abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 589 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ

    Česká internetová veřejnost opět odmítla možnost registrace domén .CZ s diakritickými znaky. Vyplývá to z právě zveřejněného průzkumu veřejného mínění, který pro sdružení CZ.NIC provedla společnost Markent. Proti zavedení systému IDN se vyslovilo 68 procent respondentů z řad individuálních uživatelů internetu a 71 procent oslovených zástupců organizací. Výsledky dotazování jsou k dispozici na internetové adrese www.háčkyčárky.cz.

    „Opětovné odmítnutí IDN nás příliš nepřekvapilo. Předchozí výzkumy dopadly velmi podobně a nic v uplynulých letech nenasvědčovalo tomu, že by se tento trend změnil. Aktuální průzkum jsme navíc nechali provést ve dvou fázích – v druhé respondenti odpovídali poté, co byli poučeni o možných variantách zavedení. Překvapivým zjištěním pro nás bylo, že zamítavé stanovisko pak mělo ještě silnější zastoupení: u organizací se negativní stanovisko zvýšilo o 8 procentních bodů, u individuálních uživatelů pak o 7 procentních bodů,“ uvedl Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC.

    Více v tiskové zprávě sdružení CZ.NIC.

    13.2.2013 11:55 | Vilem Sladek | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.2.2013 12:13 guru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Internetová veřejnost co zná CZ.NIC, to je 0,5% normálních lidí. Přestaňte si hrát na bohy s razítkem. 30% lidí je dost a kdo nechce, ať to nepoužívá. Tohle není o kouření trávy, konsenzus není třeba.
    Bystroushaak avatar 13.2.2013 12:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Jo, doména http://xn--hkyrky-ptac70bc.cz/ je strašně sexy.
    Ravensun avatar 13.2.2013 13:26 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Zajímavé, FF to neumí v adresovém řádku zobrazit s diakritikou. Chrome ano :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    13.2.2013 13:35 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    To preto, lebo pre .cz doménu také názvy povolené nie sú a teda nie sú povolené ani vo Firefox. Stačí ale v vytvoriť network.IDN.whitelist.cz s hodnotou true a bude sa to zobrazovať aj vo Firefox.
    13.2.2013 22:17 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    To bude tim, ze to mas rozbity ;D

    ff kvuli bezpecnosti by default ma preklad idn vypnuty - je to totiz o tom, ze trebas "a" z azbuky vypada stejne, ale je to jinej znak, a takovych je hromada.
    14.2.2013 13:18 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Firefox má preklad preklad zapnutý pri doménach, pri ktorých sú lokalizované názvy povolené.
    13.2.2013 12:31 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Doménový spekulant? :-)
    13.2.2013 15:59 guru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Obyčejný chlapík, který když vidí totální kravinu, tak se ozve. Ale jinak máte pravdu, současná pravidla vyhovují těm, co mají nakoupeny atraktivní domény. S diakritikou by možná p5ibyla konkurence, tak proč ji nezabít.
    13.2.2013 16:13 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Holt náhledy na to, co je a co není kravina se různí. Když už jsem si nestihl zaregistrovat doménu jaros.cz, nebudu si registrovat ani jaroš.cz jednoduše proto, že by výsledkem byl jen zmatek. A z téhož důvodu nestojím o to, abych si - opět v zájmu předejití zmatkům způsobeným různými držiteli domén s různou diakritikou - musel registrovat vedle stávající jan-jaros.cz i jan-jaroš.cz.

    Pokud budu přehlasován (a zatím to na to nevypadá, je nás víc), smířím se s tím, ale stále si myslím, že názory, že se případné zavedení IDN dotkne jen toho, kdo má o domény s diakritikou zájem, jsou mimo mísu - ať už záměrně nebo omylem. Protože tomu tak prostě není. Týká se to všech držitelů domén a tudíž do toho všichni mají co mluvit...
    pavlix avatar 13.2.2013 18:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    názory, že se případné zavedení IDN dotkne jen toho, kdo má o domény s diakritikou zájem, jsou mimo mísu
    Já si ani nemyslím, že ten názor skutečně někdo má. Mám za to, že to jen někteří záměrně ignorují.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2013 22:19 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    tak ja si regnu jaroš.eu a trebas jakoš.net a at si cznic i scelou cz domenou tahnou doprdele.
    13.2.2013 23:59 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Jen do toho. To mi s mými doménami nekoliduje.
    14.2.2013 09:29 SB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Jasné je, že umožněním IDN se rozšíří množina domén, kterou si my všichni můžeme zaregistrovat, což by se zrovna Vám právě teď chodilo, to chápu. Osobně a ze zkušenosti si ale myslím, že v tom chaos určitě bude. Ne každý je tak znalý, aby si toto všechno, co je tu v diskusi psáno, uvědomoval. A nikdo neví, jestli s takovým člověkem nebude někdy mailovat nebo něco jiného. Pro ty případy by pak asi bylo dobré domluvit si s vlastníkem domény jaros.cz, aby Vám udělal schránku jan@jaros.cz a tu Vám přeposílal na jan@jaroš.cz atd., Vy mu pak na oplátku založte např. faktury@jaroš.cz a forwardujte na faktury@jaros.cz atd. To by byl možná první krok k vyhnutí se problémům :)
    14.2.2013 10:02 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Jste si jistý, že jste pochopil co jsem napsal? Já nestojím o IDN, právě proto, že by v tom nastal zmatek! Zkuste si to, prosím, znovu přečíst - a ještě lépe včetně příspěvků, na které jsem reagoval.

