abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:22 | Komunita

    Mozilla a společnost Mila oznámily strategické partnerství za účelem rozvoje open source a suverénní AI. Cílem je ukázat, že open source AI může konkurovat uzavřeným systémům. Obě organizace chtějí posílit technologickou suverenitu a snížit závislost na hrstce velkých technologických firem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | Humor

    Adam Rice předvedl, že pomocí DNS lze distribuovat a spustit kompletní hru DOOM. Rozdělil WAD soubory a binárky do téměř 2000 DNS záznamů v Cloudflare zóně (jeden TXT záznam v DNS může nést okolo 2000 znaků textu). Ty pak stáhl PowerShellem, dekomprimoval a spustil přímo v paměti počítače bez nutnosti zápisu na disk, což prakticky dokazuje, že DNS může sloužit jako distribuované úložiště dat a možný kanál pro načítání kódu. Repozitář projektu je na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Komunita

    Dnes a zítra probíhají Arduino Days 2026. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze od 17:00 na YouTube. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. Dnes v Poličce v městské knihovně a zítra v Praze na Matfyzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 26.04 LTS s kódovým názvem Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 26.04 LTS mělo vyjít 23. dubna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    26.3. 23:22 | Komunita

    Ubuntu plánuje v budoucích verzích nahradit tradiční nástroje pro synchronizaci času (chrony, linuxptp a gpsd) novým, v Rustu napsaným ntpd-rs, který nabídne vyšší bezpečnost a stabilitu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.3. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.6 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Správce hesel KeePassXC byl nahrazen správcem hesel GNOME Secrets. Bitcoinová peněženka Electrum byla povýšena na verzi 4.7.0. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.8. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.3. 11:33 | Zajímavý článek

    Chris Down v obsáhlém článku „vyvrací mýty o zswap a zram“, vysvětluje, co vlastně dělají a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Doporučuje vyhýbat se zram na serveru a bez OOM.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    26.3. 11:22 | IT novinky

    Porota v Los Angeles shledala firmy Google a Meta odpovědnými v přelomovém soudním sporu, který se týká závislosti na sociálních sítích; firmy musí zaplatit odškodné tři miliony dolarů (63,4 milionu Kč). Společnosti, které s verdiktem nesouhlasí, čelily obvinění, že své sociální sítě a platformy záměrně navrhly tak, aby si na nich děti vypěstovaly závislost. Porota došla k závěru, že technologické společnosti při navrhování a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.3. 19:11 | Komunita

    Jelikož vývojáři editorů Vim a Neovim začali při vývoji využívat LLM, Drew DeVault se rozhodl forknout Vim a vytvořil projekt Vim Classic. Vychází z Vimu 8.2.0148, tj. těsně před zavedením Vim9 skriptování.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1163 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Budoucnost Thunderbirdu

    Příspěvek na blogu Thunderbirdu se věnuje budoucnosti tohoto poštovního klienta. Letos vyjde major verze Thunderbird 115 Supernova s vylepšeným UI a UX, viz roadmap nebo preview kalendáře. V létě Thunderbird oslaví 20 let od vydání verze 0.1.

    9.2.2023 17:44 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.2.2023 18:24 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    To je iba pomluva, pretože skalopevní fanúšikovia už dávno fičia na Tiktoku a čo je to email počuli iba z rozprávania starých materí, keď im hovorila kde je koniec sveta...

    Ale dá sa zistiť zo scifi hier(vynájdených už v dobách antického Grécka), že akonáhle sa zavedie možnosť komentárov na Abclinuxu, admin a bugzilla má čo robiť, takže netreba pokúšať hada bosou nohou a treba to zveriť veterine...
    9.2.2023 18:34 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Používám od počátku, v UNIXu i Windows, chybí mi akorát v Androidu... Ale prý bude...
    9.2.2023 19:23 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Nevím o jiném programu, kde bych měl přes dvacet let dat (e-maily) a obával se nových verzí.
    9.2.2023 19:55 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Tak já v něm mám maily ještě z Netscape ;-). Děsím se té budoucnosti.
    vencour avatar 9.2.2023 20:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Kde jsem to jen slyšel, že Netscape Navigator předělávali od základu a nepomohlo to ... a ujel jim vlak.
    To nebyla dobrá připomínka ...
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.2.2023 09:40 pesimista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Nápodobně, dlouholetý boj s uživateli přezdívaný UX mě už donutil opustit Firefox, změny v Thunderbirdu jsou naštěstí pomalejší.
    9.2.2023 23:42 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Lol. To je vystizny.
    10.2.2023 20:36 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Android verze je/bude "jen" prebrandovanej k9mail.
    9.2.2023 23:40 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Mam s tim jen nejhorsi zkusenosti u kamarada, co to pouziva. Zabugovany, nefunkcni. Zrusit.
    10.2.2023 00:42 Georgeek | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu

