz mas deti. Jinak taky jsem hned v 19ti vypadnul z domu, do mesta a uzival jsem si to. Ten ruch, ty moznosti, ty hospody a kluby vsude... :-) Ale trochu jsem si urovnal hodnoty a pro sve deti, mimimalne do doby, nez se budou rozhodovat samy za sebe chci radeji cisty vzduch, zdrave potraviny a slusne lidi, nez obchody, skoly a pracovni prilezitosti.

    Ta nezamestnanost a kumulace pracovnich mist do velkych mest a s tim pak souvisejici kolapsy dopravy, vysponovane ceny bydleni, apod, to je zalezitost na extra tema.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.2.2017 20:46 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    trava je rostlina, stejne jako chmel z ktereho nevidis problem ze se vyrabi pivo ktere se pak v hospodach na vesnicich pije, nebo svestka z ktere nevidis problem ze se vyrabi slivovice ktera se pak na vesnici chlasta, zminovat revu z ktere se vyrabi vino co je na morave take narodni obycej snad ani neni treba... odsuzovat jedno a hanit druhe je jen a jen projev omezenosti...
    btw: pokud by pred desitkama let nevznikal prumysl s bavlnou a lecivama, tak by konopi nebylo postavene mimo zakon a dnes by ti jeho pestovani a konzumace prisla stejne normalni jako ta slivovice...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.2.2017 23:54 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Bavíme se tady o době více jak 15 let nazpět, kdy přístup k trávě nebyl tak benevolentní jako dneska. Mimochodem ani dnes bych si nedovolil trávu srovnávat s pivem a už vůbec bych to neobhajoval u děcek ve věku okolo 15let.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    16.2.2017 00:29 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    to mas pravdu, pivo je horsi... staci kdyz si nekdo kdo se nedokaze ovladat da par piv a uz mlati do veci a lidi kolem sebe, chova se agresivne, kope do popelnic a blehe na auta a hlavne je okoli nebezpecnej...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.2.2017 02:18 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Jeste jsem ale nevidel nikoho, kdo by z piva presel na heroin a zacal kvuli nemu vykradat auta, domy, sklepy, aby mel na dalsi pivo :-) Mimochodem, uz jsi videl fetku, ktera si delala neco psychotropniho? Nez se potkat s fetkou, radeji s agresivnim alkoholikem, ktery se casto sotva drzi na nohach a ktereho poznas docela snadno a vis, co od nej cekat. Takova fetka ti skoci po krku a zardousi te jenom proto, ze vypadas jako velky pavouk.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    16.2.2017 02:44 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ja sem videl lidi co z piva nebo z cigaret presli na pervitin nebo heroin... coz je fakt narodil od "propagandisticko/vymejvaci" fraze ze "trava je prechodova k tvrdejm drogam" ;)
    videl sem spousty agresivnich lidi po "par pivech" a nevidel sem zadneho agresivniho cloveka po trave, dokonce sem si na nekolika hodne agresivnich(hluboko zakorenene) lidech overil ze kdyz misto piva si dali travu, tak jakykoliv naznak agrese naprosto zmizel...
    to ze pojis travu s fetkama co kradou na davku chemicke drogy je jen dukaz fakticke neznalosti toho o cem pises...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.2.2017 15:25 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Neviem, ako ty, ale ja som na zakladku chodil uz od 6 rokov...
    9.2.2017 22:37 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Jinak zrovna dneska jsem podstupoval ten maraton kteremu se rika nakupovani, tak jsem z toho jeste ted docela najedovanej a tyhle kecy mne jenom dorazeji. Muzu ti uprimne rict, ze ac nejsem zadny komanc telem i dusi, mnohem radsi bych stal frontu na banany, nez objizdet mesto, ve kterem je 10 hypermarketu, hledat kde je co v akci, protoze v jednom koupis tohle, ve druhem je to druhe 3x drazsi... A co je nejlepsi, ze 3/4 casu pri nakupovani ti dneska zabere prohrabovani se tema srackama, takze si musis vyhradit pul dne.

