abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    14.5. 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1646 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem

    Collin Mulliner, bezpečnostní výzkumník z NEU SecLab, se na svém blogu vrací ke kauze hacknutého Hacking Teamu (zprávička). Ve 400 GB zveřejněných dat byly nalezeny také zdrojové kódy z jeho toolkitu ADBI (Android Dynamic Binary Instrumentation Toolkit) s jeho jménem a licencí GPL nebo LGPL. Collin Mulliner zdůrazňuje, že by pro Hacking Team nikdy nic nevyvíjel a zamýšlí se nad novou licencí, která by použití softwaru pro určité účely zakazovala.

    23.7.2015 12:34 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.7.2015 13:02 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Pak to ovšem už nesplní kritéria pro Open Source - No Discrimination Against Fields of Endeavor
    23.7.2015 13:10 Dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    souhlasim, neresilo se to uz s ohledem na pouziti (L)GPL softwaru ve vojenskych raketach?
    |🇵🇸 avatar 23.7.2015 13:48 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    A to vadí konkrétně čemu?

    Problém je jiný, a sice střet zájmů, pokud vlastně nástroj zneužívá ta samá entita, která jinak garantuje dodržování licencí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    xkucf03 avatar 23.7.2015 21:33 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    A to vadí konkrétně čemu?

    Problém je v tom, že neexistuje jednoznačná definice „dobra“. Takže jediným důsledkem by bylo, že budeš mít různé softwary, které nepůjdou použít společně nebo spojit, protože mají různé definice/výklady „dobra“.

    Toto je nesmysl a už dávno k tomu došli lidé z FSF i OSI a další.

    Problém je jiný, a sice střet zájmů, pokud vlastně nástroj zneužívá ta samá entita, která jinak garantuje dodržování licencí.

    To také. Ale obecně platí, že když je někdo zločinec a páchá nějaké velké zlo, tak nebude řešit nějaké licence k softwaru – prostě ho použije. A i kdyby se dostal před soud, porušení autorského práva bude asi to nejmenší, co ho bude trápit.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    |🇵🇸 avatar 24.7.2015 00:21 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Problém je v tom, že neexistuje jednoznačná definice „dobra“.

    Odbíháš od problému. Ano, třeba licence JSONu se dá interpretovat lecjak. Ale také jde licenci napsat tak, aby se vyhrazovala např. vůči porušování LZPS určitou entitou (stát nebo syndikát).

    Toto je nesmysl a už dávno k tomu došli lidé z FSF i OSI a další.

    Tyhle organizace by si v prvé řadě rády udržely jakés-takés vztahy s korporátníky. (Ostatně, OSI proto vůbec vznikla.)

    A i kdyby se dostal před soud, porušení autorského práva bude asi to nejmenší, co ho bude trápit.

    Na co že to dojel Al Capone?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    xkucf03 avatar 24.7.2015 00:33 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Ale také jde licenci napsat tak, aby se vyhrazovala např. vůči porušování LZPS určitou entitou (stát nebo syndikát).

    LZPS je hodně gumová. A co když někde bude vládnout zločinný režim a lidé ho budou chtít svrhnout mj. i pomocí toho, že zasáhnou do soukromí daných vládců případně poruší nějaká další jejich práva?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    |🇵🇸 avatar 24.7.2015 10:39 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    A co když někde bude vládnout zločinný režim a lidé ho budou chtít svrhnout mj. i pomocí toho, že zasáhnou do soukromí daných vládců případně poruší nějaká další jejich práva?

    Myslíš, že – aby to bylo analogické – stát vydá software využitelný ke crackingu, ale v licenci zakáže jeho používání k těmto účelům za určitých podmínek? To není potřeba, ekvivalentu těch licencí se říká zákony.

    LZPS je hodně gumová.

    Hlavně je široká, což je trnem v oku prakticky každého pravičáka. @_@

    Ale přesto je v současné realitě spousta projevů státu, které jsou stále právně napadnutelné. Např. data retention (versus Ústavní soud).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Hans1024 avatar 24.7.2015 15:17 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    LZPS v kostce:

