abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Zajímavý článek

    Odborníci z Penn State University zkoumají způsob ukládání informací na lepicí pásku. Principiálně by podle nich bylo možné kombinací odlepení a zpětného přilepení dosáhnout uložení informace, kterou opětovným odlepením dokážou přečíst. Výhodou je, že způsob uložení i přečtení je čistě mechanický. Zde o tom referují ve volně dostupném článku. Zajímavé bude sledovat zda se jim v rámci výzkumu podaří prokázat použitelnost i v jiné než

    … více »
    karkar | Komentářů: 5
    dnes 13:00 | Zajímavý projekt

    Na GitHubu byl publikován reprodukovatelný návod, jak rozchodit Adobe Lightroom CC na Linuxu a Wine. Návod byl vytvořený pomocí AI Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Pokud by někdo potřeboval Wayland kompozitor uvnitř počítačové hry Minecraft, aby mohl zobrazovat okna desktopových aplikací přímo v herním prostředí, může sáhnout po Waylandcraftu. Ukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1649 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Dotaz: Embedded PC pro automatizaci

    1.3.2017 19:35 camel1cz | skóre: 25
    Embedded PC pro automatizaci
    Přečteno: 605×
    Zdravím a prosím o radu.

    Připravuji projekt v kterém potřebuji PC s linuxem pro automatizaci. Problém je, že HW nebude vždy možné uložit jinde než v nějakém boxu venku. Poběží na tom nějaké periodické skripty/daemoni (nic náročného) a postgresql (absolutně nezajímavá velikost DB). Výhledově konfigurační web (neveřejný přístup, max 1 současný uživatel) s nějakým skriptovacím jazykem.

    Otázka teda zní: Jaké zařízení použít pro linuxový stroj s malým zatížením umístěný venku, tedy teploty cca. -20 až +50?

    Požadavky: - dobrá podpora linuxu i HW, - spolehlivost, - 1x Ethernet, - odhadem 1GB RAM a základní výkon CPU, - rozumná cena.

    Díky moc za nakopnutí.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    1.3.2017 20:01 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    pcengines, routerboard 50c..
    2.3.2017 08:57 camel1cz | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Děkuju za odpověď... pc engines bude asi cesta.

    Zeptám se možná blbě, ale provozuje se v takových systémech nějaké HA řešení? Např. cluster s 4x rPI? Je to blbost?
    2.3.2017 09:25 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Je to blbost.
    2.3.2017 10:41 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Ak chces aby to fungovalo v rozsahu -20 az +50 , tak si myslim, ze pcengines nebude cesta.

    Hlavne pri nizkych teplotach je potrebne mat dobre navrhnutu krabicku aby nebol problem s rosnym bodom(aby sa ti tam nekondenzovala vlhkost). Pri home-made rieseni velka pravdeodnost, ze s tym budes mat problem.

    Osobne by som isiel do niecoho, co ma garanciu od vyrobcu.

    2.3.2017 11:21 MP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Pokud bezi zarizeni nonstop, tak vsechny tyhle problemy odpadaji. Neco jineho je start v -20.
    1.3.2017 20:08 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Použít se dá cokoliv.

    Tady fakt záleží na to k čemu je to třeba.

    Od RPI přes různé routery do kterých se dá nahrát OpenWRT, přes MB s integrovaným CPU po plnohodnotné PC.........

    Jinak žádná elektronika není dělaná na provoz v -20°C, další problém je rosný bod, prostě sražená voda na elektronice.

    Pak jedině vytápěná krabice atd....
    2.3.2017 12:51 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Při trvalém provozu problém s rosným bodem není. Zarosení předmětu nastává v případě, že absolutní vlhkost vzduchu je vyšší než absolutní vlhkost pro nasycenou vodní paru při teplotě předmětu. Což je nemožné pro předměty teplejší než okolní vzduch. A pro stabilně jedoucí zařízení s nějakým příkonem bude teplotav yšší, vyjímka by byla, když by zařízení bylo chlazené jinak.
    3.3.2017 08:45 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Nemozem uplne suhlasit. Neratas s jednou vecou, ze zariadenie nemusi mat na celom povrchu teplotu vyssiu. Dobry prikladn ailustraciu je dom a teplene mosty. Kde sa v dome kondenzuje vlhkost? V rohoch, kde sa stretava teply vzduch a studeny mur v kute a vznika rosny bod. To sa moze a stava sa aj pri elektronike.