    Chces si koupit syr? Ok, 10 minut cteni slozeni, prohrabovani se, abys stejne nic nekoupil. Chces vajicka? Jak je libo, polsko, litva, CZ? 3x drazsi.. Chces salam z masa? Coze? To se dneska jeste dela? Jo, dela, stoji 300 za kilo, takze si ho delam doma - za 80/kilo 100 procent masa.

    Proste zlati komunisti a fronty na banany, kdy v obchode bylo jeste jidlo a ne zradlo. Na pi*oviny sis holt vystal frontu, ale jak je vidno, nezabilo te to. To jenom lidi kdyz maji vseho plnou (_!_), tak maji potrebu porad vymyslet co roupama.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.2.2017 22:40 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Na dnesni dobe je pozitivni jen to, ze muzes podnikat a schopny clovek nemusi makat ve fabrice u pasu a nekomu se zpovidat. Ale tohle privilegium nam uz brzy zatrhnou a zustanou jenom ty sracky v obchodech.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 01:01 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Asi jsem žil ve zcela jiném státě a jsem moc rád, že už ten svět je pryč. Mě mrzí jiná věc, a to, že tu ideologii nepostavili mimo zákon, podobně jako nacismus.
    10.2.2017 01:10 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Mimo zákon není ani islám a to je trochu jiná ideologie. Mimochodem, co je na té ideologii o které píšeš špatné, tak špatné, že by se to mělo stavět mimo zákon? To, jak to NĚKDY v praxi vypadalo je něco jiného, ale ty mluvíš o ideologii, ne o konkrétních případech zneužití moci, to bych taky mohl říct, že dnešní ideologie je zrůdná a měla by být postavena mimo zákon, když si vlivní lidé mohou kupovat soudce a vlivnější celou justici.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 05:05 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    predstav si ze by byla ideologie, ze kdyz by si mel statek tak ti ho stat jen tak zabavi a vyzene te z nej, ze by si mel deti ktere by zmlatili a zavreli protoze maji dlouhe vlasy, neumoznili by jim studovat na vysoke skole kdyz se jim neupises, rozhodovali by za tebe jakou smis poslouchat hudbu a v opacnem pripade by jsi sel po zmlaceni sedet, nesmel by si cestovat jinam nez do schvalenych statu uznavajici stejnou ideologii, ze bys nemohl nic rict proti te ideologii a jejim predstavitelum nebo by si sel sedet... pri jakemkoliv vymezeni se "normovanemu socialistickeho cloveku" by ti hazeli ne klacky, ale klady pod nohy... kdyz by ses snazil neco zmenit tak by te zavreli nebo umlatili k smrti, nebo z tebe udelali exemplarni pripad ve vykonstruovanem pripadu a popravili...
    pak takove "drobnosti" jako ze by se stat podridil jinemu statu co k nemu prijde na "navstevu", vynalezy by tomu statu predaval, jakmile by vyrobil prototyp automobilu co by byl lepsi nez toho ovladajiciho statu tak by mu tu vyrobu zakazal...

