abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | IT novinky

    Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Zajímavý software

    Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.25 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.8. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.8. 13:00 | IT novinky

    Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.8. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.8. 12:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (18%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (16%)
    Celkem 390 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"

    Dnes (čtvrtek 24. dubna) v 20:00 v rámci CodeNight v Brmlabu proběhne přednáška "OpenGL a shadery", zaměřený na naprosté začátečníky (potřeba je jen základní znalost C/C++ a matematiky na úrovni střední školy). Talk bude v češtině nebo v angličtině (pokud bude alespoň jeden zájemce nemluvící česky). Shrnutí: základy programovatelné pipeline, souřadnicové systémy, model-view-projection matice, vertex a fragment shadery, GLSL, ukázka jednoduchého kódu. Slidy a záznam budou k dispozici.

    24.4.2014 17:21 | Bluebear | Pozvánky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 25.4.2014 01:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Záznam komprimuju, má to málo jader, tak to chvilku potrvá :)
    25.4.2014 07:52 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Komprimuj, komprimuj - čekám na to :).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jendа avatar 25.4.2014 10:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    26.4.2014 15:31 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Toš jsem to zhlédl a zhodnotil, prostředí nic moc (furt tam někdo courá), Bluebear trochu a hlavně než si člověk zvykne, „uspávač hadů“, ale jde to. Obsah pro začátky dobrý, osobně jsem si v průběhu něco ujasnil. „Spekulace“ o více aplikacích, zdrojích a synchronizaci na závěr trochu zmatené… (to bych ustřihl :)). Celkově dobré, ale chtělo by to v polovičním čase… dík, dík.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    David Heidelberg avatar 28.4.2014 13:00 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    proč si vybral mkv? Sice je to můj oblíbený formát, ale na streaming se zas tak často nepoužívá, spíš na DVD/Bluray-like obsah.
    Jendа avatar 28.4.2014 14:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    proč si vybral mkv?
    Jde dovnitř zabalit mnoho formátů, případně i nějaká extras.
    Sice je to můj oblíbený formát, ale na streaming se zas tak často nepoužívá, spíš na DVD/Bluray-like obsah.
    Streaming je ve FLV. Záznamy se přebalují (a překomprimovávají, bohužel).
    David Heidelberg avatar 28.4.2014 14:59 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    proč to přebalujete? Z flv se to dá "většinou" bezztrátově převést do MP4.

    Jo a díky za upload, zajímavá přednáška.
    Jendа avatar 28.4.2014 15:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    proč to přebalujete?
    Těžko říct, prostě jsem do toho parametru ffmpegu tehdy napsal "mkv" :-)
    Z flv se to dá "většinou" bezztrátově převést do MP4.
    No snad vždy. Ale to neřeší, že bych chtěl ustřihnout začátek a konec (když jsem to zkoušel, mělo to rozpadlou A-V synchronizaci).
    David Heidelberg avatar 29.4.2014 01:09 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    můžeš to zkusit s nějakou gitovou verzí libav a nebo ffmpegu, třeba se někde poštěstí a bude to sedět..
    mikirc avatar 25.4.2014 09:01 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Dalo se to sledovat online nebo jsem mačkal F5 zbytečně :D ?
    Byl jednou jeden...
    Jendа avatar 25.4.2014 10:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Dalo, stream normálně fungoval.
    mikirc avatar 25.4.2014 13:12 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    A kde se dal najit odkaz na ten stream? Ja na to výše uvedeném odkazu nic právě neměl.
    Byl jednou jeden...
    Jendа avatar 25.4.2014 16:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    http://nat.brmlab.cz/stream/. Je tam nějaká flashová zvrhlost (kterou jsem viděl fungovat lidem přes rameno) a odkaz na FLV pro přehrání v normálních přehrávačích (ten vždycky testuju, že funguje, když to zapneme). A pár lidí koukalo a chodilo jim to. Akorát Bluebear mluví trochu potichu, proto je tam šum.
    25.4.2014 10:17 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    az to budes mit zkomprimovany, pisni - taky jsem zvedavej :)

    j3.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    Bluebear avatar 25.4.2014 12:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Slajdy a ukázkový kód (samozřejmě public domain) uploadnu na brmlabí stránku, jakmile doplním pár chybějících odkazů do slajdů a spravím dvě chyby, co mi v nich našli během přednášky :-) ETA ještě dnes, přinejhorším zítra.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xkucf03 avatar 25.4.2014 12:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Dík moc. Nemohl jsem dorazit, ale zrovna koukám na záznam :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bluebear avatar 25.4.2014 16:07 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Neopravená verze slajdů už tam je: https://brmlab.cz/_media/event/codenight/opengl_and_shaders.pdf

    K večeru (doufám) uploadnu opravenou (jsou tam dvě chybky a pár chybějících odkazů).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    mirec avatar 25.4.2014 19:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"

    Trochu offtopic, ale celkom zaujímavý materiál o shaderoch som našiel tu - Learning Modern 3D Graphics Programming.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.