    A popravdě, pokud by se na mě někdo úplně cizí obrátil se žádostí o zřízení schánky na mé doméně, pošlu ho kam slunce nesvítí. Přes to nejede vlak...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.2.2013 16:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Předpokládám, že kdyby na to došlo, tak bude ochranná lhůta, ve které si majitelé obyčejných domén budou moci pořídit ty s diakritikou. Čehož by majitelé atraktivních domén jistě využili ;-)
    13.2.2013 23:21 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Což znamená, že majitele atraktivních domén to bude akorát stát zbytečný peníze navíc anebo budou mít akorát problémy, když na to zapomenou nebo nevymyslí všechny tvary :)
    14.2.2013 08:35 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Tedy presne stavajici stav, ze?
    14.2.2013 08:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Ne přesně. Po zavedení IDN by těch podobně vypadajících domén bylo potřeba zaregistrovat o dost víc.
    13.2.2013 15:10 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    5 bodov tomu, kto používa IDN v browseri a príde na to, prečo nefunguje linka: http://www.csоb.cz. A 10 bodov tomu, kto si to zaregistruje a začne tam prevádzkovať taký malý neškodný phishing.
    13.2.2013 15:36 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Rôzne abecedy sa zvyčajne miešať nemôžu.
    13.2.2013 16:33 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    To je jako se spamem. Na spoustu lidí (nebo všechny lidi v situaci, kdy se tolik nesoustředí) stačí i triky jako

    http://васна.cz/

    Kde se nic nekombinuje.
    13.2.2013 16:38 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Ak sa niekedy budú v doméne .cz používať znaky s diakritikou, určite budú povolené len tie, ktoré sa používajú v Čechách (a určite medzi povolenými nebude azbuka).
    13.2.2013 17:02 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Nejsem si tímto tvrzením vůbec jistý. Ani tím, že dává smysl, ani tím, že to tak dopadne. Když to otočím: proč bych si ve Švédsku nemohl zaregistrovat doménu usměj.se? A to samé platí pro cizince u nás nebo pro lokalizované stránky v ČR, určené cizincům. Třeba ruská lokalizace stránek městského úřadu v Karlových Varech? :-)

    A tyto tlaky (a další) nutně vzniknou. Takže i kdyby ne od začátku, tak později se podle mě dočkáme dalších výjimek. Dříve také platilo, že v názvu domény první úrovně musí být minimálně tři znaky, než přišlo HP.

    14.2.2013 13:26 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Pre ruských občanov sa vytvorí doména .чз ;)
    14.2.2013 17:51 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Prosím, když už přispíváte do diskuze o IDN, tak se alespoň trochu zorientujte v problematice. IDN obdoba .ru již existuje a to .рф.