    Mali sme/mame jedno AlinOne PC s nizkym prikonom, ktore bolo nasadene v horsich podmienkach teplota mierne pod 10 stupnov, vlhkost 60-70 %. To AllinOne je pasivne chladene s dost natesno natlacenou elektronikou, vyrobca udaval prevadzkovu teplotu 0-50 a nekondenzujucu vlhkost 0-80%.

    Toto zariadenie fungovalo od septemra az do momentu, ked prisli zaciatkom Januara vysoke mrazy. To ovplyvnilo aj ciastocne prostredie v miestnosti (je to sklad zeleniny takze rozptyl hodnot je tam maly ale je) a dane PC prestalo fungovat. Pritom dalsie PC(starsie AllinONe PC s vescim prikonom a aktivnym chladenim,plus jedno klasicke PC) tam funguju v poriadku uz niekolko rokov.

    Tento jav sme vedeli spolahlivo opakovat vo firme tym, ze sme PC dali na chvilu von do marzu. PC prestalo fungovat a nerozbehlo sa az dokial sa "nezohrialo"(nezmizol kondenzat).

    Takze bol by som opatrny.
    3.3.2017 09:02 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Tohle je bohužel rozdíl mezi teorií a praktickou zkušeností... Sám mám rád prototypy, experimenty, které by měly dle předpokladů fungovat, ale prostě někdy se to chová jinak.

    Proto se kloním názoru v tomto případě použít zařízení, které už někdo v těchto podmínkách provozuje, vyzkoušel, je pro takový provoz přímo navržené. Nebude zase o tolik dražší.
    3.3.2017 12:47 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Máš pravdu s povrchem. Ale také ne úplně přesně. Psal jsem to proto, že tazetel psal PC s linuxem pro automatizaci, což pro mne je poměrně malá krabička s vnitřním maximálně ITX deskou, ale spíše menší rozměr a očekávám, že to pojede 24/7. Naproti tomu jedno AlinOne PC s nizkym prikonom je velká placka monitoru a uvnitř malý zdroj tepla poměr povrchu k výkonu bude velmi velký. Když zhasne monitor tak centrální jednotka nevytopí celý povrch AllinOne taky jestli zařízení nejelo 24/7 tak když se ochladí je to jasné. Porovnání z domem není úplně přesné v tom, že v domě ti vzniká vlhkost z lidí a tu musíš difuzí prohnat přes stěny, neobývaný temperovaný dům (cca že má v zimě tak 5-8° nad prostředím) nemá většinou s vlhkostí problém, protože tu absolutní vlhkost vyžene postupně ven.

    Ale souhlasím s tím, že je třeba to dobře rozmyslet. S chybou návrhu kondenzace může být problém.
    1.3.2017 20:18 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Hladaj vo firmach, ktore dodavaju priemyselne PC.

    http://www.qproducts.sk/MTTX-1001-fanless-embedded-computer.html

    https://www.asm.cz/zbozi/minipc-intel-j1900-4x-2ghz-1xso-dimm-hdmivga-5xusb2.03.0-msataslot-microsd-tdp-10w-fanless.html

    https://www.asm.cz/zbozi/minipc-intel-j1900-4x-2ghz-so-dimm-hdmivga-3x-lan-6x-usb2.0--3.0-2x-com-tdp-10w-fanless.html
    2.3.2017 09:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Musi to byt PC? Ak nie, pouzil by som Raspberry Pi.
    multi avatar 3.3.2017 06:36 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Ja bych na to pouzil bananapi m1. Bez kompromisu splnuje vsechno.
    Řešení 1× (camel1cz (tazatel))
    Max avatar 3.3.2017 09:39 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Embedded PC pro automatizaci
    Mně byl doporučen Olimex, takže jsem ho pro nás do firmy vybral pro RFID řešení, viz : Plně otevřené RFID řešení pomocí Olimex A20.
    Olimex má dobrou dokumentaci, snaží se být maximálně otevřený a zaručují podporu asi 5 let, takže pokud dobře vybereš, tak se ti nestane, že za rok, až budeš rozšiřovat, nebudou už desky ve výrobě a budeš muset sáhnout po něčem jiném = rychlejší cesta k heterogennímu prostředí.
    Desky máme nasazeny přesně tak, jak je uvedeno v článku, tj. odkryté čistě jen v montážní bedně. Za tu dobu odešla snad jen jedna deska, a to bylo myslím vlivem problému s napájecí sítí (tzn., nejspíš to nebyla chyba Olimexu).
    Proti oxidaci / vlhkosti jsme jen preventivně provedli postřik ochranným lakem, což je taktéž uvedeno v článku.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.