    jestli ti prijde ze je to spatna predstava tak si uvedom ze to je ta ideologie co tu pred 89 byla, kterou obhajujes a nazval si ji zlatou...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.2.2017 14:24 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    predstav si ze by byla ideologie, ze kdyz by si mel statek tak ti ho stat jen tak zabavi a vyzene te z nej,
    Pohoda, dneska ti nastavi takove podminky, ze ten statek prodas sam - svobodne :-)
    ze by si mel deti ktere by zmlatili a zavreli protoze maji dlouhe vlasy
    Pohoda, dneska sikanuji deti proto, ze nemaji iphone, nebo znackove hadry, nic noveho, jenom tzy vlasy sis ostrihal za korunu, na ten iphone dneska spousta lidi nema. Pro zivot jsou dlouhe vlasy potreba?
    neumoznili by jim studovat na vysoke skole kdyz se jim neupises,
    A proc taky? Aby do nich strkali penize a oni pak emigrovali lecit nekam do zahranici? A pak se jeste ohaneli tim, jak to tady stalo za hovno a jak trpeli? Zdravotnictvi zadara, skoly zadara...
    rozhodovali by za tebe jakou smis poslouchat hudbu a v opacnem pripade by jsi sel po zmlaceni sedet,
    Myslis ze dneska se lidi na sluzebnach nemlati? I kvuli mnohem mensim kravinam. Pohledej... Mimochodem cenzura v umeni by vubec neskodila, aspon by detem nevymyvali hlavy ti dementi z USA a decka se nesnazily udelat po jejich vzoru ze sebe co nejvetsiho debila, aby je kolektiv bral. Je to priserne, se na to divat, co to dela z lidi a ja bych to zakazal, zcela uprimne.
    nesmel by si cestovat jinam nez do schvalenych statu uznavajici stejnou ideologii,
    Tohle rikej tem pokladnim v tescu, co jezdi 2x rocne na dovolenou. V lete na maltu a v zime do krkonos. Vsadim se, ze spousta z nich by si zajela do jugosky a byly by ti za to vdecne. Ale kolikrat jim to nejen plat nedovoli. Navic kam chces porad jezdit? A proc? Potrebujes to k zivotu? Spousta lidi nema co jist, umiraji na lecitelne choroby, protoze nejsou penize a tebe zajima, ze jsi nesmel do juesej?
    ze bys nemohl nic rict proti te ideologii a jejim predstavitelum nebo by si sel sedet... pri jakemkoliv vymezeni se "normovanemu socialistickeho cloveku" by ti hazeli ne klacky, ale klady pod nohy... kdyz by ses snazil neco zmenit tak by te zavreli nebo umlatili k smrti, nebo z tebe udelali exemplarni pripad ve vykonstruovanem pripadu a popravili...
    Zkus byt dneska investigativni novinar. Pokud se nepletu, uz jich taky par zarvalo pri "nehodach". Dneska je to rezimu u prdele, dneska maji jine zpusoby, jak ovladat masy lidi, nejakej blbecek co vyrvava po hospodach uz nikoho nevzrusuje. Mimochodem pohledej, kolik bylo pripadu, kdy lidi za jejich politicke nazory vylili z prace. To je dneska kolikrat jako rozsudek smrti, nebo minimalne vstupenka do zivota v absolutni bide a na samem dne spolecnosti.
    pak takove "drobnosti" jako ze by se stat podridil jinemu statu co k nemu prijde na "navstevu",
    Kdysi jezdili na navstevu rusaci, dneska se tu prohaneji amici jako by jim to tu patrilo. Ja jsem si je taky nezval, presto se tu roztahujou - viz polsko a kolikrat se tady uz snazili nasrat s radarem, atp. Mocnosti se budou vzdycky srat kam nemaji a usilovat o cizi uzemi, s tim nema ideologie co delat.
    vynalezy by tomu statu predaval, jakmile by vyrobil prototyp automobilu co by byl lepsi nez toho ovladajiciho statu tak by mu tu vyrobu zakazal...
    Dnes se staty neovladaji mocensky, ale financne. Podivej se na skodovku. Myslis, ze by VW dovolil, aby skoda konkurovala jejich produkci? Kolik modelu uz umele poslapali, protoze se prodavaly moc dobre?
    jestli ti prijde ze je to spatna predstava tak si uvedom ze to je ta ideologie co tu pred 89 byla, kterou obhajujes a nazval si ji zlatou...
    Ano, proti tomu co tady je dnes a co tady teprve bude, byl komunismus ZLATY.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    14.2.2017 10:08 tomfi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    zlatý komunismus? ... Naštěstí máme tu zkušenost a 40 let měl komunismus možnost ukázat nám jestli je zlatý nebo shnilý, na východ od nás ještě déle a to by myslím stačilo. To že Vám omezení osobních svobod a nízká hodnota lidského života připadali v pořádku je Váš pohled.

    Bohužel naši zkušenost nemá západní evropa a tak se zase blížíme k "státu blahobytu", kdy nám byrokrati zase nařizují co je pro nás nejlepší... zase bohužel mnoho lidí s volebními hlasy to považuje za dobrý nápad...

    A pokud si idealizujete i kolektivní vlastnictví, tak vězte že fakt nefunguje.... ukazuje nádherně třeba i nynější projekt "Hotel Bauen" v Buenos Aires... původně 4 hvězdičkový hotel dotáhli HEJRUPÁCI na tohle https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g312741-d677843-Reviews-Bauen_Hotel-Buenos_Aires_Capital_Federal_District.html jj... je rozdíl mezi pohádkou od Friče a realitou.

