abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (8%)
     (7%)
    Celkem 415 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    4.10.2004 09:01 Michal Vymazal | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Chlopci, delate hloupost
    A navic marnite cas svuj a casti ctenaru (kteri budou mit snahu se zucastnit). Proc nenechate puvodni (a vyzkouseny) vzhled abclinuxu a neprovedete pouze ty nutne vnitrni zmeny? Ctenarska obec se na vzhledu nikdy neshodne, to uz by jste meli vedet.
    4.10.2004 09:25 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chlopci, delate hloupost
    a)Michal: preco hned tak drsne. Ak nechces marnit cast, tak proste clanky a diskusie venovane tejto teme necitaj.
    b)co sa tyka zmeny grafickeho vzhladu, som konzervativec. Proste som zvyknuty na vzhlad abicka a pochybujem, ze by ma nejaky novy dizajn tak uchvatil aby som sa toho stareho vzdal. Ale nebudem ziadneho dizajnera odhovarat. Abicko je o ziskavani informacii a podnetov od mnozstva linux-akov. Aj dizajner moze ziskat informacie a podnety, ked mu jeho navrh 20 znalcov webovych technologii rozcupuje na kusky ;-)
    c) skoda, ze v clanku neboli linky na dizajny, ktore boli uz navrhnute.
    d) na nejakom site som videl pouzite dva CSS styly, z ktory sa dalo vybrat - ikonka vlavo dole na status bare firefoxu. Mozno by to nebolo od veci nejako to vyuzit.
    4.10.2004 09:37 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chlopci, delate hloupost
    ad c) Co mas presne na mysli? Na konci clanku jsou prece odkazy na Tomasuv navrh i Robertovu predelavku.

    ad b) Kdyby se dodelal Robertuv navrh, tak mas de facto puvodni vzhled v novem CSS kabate. Staci, kdyz se toho nekdo chopi, dotahne to do konce a lidi si to vyberou.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.10.2004 07:20 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chlopci, delate hloupost
    c) - mas pravdu - moja nepozornost.
    4.10.2004 09:45 lamka
    Rozbalit Rozbalit vše velmi malá odměna
    Bohužel, do takto vyhlášené soutěže se žádný profesionál nepřihlásí, to by musel být idiot, 4 000 + naturálie, to není ani suma za pouhý návrh titulní strany a podstrany a odevzdání holého obrázku (tržní cena je 5 000-20 000). Vy za to chcete pořídit kompletní vzhled portálu včetně kódování šablon + CSS. To je vážně šok, to výherce získá tak na 20Kč/hod. Nemluvě o tom, že je zvykem platit skicovné za nepoužité návrhy, cca 1 500 - 5 000.

    To je tak pro lamky a pro honiče ega a bojím se, že takovíto lidé nic originálního nevyplodí.

    Do výsledné ankety se přimlouvám za volbu "na nic nesahat", aby se nestalo, že vyhraje jednooký návrh mezi slepými.

    Stejně mě udivuje neprofesionalita kolem nasazování nového designu a následné tahanice. To že je server o Linuxu neznamená, že vám do všeho budou všichni kecat a každé rozhodnutí doprovodí všelidové hlasování.
    4.10.2004 10:04 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: velmi malá odměna
    Jestli se chces ty prihlasit do souteze v kategorii "nejstupidnejsi prispevek", tak 4000 si urcite vezes domu uz ted.
    4.10.2004 13:04 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: velmi malá odměna
    Překvapuje mě, že se na serveru o Linuxu vyskytují ignoranti, kteří si ještě nevšimli, jaké báječné věci lidi vytvořili i bez jakékoli odměny a dali volně k disposici.
    5.10.2004 07:46 Antonín Kolísek | skóre: 33 | blog: PDA | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: velmi malá odměna
    >To je tak pro lamky a pro honiče ega a bojím se, že takovíto lidé nic originálního nevyplodí.

    Myslím, že honiče ega zajímá právě to kolik by za tu práci dostali peněz :)
    4.10.2004 10:13 bery
    Rozbalit Rozbalit vše nevalidni obsah
    to by me vazne zajimalo, proc je obsah nevalidni HTML??? to je v tom nejaky problem, psat radne oznackovane clanky?
    4.10.2004 10:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nevalidni obsah
    Clanky jsou vsechny HTML validni. Narozdil treba od tisicu zaznamu, desitek tisic komentaru .. Vice zde.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 10:58 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Ja bych to nechal
    Proc to menit? Stavajici design se mi osobne hodne libi. Kdyz jsem videl ty navrhy, tak jsem se celkem zdesil.
    4.10.2004 11:46 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Prosim lide, prijmete to jako fakt. Nebavi me kazdy tyden na toto tema vest novou diskusi. Je to dogma. Tecka.

    A pokud se tedy desite zmen, prepiste puvodni tabulkovy do CSS. Mate moznost. Kecat a kritizovat umi kazdy. A delate to radi :-(
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 12:22 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Zvlastni pristup k nazoru uzivatele! Pane Literaku, tohle je komercni server (ne nejaky komunitni blog), pokud k Vam nekdo zada reklamu, je to diky tomu, ze sem chodi ctenari. Tak se tak jako kazdy obchodnik naucte prijimat kritiku. Proc by Vam mel nekdo neco prepisovat nechapu. Ze Vas neco nebavi? Taky to o necem svedci.
    4.10.2004 12:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Pravděpodobně jsi, stejně jako přispěvatel, na kterého Leoš reagoval, také nečetl článek, pod nímž je tato diskuze.