    A .RF je to právě z důvodů homografů (.ру je dost podobné .py, to samé případné .ро vs .po).
    14.2.2013 18:06 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    občas je potřeba pochopit vtip :-)
    14.2.2013 20:44 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Máte pravdu. Holt, moje znalost azbuky není tak pohotová, tak to seplo na základě dřívější zkušenosti. Mea culpa.
    13.2.2013 17:04 karelI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Na zaklade ceho si to myslite? Anebo jeste jinak - vite o nejakem znaku ktery se v CR nepouziva?
    13.2.2013 22:22 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    To zni sice logicky, ale nic to nemeni na tom ze tu azbuku muzu mit trebas na .net => nevidim duvod aby to neslo i na .cz. A jak bylo receno, pokud budu chtit provozovat stranky pro rusy zijici v cr ... ?
    14.2.2013 13:22 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Ani v .net doméne sa v názve nemôže kombinovať azbuka s latinkou a iné domény majú tie pravidlá ešte prísnejšie.
    13.2.2013 13:21 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Fraška
    Překvapuje mě, že se CZ NIC snižuje k nějakým oblbovacím průzkumům. Ve skutečnosti jsou proti hoši z CZ NIC, jen to nedokážou říct na rovinu a kryjí se za dotazník.
    1. Respondenti už mají převážně své domény vyřešené. Otázka v dotazníku tak pro ně de-facto znamená "Chcete zavádět něco, co nepotřebujete a hypoteticky vám může přinést nějaké drobné potíže?". Odpověď je logicky "ne". Zkuste se stejným způsobem zeptat na zavádění IPv6 nebo DNSSEC.
    2. Problémy s typo-squatingem se dají řešit - umožnit háčko-čárkovanou doménu registrovat jen vlastníkovi bezháčkové varianty.
    3. Do jména mojí domény mi vlastníci jiných domén (=respondenti průzkumu) nemají co kecat.
    13.2.2013 13:33 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Ad 1. - na IPv6 odpoví "ano" většina těch, co mají málo IPv4 adres. Ad 2. - pokud háčkovaná varianta bude fungovat jen když budu mít bezháčkovanou, tak to celé poněkud ztrácí smysl. Argumentovalo se tím, že půjdou rozlišit domény lišící se jen diakritikou.
    13.2.2013 14:04 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    1) "Většina těch, co mají málo IPv4 adres" je možná tak 10% organizací a jednotlivců. Dovolím si tipnout, že zhruba 70% by hlasovalo proti zavádění IPv6. Je to snad důvod bránit těm 10%, kteří IPv6 potřebují/chtějí? 2) Smysl je takový, že doménu s diakritikou prostě chci. A nebo jinak - háčkovanou povolíme registrovat jen pokud s tím vlastník bezháčkové dá souhlas, nebo pokud bezháčková vůbec neexistuje.
    13.2.2013 14:35 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    2) Smysl je takový, že doménu s diakritikou prostě chci. A nebo jinak - háčkovanou povolíme registrovat jen pokud s tím vlastník bezháčkové dá souhlas, nebo pokud bezháčková vůbec neexistuje.
    Kdyz uz, tak by to muselo byt tak, ze kazdy vlastnik libovolne diakritiky kolizni domeny musi dat souhlas se zalozenim dalsi takove kolizni domeny. Takze kdyz budu chtit těšt.cz, tak mi to musi povolit vlastnik test.cz, těst.cz tešt.cz, ale i ťesť.cz.

    Nebylo by lepsi automaticky rezervovat veskere IDN mutace domeny s tim, že jejich rezervace je soucasti registrace klasicke neIDN domeny? Podle me je to vzledem k tomu, ze nemáme žádná speciální písmenka (jen hacky navic, narozdil od nemcu) jedina vazne smysluplna vec. A vubec pak nevidim problem v tom, ze se za IDN mutaci musi separatne platit. Je to zvlast domena a muze na ni byt zvlast obsah. Jen si ji muze poridit pouze clovek co ma neIDN verzi.
    13.2.2013 22:25 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Nebylo, živě vs zíve vs živé ... diametralne odlisne vyrazy znamenajici neco uplne jineho. A na podobny tema se toho da udelat hromada, prave proto kupodivu tam ty nabodenicka jsou.
    13.2.2013 13:42 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    2. Na akú variantu s diakritikou by bol nárok? Na jednu vybranú, na všetky?

    3. Respondenti sa nijako nevyjadrovali k tomu, aké názvy domén môže vlastniť Atom321.
    13.2.2013 14:08 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    2. Na všechny vybrané.

    3. Právě že ano. Respondenti se vyjadřovali k tomu, jestli si kdokoliv (tedy i Atom321) může registrovat doménu s diakritikou (tedy jaké názvy domén může vlastnit).
    14.2.2013 10:51 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Respondenti se vyjádřili k nasazení/nenasazení nějakého technického standardu. Do toho, jaké si můžeš registrovat domény ti nikdo nekecá. To je jako by sis stěžoval, že ti brání posílat e-maily, protože se na Internetu používá TCP/IP a ty to chceš posílat přes SPX/IPX.
    Jendа avatar 14.2.2013 14:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    2. tak to můžou přece udělat hned a ani o tom nemusí nikomu říkat („stripper“ diakritiky)
    pavlix avatar 13.2.2013 13:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Problémy s typo-squatingem se dají řešit - umožnit háčko-čárkovanou doménu registrovat jen vlastníkovi bezháčkové varianty.
    Pak je ale celá akce zbytečná, že.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2013 14:05 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Ne.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.2.2013 15:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Ano :-)
    Jakub Lucký avatar 13.2.2013 14:05 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Jo, takže doménu Lucký.cz (pro mne velmi konkrétní příklad) si bude moct koupit pouze pan Vacek (viz vacek.cz, to linkovat nebudu) nebo casino, kterému to někdy prodá.
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.2.2013 14:18 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    No, teď si jí nemůže koupit vůbec nikdo. Hájím tu možnost, aby si ji mohl koupit alespoň pan Vacek, nebo případně i vy s jeho souhlasem. (Tedy jinak řečeno - aby mohl třeba prodat "lucký.cz" vám a "lucky.cz" si nechat pro to kasíno.)
    Jakub Lucký avatar 13.2.2013 14:27 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Jo, takže hajzlům (tomu se nedá říkat jinak) jako jsou doménoví spekulanti přihrajete další prachy? WTF?