    Vždyť jsou to jen jedničky a nuly ...
    14.2.2017 14:33 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Tak se ty chytrolíne podívej do číny, jak komunismus celému světu dává na prdel. Mimochodem, u nás ještě dneska rozkrádají poslední zbytky toho, co se tady za komunistů vybudovalo.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    14.2.2017 10:43 tomfi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    A to srovnávání alá

    "Mimochodem pohledej, kolik bylo pripadu, kdy lidi za jejich politicke nazory vylili z prace. To je dneska kolikrat jako rozsudek smrti,"

    Rozsudek smrti znamená že tě prostě někdo zabije, například že ti někdo přiloží pistoli k hlavě a vystřelí ti mozek ven a tvůj život skončil...

    Nezlob se na mne ale ZAPNI MOZEK (a to myslím zcela vážně)... i kdybys nenapsal nic dalšího tímhle si ukázal svou schopnost myšlení a chtělo by se to jít léčit... pokud jsi natolik vypnul mozek že nevidíš rozdíl mezi rozsudkem smrti a vyhozením z práce, pak jsi svému okolí nebezpečný... totiž kdyby někdo ohrozil tvé pracovní postavení (třeba tě zahlédl jak si zanedbal nějakou pracovní povinnost) byl bys ho schopen zabít v rámci nutné sebeobrany.... vyhození z práce není jako rozsudek smrti.

    Úroveň pokrytectví ve zbytku textu je také úžasná: "Kdysi jezdili na navstevu rusaci, dneska se tu prohaneji amici jako by jim to tu patrilo." ?????????

    " Vsadim se, ze spousta z nich by si zajela do jugosky a byly by ti za to vdecne .... Navic kam chces porad jezdit? A proc? Potrebujes to k zivotu?" ...

    Jsi schopen aspoň ověřit konzistenci vlastní myšlenky? (to byla řečnická otázka já vím že logika a komunismus prostě nejdou dohromady a tak ani logickou odpověď na tuto otázku nemohu očekávat)
    Vždyť jsou to jen jedničky a nuly ...
    14.2.2017 14:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Ty ubožáku, ty si myslíš, že když tobě se nic nestane, když tě vylijou z práce, že v tomto státě žijou jenom lidi, kteří maji našetřeno? Podívej se, kolik lidí ročně páchá sebevraždy jednoduše proto, že nevidí východisko. Někteří to dělají z neštastné lásky, ale většina lidí se zabije jednoduše proto, že se dostali do takových existenčních problémů, že nevidí řešení. Do toho se něco tvého formátu nedokáže nikdy vcítit, protože máš jistě maminku, nebo tatínka co ti vždycky stáli za prdelí, když bylo zle.

    V tomto případě se tedy dá jednoduše říci, že tím, že je vylili z práce, jim podepsali rozsudek smrti. Stejně tak v případě, když si nedokážu zaplatit nákladnou zdravotní péči. Ty šmejde, potřebuješ sem postovat odkazy na příběhy lidí, kteří museli žebrat, aby sehnali peníze na nákladnou léčbu? myslíš, že pro některé důchodce je dneska lehké žít s pocitem, že jsi mladým na obtíž, ne jen finančně, díky tomu, jaká je dneska skvělá doba?

    Jsi arogantní do sebe zahleděné hovado, které nevidí dál, než za stůl s klávesnicí a budeš jiné nabádat k tomu, aby zapli mozek?

    To je dneska kolikrat jako rozsudek smrti

    Nauč se chápat čtený text, pak si sedni, slož ruce do klína a přemýšlej co jsi za člověka. Završit to můžeš statistikou. Kolik lidí zabil komunismus a kolik lidí každý rok skočí pod vlak proto, že nemá na nájem, nebo přišel exekutor.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 04:53 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    tohle je TVUJ problem, proc nezajdes do male/mistni prodejny kde koupis vse na jednom miste???? at reknes cokoliv bude to vymluva, prave kvuli tomu ze TY SES ROZHODL ze budes objizdet hypermarkety tak na mala prodejna nema zakazniky a zkrachuje nebo musi davat vyssi ceny...

