abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 11:33 | IT novinky

    Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 05:44 | Komunita

    Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Komunita

    Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co

    … více »
    SUSEMAS | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Zajímavý článek

    Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    3.11. 22:55 | IT novinky

    Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    3.11. 16:22 | Pozvánky

    Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    3.11. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    3.11. 10:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    3.11. 10:33 | Zajímavý projekt

    Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 309 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"

    Dnes (čtvrtek 24. dubna) v 20:00 v rámci CodeNight v Brmlabu proběhne přednáška "OpenGL a shadery", zaměřený na naprosté začátečníky (potřeba je jen základní znalost C/C++ a matematiky na úrovni střední školy). Talk bude v češtině nebo v angličtině (pokud bude alespoň jeden zájemce nemluvící česky). Shrnutí: základy programovatelné pipeline, souřadnicové systémy, model-view-projection matice, vertex a fragment shadery, GLSL, ukázka jednoduchého kódu. Slidy a záznam budou k dispozici.

    24.4.2014 17:21 | Bluebear | Pozvánky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 25.4.2014 01:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Záznam komprimuju, má to málo jader, tak to chvilku potrvá :)
    25.4.2014 07:52 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Komprimuj, komprimuj - čekám na to :).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jendа avatar 25.4.2014 10:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    26.4.2014 15:31 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Toš jsem to zhlédl a zhodnotil, prostředí nic moc (furt tam někdo courá), Bluebear trochu a hlavně než si člověk zvykne, „uspávač hadů“, ale jde to. Obsah pro začátky dobrý, osobně jsem si v průběhu něco ujasnil. „Spekulace“ o více aplikacích, zdrojích a synchronizaci na závěr trochu zmatené… (to bych ustřihl :)). Celkově dobré, ale chtělo by to v polovičním čase… dík, dík.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    David Heidelberg avatar 28.4.2014 13:00 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    proč si vybral mkv? Sice je to můj oblíbený formát, ale na streaming se zas tak často nepoužívá, spíš na DVD/Bluray-like obsah.
    Jendа avatar 28.4.2014 14:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    proč si vybral mkv?
    Jde dovnitř zabalit mnoho formátů, případně i nějaká extras.
    Sice je to můj oblíbený formát, ale na streaming se zas tak často nepoužívá, spíš na DVD/Bluray-like obsah.
    Streaming je ve FLV. Záznamy se přebalují (a překomprimovávají, bohužel).
    David Heidelberg avatar 28.4.2014 14:59 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    proč to přebalujete? Z flv se to dá "většinou" bezztrátově převést do MP4.

    Jo a díky za upload, zajímavá přednáška.
    Jendа avatar 28.4.2014 15:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    proč to přebalujete?
    Těžko říct, prostě jsem do toho parametru ffmpegu tehdy napsal "mkv" :-)
    Z flv se to dá "většinou" bezztrátově převést do MP4.
    No snad vždy. Ale to neřeší, že bych chtěl ustřihnout začátek a konec (když jsem to zkoušel, mělo to rozpadlou A-V synchronizaci).
    David Heidelberg avatar 29.4.2014 01:09 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    můžeš to zkusit s nějakou gitovou verzí libav a nebo ffmpegu, třeba se někde poštěstí a bude to sedět..
    mikirc avatar 25.4.2014 09:01 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Dalo se to sledovat online nebo jsem mačkal F5 zbytečně :D ?
    Byl jednou jeden...
    Jendа avatar 25.4.2014 10:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Dalo, stream normálně fungoval.
    mikirc avatar 25.4.2014 13:12 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    A kde se dal najit odkaz na ten stream? Ja na to výše uvedeném odkazu nic právě neměl.
    Byl jednou jeden...
    Jendа avatar 25.4.2014 16:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    http://nat.brmlab.cz/stream/. Je tam nějaká flashová zvrhlost (kterou jsem viděl fungovat lidem přes rameno) a odkaz na FLV pro přehrání v normálních přehrávačích (ten vždycky testuju, že funguje, když to zapneme). A pár lidí koukalo a chodilo jim to. Akorát Bluebear mluví trochu potichu, proto je tam šum.
    25.4.2014 10:17 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    az to budes mit zkomprimovany, pisni - taky jsem zvedavej :)

    j3.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    Bluebear avatar 25.4.2014 12:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Slajdy a ukázkový kód (samozřejmě public domain) uploadnu na brmlabí stránku, jakmile doplním pár chybějících odkazů do slajdů a spravím dvě chyby, co mi v nich našli během přednášky :-) ETA ještě dnes, přinejhorším zítra.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xkucf03 avatar 25.4.2014 12:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Dík moc. Nemohl jsem dorazit, ale zrovna koukám na záznam :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bluebear avatar 25.4.2014 16:07 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"
    Neopravená verze slajdů už tam je: https://brmlab.cz/_media/event/codenight/opengl_and_shaders.pdf

    K večeru (doufám) uploadnu opravenou (jsou tam dvě chybky a pár chybějících odkazů).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    mirec avatar 25.4.2014 19:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brmlab: talk "OpenGL a shadery - jemný úvod"

    Trochu offtopic, ale celkom zaujímavý materiál o shaderoch som našiel tu - Learning Modern 3D Graphics Programming.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.