    Přepsání designu je nutností z několika důvodů, které jsou v článku vysvětleny. To, zda zůstane vzhled stejný, podobný nebo se úplně změní, to záleží na těch, kteří přihlásí svůj návrh designu do soutěže.

    Pokud se tedy někomu líbí současný vzhled, může do soutěže přihlásit svoji práci, která bude spočívat v přepsání současného vzhledu do CSS.

    Tak se tak jako kazdy obchodnik naucte prijimat kritiku.

    Jenže ona to nebyla kritika, nýbrž zbytečné tlachání. Je-li řečeno, že současný HTML kód stránek je nevyhovující (což neříká nic o vzhledu), je poněkud hloupé na to reagovat slovy "mně se ten vzhled teď líbí".

    Proc by Vam mel nekdo neco prepisovat nechapu.

    Proč? Protože za to nabízíme odměnu.
    4.10.2004 13:33 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Proc to menit? Stavajici design se mi osobne hodne libi. Kdyz jsem videl ty navrhy, tak jsem se celkem zdesil.

    Ja nechapu Leosovi reakci. Ctenar za prve pochvalil Vas stavajici design, za druhe se mu nelibi novy design. Vsimni si, ze mluvi o designu, ne o tom, jestli to bude v tabulkach nebo css layoutu. Vase reakce jsou zbytecne, nepochopitelne, podrazdene a urazenecke.
    4.10.2004 20:57 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Souhlasim, ze ma reakce byla podrazdena.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    7.10.2004 08:44 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    jestli chcete videt pravou podrazdenou reakci, zeptejte se bratri Simonku na www.pipni.cz na cokoli ohledne spravy jejich serveru ;))), navic se setkate asi trochu s jinym slovnikem. Nutno vzit v potaz ze v minule diskusi na toto tema se zde snesla snuska bezduche kritiky a zbytecneho prazdneho nadavani na design bez sebemensiho inteligentniho navrhu, myslim si ze 4 000 je perfektni odmena za to ze se muzete podilet na vasem (doufam) nejoblibenejsim linuxovem portalu. hodne stesti.

    _murPHY
    4.10.2004 12:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Kdyby to byl bezny komercni server, tak neni co resit. Proste nasadime novy design a je to. Zadne diskuse, zadne ankety.

    A ze me to nebavi? Uz jsem unaveny z toho, jak milion lidi citi nutkani vse kritizovat, urazet nas, protestovat proti jakymkoliv zmenam. Mam tohle zapotrebi? Dost vazne zacinam uvazovat, ze si najdu jineho konicka a na abicko se vykaslu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    egg avatar 6.10.2004 01:10 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    This is an object-oriented system. If we change anything, the users object.

    Leoši, nenech se znechutit námi konzervami. Pořád ábíčku moc fandíme a pořád se sem vracíme. Ber to s nadhledem a občas si prostě prosaď svou. :-) Konzervy si zvyknou, pokud bude všechno fungovat.

    7.10.2004 20:54 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Ta citace je dokonala. Abicko je v obou smyslech dokonalou ukazkou. Design je OO, funkcionalita rizena pripominkami a lidi si furt stezuji :-D
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 12:31 Michal Vymazal | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Co mame prijmout jako fakt. Ze nesnasis kritiku? Podle meho nazoru jste proste udelali chybu. To je fakt. Chtit po ctenarich, aby Ti udelali novy kabatek? Promin, ale to je fakt naivni. Ti, co to umeji, se tim zivi a budou chtit jaksi ... zaplaceno. Ti, kdo by to chteli zkusit, se urcite budou snazit, ale pak se stanou tercem kritiky. To je ta chyba, kterou mam na mysli.
    4.10.2004 12:56 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Tvé řešení?
    4.10.2004 16:15 Michal Vymazal | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Jiz jsem to psal. Nechte puvodni vzhled a opravte vnitrni chyby.
    4.10.2004 12:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Problem tohoto serveru je, ze vsichni vsechno kritizuji. Nekdo si da praci, nastuduje materialy, napise clanek a co se nestane? V prvnim komentari mu ctenari vynadaji, jak se opovazil psat clanky, kdyz tam ma chybu. Myslite, ze priste bude mit ten clovek jeste chut jit s kuzi na trh?

    Totez se tyka designu. Neco jsme navrhli, bohuzel tam byla chyba. Stane se. Nicmene tech urazek a nadavek co jsme si vyslechli. Tak Robert opravil chybu a de facto jeho design je skoro stejny, jako dosavadni. A opet stejna smrst.

    Tohle neni soutez pro profesionalni webdesignery. To je pro nase ctenare, kteri chteji pomoci udelat novy design. A zaroven vybidka pro vsechny ty kritiky, aby ukazali, zda jim vazne jde o abicko nebo jen o to, aby nam ukazali, jaci jsou prebornici v diskutovani.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 15:10 lamka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Být čtenář, který chce pomoci udělat nový design, není dostatečná kvalifikace a není to záruka kvalitního výsledku. Bohužel.

    Navrhuji udělat hlasování o šablonách z nějakého webu, který se tím zabývá (te.mplatem.onster? [tečky ať to není bráno jako reklama]).

    Tam pár desítek designů je a některé docela dobré. Neexkluzívní cena cca 500 - 1500, ještě zbyde pro někoho kdo to nacpe do šablon.