    Proste zlati komunisti a fronty na banany - za tohle si dej az vystrizlivis poradnejch par facek... jestli ti ani pak nedojde ze to nebylo primarne vubec o tech bananech ale o TOTALITA Vs SVOBODA tak si dej znovu par facek dokud ti to nedojde..
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.2.2017 13:57 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Pánové porovnáváte neporovnatelné. Každá ideologie je svým způsobem dobrá, pokud jí člověk nezačne nasazovat do praxe. Pak z toho vždycky vznikne nějaký ismus ... komunismus, socialismus, kapitalismus atp. Nic z toho však nikde plně nefunguje, jelikož všechny vlády míchají to co se jim hodí a to v různých poměrech, které i mění. Je to jako když kočička s pejskem vaří dort. Z dobrého se dělá špatné. Stejně tak naivní je, myslet si, že žijeme svobodně. Svoboda rozhodně není o tom, že na každém rohu šmíruje kamera. Zdravě také nemůže většina žít, protože farmaceutické firmy potřebují udržet klientelu a prodávat několikrát předražené produkty. Takže člověk žije jen v jakési iluzi, zařazen do nějaké doby. O ničem jiném to není.
    10.2.2017 14:08 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    +1 naprosto souhlasim. Ja nesnasim ani komunismus, ani kapitalismus. A nesnasim lidi co si mysli, ze jen proto, ze neobhajuju dnesni zverstva, tak jsem nejaky komunista. Jenom mne udivuje, jak dospeli lide veri na pohadky a jak se lidi nad 20 let dokazou ohanet necim jako svoboda. Ku*va, tyhle kecy jsem zral, kdyz mi bylo tak 18. Cely zivot se zivim sam, makam na sebe, nikdy jsem nemel nejaky nedostatek, presto se dokazu zamyslet nad tim, jak dneska funguji lidi a jake moznosti maji lidi, kterym nebylo shury dano, kteri v nicem nevynikaji, ani nic nezdedili.

    A od te doby co mam deti je mi fakt proti srsti, kdyz si predstavim, jake podminky jim tenhle system do budoucna chysta.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 14:04 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Pitome kecy tech, co veri tomu, ze ruka trhu vyresi i nemoci. Jo, vyresi, definitivne :-) Prozradis mi, kde takove prodejny najdu? Myslis ty, co maji vietnamci, kteri nakupuji zbozi v hypermarketu, nasadi na to svoji marzi a sedi v krame do vecera? Cize jediny prinos je ten, ze si ten shit muzu koupit i tehdy, kdyz nepotrebuju?

    Ta tvoje "svoboda" muze prave za to, ze si tady "kazdy" dela co chce. Resp.ten co na to ma. Nadnarodni retezce tady stavi na polich, firmy za dotace drancuji pudu nejakou zasranou repkou, diky pokrivenym podminkach krachuji mistni firmy a nastupuji vyderaci ze zapadu, kteri dostanou ulevy od statu, zadotuji vyrobu, polozi mistni podnikatele a pak vykoristuji lidi u pasu protoze jim ruka trhu dovoli a protoze jsou lidi co si udelali decka a musi je zivit, kazdy nema tolik hrdosti aby se pro ten pocit svobody vzdal vlastnich deti, aby mohl ukazovat vykoristovatelum fakace a rikat si, jak je svobodny. To je ta tvoje svoboda? Ja jsem strizlivy vetsinu casu, ale nekdy mam chut radeji chlastat, abych nevidel, co tady tobe podobni zavinili, nafackovat by sis mel ty.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    31.1.2017 09:26 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ale da, s 230mm rozbruskou jsem postavil celej barak a ted si ji pujcuje cela "ctvrt" a porad ne a ne chcipnout, to same lion aku sroubovak, nabijecka nimh, pekarna na chleba, dalkove ovladane zasuvky, chytra termostaticka hlavice, autonabijecka, prilepova vrtacka... proste to chce u nakupu premyslet a tem par "spekum" jako treba tahle kamera se vyhnout..
    4.2.2017 09:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    vypadato, ze kdyz ji podstrcim DNS response dotazu na cloud na muj laptop, tak si mne da na whitelist a ted uz alespon ukaze porty.
    OMG, bezpečnost nade vše!
    kazdopadne, za kazdej tip budu rad.
    Možnost 1) vyhodit z okna.

