abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Upozornění

    Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."

    javokajifeng | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (46%)
     (14%)
     (15%)
     (18%)
     (13%)
     (18%)
     (14%)
     (13%)
    Celkem 164 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 07:30
    Rozcestník

    Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny poprvé překonala hranici 20 000 dolarů (430 000 korun).

    16.12.2020 18:44 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.12.2020 18:55 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Je to aj tak vsetko len bublina/lietadlo/ponzi, hurr durr. Mozem si za bitcoin kupit rozok v potravinach? Check-mate bitcoinisti.
    corwin78 avatar 16.12.2020 19:01 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů

    Můžeš, ale nechtěl bys to udělat, protože poplatek za platbu by byl vyšší než cena rohlíku - leda by obchod implementovat Lightning Network a nakupoval bys tam pravidelně. Nicméně Bitcoin je aktuálně považován spíše za digitální zlato a do sámošky také nepůjdeš se zlatou cihlou.

    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    MMMMMMMMM avatar 16.12.2020 19:17 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Na to, že je to jen bublina, za ty roky pěkně narostl. Ten bitcoin. ;)
    16.12.2020 19:25 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Zkus se zeptat toho chasnika co pred casem vyhodil nepotrebny hard disk na kterem je klic k 7500 BTC. HDD lezi na smetisti v Newportu...
    16.12.2020 19:45 spam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    https://www.theregister.com/2020/12/16/wifi_memory_hacking/
    JiK avatar 16.12.2020 20:22 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Neprijde vam zvlastni, ze cim vic se kdysy normalni staromodni kapitalisticke meny vydavane statem "vylepsuji" a pridavaji se jim "socialni rozmery" a "zodpovednost" a moudre rizeni centralnimi bankeri a politiky, vsech pohlavi, kteri uspesne resi globlani otepleni, genderovou rovnost, socialni spravedlnost, rasove a ekologicke otazky, tim vic tyto meny stoji za hovno a ztraci duveru?
    Agent avatar 16.12.2020 22:56 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Nepřijde :)
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    17.12.2020 00:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    ROFL. O tom, že by centrální bankéři řešili ekologický problémy, slyšim poprvý. A nezlob se, ale přijde mi to poněkud nepravděpodobný. Ale možná se pletu a došlo k nějakýmu posunu. Máš k tomu nějaký další informace? Myslim konkrétně k tý ekologii, nějaký gendery apod. mě nezajímaj.
    17.12.2020 00:41 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    JiK avatar 17.12.2020 02:51 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Vis, kdo je videt nechce, da si zalezet, aby je nevidel, prestoze jsou "skryte" na prvni strane vyhledavani...
    17.12.2020 11:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Proč bych je nechtěl vidět? Jestliže to je skutečně pravda, pak je to dobrá zpráva. Ono to koneckonců dává smysl, pokud někde je například oproti předchozí dekádě vyšší riziko požárů nebo jiných environmentálních problémů, pak není divný, že se to promítne např. do rizikovosti investicí, cen pojištění, ročních nákladů na údržbu infrastruktury a tak dále. A to jsou věci, které neokecáš politickým sarkasmem.

    Tohle je zas důsledek toho debilního pravolevého rozdělení, který redukuje veškerý problémy na "my" a "oni", takže ve výsledku s některými lidmi je prakticky nemožné se bavit o třeba ekologii, aniž by do toho okamžitě nepřimíchali gendery, centrální plánování, rasismus a jánevim co všechno ještě.

    Přitom třeba takovému hořicímu lesu je úplně jedno, jestli seš levičák nebo pravičák, životy a majetek zničí všem v dosahu zcela bez ohledu na politickou orientaci. Tj. chce to se trochu oprostit od toho tribalismu. Chápu, že ti vadí levice, která se snaží na ty problémy upozorňovat a zároveň si k tomu přibalovat svoji agendu a přihřívat si na tom svou polívku, ale neznamená to, že ty problémy neexistují.
    cezz avatar 17.12.2020 10:44 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Ja si tak nejak myslim, ze v pripade toho uhlia si zrejme spocitali ze to nema dlhodobo buducnost a teda to nie je dobra investicna prilezitost. Tak sa rozhodli to prezentovat ako snahu spravat sa ekologicky, co im navyse prinesie extra PR body.