    Mozilla Thunderbird používám již mnoho let a mám s ním dobré zkušenosti. Dokonce se tak zlepšil, že jsem na jeho účet zaslal zaslal příspěvek.

    Thunderbird a LibreOffice používám společně, a když mohu pomohu. Zvláště, když mi tak moc pomáhají.

    10.2.2023 09:32 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Tak to jste byl Vy, kvuli komu jsme v TB přišli o samostatný Cc: radek? ;-)

    Přirovnal bych to s pokrokem v rámci Win 11, kdy "kopírovat" v kontextové nabídce skončilo v druhé úrovni menu.
    10.2.2023 10:14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Co to povídáš? Ten řádek tam sice v defaultu není, ale když chceš, tak si klikneš vedle své adresy na "Kopie", případně "Skrytá kopie" a objeví se.
    10.2.2023 10:22 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Tak to jste byl Vy, kvuli komu jsme v TB přišli o samostatný Cc: radek?
    Ctrl+Shift+C to the rescue.

    Myslím si, že o ten riadok sme prišli kvôli ľuďom, čo nemajú poriadny monitor (21" a viac) a potrebujú ušetriť 30 pixelov vertikálneho priestoru. Typicky na obrazovke notebooku, alebo dokonca tabletu/mobilu. Z rovnakého dôvodu prichádzame o application menu, title bar a podobne. Mor na nich. Hlavne, že web design je samý white space.
    10.2.2023 11:41 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Places na spatnem hrobe. Problem nejsou monitory mensi nez 53 cm, ale temer uplna likvidace 4:3 pomeru stran. Pochopitelne ze na sirokych nizkych nudlich nemas vertikalni misto na radek s Cc:, ale za to mas spoustu whitespace po stranach...
    |🇵🇸 avatar 10.2.2023 13:46 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu

    Celou éru 16:10 obrazovek, které většinou jen rozšiřovaly plochu do stran, typicky 1600×1200 (20,1") → 1920×1200 (24"), jsem si asi vyblouznil.

    Jasně, lidé si často kupují menší notebooky. Já třeba úplně ne. Například v roce 2008 jsem měl 4:3 12" notebook, po 15 letech mám 14", ale 16:9, takže stejně vysoký, trochu širší… a rozlišení poskočilo o 50 ppi (1024×768 → 1920×1080).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.2.2023 14:06 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Třeba root.cz mi přijde navržen právě pro monitory s poměrem stran 32:9, tedy při jejich orientaci na výšku.
    Ruža Becelin avatar 10.2.2023 14:38 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    +1

    A Wikipedie smeruje tamtez :-D
    10.2.2023 16:17 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    O důvod více se podobným stránkám vyhnout. Na mých třech horizontálně umístěných UHD monitorech (tj. výsledný poměr 48:9) to připomíná spíše zkraje odskočené widgety.
    |🇵🇸 avatar 12.2.2023 19:40 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu

    Když je někdo zatížený na dlouhé řádky, u kterých kroutí hlavou jako politik recitující z teleprompteru…