    Možnost 2) kontaktovat nějakou bulvární televizi jako je TV H@vn@ nebo TV Prcina a pomluvit Lidl.

    Možnost 3) kameru rozebrat, najít serial a debug port a podívat se, jestli se ti nepodaří tam rochodit vlastní linux. Projekt tak na rok, pokud k tomu máš dostatečný znalosti a čas.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    4.2.2017 09:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    s/debug/JTAG/

    sorry, nejsem po ránu ještě moc wach
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    29.1.2017 11:38 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Vypadá to na zařízení ze světa IoT v době NATu. Tedy žádné otevřené serverové porty, klient otevírá spojení na privítní cloud. A připojení a ovládání je až z toho cloudu. Pokud to nebude mít žádné HW možnosti, tak mě připadá, že jediná možnost je odsimulovat mu ten cloud v privátním prostředí. tedy jednak wiresharkem zjistit co si s cloudem povídá a pak to zrealizovat. Možná to složité nebude, ale práce tolik, že fakt ani zadarmo.
    29.1.2017 11:48 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ten cloud pujde odsimulovat, jen pokud klientovi(kamere) nebude vadit selfsigned certifikat. jinak si mitm neumim predstavit.
    29.1.2017 11:49 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Asi bych začal tím, že to strčím do izolované sítě od normální sítě, nechám to připojit na internet a zkouknu možnosti toho cloudu, zda tam nejde ta kamera konfigurovat a nastavení poté upravil jak chci.

    A když se to takto podaří oživit a bude poté přístupné webové rozhraní, tak kameru zase strčím do izolované sítě, odkud se nedostane na internet a přes firewall si vyřeším přístup na kameru z okolí.

    Přijde mi to mnohem rychlejší, než se do toho zkoušet lámat z druhé strany, zvlášť když to bude v nějakém režimu, kdy to čeká na schválení a autorizaci cloudem a bude zakázané úplně vše.
    29.1.2017 11:56 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    rozumny navrh, vlastne jsem to chtel udelat hned. jen jsem to koupil vcera vecer no a nechci si instalovat tu cloudovou applikaci na svuj osobni telefon. v pondeli to urcite vyzkousim na v kancelari na nasem testovacim tabletu.

    29.1.2017 12:23 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    a nemá ten cloud i přístup z počítače? je trochu na hlavu dělat přístup z mobilu a nemít přístup z kompu.
    30.1.2017 18:49 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    zatim jsem na to nedosel. dokonce je podminkou ze ta kamera musi bezet na stejnym routeru!!!

    android aplikace je desiva a zatim jen pada. nemel jsem zatim cas to sniffovat wiresharkem. iphone nemam a nenasel jsem zadneho obetniho beranka.

    29.1.2017 13:27 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    neni to tohle? tam je ke stazeni nejakej "widlo software"...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    29.1.2017 13:56 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    mrknu na to. zatim jsem nasel toto: https://github.com/ispysoftware/iSpy a odkazovanej web.
    29.1.2017 14:15 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ta kamera co odkazujete vypada uplne stejne.
    30.1.2017 19:02 r76
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    jako kupit si z lidlu elektroniku chce fakt odvahu.... :)))))))))))))))))))
    31.1.2017 09:12 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Presne tak, zatial vsetko, co som mal odtial v rukach, bola sracka... Bud uplne nepouzitelne veci, alebo pouzitelne ale nic to nevydrzi alebo to ma aspon totalne dementne ovladanie.
    2.2.2017 16:43 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    ja si koupil set bezdratove klavesnice+mys a jsem spokojeny na max.

    tahle kamera bude ale asi ten druhy pripad.
    4.2.2017 09:51 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    To není o Lidlu, ti mají věci aspoň mechanicky dobře provedené.