    Inak povedane, keby tam bola sanca ze to prinesie seriozny zisk (v porovnani s inymi investicnymi prilezitostami) tak by nasli sposob ako do toho ist.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    17.12.2020 11:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Gréta avatar 17.12.2020 16:53 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů

    pod městama barákama chráněnejma krajinejma voblastmama pralesama toho uhlí eště sou celý hromady uplně nenačatýho :O :D :D ;D

    noa dokuď jako bude uhlí vzemi tak nebude pokoj :D kdyby to ekologisti s našima planetama mysleli dobře tak jako první pudou kopat do hlíny aby už ten pokoj tady jakoby byl a mohli by jít zachraňovat zase něco uplně jinýho :D ;D

    17.12.2020 20:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    https://forbes.cz/zemrel-miliardar-frantisek-stepanek-vladce-sokolovske-uhelne/
    17.12.2020 09:46 Lorenzo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Ne. Lidi, kteri meni staromodni kapitalisticke meny vydavane statem za bitcoiny to nedelaji proto, ze jim neveri, ale proto, ze veri, ze hejlove, kteri prijdou po nich, jim za bitcoiny daji jeste vice staromodni kapitalisticke meny vydavane statem.
    16.12.2020 20:46 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Vzhledem k tomu, že VISA a MasterCard zařízli Pornhub a nyní se tam dá platit pouze Bitcoinama, není ten nárůst vůbec překvapivej. Pokuď tahle politická agitka karetních společností bude dál pokračovat (Pornhub není zdaleka první firma, kterou karetní společnosti kvůli neomarxistické ideologii zařízly), tak Bitcoin poroste ještě mnohem víc. Skoro uvažuju, že si nějaký nakoupim...
    Každý má právo na můj názor!
    Jendа avatar 16.12.2020 21:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Tak oni zařízli třeba i testy na čovid.

    Pak si vzpomeňme na všechny ty případy kdy exekutor někomu zablokoval účet: zcela neoprávněně; kvůli pohledávce za 10k celý účet se statisíci; účet včetně sociálních dávek atd.

    A na banky které svévolně odmítnou někomu založit účet. V Německu to řeší tak, že mají „Basiskonto“, které banka nemůže nikomu odmítnout vést až na několik naprosto jasně vymezených případů rozhodnutých soudem (prokázaný masivní fraud).

    Taky se těšíte na bezhotovostní budoucnost? Až kohokoli zablokováním účtu hned kompletně vyřadíme ze života?
    16.12.2020 22:37 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Zatím se to musí pracně řešit vyvíjením tlaku na zaměstnavatele, aby někoho (v ČR nezákonně) vyhodil. Bohužel si stále může najít práci jinou a za své hříchy proti lepším, spravedlivějším zítřkům tak pykat jen po omezenou dobu. Až celému finančnímu světu budou dominovat dvě tři korporace, které nebude možné obejít např. právě hotovostí, bude našim „levicovým“ přátelům stačit zatlačit na těchto pár místech u manažerek pro diverzitu a sociální smír. Existující účty zablokovat, nové nedovolit otevřít. Barterové obchody budou zakázané spolu s hotovostí a i kdybys měl majetek, nebudeš schopný ho prodat (protože nemáš ten účet v bance) a koupit si za něj rohlíky. Gotta love the future!
    16.12.2020 22:34 Antibitcoinista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Já na tyhle imaginární věci nevěřím. Dá se to chytit do ruky? Ne? Tak jak se s tím muže dát platit? Nic nenahradí klasické peníze které mají skutečnou hodnotu ne nejaké imaginární číslo co nic neznamená.
    16.12.2020 22:43 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Peníze mají hodnotu, protože lidé věří, že mají hodnotu. Stejně tak Bitcoin.
    Jendа avatar 16.12.2020 22:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    které mají skutečnou hodnotu
    Přesně do okamžiku, než se centrální banka rozhodne přidat k číslu na papírku nulu. Nebo tři :-). (ne že by v tomhle byl z hlediska stability Bitcoin lepší, za posledních pár jsme viděli, jak se může jeho hodnota taky o řád měnit)
    Nic nenahradí klasické peníze
    Klasické peníze co se chytají do ruky se blbě posílají počítačovou sítí.
    JiK avatar 16.12.2020 23:02 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    at zkusi pridavat nulu k bedne naboju nebo ke zlate cihle. Vsechny tyhle budovani lepsich zitrku konci tim, ze jedine, co ma hodnotu jsou zbrane & munice, antibiotika a zlato.
    17.12.2020 09:09
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Klasické peníze co se chytají do ruky se blbě posílají počítačovou sítí
    Zase fungují i tam kde není el. zásuvka.
    Gréta avatar 17.12.2020 16:59 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů

    politici co si jakoby nestihli na btc včas vsadit mužou říct že tim stejně platěj jenom samý terroristi/pedofylové aže seto v zájmu národní bezpečnosti prostě jako musí zakázat všecky tydlety pedofylní terroristi se musej někam zavřít a bude vymalováno :O :O :/ :/

    Agent avatar 16.12.2020 22:59 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Nic nenahradí klasické peníze které mají skutečnou hodnotu ne nejaké imaginární číslo co nic neznamená.

    https://www.e15.cz/byznys/ostatni/bochnik-chleba-za-miliardu-takova-byla-hyperinflace-mezivalecneho-nemecka-1327665

    Jaký je rozdíl mezi číslem na papíru a číslem na harddisku?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    17.12.2020 08:28 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Jak se stanovuje kurz bitcoinu k US$?

    Odvíjí se od ceny za jakou se realizuje nákup/prodej?

    Jak víme, že dotyčná transakce neproběhla z jedné peněženky do druhé u stejného vlastníka?

    Jaké by byly náklady (v bitcoinech/US$) spojené s takovou transakcí?

    Dá se stanovit objem transakcí mezi různými subjekty (skutečných prodejů/nákupů)?

    Jendа avatar 17.12.2020 15:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Odvíjí se od ceny za jakou se realizuje nákup/prodej?
    Ano, přesně tak.
    Jak víme, že dotyčná transakce neproběhla z jedné peněženky do druhé u stejného vlastníka?
    Nijak. Můžeš to podvodné schéma trochu rozvést?
    Jaké by byly náklady (v bitcoinech/US$) spojené s takovou transakcí?
    To se extrémně liší podle denní doby a stavu sítě, od 0.1 Kč po 1000 Kč. A teda centralizované burzy budou mít asi nějaké transakční poplatky v řádu promile.
    Dá se stanovit objem transakcí mezi různými subjekty (skutečných prodejů/nákupů)?
    Ne.
    17.12.2020 18:01 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Myslienka je asi taka, ze niekto, kto ma dost BTC moze predavat sam sebe a tym zvysovat "cenu" v EUR/USD s tym, ze obetuje transakcne a burzove poplatky. Mapriklad mam k dispozicii 10 000BTC a milion USD, tak si sam sebe predam BTC za milion USD, cim zvysim hodnotu, za ktoru sa BTC obchoduje. A potom zvysne BTC predam inym ludom, ktori budu nakupovat za vyssie ceny.
    JiK avatar 17.12.2020 18:09 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    mimochodem, pry bylo prokazano, ze ta minula (2018) vlnka BTC, kdy se dotykal 20 tisic dolaru byla zpusobena umele malou hrstkou hracu, kteri zmanipulovali trh...mozna dokonce hrac jedinny...na kazdy pad kamarad tehdy asi 3 prodal, protoze je mel z pradavne doby, a koupil si bavoraka.