    Pro normální lidi jsou krátké řádky na čtení ideální. Tiskaři už to vědí přes sto let. Dnes je na takovou sazbu i software jako režim čtečky v prohlížeči.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.2.2023 12:11 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Dlouhe radky jsou jediny argument? Ja treba hur vidim, mam vetsi pismo a je to uplne na hovno kdyz mi web zabira 30% sire monitoru protoze nejaky geront se rozhodl ze je to tak spravne. Nasrat!
    |🇵🇸 avatar 13.2.2023 12:15 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    S velikostí písma se zvětšuje i šířka sloupce na obou jmenovaných webech (Root, Wikipedia).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.2.2023 18:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Já chci 100% pokrytí monitor obsahe, ne nějakou nudli.
    13.2.2023 22:15 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Tohle na rootu tvrdil i Jirsak az mu tam typek poslal obrazek kde 60% plochy je nevyuzitych…
    10.2.2023 16:57 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    LCD 17"(19") měly rozlišení 1280x1024 (5:4), na office práci cenově dostupný ideál. Po nich jsme strávili dekádu s vertikálním ziskem celých 56 pixelů (1080-1024). Krátká epizoda s blýskáním na lepší časy 16:10(2560x1600) brzo pominula. Kupodivu dnes jsou nejdále s 3840x2400 asi notebooky (16:10), rozlišení v oblasti LCD monitorů prakticky neexistující.
    |🇵🇸 avatar 10.2.2023 20:50 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu

    Tak tuhle reakci jsem nepobral.

    2560×1600 panely byly prakticky jenom ve 30" monitorech za 30 kKč, které se cenové dostupnosti pro běžnou kancelářskou práci přiblížily po 10 letech z druhé ruky (jeden mi stojí tady v rohu), a v prvních hi-res mekbucích.

    Oproti tomu 2560×1440, ač 16:9, je už řadu (aspoň pět) let cenově dostupný upgrade z hromadně vyráběných kancelářských monitorů s 1920×1200. (Já to mezidobí přečkal se zdí několika 1600×1200 v pivotu.)

    Zatímco v noteboocích se šíří leccos včetně hi-res 3:2.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.2.2023 22:18 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    To byl jen povzdech, že zatímco v noteboocích/tabletech není ani dnes 2560x1600 zase až tak vzácné, z LCD monitorů prakticky vše měné nudlovité než 16:9 zmizelo. Těch 3:2 je myslím jak šafránu (ocenili to asi fotografové), jako první jsem to zaznamenal u Surface, a pak nějaký činský tablet co měl 1920x1280.

    Nabídka monitorů Alza tento stav vcelku vystihuje 32:9 (10) 24:10 (2) 21:9 (96) 17:9 (1) 16:9 (1087) 16:10 (39) 3:2 (1) 4:3 (4) 5:4 (9)
    |🇵🇸 avatar 14.2.2023 21:27 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu

    Jo a ještě jedna věc.

    zatímco v noteboocích/tabletech není ani dnes 2560x1600 zase až tak vzácné

    Většinou jsou to cca ~13" panely (u tabletů ještě menší), kde se předpokládá typicky celočíselné škálování, takže ani to nepomůže s prostorem na prvky uživatelského rozhraní.