    Urážek si nevšímejte, nemůže se všechno líbit všem. ABC linuxu je super a na 10 kritiků připadá 100 spokojených čtenářů, kteří nemají potřebu psát komentáře. Hlavně se nesnižujte na úroveň kritiků a nepřebírejte jejich způsoby. Hodně štěstí.
    egg avatar 6.10.2004 01:27 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Neco jsme navrhli, bohuzel tam byla chyba. Stane se. Nicmene tech urazek a nadavek co jsme si vyslechli. Tak Robert opravil chybu a de facto jeho design je skoro stejny, jako dosavadni. A opet stejna smrst.

    Podle mě je Robertova práce dobrá a použitelná. Opraveny byly funkční chyby, takže jsem připraven si na nový vzhled začít zvykat. Možná děláte hlavní chybu právě v tom, že si do designu necháte tolik kecat - hezký vzhled je vždycky subjektivní záležitost a je marná snaha zavděčit se všem (zejména notorickým anonymním kritizovačům). Mně se stávající design ABC nelíbil, když jsem ho viděl prvně, musel jsem si zvykat. Teď jsem ho spíš bránil proti novému. Zřejmě to ale není výpověď o klesající úrovni designu, ale jen o konzervatizmu pravidelného čtenáře. A na ten se můžete vyprdnout. :-)
    4.10.2004 13:05 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Překvapuje mě, že se na serveru o Linuxu vyskytují ignoranti, kteří si ještě nevšimli, jaké báječné věci lidi vytvořili bez jakékoli odměny a dali volně k disposici.
    4.10.2004 13:29 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Jenze ti lide to vetsinou nedelali pro Stickfish, s.r.o. Chlapci, uvedomte si: Tohle je o byznysu, komerci, spolecnostech, podilech, procentech, penezich, ne o zasluhach.
    4.10.2004 15:03 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Pokud se zúčastním, budu to dělat kvůli sobě. Nějaký Stickfish nebo 100MB prostoru kdesi mě nezajímá.

    Mohl bys prosím specifikovat přesněji, které ,to` je o byznysu, komerci, etc.? Je spoustat různých ,to`, a asi myslíme každý nějaké jiné.

    P.S.: Kolikpak ti je, že zrovna mě oslovuješ chlapče? ;-)
    4.10.2004 16:26 Václav Hlobil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Stoprocentně souhlasím s příspěvkem, na který reagujete.

    Myslím si, že soutěž, tak jak je nyní vyhlášená, není pro designery zajímavá. Nikdo, kdo by se do soutěže přihlásil, to nedělá pro sebe, jak se snažíte naznačit. Abyste přitáhli kvalitu, je potřeba ji zaplatit. Jinak se vám na konci soutěže sejde hromada návrhů podobných tomu, který jste se snažili nasadit vy.

    Když jsem před lety navrhoval současný design ABC Linuxu, bral jsem to jako nadšenecký projekt. Právě proto, že za ním stál stejný nadšenec, který tomu věnoval zase jen svůj čas, tak jsem to bral jako práci, kterou přispěju 'komunitě'. Tehdy mi nevadilo věnovat svůj čas něčemu 'free'.

    Když se na stejnou situaci podívám teď, ABC Linuxu je majetkem firmy, přidávají se reklamy, vše směřuje ke zvýšení příjmů. Slabé články, minimální snaha přijít s něčím novým. Místo toho souhrny na články, souhrny souhrnů... Člověk, který za tím vším stojí, ztratil nadšení, místo toho v diskusích reaguje, jací jsou čtenáři kecalové a že raději půjde dělat něco jiného. Bez sebemenšího náznaku sebekritiky dští oheň a síru na všechny z opozice.

    Z nadšeného tučňáka na ABC Linuxu se stal tučnák skomírající, firemní. A pak se objeví soutěž, kde se slabá odměna za práci nastavuje bonusy typu 100MB prostoru. Už tady v diskusi někdo řekl, že takové naturálie jsou dnes k ničemu. Je to jako když na benzině dostanete reklamní hrnek, protože jste ve skutečnosti zaplatil o 50 Kč víc za benzín.

    Uvažoval jsem, že se soutěže zúčastním, pak jsem se ale zamyslel, kolik času bych tomu vzhledem k zadání věnoval a raději jsem to vzdal. Termín je nepochopitelně krátký. Uvědomte si, kolik času uběhlo od počátku všech těch peripetií s designem a kolik času teď dáváte soutěžícím na "vyřešení všeho". Chcete, aby soutěžící zhotovil design prakticky od A po Z, na což je 14 dní hodně málo a jako odměnu mu dáte 4.000 Kč. To všechno ještě s dodatkem, že na dílo později autor nebude mít žádný nárok.

    Nevím, nakolik si hodnotí svůj čas lidé ze Stickfish, nicméně moje nároky jsou jiné. Pokud mám odvést kvalitní práci, potřebuju na to dostatek času a dostatečnou motivaci. Ať se to někomu líbí nebo ne, bohužel dnes jsou motivací peníze. A vzhledem k výše zmíněným skutečnostem si myslím, že reference a jak je uvedeno v článku "věčná sláva" jsou malou záplatou na díru v rozpočtu soutěžícího, který bude půl měsíce svého času věnovat tvorbě web designu pro portál komerční firmy.

    bye mega
    4.10.2004 17:58 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Ahoj,

    1\ slabe clanky - nektere jsou lepsi, jine horsi. Takovy je zivot. Radi bychom vydavali kazdy den clanek, ze ktereho budou vsichni paf. Budou-li nam je autori zasilat, radi je vydame.

    2\ minimalni snaha prijit s necim novym - nesmysl. Viz sobotni diskuse o skladu konfiguraku, kluci ted chystaji novou subsekci atd.