    Je to vážně blbý nápad
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Chytrex avatar 13.2.2013 15:05 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    +1
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    13.2.2013 15:10 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    No, když se zvětší prostor pro doménová jména, tak i pro spekulaci s nimi - to je nutné zlo. Ale můžeme to zkusit naopak - zrušíme DNS a doménoví spekulanti zkrachují.
    Jakub Lucký avatar 13.2.2013 15:29 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Popíšu vám to snad srozumitelněji:

    Máme současnou množinu domén. Pokud si chci koupit doménu, je buď volná, pevně zabraná (firma má SvůjNázev.cz nebo držená doménovým spekulantem.

    Vy navrhujete, abychom rozšířili tu množinu domén, které existují, to může být obecně dobře ne špatně, to nehodnotím. Vy ale zároveň navrhujete, aby atraktivní část tohoto rozšíření (krátké domény či žádaná slova) získali automaticky(!) pod kontrolu lidé vlastnící doménu bez diakritiky a dávali svolení (a v tržním hospodářství pravděpodobně velmi rychle nejspíš "prodávali") k registraci řady domén podobných původní doméně.

    Tímto se
    1. Z běžného držitele domén stává spekulant/překupník
    2. Ze spekulanta stává ještě mocnější osoba
    3. na základě 1 a 2 se posiluje šedá zóna
    4. Vzniká chaos, protože existují domény přímo zakoupitelné (ěščřžýáíé.cz si koupit můžu, protože původní doménu escrzyaie.cz nikdo nemá) a nepřímo zakoupitelné (lucký.cz protože lucky.cz někdo má) ale ne vždy je jasné, jak to s doménou je
    5. Vzniká nerovnováha mezi majiteli domén. Vlastním-li službu s adresou testo.cz a prodám někomu "těsto.cz", rozhoduji pak i o "těsťo.cz", které "těsto.cz" relativně ohrožuje ale oni s tím nemají šanci nic dělat. Nebo se právo bude dělit a o prodeji páté varianty bude rozhodovat pět subjektů?
    Pokud chcete domény s háčkáma a čárkama, prosím děcka, běžte si hrát, ale ne v TLD .cz, zřiďte na to .čr, ať jsme si na začátku všichni rovni...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.2.2013 15:28 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    neni to NUTNE zlo, je to ZLO a hlavne to IMHO je urceno narodum, ktere nepisi latinkou! Ne aby si mohl kazdy sasek zakladat žluťočkorůžovoučkédomény.cz
    13.2.2013 22:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Co je vackovi do cizi domeny? Zeby presne howno? Jak sem rek vejs, ja se zaridil a poridil si net a eu domeny, nejen ze je kolem toho min birokrace (nejake overenej dopis ... na to se muzu vys...), ale sou i levnejsi a nabodenicka umej.
    13.2.2013 14:37 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Takovou domenu stejne nechces, protoze by pulka soukromy posty skoncila v domenovym kosi u admina v kasinu. Nedej boze abys takovej mail potreboval v cizine.
    13.2.2013 14:55 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    +1
    13.2.2013 15:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Tihle spasitelé, kteří mají nutnou potřebu zachraňovat ostatní lidi kolem sebe, ať o to ti dotyční stojí nebo ne...

    Tobě (a NICu) není vůbec nic do toho, jak dopadne půlka _mojí_ soukromý pošty.
    Quando omni flunkus moritati
    13.2.2013 15:14 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    +1
    13.2.2013 23:31 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Vysvětluj to pak těm BFU, který si koupí takovou doménu, k tomu hosting s mailem za kilo na rok a pak budou řvát, že jim nechodí maily :)
    14.2.2013 08:39 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    To rvou i ted - a pak se zjisti, ze nevedi jak vypada mailova adresa ...

    BTW: Jak asi tak budou rvat, az jim udelam neco jako fraňtišek.vopršálek@ceskyweb.cz ... a to muzu i bez podelanyho idn. Hlavne ta krasa ze pulka bude s a pulka bez nabodenicek ...
    14.2.2013 08:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška

    RFC 2047, sekce 5:

    These are the ONLY locations where an 'encoded-word' may appear.  In
    particular:
    
       + An 'encoded-word' MUST NOT appear in any portion of an 'addr-spec'.
    