    Ale jak tak koukám, nabídka se poslední dobou trochu rozšířila. Teď už jenom počkat, jestli třeba ThinkPad T16 v téhle konfiguraci tady půjde sehnat.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.2.2023 18:50 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Dnes to uz tou cenou za 2560x1600 30" nieje take zle. Vlastnim toto a cena je tam skoro polovicna. A to je monitor s integrovanou dokovackou. https://www.alza.cz/30-dell-u3023e-ultrasharp-d7008653.htm
    |🇵🇸 avatar 12.2.2023 19:23 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    No jo, ale hned vedle jsou 32" 3840×2160 monitory dnes už za podobnou cenu (ještě před rokem nebo dvěma to vypadalo poněkud jinak).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.2.2023 12:49 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    32" je uz na mna vela. Tych 30" je max a som bol rad, ze cena oproti predchodcovi dost klesla. Tych 30 tis by som zanho nedal.
    |🇵🇸 avatar 13.2.2023 12:57 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Je to akorát o 5 cm širší než 30" 16:10, analogicky k příkladu s notebooky výše (12" 4:3 a 14,1" 16:9).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.2.2023 13:37 TomasHruska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Zkuste rozsireni Nostalgy, mezi jinymi volbami je tam i povoleni CC: a / nebo BC: radku
    10.2.2023 06:11 Ludva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    A už to heblo umí po 20 letech exchange?
    10.2.2023 14:03 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    uz ten exchange konecne vie imap?
    10.2.2023 19:18 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    K cemu by mu byl kdyz to umi efektivnejc? Si nekdy zkuste pres IMAP sesynchronizovat slozku s milionem emailu v 100GB a pak sem napiste jak dlouho to trvalo a jestli to vubec bylo uspesne.
    10.2.2023 19:29 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    To vychází cca 100KB/email. Mají mít ty e-maily pro účel testu nějaký specifický formát(obsah)?
    10.2.2023 20:35 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Zadny test, typicky korporatni bordel mail.
    Max avatar 10.2.2023 19:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Je to tak, sám MS nabízí 100GB schránky a zaručuje, že se z toho Outlook neposere.
    Každopádně je třeba zmínit, že sice Outook umí velký kvanta emailů, různé poloviční druhy syncu apod., ale bugů a problémů s vyhledáváním je stále neskutečně hodně. O vyhledávání v mailu se stará Windowsí indexer v OS, který má tendenci se rozbíjet. A to někdy tak, že index se vlivem nějaké chyby dostane na 20GB a PC jde výkonově do háje a vyhledávání samozřejmě nejede. Zajímavé je, že je indexer vázán i nějak na samotný desktop, protože když se rozbije, tak v určitých případech přestane fungovat (nebo se zpomalí na reakci 30s) pravé tlačítko myši (na ploše, nad složkou apod.).
    S přechodem na Win11 už máme hlášené další problémy.
    A smutné je, že jakákoli manipulace s indexerem znamená, že třeba uživateli nefunguje vyhledávání emailů půl dne.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.2.2023 16:16 kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Jo, resime to s dispecerama furt, “potrebuju najit x let stary mail od dopravce”. No, neni, nefunguje zrovna index…
    Max avatar 10.2.2023 19:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Jinak milion mailů nedává ani Outlook.
    Vím o čem mluvím, máme mailboxy, kde bývalo půl mega mailů, ale postupem času je tam snad 3 mega mailů. Jsou to mailboxy ohledně různých edi messages apod., kde se udržuje historie třeba půl roku.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.2.2023 20:33 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Mam tady 5 VP, kazdy z nich ma ~20x ~60-80GB PST ve kterych je neco pres milion mailu (dohromady v riznych PST). Mistni IT to chtelo migrovat do o365 a u prvniho souboru po 5ti neuspesnyvh pokusech zmigrovat 50GB PST to vzdali. Outlook s tim umi fungovat ale nejaka rozumna prace treba co se tyce vyhledavani nebo startu s tim proste neni.
    Max avatar 10.2.2023 19:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Kdysi jsem tu k tomu napsal článek: Thunderbird a propojení s Microsoft Exchange. A to stále platí. Tj. nejlepší varianta je mít k Thunderbirdu nainstalovaný Davmail. Pak máš v Thunderbirdu dostupné emaily, kalendář, kontakty.
    Jinými slovy, není úplně tak třeba, aby uměl nativně Exchange.
    Každopádně je jasné, že náhrada Outlooku to není, jelikož nejde přes to nastavovat sdílení a další věci. Pokud člověk potřebuje plnou kooperaci, tak nezbývá, než použít Outlook nebo webmail.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.2.2023 00:33 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Ale kód na propojení s Exchange v opensource máme. Evolution umí propojení bez problémů. Takže kdyŽ mám tři firemní účty, které potřebuji sledovat a nechci je přesměrovávat, na MS exchange, jeden pouze s OAuth2, dva s legacy authentication, a další dva na IMAPu, tak nic než Evolution mi to nepokryje. Třikrát mít rozjety davmail beru za megaopruz. Stačilo by vzít GPL kód s Evolution.
    14.2.2023 17:13 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    No právě. A on "stačilo by" tady zrovna nefunguje. Před lety jsem se snažil implementovat TB u zákazníka. Hlásil jsem věci k vylepšení a opravě. Bylo zajímavé to sledovat. Občas si to někdo přečetl. To bylo za mnoho let všechno. Takže TB šel z firmy pryč. Vlastně poslední kapka byla relativní hloupost (už si přesně nepamatuju), kterou Outlook už mnoho let zvládal. :-/
    Max avatar 14.2.2023 20:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Vidím to podobně. Dřív to byl dobrý projekt, který nějak ustrnul a vývoj šel nevím kam, ale do funkčnosti to nebylo.
    Nejsmutnější je, že tvůrce webového prohlížeče neumí u svého emailového klienta udělat slušný html editor pro maily. To, jak umí Outlook stylovat emaily, zacházet s jejich obsahem apod., to má Thunderbird implementováno z 10%.
    Zřejmě si autoři myslí, že všem stačí txt verze, maximálně html verze jen pro zobrazování příchozí pošty.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.2.2023 11:11 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Kdyz chces posilat supercooldesignove omalovanky, tak priloz soubor v omalovankovem formatu .odt/.doc/.pdf. Zakladni html (dejme tomu s nejnutnejsim subsetem CSS) uplne staci. Zitra bys chtel povoleny javascript ne?
    Max avatar 15.2.2023 12:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Tak to řeknu jinak. Někdo udělá copy paste z excelu, vloží to do mailu, formátování a vše okolo je stejné jako v tom excelu. Pošle to mailem různým lidem. Ti do toho něco doplní v rámci odpovědi a vše ok. Já v rámci Thunderbirdu otevřu pěkně rozhozenou tabulku, do toho se to začne v rámci odpovědi rozjíždět.
    Nebo, někdo pošle html email s omalovánkama, já dám odpovědět a formátování emailu se rozbije. Nebo v rámci odpovědi smažu prázdný řádek v html emailu a celý formátování se rozbije, protože někde na pozadí jsem máznul něco víc, než jen prázdný řádek. A tak bych mohl pokračovat.
    A nemluvím jen o firmě, kde dělám, podobné věci chodí z jiných firem.
    Ploštěnka radí používat txt formu. Ok, tak vyškol zbytek světa, aby nepoužívali funkce, které jim jejich emailový klient nabízí a ulehčuje jim život a pak mi dej vědět :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.2.2023 15:32 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Někdo udělá copy paste z excelu, vloží to do mailu, formátování a vše okolo je stejné jako v tom excelu. Pošle to mailem různým lidem...
    Tady je zakopany pes. Ty prece vis, ze MSO nejsou kompatibilni ani samy se sebou (treba slavne prelozene funkce v Excelu IF--POKUD). Ty prece pamatujes '90 weby generovane z Wordu Soubor->Ulozit jako->.HTML a jaky to byl hovnokod... A ted se tu pohorsujes, ze ten bastl umi taknejak zobrazit a editovat jen Utlouk :)

