abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 545 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník

    Bezdrátový počítač OpenPi

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu bezdrátového počítače OpenPi. Jádrem OpenPi je výpočetní modul Raspberry Pi (zprávička). Kompletní OpenPi lze mít již v dubnu za 69 £ (2570,- Kč).

    22.2.2015 23:32 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.2.2015 01:24 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Nekdo vzal SODIMM modul puvodni Maliny (verze 2 asi zatim neni) s 512MB RAM a puvodnim procesorem. Pridal k tomu plosnak a USB wifi a za komplet chce 2600 Kc? WTF?

    Urcite je tam nejaka skryta vyhoda, ktera mi unika. Co to je?
    23.2.2015 01:40 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Divny zejo? Bud vezmu normalni Pi a strcim do toho Wifi USB modul, nebo koupim tohle za dvojnasobnou cenu a strcim do toho Wifi USB modul - a voila dostanu to stejne, akorat drazsi. Taky to nejak nechapu...
    23.2.2015 02:24 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Navíc tam je RTC, teplotní senzor, a SRF Wireless RF modul s TI CC1110, který v kusovém množství stojí kolem 10 GBP. Předpokládám, že v uvedené ceně je i ta jejich krabička. Potom už to nevychází tak špatně.

    23.2.2015 11:23 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Nevím, na kolik vyjde ten RTC, ale nedávno jsem jej kupoval pro arduino (přes I2C) za necelý dolar i s dopravou http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-1pcs-lot-DS3231-AT24C32-IIC-Module-Precision-Clock-Module-DS3231SN-for-Arduino-Memory-module/32262714896.html
    23.2.2015 11:39 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Jak to dělaj, že to stojí míň než dolar s dopravou?

    Jasně, že doprava těch malejch zásilek ve větším objemu do nějakýho evropskýho skladu je skoro zadarmo, ale co pak? Když se kouknu na to, co stojí poštovný u většiny českejch eshopů, tak je to skoro k smíchu (minule jsem byl úplně neskutečně překvapenej, když chtěl obchod jenom asi čtyři pětky - byl to futrál na mobil pro meine liebe Schwester, takže ne úplně dopisová zásilka).
    MaSo avatar 23.2.2015 12:10 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Onehdy mi přišel balíček z CN i se známkami, bylo to několik dolarů, ale HK $, po přepočtení mi to vyšlo na cca 13kč. A co jsem slyšel, tak že čínský export podporuje/dotuje čína...
    jj, česká pošta zdražovala od 1.2.15 a raději se ani nedívám, kolik by vyšlo poslání třeba do SK, nemluvě o CN... :-D
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    Fluttershy, yay! avatar 24.2.2015 14:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    jj, česká pošta zdražovala od 1.2.15 a raději se ani nedívám, kolik by vyšlo poslání třeba do SK, nemluvě o CN... :-D

    Kolem dvou stovek prioritně. Větší věci jsou obvykle kolem pětistovky. Nějaké další otázky?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.2.2015 12:21 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Také jsem slyšel, že jsou tyhle malé zásilky dotované. Větší/těžší bedny už mívají rozumné poštovné. Zrovna nedávno jsem kupoval osciloskop (čína) a vyšel levněji od českého prodejce (dodání do dvou dnů + servis + profi support), než po přičtení dopravy z aliexpressu. Cena dopravy je pěkně vidět, když si člověk u jednoho prodejce najde nabídku stejného zboží bez a s dopravou.

    Ale u těch malých blbůstek není co řešit, zrovna díly na arduino (včetně) jsou takřka zadarmo http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.php?p=225981#225981
    23.2.2015 13:01 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Aha... díky (oběma) za dobré info :)
    24.2.2015 11:58 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Len tak mimochodom aky osciloskop ? Vyrobca/model. Tiez sa chystam na nakup osciloskopu, ale este som si nevybral.
    24.2.2015 08:40 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Co vím já, tak dodat z Činy do Číny nebo z Číny jinam, stojí stejně (celý svět je jedna Čína), takže to neřeší, a ostatní pošty v různých zemích prostě zásilky doručují, bo ty jejich v těch druhých zemích taky - no a to funguje odkudkoliv, takže je irelevantní kolik stojí poštovné v ČR, pokud to není poslané z ČR.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    24.2.2015 08:53 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Obávám se, že reciprocita Hongkong post/China post vs. česká pošta bude dost nevyvážená :-) Mně chodí z Číny několik zásilek týdně, opačným směrem jsem nikdy neměl potřebu posílat.