    To je o zasrané Číně. Nedávno se v německých řetězcích např. objevily dálkově ovládané zásuvky - přes "wifi". Nakonec se ukázalo, že to jede přes cloud. Prostě demence nejhoršího zrna!
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    4.2.2017 13:23 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    to je ale (bohuzel) normalni jev, chytra zasuvka, chytrej termostat vse mas v popisu: "nase 'chytre' zarizeni muzete ovladat z telefonu odkudkoliv..." logicky to jde pres "cloud", dokazes si prestavit frontu na reklamaci kdyby to bylo resene naprimo a vyzadovali pevnou IP a povolene porty na routeru/modemu? ;) rozdil je v tom ze pokud TY to tak nechces tak se o to proste musis zajimat, treba zasuvky "Ubiquiti mFi mPower" se daji ovladat naprimo v lokalni siti (ale az od urcite revize FW), "cloud" je jenn pro statistiky/grafy ale lze ho nainstalovat na vlastni server ve vlastni siti... btw: potesilo me ze v tom bezi GNU/Linux (Atheros AR9330, 32MB RAM) a krome WWW(lighttpd) i SSH(dropbear) :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    4.2.2017 17:15 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    a trochu je to i o nepodporování IPv6. zásuvka ovládaná přes "wifi" v době NATu a toho, že veřejnou IP skoro nikdo nemá a určite ne ta zásuvka, ovládat jinak než přes "cloud" vyžaduje mnoho znalostí mimo rang BFU. A než BFU dojde, že prostě jinak než s dostupnými adresami pro svá zařízení je přímo ovládat nebudou moci, nic moc se nezmění.
    4.2.2017 22:05 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Přesně tak. My bychom to nekoupili ani zadarmo, ale 99% lidí ani nechápe, o čem si to tu povídáme. A zajímá je jenom to, že tapnou na ikonu a zásuvka se sepne. Že se přitom odešlou kamsi do prdele všechny jejich konakty, že z domácí IP adresy je spam brána a na jejich IP kameru v ložnici se kromě hackera vedle z baráku dívá i kancl plný číňanů, na to jejich představivost, natož intelekt nestačí. A bude hůř. S příchodem IoT na podobném principu se z toho jednou všichni poserou, až tohle někdo masivně zneužije.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    4.2.2017 22:07 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Ztrátu soukromí bych v tomto případě viděl jako to nejmenší zlo, kór když se podíváš, co všechno jsou dnes lidi schopni nahrávat do "cloudu" a jak dobře se prodává třeba iphone, se kterým si bez cloudu vlastně ani neprdneš. Takže soukromí se lidi už dávno hromadně vzdali a my už jsme jen podivíni.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    5.2.2017 01:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    S IPv6 to teda moc nesouvisí, to je pěkná blbost, co tady píšeš.

    Je jedno jestli NAT(*) nebo holý firewall, povolit přístup k jednotlivým zařízením v lokální síťi zvenku může jen naprostý debil.

    Nerozlišený přístup z mobilních zařízení (zvnějšku) je tedy pochopitelně stejná zhůvěřilost jako jít přes cloud (a TO je ten zásadní problém tohoto přístupu).

    Jediným rozumným řešením je mít mobilní zařízení připojeno do lokální sítě a komunikovat se zařízením přímo (a tady je vidět, jaká blbost jsou všechny ty kecy o IPv6, protože rozsah privátních IPv4 adres musí stačit naprosto všem - ale to jen tak mimochodem).

    A pokud je potřeba připojit se mobilním zařízením zvnějšku, pak není problém použít nějakou VPN.

    To všechno by nebyl až takový problém zařídit, holt by se ale neukojila krvelačnost korporací po tom, aby syslili privátní data svých zákazníků. Bohužel na tom to všechno stojí...

    (*) Prosím, vykašlete se na prostoduché debaty, které se snaží stavět do protikladu NAT a firewall. Každému myslícímu člověku musí být jasné, že rozumný NAT nejde bez současného použití firewallu vytvořit. Ale jinak
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.2.2017 02:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    OK, přišel jsem ke kamarádovi, který má v domácí síti rozsah 192.168.77.0/24, a chci se přes VPN připojit k sobě domů, kde používám rozsah 192.168.77.0/24, a nastavit nahrávání na chytré televizi (IP 192.168.77.95). Nápady? Mohli bychom rozšířit IP stack OS, aby se uměl připojovat třeba na adresy jako 192.168.77.95%tun0. Wait.
    5.2.2017 02:54 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Tak jsem debil když mám na PC v lokální síti IPv6 adresy a nemusím se starat o NAT a můžu na zařízení odkudkoliv?