    Plostenka posila, kdyz uz musi neco vyzadujiciho upravy, tak odkaz na dokument ve vlastnim OwnCloud+Collabora, kde to prijemci poedituji a vidi i zmeny ostatnich v realnem case (takze nemusim mergovat odpovedi rucne).
    Max avatar 16.2.2023 21:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Tak ještě jednou, jsou to všechno příklady. Ty jsi si z nich vybral ten nejdementnější a ostatní ignoruješ.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.2.2023 11:26 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Neignoruju, viz prvni odstavec.
    Max avatar 17.2.2023 11:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Ne, ty ignoruješ to, že tu nadávám na schopnost TB pracovat s html. Neříkám, že to jde jen v Outlooku. Já podobné problémy nemám třeba ani v telefonu, nebo gmailu. Mám je jen v TB.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 17.2.2023 04:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Já mám problém že mi někdo pošle HTML mail, já ho chci přeposlat, a tím se jednak rozbije a jednak někdy ani nejde nad to rozumně napsat "Ahoj Franto, přeposílám ti mail, prosím udělej jak píše odesílatel A, B a C".
    xkucf03 avatar 17.2.2023 08:52 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Můžeš to přeposlat jako přílohu, pak je to 1:1, ale tím tedy akorát přehodíš ten problém na někoho jiného.