    14.2.2013 16:35 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Teď řvou ale jenom ti, co píšou diakritiku do mailové adresy a nefunguje to a nejspíš je s tím vyfuckuje hned mailový klient. Po zavedení se takové množství BFU, co narazí na problém, znásobí.
    13.2.2013 15:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fraška
    Ve skutečnosti jsou proti hoši z CZ NIC, jen to nedokážou říct na rovinu a kryjí se za dotazník.

    Prostě staré známe "nevěřím žádnému průzkumu, který si nezfalšuju sám." (To, že v tomhle případě není průzkum zfalšovaný, ale "jenom" udělaný tak, aby vyšlo to, co NIC chtěl, považuju za detail.)
    Quando omni flunkus moritati
    13.2.2013 14:30 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ

    Lidská blbost opět zvítězila. Země přece nemůže být kulatá a nemůže obíhat kolem Slunce. Ženy přece nemůžou volit nebo sloužit v armádě. Doménová jména přece nemůžou být normálně česky; musí nutně být zprasená do neandrtálštiny.

    13.2.2013 14:45 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Vidím to přesně naopak :)
    13.2.2013 21:17 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Spíš pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí ;)

    قلب na tebe!
    14.2.2013 15:38 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    jisteze muze, ale rekni mi jeden jediny smysluplny duvod? a duvod abychom mohl v domenovych nazvech sislat to opravdu neni...
    13.2.2013 15:00 mmmmario
    Rozbalit Rozbalit vše Jsem pro IDN všemi deseti!
    Dopr--čic vždyď žijeme v 21. století - emaily píšeme česky, weby prohlížíme česky, svoje fotky z dovolený pojmenováváme česky, já píšu i SMSky česky i přes fakt že se mi do jedné vejde jen 70 místo 160 znaků a neúspěch přesvědčit můj android aby nekonvertoval na MMS po překročení 3 zřetězených SMSkách, kontrolu překlepů máme česky, někde i gramatiky a české hlasové vyhledávání / ovládání počítače/telefonu, tak proč sakra ještě nemáme domény (v zóně cz.) česky??
    13.2.2013 15:23 karelI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Mluvte za sebe. Vetsinou nepouzivam diakritiku a zacnu az uplyne aspon mesic, kdy misto ni neuvidim rozsypany caj. Bohuzel se tak stalo opet dnes rano. Nemluve o vaznejsich problemech...
    13.2.2013 22:31 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Ze nepouzivam diaktritiku ja neznamena, ze budu branit nekomu dalsimu aby ji pouzival. Naopak, nech ti klido nekdo zaregistruje na cztku domenu v cinstine ... psat nekde ze to nepude napsat na klavesnici ... muze leda debil, protoze to je ciste vec drzitele takovy domeny.

    cznic je zkratka banda debilu a to dlouhodobe.
    14.2.2013 08:55 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Anonymní hrdiny Vašeho typu naprosto zbožňuji. Přijdete se mi představit a říct mi to do očí, nebo silná slovíčka umíte používat jenom na internetu?
    14.2.2013 13:44 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    ono ho to prejde, az si na dovolene v internetove kavarne bez ceske klavesnice bude studovat RFC, aby zjistil, jak se preklada www.můjúžasnýmejlík.cz do tech www.xn--nesmysl.cz, aby si vubec precetl postu.
    Jendа avatar 14.2.2013 14:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    ono te to prejde, az si na dovolene v internetove kavarne bez ceske klavesnice budes studovat jak se preklada 汉字 do tech a-z-nesmysl, aby sis vubec precetl postu. Proto by domény měly být jenom z číslic, ty jsou snad všude stejně.