    1. Vsichni maji zarucene pravo X.

    2. Pravo X je mozno omezit zakonem.

    :-D
    Veni, vidi, copi
    23.7.2015 13:19 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Nepředpokládám, že by si v Hacking Teamu s takovou licencí někdo lámal hlavu.
    23.7.2015 13:41 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Na druhou stranu by se dalo říci, že teď již podmínky GPL splnili, byť nedobrovolně.
    Václav 23.7.2015 13:47 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Neřekl bych že máme nějaký důkaz o tom, že je předtím neplnili. Nebo snad víš jestli některý z jejich klientů žádal o zdrojáky a jestli je dostal?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    23.7.2015 14:23 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Nějak přemýšlím nad tím, kdo byl vůbec klient
    Václav 23.7.2015 19:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Seznam klientů jim unikl taky. Různé státní bezpečnostní složky, mimo jiné PČR.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    23.7.2015 22:19 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Já jsem to myslel z pohledu oběti. Zajímalo by mě, pokud může třetí strana (tedy Hacking Team, policie, etc) u mě spustit kód pod nějakou licencí jako GPL, BSD, atd, aniž by mi tu licenci dali přečíst a já to odsouhlasil.
    Václav 24.7.2015 07:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    To je celkem zajímavý případ. „Nainstalovali jste mi rootkit, to je šíření GPL programu. Prosím zašlete zdrojáky“ :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Petr Tomášek avatar 24.7.2015 09:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    No, sranda by byla, kdyby někdo zažaloval PČR za porušování GPL. Co by na to řek magor Dastych? :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    24.7.2015 12:25 pupala | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Ale skutočnou srandou by bolo zažalovanie HAcking Teamu za zneužitie bezpečnostnej diery. Vo viacerých štátoch je zneužitie bezpečnostných dier trestným činom a to bez ohľadu na to, či sa ju snaží majiteľ aplikácie resp. vyvíjajúca spoločnosť zaplátať alebo nie. Toto bol príklad kocúrkova a'la "zlodej kričí "chyťte zlodeja"", aneb "kozel zahradníkem" ;-)
    Petr Tomášek avatar 25.7.2015 21:31 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    No, ale to bys taky mohl zažalovat PČR za to samé. Navíc, Hacking Team se nikam nenabourával, ten jenom dodával penisy... chci říci nástroje... :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    25.7.2015 23:30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    vulgární

    Zobrazit komentář
    26.7.2015 23:09 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Opravdu to nejde napsat slušnější formou? Píčovat umí kde kdo. ;-)
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    23.7.2015 20:43 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Klienti VUPENu, Hacking Team, mají jako klienty státní orgány a to čemu říkají Law-Enformcment Agencies. Stačí si projít programy kterékoliv ISS conference třeba té pře 6 týdny v Praze
    23.7.2015 20:46 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Tedy spíše, co dělají ne, kdo jsou klienti. Ale je vidět že některé sekce tam jsou jen pro klienty se státních orgánů.
    Hans1024 avatar 23.7.2015 14:03 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Can't stop the signal, Mulliner.
    Veni, vidi, copi
    23.7.2015 19:20 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Někde jsem četl, že Richard Stallman obhajuje právo používat (hlavně svobodný) software k jakémukoliv účelu i v případě NSA v jejich sledovací kampani. Tenhle Collin Mulliner a Hacking Team jsou ve srovnání s NSA nic, takže vím, co by mu RMS řekl.
    24.7.2015 16:35 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem

    Ano, obhajuje. Viz zde

    The freedom to run the program as you wish, for any purpose (freedom 0).

    Neboli považuje svobodu program používat k jakémukoli účelu za tak základní, že ji označuje jako "svobodu 0".

    A jakkoli zdaleka nesouhlasím se všemi jeho tezemi, s touto rozhodně ano. Od výjimek typu "program se nesmí používat k účelu, který se mi nelíbí" je už jen krok k výjimkám typu "program smíte volně šířit, ale ne lidem, které nemám rád", přičemž je úplně jedno, jestli jsou tím míněny bezpečnostní agentury, nedemokratické režimy, islámští fundamentalisté, muslimové obecně, židé, homosexuálové nebo třeba voliči nějaké politické strany.

    Petr Tomášek avatar 25.7.2015 21:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    To je špatný příklad. Ono totiž špehování od NSA je z velké části případů morálně velmi dobře ospravedlnitelné...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.7.2015 11:27 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    Tak určitě...
    24.7.2015 07:37 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Collin Mulliner o svém softwaru používaném Hacking Teamem
    no, mně ty diskuze o použití OSS připadají bezobsažné. Nejde přece o to, že někdo poruší licenci, ale o to, co svým jednáním způsobí. Je to stejné, jako prodávat kuchyňské nože ( šroubováky, kladiva, provazy ) s licencí, že s nimi nesmíte ubližovat jiným lidem, a při soudu obžalovaný z 15 vražd dostane k tíži porušení licence.

    Stejně tak ale firma využívající poptávku vlád nebo korporací po špehovacím software není vinna, problém vězí ve společnosti, v zákonech které vlády prosadí, v jednání jednotlivých aktérů.

    Bezpečnost a soukromí lidí ( celé společnosti ) neovlivní licence, zákony nebo smlouvy, ty jsou jen odrazem stavu společnosti. Musí-li mít vyhláška EU o prodeji zelí 20000 slov, není problém v zelí ale v lidech.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.