    A ke kvalitě - nemám s tím problém. Je srovnatelná, jako prodávají místní obchodníci (tedy většinou nic moc). Jen v podstatně větším sortimentu za minimální cenu (včetně dopravy).
    MaSo avatar 24.2.2015 09:06 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    No s kvalitou víceméně souhlasím, ale objednával jsem kryt na starší mobil, no...
    ... jak to přišlo, bylo mi to trapné dát kamarádovi; ostré hrany, prostě příšerně udělané a to jsem schválně vybral podstatně dražší kus, skrze německého obchodníka - zbytečně

    Ale jinak elektronika, jako taková, tak plný souhlas; skoro vše je made in CN :-)
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    24.2.2015 10:10 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    To je přesně ono - proč kupovat sračky od místních, když si úplně stejnou sračku mohu koupit za zlomek ceny přímo od zdroje.

    Na aliexpressu často prodávají přímo výrobci daného zboží, bez prostředníků. Mají o svém zboží dobré informace a umí nabídnout celý výrobní sortiment, narozdíl od místního, který dovezl pár beden zrovna jednoho druhu. Přímo z fabriky jsem takto nakupoval např. centrální vysavač a motory pro elektrické žaluzie. Vysavač používá motor stejný jako elektrolux, ta čínská firma vyrábí vysavač i jeho motor, IMO dělá i ty elektroluxy jako OEM pro elektrolux. Motor je běžně dostupný jako náhradní díl na ebayi/alie.

    Žaluziové motory byly dostupné ve všech kombinacích průměru, výkonu, rychlosti, hlučnosti. Nikdo tady takový sortiment nevede, těch pár modelů, co mi tu byli schopni nabídnout, stálo minimálně 5x víc, "značkový" 15x. Značkový je "francouzský", IMO rebrandovaná OEM Čína, jako všechno. Obchodnice promptně odpovídala v neděli přes smartphone, slušnou angličtinou, neměla žádný problém s dodávkou i jen pěti kusů (nakonec jsem jich vzal 10ks po 17 USD). Tyhle fabriky mají své weby s fotkami, anglickými verzemi (jinak není problém google translate), normální profi přístup. A hlavně to přímo vyrábí.

    Bambusové žaluzie tu nikdo neprodává, v Číně obrovský sortiment vzorů, dodávka sady šířek dle specifikace (+/- 1mm), na zakázku.

    Někdy stačí výrobce najít na alibabě (velkoobchod) a zeptat se, bývají ochotni posílat i jednotky kusů. Samozřejmě člověk zaplatí standardní poštovné (DHL), ale nic není zadarmo.

    Osobně mám s čínskými obchodníky rozumné zkušenosti. Reklamace by byl boj, jenže to je i tady, každý to známe.
    pavlix avatar 24.2.2015 10:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    To je přesně ono - proč kupovat sračky od místních, když si úplně stejnou sračku mohu koupit za zlomek ceny přímo od zdroje.
    A můžu si ji koupit třikrát a i tak to budu mít rychleji než čekat na místní reklamaci, předávat ji právníkům a řešit podobné sračky. Jen ten čas strávený tím má kolikrát vyšší cenu než ten výrobek.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2015 10:23 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Přesně tak. Cena musí být tak výhodná, aby vyvážila riziko nemožnosti reklamovat. A to v mé stupnici hodnocení rizika u spousty nákupů z Číny je. Určitě bych si tam nekoupil např. televizi nebo dražší hodinky :-)
    pavlix avatar 24.2.2015 10:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    V tom případě bych ale neměl nic drahého kupovat ani tady. Devět z deseti reklamací mě ukrutně zdržuje a desátou mi ani nevezmou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2015 10:32 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    A nakonec proč ne. Stejně jsou to většinou zbytné blbosti a zbytek si vyrobíš z levných čínských dílů/polotovarů sám a ještě z toho budeš mít radost :-)
    Jendа avatar 25.2.2015 23:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    To je přesně ono - proč kupovat sračky od místních, když si úplně stejnou sračku mohu koupit za zlomek ceny přímo od zdroje.
    Navíc mám zkušenost, že ty věci většinou bývají snadno rozebiratelné (na rozdíl od některých neopravitelných bazmeků co se prodávají tady) a tudíž i snadno opravitelné.
    24.2.2015 10:44 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Obávám se, že reciprocita Hongkong post/China post vs. česká pošta bude dost nevyvážená :-) Mně chodí z Číny několik zásilek týdně, opačným směrem jsem nikdy neměl potřebu posílat.