    PS: Poštu bych si na cizím backdoornutém počítači radši nečetl.
    14.2.2013 16:03 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    a) cislice vsude stejne nejsou ... poinformuj se. b) sem si vsim ze o par postu vesj se potrefena husa ozvala, dekuji za potvrzeni skutecnosti, kterou sem konstatoval. c) 2 VM - muj uzasny majlik se mi syncne do meho uzasneho telefonu a nikam zadny domeny datlovat nemusim. Nadto neznam moc lidi, kteri by nekam nejake domeny datlovali, zato znam stovky lidi, kteri +- priblizny nazev prasknou do vyhledavace a vyberou si.
    14.2.2013 16:29 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Nadto neznam moc lidi, kteri by nekam nejake domeny datlovali, zato znam stovky lidi, kteri +- priblizny nazev prasknou do vyhledavace a vyberou si.
    pak nepotrebujes žádné IDN
    14.2.2013 16:38 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    No, pořád skupina počítačů s klávesnicí, kde je latinka, ale ne česká nábodeníčka, je dosti velká, aby to mělo smysl :) a do pošty se samozřejmě loguješ s OTP :))
    Jendа avatar 14.2.2013 20:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    a do pošty se samozřejmě loguješ s OTP :))
    Jak přesně OTP v tomto případě pomůže?
    15.2.2013 12:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    U drtivé většiny takto pochybných počítačů běží nějakej keylogger nebo jiný způsob, jak z tebe vylákat heslo. Tedy ne že to krade maily z webmailu přímo, ale pošle to tvoje heslo kamsi a pak si s tim poradí. Ale když ti keylogger chytí OTP, tak je mu na dvě věci.
    Jendа avatar 15.2.2013 15:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Přesto bych si poštu na cizím backdoornutém počítači radši nečetl.
    Jendа avatar 14.2.2013 14:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Nejspíš si neumíš správně nastavit svůj počítač a zároveň používáš systém tak starý, že to tam defaultně není nastavené správně (nebo totéž platí pro protistranu).
    13.2.2013 15:37 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Ceka se na zonu .čs.
    13.2.2013 15:40 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Problémy, ktoré to môže priniesť sú na tej odkazovanej stránke a ideálne by bolo, aby sa, aspoň tie, ktoré sa dajú riešiť rozumne, najskôr vyriešili (a potom môžu byť aj doménové mená s diakritikou).
    14.2.2013 08:40 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    zadny problemy NEEXISTUJOU, proto maj ve vsech okolnich statech + na generickych domenach idn davno povoleny.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.2.2013 15:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Takže si lidi/firmy budou muset mnohdy pořizovat domény dvakrát jen kvůli tomu, aby lidi nemuseli zkoušet obě varianty a zjišťovat, která bude fungovat?
    14.2.2013 08:41 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    A to ted nedelaji? Aha, ona si spousta firem porizuje klidne i deset ruznych variant ... takze se nic nezmeni, ze ...
    Jakub Lucký avatar 14.2.2013 10:20 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Jasně, místo deseti si pořídí sto, to je v pohodě...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 14.2.2013 14:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    To je zvláštní, že v ostatních TLD, kde je IDN povoleno, se nic takového neděje.
    13.2.2013 16:29 VIKIMAUS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    No tak s tou vasi cestinou skuste udelat v EXCELU 2007 link z bunky na bunku ze sou boru na soubor ktery pouziva diakritiku na Windows 8 (tj posledni modni vystrelek) a nepochodite ..dokonce v nazvu nemi byt ani mezera. Tji Hacky carky proste nepouzivam. A prejmenovavat fotky bez na z diakritikou te je me ale blbost az to nehrnete v tom novoveku nekam na CLOUD a budete cist rozsypanej caj :-) to se opravdu vyplati :-)
    Pavel Čejka avatar 14.2.2013 10:28 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Kdyby jen na CLOUD (aneb data v čoudu). Ono stačí staré dobré FTP. Midnight Commander ani náznak problémů s UTF-8, ale pro Windows 7 jsem nenašel FTP klienta, který by to zobrazil správně (zkoušel jsem jich určitě víc než 5, od samostatných FTP klientů přes FF, MSIE ...), nebo dokonce bez potíží uploadoval, či přejmenoval. Pravda, nešlo o češtinu, ale o azbuku. Nicméně to je vcelku jedno, pro Windows v názvech souborů spolehlivě a bez potíží raději jen ASCII.

    Pro domény to vidím podobně, zbytečný chaos bez zřejmého přínosu. Stejně většina lidí navštěvuje weby z odkazů (vyhledávače, historie v prohlížeči, odkaz z jiného webu ...), málokdo URL skutečně opisuje.
    14.2.2013 16:42 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Stejně většina lidí navštěvuje weby z odkazů (vyhledávače, historie v prohlížeči, odkaz z jiného webu ...), málokdo URL skutečně opisuje.
    To je IMHO docela omyl. Spousta lidí na své oblíbené weby leze zadáním adresy. Ono dneska browsery si pamatují kde všude člověk lezl a při psaní url dopisují podle relevantnosti. Takže pokud každý den polezu na úchylné-porno.cz, stačí mi do URL baru napsat ú a odbouchnout enter, což je mnohem rychlejší než lozit někam do bookmarků. Jenže pokud na ten web poleze i nějaký jiný evropan, protože jde hlavně o ty videa, že jo :), tak ostrouhá, protože to ú prostě nenapíše...
    Pavel Čejka avatar 15.2.2013 17:56 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Není omyl. Však jsem psal, že historie v prohlížeči ... stále platí, že URL odnikud neopisuji (určitě ne celé a když už, tak ne často).