    3\ Souhrny clanku - to je treba nova sluzba. Co je na ni spatneho? Kazdy tyden si ji precte pul tisice lidi, takze uplne spatna asi nebude.

    4\ ad ja: to nebudu komentovat. Kdo me zna, vi ze neni vetsiho kritika me osoby, nez ja samy.

    5\ slaba odmena - byt student, tak za jeden vikend prace dostat 4 litry, to beru vsemi deseti. Tahle soutez nebyla urcena pro profesionaly, co berou tricet tisic za web. To bychom vyhlasili verejnou soutez dle obchodniho zakoniku.

    6\ kratky termin? jiste se dal prodlouzit, pokud panuje takovy konsensus. Zatim je to prvni takova reakce. Musim se precist, co presne je zadanim, ale IMHO na design uvodni stranky 14 dni zase tak malo neni, ne? To je minimum pro tu soutez.

    7\ dalsi narok - tady mozna spatne chapes tuto podminku. Jde o ochranu, aby treba autor po dvou mesicich najednou nerekl, ze chce dalsi penize. Viz starsi afera loga CSSD. Mozna je to nestastne formulovane, ale jedna se o standardni krok.

    8\ kolik pro informaci povazujes za motivacni odmenu? staci i mailem ;-)

    kazdopadne dekuji za tvou reakci. Byla plna informaci, sice kritickych, ale ty byvaji casto prinosnejsi.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 20:40 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    No, 14 dni na navrh designu celeho webu typu ABC neni skutecne mnoho, zvlaste kdyz to nema delat profesional v pracovni deobe, ale clovek, ktery se tim bavi ve chvilich volna. Treba me tohle: http://rybaritrebic.iglu.cz/ stalo tak 30 hodin casu, nez to splnilo naroky a ocekavani zadavatele a pritom to bylo zaroven i kvalitne udelane, a to se jedna o trivialni web. Nejde navrhnout jen hlavni stranku, ten navrh musi byt poplatny celemu webu, designer musi znat celou jeho strukturu, aby mohl navrhnout logicke rozmisteni obsahu a dobrou navigaci. Ano, lze nakodovat jen hlavni stranku, ale to je ta mensi cast prace designera (a nekdy se timhle ani nezabyva a ma na to kodera) a mam pocit, ze vy na tom nic jineho vlastne nevidite, ze ten zbytek podcenujete, coz vede k tomu, co se tady kolem designu celou dobu deje. Vzdyt jenom prozkoumat vas web a zpusob jak ho mate naprogramovany bude stat spoustu casu a bylo by pritom dobre, kdyby mel k dispozici nekoho "od vas", s kym by si vyjasnil jake ma zamery, co od toho webu chce a ocekava, co k cemu je a za jak to povazuje dulezite. Bez toho se dobry design udelat neda, ten tomu totiz musi byt poplatny. Tohle se na amaterske urovni dela tezko, zvlaste pri stylu my naprogramujeme web a ty nam k tomu udelej design ve vrazednem terminu. A ted je otazka, zda chcete byt amatersky web nebo komercni.
    4.10.2004 21:19 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Souhlasim, ze prepis by urcite prospel, ale to neni na poradi dne. Designer v tuto chvili opravdu nemuze nijak menit vnitrni logiku a usporadani, prave protoze to nutne vyzaduje moji spolupraci. A to muzu delat s jednim clovekem, ne s deseti majicimi ruznorode nazory.

    Pro nas je ted dulezite, aby se vybral jeden clovek, jeden styl a na nem se vetsina shodla. Pro tento vyber lidem opravdu staci navrhnou vzhled uvodni stranky plus treba clanku s diskusemi. A pri vsi ucte, na to nepotrebujete 14 dni.

    Ve clanku je zmineno, ze je mozna nasledna spoluprace. Tim je mineno, ze autor (bude-li mit zajem a dohodneme-li se na financnich podminkach), bude moci svuj design dotahnout do konce. A tam sice budou casove limity, ale zavisejici na dohode.

    Ted je proste dulezite vybrat rychle, jak by tento web mel vypadat a od toho se odrazit. Zadne dalsi preslapovani na miste.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 21:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Jen bych jeste dodal par veci.

    To, ze se Stickfish snazi na abicku neprodelavat, neni nic divneho ani nezavrzenihodneho. Kdyz bude vice penez, muze jit i kvalita nahoru. Nebo ohodnoceni lidi, treba Robert dela neskutecne mnoho prace skoro za nic.

    Nabidka penez odpovida vysi prijmu. Mit z reklamy tolik jako jini, mohli bychom i tu odmenu znekolikanasobit. Ale jsou nejake prostredky a s nimi je treba hospodarne zachazet.

    Profesionalni webdesignery jsme do toho nechteli tahat, protoze bychom je z toho rozpoctu neutahli. Navic uprimne - z vasich reakci by si clovek hodil radeji masli. Ktery profik bude riskovat, ze jeho praci budete urazet? A zaplatit nekolik desitek tisic (nebo kolik si predstavujte pod adekvatni odmenou) a pak to zahodit, protoze jej ctenari zatrati? Ani tohle nebudeme riskovat.

    Osobne se me dost dotklo, ze je abicko skomirajici server. Podle poctu dotazu, clanku, navstevniku tomu tak rozhodne neni. Pokud mas na mysli stagnaci ve vyvoji, tak schvalne porovnej pocet novych sluzeb a vylepsenich za posledni rok na abicku a treba na linuxzone, rootu, slashdot ..