    https://www.wsj.com/articles/large-bitcoin-player-manipulated-price-sharply-higher-study-says-11572863400
    17.12.2020 19:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    mimochodem, pry bylo prokazano, ze ta minula (2018) vlnka BTC, kdy se dotykal 20 tisic dolaru byla zpusobena umele malou hrstkou hracu, kteri zmanipulovali trh...

    https://www.wsj.com/articles/large-bitcoin-player-manipulated-price-sharply-higher-study-says-11572863400
    Njn, Tether, to je slušnej shady byznys. Mimochodem tohle se přesně stane, když máš neregulovaný bakovnictví, jak sis to pochvaloval v komentáři výše. Ta jejich 'garance' 1 USDT = 1USD má gumovou definici a všichni taknějak tušej, že reálně to je s největší pravděpodobností bullshit...
    Jendа avatar 18.12.2020 00:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    tak si sam sebe predam BTC za milion USD, cim zvysim hodnotu, za ktoru sa BTC obchoduje
    To nechápu, tím myslíš jako že sám sobě prodáš 1 BTC za 1M USD? Jak bys to provedl? Nebo jako že vyklopíš na burzu 1M USD za Market cenu? K čemu pak potřebuješ ty svoje bitcoiny?
    18.12.2020 01:37 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Nie, velmi zjednodusene, mam 10k BTC a 1M USD k dispozicii. Na burze postupne prelievam moje BTC a USD dookola (davam nakup BTC za stale vyssiu hodnotu v USD), co postupne zvysuje cenu BTC voci USD. Prichadzam o poplatky, ale s tym, ze neustale zvysujuca cena BTC mi to kompenzuje. Ak stale dokazem predat svoje BTC za novu cenu, tak zarobim slusne prachy. Na konci budem mat 9k BTC a kludne aj 2M USD. Berte to ako extremne zjednodusenu schemu. Ide o to, ze ked mam k dispozicii pomerne slusny obnos nejakej meny a nestoji proti mne institucia, ktora by mohla zakrocit inflaciou, viem vyhnat hodnotu meny do sialenych vysok. Samozrejme, prestava to byt zaujimave, ked uz nikto iny nie je ochotny nakupovat za danu cenu, cize sa to nesmie prehnat. Sazmorejme, toto nie je len vlastnost BTC, ale aj zlata a inych komodit, kde neexistuje autorita, ktora by vedela kedykolvek zaplavit trh. Ak by som mal teraz k dispozicii velke mnozstvo USD a zlata, viem kludne zdvojnasobit cenu zlata v priebehu par hodin.
    18.12.2020 19:50 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    no a cas od casu si takto nejaci hosani nabehnou rovnou na lopatu:

    https://www.coindesk.com/us-department-of-justice-cftc-probe-crypto-market-manipulation-report

    https://coingeek.com/bitmex-founders-indicted-on-criminal-charges-sued-by-us-regulator/

    https://cointelegraph.com/news/execs-from-99-fake-exchange-face-charges-over-market-manipulation
    17.12.2020 12:47 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Jediný, kdo má z tohoto hype užitek jsou banky, které se převodem těchto virtuálních měn elegantně vyhnou prostředníkům při převodech peněz z destinací kde nemají své pobočky.

    Fakt bych chtěl vidět fyzika, co by koupil za 10 mega bitcoiny, jak se mu je podaří - pokud možno bez ztráty zase prodat.
    17.12.2020 12:50 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Spíš než měna, je bitcoin virtuální obměnou cenného papíru. Který lze (na rozdíl od cenného papíru) podle potřeby dělit a scelovat.
    17.12.2020 19:05 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bitcoin překonal hranici 20 000 dolarů
    Cenný papír (např. akcie) v daném okamžiku kromě své tržní hodnoty i reprezentuje podíl na majetku konkrétní společnosti, případně nominální hodnotu (např. dluhopis). Proti tomu bitcoin (nekryté kryptoměny obecně) mají pouze svou tržní hodnotu, jedinou jinou hodnotu u bitcoinu představuje (se záporným znaménkem) možná tak součet nákladů na jeho vytěžení a do těchto nákladů nezahrnuté související ekologické škody.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.