    A netřeba mne přesvědčovat, že diakritika v URL je špatně. Vím to.
    16.2.2013 11:10 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    tj, ale potřebuješ napsat ty první znaky... a pokud ten první znak je diakritickej a návštěvník ho nemá zrovna na klávesnici, může to člověka naštvat :)

    A pak jsem ještě zvědavej, kolik browserů bude na ten autocomplete používat variantu xn--... :-D
    Pavel Čejka avatar 16.2.2013 13:19 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Firefox určitě vyhledává i podle jména webu, co je v head a title, nejenom podle URL (funguje obojí současně). I v současné verzi tak lze hledat česky s diakritikou. IDN netřeba.
    13.2.2013 20:06 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Upřímně řečeno, v poslední době jsem začal chodit převážně na weby v angličtině, písemně komunikuju taky hlavně v angličtině nebo bez diakritiky (prioritou je rychlost), většinu knížek taky čtu anglicky (v češtině prostě není to, co mě zajímá). SMS nepíšu vůbec a celý telefon přepínám při prvním spuštění do angličtiny, protože české překlady stojí za hovno. Fotky z dovolené nepojmenovávám, mám je v adresářích pojmenovaných podle data a s případnými štítky bez diakritiky.
    13.2.2013 20:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Protože je rozdíl mezi obecným textem a identifikátorem. Bouříte se snad proti tomu, že vám váš telefonní operátor nedovolí mít v telefonním čísle jiné znaky než číslice? Dožadujete se stejně vehementně možnosti používat znaky s diakritikou ve jménech céčkových proměnných? A co teprve ti omezenci, kteří mi nedovolí mít v IP adrese čísla větší než 255… :-)
    13.2.2013 22:33 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    cece, spad si z marsu ... identifikator je IP, dns je prave pro lidi, ne pro identifikaci ...
    13.2.2013 23:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Doménové jméno je identifikátor.
    14.2.2013 08:43 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Domenove jmeno NENI identifikator a NIDKY nebylo ani NEBUDE. Muzu si totiz prekladat cokoli na co chci, a nepotrebuju k tomu ani cznic ani zadnou dalsi "autoritu".
    14.2.2013 08:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Nemůžete. Možná by to chtělo si nějaké to RFC přečíst.
    14.2.2013 15:52 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Chtelo by to obcas zapojit tu pulku mozku .. pomaha to ...
    pavlix avatar 14.2.2013 19:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Doporučuju.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 14.2.2013 14:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Bouříte se snad proti tomu, že vám váš telefonní operátor nedovolí mít v telefonním čísle jiné znaky než číslice?
    Já se bouřím proti tomu, že někdo chce do identifikátorů zavádět jiné znaky než číslice. A používám k tomu úplně stejné argumenty jako ty používáš, když se bouříš proti tomu, že se v identifikátorech zavádějí jiné znaky než a-z 0-9.
    14.2.2013 14:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Jak do kterých identifikátorů… Třeba u názvů céčkových proměnných by to asi byl trochu problém. :-)
    Jendа avatar 14.2.2013 14:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Pointa měla být v tom, že tvůj argument není validním argumentem proti IDN, protože stejným způsobem lze argumentovat pro omezení na libovolnou množinu znaků.
    14.2.2013 15:45 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    poita je v tom, ze cista latinka bez tech stupidnich zobacku a carek je spolecna pro vetsi cast planety.
    14.2.2013 15:52 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    V tom pripade nevim jake planety, protoze vetsi cas obyvatel Zeme rozhodne latinku nepouziva. A kdyz, tak modifikovanou prave o ruzna nabodenicka.
    14.2.2013 16:25 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    problem s chapanim psaneho textu?

    1) ja psal o te casti latinky, ktere je SPOLECNA vsem kreri latinku pouzivaji.