    Poslednich par mesicu mam trochu abstak, ze do toho nemuzu vrtat a to prave kvuli designu. Tezko muzu zavadet neco noveho, kdyz na kopii souboru nekdo jiny pracuje. Nedavno jsem to zkusil a pak zaclenovat zmeny byla hruza.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 21:29 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    No, ono je to trochu jinak. Nejde ani tak o penize, problem je v necem jinem. Je amatersky pristup a je profesionalni pristup. Pricemz to amatersky neni pejorativni, neznamena to ze spatny, jsou to proste dva ruzne pristupy, dane ruznymi podminkami v kterych ty lidi delaji, neco jako OpenSource a ClosedSource pristup.

    A vy prakticky chcete, aby vam to amateri delali profesionalne, protoze jste vyhlasili profesionalni zakazku pro amatery. A na to muzou reagovat prakticky jen amateri (tentokrat mysleno pejorativne). Ja jsem totiz o tom uvazoval, protoze mam ted tyden dovolenou, a spocital jsem si, ze takovych 15-20 hodin bych tomu mohl venovat. Ale to je moc malo, za takovou chvili kvalitni navrh splnujici vsechny podminky nedokazu vytvorit. Pritom pro profesionala to jsou pouhe dva pracovni dny, ani ne, kdyz ho to bude bavit. Chapete? Kdyby vam aspon stacilo, ze vam clovek doda HTML+CSS kod stranky a vy si to do toho vaseho systemu prekodujete sami, aby se jim clovek nemusel zabyvat a seznamovat se s nim. Casovou narocnost tohoto seznameni treba nedokazu vubec odhadnout.
    4.10.2004 21:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Nechapu vase spojeni "profesionalni zakazka pro amatery". Tim, ze nabizime odmenu, se to stava profesionalni odmenou? Ale to je slovickareni o nicem.

    Jinak ten prevod na nas system je opravdu snadny. A radi vam u toho budeme napomocni, minimalne radou ci uvodnim prevodem (dle casovych kapacit). Ale na ladeni je opravdu lepsi, kdyz pracujete nad zivymi daty. Neni nic snazsiho nez poslat kamaradum URL, at to otestuji ve svych prohlizecich.

    Mimo to se tim prevodem "prebarvi" vsechny ostatni stranky do noveho designu a to je pak take o necem jinem, kdyz vidite vzhled vsude.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 21:57 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Nekdo to tady uz napsal a ja se pridam. Mrknete na weby, kde se prodavaji hotove sablony stranek a jednu si zkuste vybrat. Jsou jich stovky. Tu, kterou si vyberete uz Vam nekdo do CSS prepise, paklize v tom nebude. Nedavno jsem takhle koupil jednu sablonu na www.4templates.com. Stala nas 800,- webdesigner by prisel na 5-10tinasobek a vysledek by byl znacne nejisty.
    4.10.2004 22:26 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    Jo, jsou tam hezke veci, tezko rici, zda by to slo aplikovat na abicko. Snad jo. A i kdyby jo, my ted nemuzeme rici, ze jsme si to rozmysleli, nekteri lide uz na tom zacali delat. To by nebylo fer. Inspirace pro priste, bude-li nejake.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 19:09 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    O, funny :) prominte pane velky dulezity, opravdu se omlouvam, ze zrovna Vam rikam chlapce :-)) (btw. to sis skutecne vzal osobne :-o)

    Jsem o sest let starsi nez ty, ale tato porovnavani veku povazuji v techto dikuzich za nevhodne. Mimochodem, u nas v Brne si prece vsici rikame decka, ale proc to zrovna brnakovi vykladat ze?

    To je o byznysu znamenalo poukaz na to, proc se ma layout (nikoliv nutne design) predelat. Jak uz chlapci z ABC napsali, i s ohledem na rozsireni reklamniho prostoru.
    4.10.2004 20:03 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ja bych to nechal
    1. Clanek kteremu predchazi tahle diskuse jsem necetl, moje chyba, rovnou jsem se vrhl na navrhy.
    2. Kdybych to umel prepsat do CCS a mel na to cas, tak bych to udelal.
    3. Kritizoval jsem design, coz je neco jineho nez jak jsi to pravdepodobne pochopil.
    4.10.2004 12:20 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše zajic v pytli
    Zdravim

    IMHO to neni zas tak spatnej napad. Sice bych to delal jinak, ale tohle je vpodstate reseni za ktere nepujde kritika na redakci abicka a navic to bude bez prace a docela levne (ty 4000 jsou fakt malo, i kdyz verim ze nekdo se najde). No a ty naturalie?? Hosting budiz, ale profi designer co tohle zvladne nejaky hosting nepotrebuje, ma jich vsude plno. email k cemu???.

    Asi takhle, mam nutkani to aspon zkusit, ale vubec nevim o cem to je. CSS sem tak trochu delal, ale nedoakzu si predstavit rozsah tohohle. Navic ty divny sablony. Nebyly by nekde aspon k nahlednuti soucasne zdrojaky a ty nove? Napisu roebrtovi..

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    4.10.2004 21:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zajic v pytli
    Budes se divit, ale pro nektere lidi je adresa @abclinuxu.cz docela lakadlem. Samozrejme ne pro profesionalni webdesignery, ale i ta odmena a jeji skladba snad ukazuje, pro koho je tato nabidka urcena.