    No a to právě platí ti blázni co to kupují tady a protože je jich málo, musí mít holt vysokou cenu aby se to nám vyplatilo… ;-)

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    24.2.2015 10:56 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Myslím si, že místní dodavatelé mají spoustu možností, jak v řetězci zůstat. Nesmí ale jenom přeprodávat čínské krabice, musí nad těmi levnými bednami postavit přidanou hodnotu - integrace, služby, servis, realizace, atd. Číňan (zatím :) ) to tu nebude projektovat, instalovat, programovat, oživovat, servisovat, chytře využívat na podobnou funkci v jiné oblasti, atd. Spoustu možností. Železo je z Číny takřka zadarmo, ale pomocí něj vyřešit reálný problém, na place, to tady číňan neudělá. Naštěstí :-)
    pavlix avatar 24.2.2015 11:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Nojo, jenže to se netýká výdělku velkých e-shopů, které jen shrábnou marži, předají balíček a pak se jim nechce řešit ani blbou reklamaci.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2015 11:08 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Holt příště neshrábnou :-)

    Reklamace je bohužel boj vždycky, pro všechny strany. Nejlepší je, když je cena tak nízká, že nemá smysl reklamovat. Jenže jasně že to v reálu jde jen u něčeho... Ale aspoň se snažím minimalizovat nákupy, kde bych reklamaci musel řešit - tj. co nejlevnější, aby to pak nebolelo. Cena je v celé rovnici nákupu jediná známá proměnná. Narozdíl od kvality, spolehlivosti, přístupu při reklamaci. Tak minimalizuji aspoň tu :-)
    pavlix avatar 24.2.2015 11:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Tak jedná se o navigaci za pár tisíc. Ale obchod se honosí tím, že reklamace vyřizuje okamžitě, otravuje mě reklamama na každém rohu, a moc se nepředvedli, reklamace trvala neúměrně dlouho a skončila zamítnutím. Teď se kroutí jako hadi. Oni se chovají jako kdybych měl být rád, že si u nich vůbec smím něco koupit. A nejsou zdaleka jediní. Takže s tebou plně souhlasím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.2.2015 12:08 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Osobně bych v dnešní době prodávat elektroniku (nebo jakékoliv jiné spotřební zboží) nechtěl. Kvalita je příšerná a řešit reklamaci musí být i pro obchodníka boj na všechny strany.
    pavlix avatar 24.2.2015 12:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Jenže ti velcí jsou původci toho problému, nikoli oběti. Nejenom že jsou primárním důvodem, proč se tobě nevyplatí tenhle business vůbec zkoušet, ale ještě tě nepřímo tlačí do podmínek, které jsou pro malého prodejce likvidační.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    MaSo avatar 24.2.2015 09:02 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    a zkus mrknout na většinu prodejů z Německa, to je ještě větší maras :-D
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    MaSo avatar 23.2.2015 12:30 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    K tomu CC1110 - 10$ za 2ks:
    Aliexpress
    A třebas 10ks jsem tam našel za cca 19$

    Na Aličku občas nakupuji především součástky, které se hůře shánějí nebo pro lepší cenu...
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    23.2.2015 13:50 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Ono se u nás shání hůř skoro všechno nebo za horší cenu :-) Na aliexpressu mi vyhovuje obrovský sortiment, i když poslední dobou stále častěji kupujeme IT díly v Německu. Jsou schopni posílat i bez DPHčka (firmě plátci), slušné ceny, perfektní jednání, je to tu do pár dnů. A opět sortiment nesrovnatelný, přeci jen je to úplně jiný trh.
    23.2.2015 14:18 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Kupovat čipy tohoto typu na Aliexpres bych pro serióznější použití neriskoval. Když to nebudou rovnou padělky (viz FTDI) může jít např. o ve výrobě vyřazené série s nějakými skrytými problémy.

    Výhodu Ali bych viděl v mizivém poštovném pro malé věci a někdy až podezřele nízkých cenách. Že by něco nešlo sehnat od některého ze standardních dodavatelů typu DigiKey / Mouser / Verical / Farnell, a na Ali/Ebay to bylo dostupné, to se mi snad ještě nestalo.
    mikirc avatar 24.2.2015 13:36 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Tak samozrejmne, ze rozumny clovek do finalni verze, ktera ma fungovat nonstop neda soucastky z chiny, ale na prototyp je to super
    Byl jednou jeden...
    MaSo avatar 26.2.2015 00:09 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    To je sice fakt, ale co dneska není vyrobeno v číně (5-10% zboží)? :-)
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    26.2.2015 10:09 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Samozřejmě že součástky jsou z 90 % vyrobené v číně, i ty ze standardní distribuce. Ale nejsou všechny vyrobené kusy stejné. A na těch koupených z pochybného zdroje hned nepoznáte, že to je úplný "padělek" nebo třeba kusy vyrobené na té samé lince jako "pravé", akorát neprošlé výstupním testováním. Jsou věci, které se můžou projevit nečekaným chováním i po delší době nebo ve specifických podmínkách.
    23.2.2015 12:33 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrátový počítač OpenPi
    Ta USB wifi je na tom fakt nepochopitelna..

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.