    2) psal jsem o planete a ne o lidech.
    14.2.2013 15:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Ne. Pointa je, že to není argument pro omezení, ale argument proti rozšíření jmenného prostoru. Ještě přesněji: je to protiargument proti argumentu "každé omezování jmenného prostoru je nepřípustné". Protože i po rozšíření pořád nějaká omezení budou, takže stoprocentní svobody dosáhnout nelze. Je proto potřeba zvážit, zda případné rozšíření pomůže odbourat nějaká podstatná praktická omezení. A je mi líto, když zvážím problémy, které by zavedení IDN přineslo, tak mi argument "bude to vypadat lépe" jako dostatečná protiváha nepřipadá.
    Jendа avatar 14.2.2013 20:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    ale argument proti rozšíření jmenného prostoru
    Takže argument je historický (do teďka to bylo takhle…).
    14.2.2013 20:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Připadá mi rozumné a přirozené, že je potřeba pádnější argument pro změnu než pro zachování současného stavu.
    13.2.2013 23:38 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    E-maily píšeme česky? No, já nevím... znám hromadu lidí, co je prostě nepíšou (a nadávám jim za to taky, ale to je tak všechno, co můžu dělat). Ani vysvětlení, že někoho přece posílám do řitě a ne do rite nezabírá :) Nicméně i přesto mi diakritika v DNS nepřijde jako moc dobrý nápad... už proto, že doména není zárukou toho, v jaké jazykové mutaci se web nachází a cizinec ty znaky na klávesnici nenaklepe, ať proto že bude akorát X podobných domén ukazovat různě... stejně tak jako do souborů na filesystemu taky necpu diakritiku, protože si maximálně tak akorát přivodím v budoucnu nějaký problém.
    14.2.2013 08:45 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    A dalsi bloud co mele kraviny o klavesnici ... co je ti kurwa do toho, jestli se na moji nebo sousedovo domenu dostane cinan? Ty umis napsat na svy klavesnici cinsky znaky? Vazne?
    14.2.2013 15:46 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    chtelo by studenou sprchu... hrdino
    14.2.2013 16:47 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Je mi do toho asi úplně stejně jako to, jestli já se dostanu na web tvýho slovenskýho souseda nebo ne, protože mi nepůjde napsat nějakej paznak, co nemám na klávesnici... prostě mi to celkově přijde jako kravina; vhodné mi to přijde akorát tam, kde se nepoužívá latinka. Možná by to chtělo vytáhnout hlavu ze zadku a zjistit, že je mnoho jiných jazyků, kde rozdíl mezi používanými znaky není tak extrémní jako mezi čínštinou a češtinou.
    14.2.2013 10:59 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    Je rozdíl mezi běžným textem a symbolickou adresou. Ale když už jsi rozjetý v tom boji za nabodeníčka, rovnou zajisti, aby na autech mohly být RZ třeba „František Opršálek“, to je ten stejný případ.
    Jendа avatar 14.2.2013 14:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsem pro IDN všemi deseti!
    emaily píšeme česky, weby prohlížíme česky, svoje fotky z dovolený pojmenováváme česky
    Divil by ses, kolik lidí stále píše bez diakritiky maily/Jabber/IRC/weby.
    13.2.2013 19:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Netusite, jak je na tom vubec jednotlivy software s podporou IDN? Napr. kolik procent relevantnich balicku v Debianu to zvlada? Jsou to spis skoro vsechny, nebo naopak az na par vybranych programu (prohlizece) skoro zadny?
    14.2.2013 13:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    IIRC se interně při přenosech dat používá zakódovaný tvar (xn--), takže problémy můžou být tam, kde si něco chybně kontroluje povolený tvar doménového jména (u žádného běžného software jsem se s tím nesetkal). O zobrazení znaků s diakritikou se pak starají klienti.
    Quando omni flunkus moritati
    14.2.2013 22:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    IRC se interně při přenosech dat používá zakódovaný tvar (xn--)
    No ano, ale uzivatel zadava nezakodovany tvar, takze software s tim musi pri resolvovani pocitat a take pripadne domenu zakodovat tam, kde je treba (kde se predava vstup od uzivatele dalsi vrstve pod tim).

    Provedl jsem maly pruzkum, tak prakticky vsechny mnou pouzivane nastroje (s vyjimkou prohlizece) na IDN domenach selhaly - software proste zkusil resolvovat domenu jako drive, namisto aby kod byl upraveny a zvladal resolvovat IDN domeny.
    the.max avatar 13.2.2013 20:26 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Tahle anketa se tu objevuje pravidelne kazdej rok. Az to nakonec jednou projde, bude se znovu kadej rok objevovat stejna anketa na tema, ejstli ponechat, nebo zrusit diakritiku??? Pokud ne, tak toto je silne nevyvazene, Bude se to tak dlouho predkladat az se to konecne schvali.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    13.2.2013 21:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Také jsem si to dřív myslel. Dnes mám už spíš pocit, že samotný CZ.NIC o zavedení IDN nijak zvlášť nestojí a anketu spíš používá jako argument proti tlakům na zavedení. IMHO je ta představa, že CZ.NIC chce za každou cenu IDN, aby vzrostly příjmy z registrací, trochu zavádějící; je potřeba si uvědomit, že CZ.NIC je (1) nezisková organizace a (2) zájmové sdružení různých firem, z nichž jen menší část jsou registrátoři.
    13.2.2013 22:37 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi opět odmítli IDN v doméně .CZ
    Predevsim ma nic penez jak sracek (doslova) a proto mimo jiny vymejsli ruzny kravsky projekty - jako trebas mojeid. Takze jim je zcela uprdele jestli bude domen 2x nebo 10x vic. Cleny sou pak samo velci drzitele domen a tem to uz tak jedno neni.

    Takze je to presne tak - jednoduse se kazdorocne hleda zpusob, jak zduvodnit, ze se to nespusti (kdyz to vsichni kolem davno maj).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.