    Ty sablony jsou vam ted k nicemu. Jakmile mate HTML stranku s vasim navrhem, bez predchozi znalosti Freemarkeru to HTML rozdelite do sablony behem par hodin. Par ne-programatoru, co znam, se to naucilo a velice rychle. Dokonce ani nemeli otazky, ze by necemu nerozumeli a potrebovali vysvetlit.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 13:14 =JiX
    Rozbalit Rozbalit vše to redakce
    Nenechte se nastavat tema tlachalama. Videl jsem novej design a prisel mi lepsi nez ten stavajici (po strance vzhledove). Pravda zvetsil bych o nejaky to .1em pismo, ale jinak parada (stacilo 10% v mozille a divy este drzely). Bohuzel nejsem designer, nemam nijak slavnej cit pro barvu a doprogramovat k jave neco v MS VisualC++ asi nepotrebujete. ;-)

    S pozdravem, ten kdo pouziva WinXPSP2 a kdyz je spatny pocasi tak FC2-aptget
    4.10.2004 21:25 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to redakce
    diky. Skoda ze ta nespokojena skupina je hlasitejsi.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 21:55 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to redakce
    Zato ta spokojená je pravděpodobně větší :)

    Abych dal do placu svůj názor: dělejte se vzhledem v rozumných mezích co chcete, důležitější jsou informace. Na nový kabát si člověk časem zvykne, pokud bude použitelný, i když se mu třeba zpočátku nebude líbit.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    5.10.2004 11:35 Andreas | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to redakce
    Na 100% suhlasim. Pre mna su najpodstatnejsie informacie a tie tu su a dufam ze aj zostanu.;-) Najvecsiu pomoc pri mojich zaciatkoch s LINUXom som dostal prave tu a dufam ze to tak ostane aj napriek akemukolvek desingu. VDAKA a vernost az zahrob :-)
    Kazde nove riesenie rodi nove problemy.
    5.10.2004 07:43 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to redakce
    Hovori sa tomu "strana mlciacej vatsiny".

    Osobne povazujem abclinuxu.cz za najlepsi server o Linux-e a veciach prilahlych v oblasti Ciech, Moravy, Sliezska a Slovenska. (Co ja viem ... mozno aj poliaci to tu prelustia)

    Nesuhlasim, s tym, ze by kvalita klesala. Nesuhlasim s tym, ze by navsetvnost klesala. Nesuhlasim s tym, ze by abicko nebol komunitny server. Hoci jeho existenciu plati firma, jeho obsah tvori komunita (nekritizujte ak nedokazete vyprodukovat lepsi). A obsah je to co hladam na web-e. Cert zober 'dynamicke' a 'interaktivne' stranky. Ked chcem aby sa tam hybali obrazky, tak si pustim telku.

    Je pravda, ze kritikov sa najde za korunu 10. U nas sa tak hovori: prazdny klas najviac hlavu dviha.

    GNU produkty pouzivam roky. A som za ne vdacny, pretoze bez nich by som sa s niecim daleko viac trapil a nieco by som nedokazal vobec. Takze povazujem za spravodlive, nejakym sposobom to vracat. Radit, pisat clanky, ... aj keby to bolo zadarmo.

    Ta dnesna mladez to nechape :-(

    4.10.2004 15:08 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše gecko
    Jaky je podil ctenaru s gecko based prohlizeci?
    4.10.2004 17:20 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gecko
    Mozilla 46%, IE6 - 41%, IE5 - 7%, Opera 5%, ostatni pod 0,2% (detekuji se jen ty, co ctou obrazky 1x1 pixelu)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 20:50 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gecko
    V tom pripade mi neprijde pozadavek na moderni beztabulkovy CSS design a zaroven podporu IE5.0 moc rozumny, da to spoustu prace navic a vysledny efekt prakticky nikdo neoceni. Resp. doplnujici dotaz, je nutne, aby to ve vsech prohlizecich vypadalo stejne a nebo je mozna rozdilny vzhled a funkcnost v zavislosti na prohlizeci. Treba jako je tomu na http://rybaritrebic.iglu.cz. Jde o to, ze me se jako amaterovi nechce podporovat stare spatne prohlizece, coz nemusi byt v souladu s komercnimi zajmy. Jako profik bych je samozrejme podporoval, ale take si za to nechal odpovidajicne zaplatit.
    4.10.2004 22:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gecko

    Ještě, že tam není i požadavek na plnou funkčnost i s Netscape 4. Každopádně teď chvilku přemýšlím kde nějaký IE5.0 vzít. Ono, osobně nemám nejsnazší si pro testování sehnat přístup k jakémukoliv IE.

    Každopádně, znamená to vyvarovat se lepších použití CSS které IE nevezme? (ale neuškodí mu, tedy bude je ignorovat)

    Také není řečeno, zdali má být vzhled pevný (jako třeba root.cz) nebo roztahovací (jako současný). Znamená to, že volba je na tvůrci?

    Skyscraper jako případný další sloupec je nutná jinak neřešitelná podmínka? (například vložením do existujícího sloupce)

    Copak toho není dost?
    5.10.2004 06:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gecko
    Pod starsimi prohlizeci (cimz nemyslim IE 3 ci NN4) staci funkcnost. neni treba dokonale stejny vzhled, jen aby to vypadalo slusne. Chapu, ze nemate spousty prohlizecu, ale proto davame k dispozici zivou kopii abicka. On se nekdo najde, kdo by to mel.

    Sirku bychom preferovali spise roztahovaci, na druhou stranu chapu, ze pri pevne sirce se ten design lepe dela a ladi. Nicmene je to jen na vas.