    Nicméně v tomhle jsem taky konzervativní – většina e-mailů by měla být čistý text; pokud je potřeba formátování, tak poslat Content-Type: multipart/alternative, kde i ta textová část bude plně použitelná; pro HTML část používat nějakou omezenou podmnožinu, nečekat, že druhá strana bude mít jádro z Chrome a bude schopná a ochotná zpracovat veškerou komplexitu HTML; tahle podmnožina by samozřejmě měla být někde definovaná, ale v zásadě by měly stačit odrážky a číslování, tučné a skloněné písmo, odkazy, trochu barev pro zvýraznění a neproporcionální písmo.

    Společně editovat, de facto, dokumenty pomocí přeposílání e-mailů je zvěrstvo. Už jen proto, že když to poeditují dva lidi současně, tak už to nedáš dohromady. Tohle se má řešit přes verzovací systém případně přes nějakou online aplikaci pro editaci dokumentů, která se o to verzování a řešení konfliktů postará.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 17.2.2023 09:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Proč si vybírat nejhorší příklad? Nebavíme se tu o nějakém společném editování dokumentů, bavíme se tu o tom, že Thunderbird někdy rozsype formátování html emailu při odpovědi.
    Je super, že máš představu, jak by to mělo být, ale je to představa archaická a úplně mimo, která se nikdy nenaplní. Dnešní svět je prostě o webu a html, všechno se migruje na web, na js apod. Emaily nejsou výjimkou, formátování se posouvá dál a dál. To, že někdo zaspí, není důvod k tomu, abychom se vraceli k těžko formátovatelné txt formě. Proč by někdo měl řešit formátování do příloh, když naprosto běžné a funkční je mít všechno inline, včetně obrázků a bez nutnosti dělat další kliky, volat další aplikace a řešit problémy s odpovědí, když to bude v příloze. Přijde mail, dám odpovědět, dopíšu a jedu. Mít to v příloze je 10 kroků navíc.
    Thunderbird prostě brutálně zaspal dobu, a je to smutnější o to víc, že stejná firma vyvíjí web prohlížeče.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.2.2023 11:24 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Ze by email nemel spoustet javascript je predstava archaicka a uplne mimo. Ja chci v Utlouku (= vsude) full jquery stack!

    Ze by email nemel includovat 3rd party elementy (ehm, volat domu, ehm) je predstava archaicka a uplne mimo. Utlouk i Thunderbird to delaji, tak by meli vsichni.
    Max avatar 17.2.2023 11:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    My se tu ale nebavíme jen o Outlooku a Thunderbirdu. V telefonu také nemám problémy se zmíněnýma emailama, v gmail app také ne. Co používají klienti, co posílají emaily, to netuším (někdy to jde vypátrat, někdy ne).
    Řeč je čistě o TB, jak neumí pracovat s html emaily. To je prostě fakt. Mě jako uživateli je u zádele nějaká filozofie, nebo důvody. Já jako uživatel vidím, že nikde jinde nemám problém, jen s TB, takže tím pro mě TB klesá.
    To, kam spěje komunikace, ovládání a další věci, to není na mě ani na tobě, o tom rozhodují masy a dost často barvičky :-/.
    Pokud se podíváš, kolik lidí a firem jede O365, tak si uvědomíš, že ignorace věcí jako Outlook apod., není úplně to nejlepší, protože ten boj nejde tímto způsobem vyhrát.
    Zdar Max
    PS: k přeháněním s js se nebudu ani vyjadřovat...
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 23.2.2023 09:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Ještě jedna věc. Nechápu, proč by jsi měl mít 3x spuštěný davmail. Stačí jednou pro jeden server. Pokud máš všechny mailboxy na jednom Exchange, tak stačí ti jedna instance Davmailu. Login a další věci dělá klientská app.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.2.2023 11:54 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Nejsou na jednom Exchange. Jeden je na O365 (ten s OAuth2) další dva na firemním Exhcage serverech jedoucích v každé z firem jinde. Takže konekce jsou třeba 3.
    Max avatar 27.2.2023 12:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    To jest tedy blbé.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.2.2023 18:03 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Evolution to bez problému dává. Drobná nepříjemnost je, že jako primární uživatel KDE musím mít dost z gnome.
    13.2.2023 10:55 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucnost Thunderbirdu
    Hehe, upravy UX a UI me uz pred par lety donutily najit Claws mail :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.