    To že má zařízení veřejnou IP ještě ale neznamená že se mi každý na to zařízení může připojit....

    A taky je na routeru firewall a představ si i pro IPv6 adresy.

    Už by měly IPv4 zrušit aby byl pokoj a musely se všude dávat IPv6 a nemuselo se hádat o veřejné IPv4 když se chceš připojit k sobě domů.....

    PS. To že nějaký SW komunikuje přes cloud a ty to nemůžeš ovlivnit je fakt hovadina, ono se může taky stát že cloud zruší a na ty zařízení se můžeš koukat jako na těžítka....

    A to už se stalo nějaký typ LED žárovek barevných se ovládal přes cloud a ty servery byly zrušeny takže teď z žárovek za hromadu peněz jsou prachobyčejné které jdou jenom zapnout a vypnout vypínačem.....
    9.2.2017 23:16 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Měl bys ses naučit nejdřív porozumět psanému textu, než na něj začneš reagovat.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.2.2017 22:08 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Jednak bezpečnost má řešit krypto. Uvnitř lokélní sítě si vygeneruji dostatečné klíče, veřejné nahraji do zařízení, soukromý mám v mobilu a autentizaci a přenosy dat jsou šifrované. A těch v současnosti mnou používaných 20 adres se rozumně rychle v IPv6 rozsahu /56 (a ani /64) nedá najít, takže je jen nebezpečí, že to někdo odposlechne a bude DoS. A je na mne v jaké siti se budu pripojovat domů a komu věřím. A v případě útoku, jednak to budu řešit na firewalu a jednak změním adresu.
    9.2.2017 23:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Jasně, krypto je ochranou proti bezpečnostní díře nebo backdoorem.

    Co hulíš?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    10.2.2017 01:13 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    +1, někteří lidé prostě žíjí ve snu, já mám taky rád realitu a praxi, takže většinou počítám s tím, že TO impilicitně fungovat nebude. Stejně jako když sedám do auta, počítám s tím, že i když já jsem neomylný, stejně může přijít rána.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 01:15 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Ale správně uvedl, že bezpečnost MÁ řešit krypto. Tím defakto připustil, že krypto řeší hov*no, že je to většinou jenom komplikace pro uživatele, pro útočníka je to stejné, jako otevřený systém a že je třeba to řešit i jinak.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    10.2.2017 01:16 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    A co si budem, nejlepší je často složitá topologie sítě = moc práce = špatny poměr cena/zisk a opravdu jisté je, vyrvat kabel.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    6.2.2017 20:45 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    upc ma v brne verejnou ip odjakziva

    je sice dynamicka, ale to jde resit sifrovanim a dynamickym dns.
    14.2.2017 13:10 David1234
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Ahoj, mám stejnou kameru. Nikde o cloudu nic nepíšou. Taky bych ji rád rozchodil. Povedlo se ti s tím nějak pohnout? Já osobně se už dlouho chystám vyzkoušet aplikace, které jsem našel přímo od výrobce. Je tam i jedna pro win, která vypadá že by měla umět komunikovat přímo s kamerou (doufám). Jestli chceš můžu najít link na tu aplikaci.
    14.2.2017 13:18 David1234
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Myslím že je to tahle kamera http://service.smartwares.eu/en-us/product/10.008.25/ip-camera-outdoor.aspx?tab=downloads

    IP camera outdoor 720P HD live view 8m nightview C935IP
    14.2.2017 18:33 kamen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Nenasel jsem si na to cas vic nez jsem napsal.

    Ta appka pro androida fungovala, ale stale se sama zavirala. I kdyz podle Wiresharku probihalo spojeni mezi Androidem a kamerou, bez Internetu to neslo.

    => to byl jednoznacny duvod proc jsem ji vratil.

    Pro: Kvalita videa byla ok, IR taky dobry

    Proti: Tam kde ji chci pouzivat, nechci mit Internet. Kamera se pomerne dost zahriva.

    17.2.2017 08:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP kamera z Lidlu
    Problém je víceméně vyřešen. Vzhledem k tomu, že se diskuse ubírá úplně jiným směrem, dávám lock.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.