    Pridani dalsiho sloupce pro skyscraper by sice bylo fajn, ale ten se da umistit i do existujiciho. Navic jsme jej tu meli jen jednou pred vice nez dvema roky. Takze si s tim nelamte hlavu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 16:44 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše proc novy design?
    Ahoj vsem, no a memate chut udelat treba soutez o tom, ze tenhle design nekomu vyhovuje a zmenu by nechtel? Ja nechci nic kritizovat. Taky me stvou prispevky v diskuzi, ze ma autor nekde y misto i.

    Mozna by bylo lepsi investovat do dobrych clanku, ktere privedou ctenare.
    4.10.2004 19:17 ivok
    Rozbalit Rozbalit vše Nový design
    Dobrý den, já vím že půjdu trošku proti všem, ale já chci nový design! Ten starý není špatný, ale změna je život a je na čase obléct ABC do nového kabátku. Touhle soutěží jenom rotahujete nasazení nového designu. Naprostá většina lidí chodí na ABC kvůli obsahu a pokud nevymyslíte něco úplně mimo nebo něco co má chybky (tak jako ten testovací), spousta lidí bude brblat, ale zvykne si :-) Být až tak moc "open" vůči kritice je značně kontraproduktivní... Vytvořte design, který bude vyhovovat potřebám redakce a bude se "líbit" aspoň těm pár lidem z redakce (kamarádům, kolegům...) a nasaďte ho!

    Těším se brzo na staré dobré ABC v novém kabátku! Hodně zdaru a pevné nervy!
    4.10.2004 21:27 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design
    Diky
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.10.2004 21:34 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design
    Ja souhlasim, ze neni moc dulezite jak to vypada (pro ctenare, zadavatele tomuto naopak prisuzuji tak enormne dulezitou roli, ze se lecktery designer nicim jinym nez vzhledem nezabyva), ale jak se to pouziva, jak je to citelne, logicke a srozumitelne. A zde se da udelat hodne dobreho i spatneho.
    nemo avatar 4.10.2004 22:52 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design
    Já jsem také pro nový design! Ten starý je takový... okoukaný. Nelíbí se mi především ta modrá barva sloupců (je-li to modrá...). Tento web na mě působí poněkud šedivě... Ten nový nemusí být žádná ,,barevná zrůdička", ale i tak by se mi změna zamlouvala. Leckteré lidi s modemem by jistě také potěšilo, kdyby u načítání webu nestrávili mládí... (ne, že bych si u současného stěžoval)

    Pane Literaku, hlavne se nenechte otravit tou vlnou kritiky (než jsem se prokousal na konec diskuze...). Lidé, kteří souhlasí se změnou existují!!! Držím palce.
    "Laughter is the best tech support!"
    Pavel Stárek avatar 5.10.2004 01:19 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Můj názor na kauzu "design abíčka"
    DD,

    tak jsem si přečetl téměř všechny příspěvky v této diskuzi a dospěl jsem k těmto názorům:

    1. - Souhlasím naprosto s prvním příspěvkem Michala Vymazala

    2. - pokud bych nutně potřeboval změnit design, nasadil bych jeden z osvědčených portálových systémů jako je například phpNuke, nebo phpRS. V nich bych upravil grafiku tak, aby byla podobná starému designu abclinuxu.cz

    3. - Termín na dodání testovacích verzí se mi zdá moc krátký, hovořím z vlastní zkušenosti, neb vím co je to něco naprogramovat, odladit a odzkoušet. Dále by mě osobně nebavilo v tomto případě nosit "kůži na trh" kvůli některým kecalům a rejpalům kteří se objevují zde v diskuzích - za to mi to nestojí.

    4. - Pro Leoše Literáka: velice si Tě vážím pro to, co jsi pro GNU/Linux udělal v České republice, ale nějak mi připadá, že tvůj zájem opadá, nebo jsi pracovně (a řekněme i v soukromém životě) hodně vytížen. V tom druhém případě by bylo lepší správu serveru www.abclinuxu.cz předat někomu, kdo na to bude mít větší čas. Protože z vlastní zkušenosti (už zase :-) ) vím, že spojovat práci z koníčkem (obvzvláště pokud se mezi tyto dva pojmy vloží = ) jde dost těžko. Já v zaměstnání programuji (počínaje PLC automaty, vizualizace + různé pomocné programy ) a když sem si říkal že bych si mohl navrhnout jednoduchoučký webík pro svoje stránky v php+MySQL, tak jediné do čeho se pustím je, že si odzkouším nějaký redakční systém stažený někde z webu, protože naprogramovat si něco vlastního na to už nějak nemám sílu (člověk toho má dost z práce). To si radši něco o PHP, Javě, Pythonu a GNU/Linuxu obecně něco přečtu.

    No už sem toho nakecal dost tak že buďte s pozdravem

    Pavel "circulus" Stárek
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    7.10.2004 09:27 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj názor na kauzu
    Jeste jeden muj prispevek na zaver a na vsechny prispevky;). nutno rici ze Leose si take velmi vazim jako uvadi pan Starek v prispevku nad tim mym. Take moc dobre vim jake to je navrhnout web s dobrym designem, ja jako student, bych rad pro abclinuxu navrh udelal, ne pro penize, hosting take mam, mam svou domenu, takze mail take nepotrebuji, klidne zadarmo, jen tak pro to, abych udelal neco co pomuze ostatnim, ne kvuli popularite! To je snad puvodni myslenka GNU??? //opravte me zdali se mylim. Zajimal by me nazor RMS na tuto diskusi ;))), novy design se mi docela libil, az ne tu zlutooranzovou, jelikoz ji nesnasim, ale nic na to nerikam, protoze sam nevymyslim nic lepsiho ;)) mozna ...,

    mrzi me ze nemam cas dat svuj navrh, jako student, ktery u VS pracuje a jeste ma sve projekty a take ma zvlastni pozadavek - > obcas se trochu vyspat ;), na to nemam cas, ale uvazuji o tom, po precteni teto diskuse, ze si ho udelam, abych pomohl, protoze chapu co to je zac drzet takovyto portal v provozu, a vim ze tento portal je v provozu naprosto perfektne a spolehlive a to neni nic lehkeho pri takovemto objemu, snad kazdy lepsi "webar" udela cosi v php s mysql aby mu tam sla mala diskuse, ale takto propracovany diskusni portal s uzivatelskymi ucty, to je na zlateho tucnaka ;).

    Leosi, Vam preji hodne stesti a pevne nervy, tesim se na novy design, pokusim se take poslat svuj navrh, ale nemohu to slibit ze to casove zvladnu, kazdopadne abicko je dle meho nazoru projekt ZDRAVE rostouci, nikoli upadajici, nebo jak to napsal nejaky ignorant vyse a preji Vam mnoho dalsich a dalsich spokojenych navstev. IMHO, vsichni rypalove, zamyslete se, kdyz nevite jak na neco, kam se podivate jako prvni, kdyz man nestaci a knihu na to nemate...

    _murPHY
    7.10.2004 11:53 Ladislav Martinčík
    Rozbalit Rozbalit vše Skinovitý design
    Možná je už pozdě nějak reagovat, ale přeci ještě něco pošlu. Rád bych se podílel na vývoji designu abclinuxu, ale bohužel jsem momentálně časově hodně vytížený. Přesto bych nechtěl být o tuto možnost ochuzen. Mě se moc líbí http://www.csszengarden.com/, který má jenom definované data a lidé pak vytvářejí CSS a má tak každý možnost vytvářet vzhled, tak jak se mu líbí.

    Co myslite bylo by od věci a nebo nerealizovatelné nadefinovat na abclinuxu, jenom XHTML a pak vyzvat ostatní aby si udělal každý CSS dle vlastního gusta?
    7.10.2004 20:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skinovitý design
    Ciste jenom XHTML to nebude, viz reakce vyse. Navic je treba mit nejaky defaultni vzhled pro bezneho navstevnika. At uz pro toho, kdo je zde poprve nebo nema motivaci si jej nejak upravovat.

    Kazdopadne se ozvete, dalsi subprojekty jsou v planu a urcite uvitame schopne lidi. Tech neni nikdy dost. A u jednoho planujeme co nejvetsi konfigurovatelnost vzhledu (mimo ruzne atraktivni funkce).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    9.10.2004 15:04 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skinovitý design
    K tomu bych dodal, ze mi prijde moznost vytvorit si cely css jako blbost.... Nereknu konfigurovatelnost - to je super vec, ale kdyby kazdej mel mit svuj soubor s css na disku, tak by to bylo rekl bych docela narocny na server...Nemluve o tom ze kdyz si neco chci dokonale predelat tak bych k tomu potreboval nejakej ten obrazek -> dalsi naroky na server.... A ja osobne chodim na ABCLinuxu kdyz chci si precist nejakej clanek, najit si nejaky informace a kvuli tomu bych si urcite neupravoval css...
    8.10.2004 16:01 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Prosba novým designérům
    Zachovejte, prosím, pokud možno Pokročilé vyhledávání. Používám ho dost často. Nemusím klást otázky, protože zatím se na všechno, co mne zajímalo, zeptal už někdo jiný.
    Díky, LŠ
    To slovo z tiulku vypadá strašně.
    9.10.2004 12:55 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše pocet soutezicich
    Muzete zverejnit kolik je vlastne soutezicich? :]...Hodlam se taky zucastnit a docela by me zajimalo jak velka je konkurence...
    10.10.2004 12:54 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pocet soutezicich
    Zatim se ozvali asi tri lide, jeden prvotni navrh uz byl zaslan. Ale je treba jej jeste trochu dodelat. Je mozne, ze posuneme terminy, aby bylo vice casu na ladeni. Ale aspon zaklad byste meli poslat co nejdrive. Diky
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    10.10.2004 13:53 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pocet soutezicich
    ÖK... do dneska vecer cekejte jeste jeden navrh.... :]
    12.10.2004 16:26 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pocet soutezicich
    Omlouvam se ze sem slibil muj navrh jeste v nedelu vecer nebo kdy to bylo, avsak dostal jsem blokaci internetu a tudiz nemuzu navrh odeslat...Tohle doresim ve ctvrtek, az prijedu dom - pote ho ihned odeslu (jsou tam zatim jenom 2 nedodelane veci, jenz resim a reseni jsem pravdepodobne uz nasel...)... (tohle pisu z invexu :] - ale o linuxu tady toho moc neni :/ :])
    15.10.2004 14:50 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pocet soutezicich
    Aaa uz to vypada ze diskutuju sam ;]]...Vcera vecer sem doufam poslal ten navrh...na tu adresu co je nekde nahore.. (kratky@abclinuxu tusim) tak doufam ze je to spravna adresa a ze ten navrh zaradite do souteze (sice nesplnuje par drobnejch podminek, ale to jak jsem psal, tak je hlavne kvuli ladeni a ty nedostatky se odstrani - je to takovej muj normalni postup :]).... Linuxu zdar :]

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.