abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    31.3. 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    31.3. 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.3. 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1203 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    EAX a X-Fi i na Linuxu

    Zdá se, že Creative Labs začne za rok podporovat zvukové karty X-Fi v nových closed-source ovladačích. Zajímavá je i podpora EAX.

    3.6.2006 12:09 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    michich avatar 3.6.2006 13:55 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Vskutku. Fuj.
    3.6.2006 15:38 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    :(
    3.6.2006 17:29 Kozuch | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Tomu troscku nerozumim - closed source na opensource.creative.com? Muze nekdo osvetlit?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.6.2006 17:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Je tomu tak, že nikdy neuvolnili potřebnou dokumentaci k EAX, ani ke kartám X-Fi.
    To, že o tom píšou zrovna na doméně opensource.creative.com, už je jen k pláči.
    3.6.2006 18:19 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Neviem, ako to chcu spravit, ale nemozu to byt ALSA kernel drivery (alsa licencia to neumoznuje).
    A inak si tu zvukovku a aj cele binarne drivery mozu niekam strcit a pekne hlboko.
    4.6.2006 09:22 unknown_user | skóre: 8 | blog: unknown_blog | Kamenný Újezdec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Jakmile se objevý closed-source, tak je to pro každého okamžitě hnus. Bylo by lepší, kdyby uvolnili specifikace, ale na Windows mají taky closed-source ovladače. Nvidia má taky pro linux closed-source ovladače, s těmi obsaženými v xorg byste si nezahráli ani <jak se jmenuje ta blbost, jak jedete z kopce s tučňákem a sbíráte ty ryby?>. Můžeme být rádi alespoň za něco.
    Tento příspěvek je šířen pod licencí GNU/FDL.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 10:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Dosud pro ně nebyl problém specifikace zveřejňovat. Najednou je...
    4.6.2006 11:11 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Ked budem chciet closed source drivery, tak budem pouzivat windows. Dost problemov je s drivermi ku grafike a aby som sa este sral aj so zvukovkou - to vazne nemusim.
    Pavel Čejka avatar 4.6.2006 11:51 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Ano lecjaké ovladače jsou Closed Source a taky jsou s tím problémy (licenčně právní i technické). Takže není důvod to nebrat jako komplikaci.

    Jistěže je lepší, když existují ALESPOŇ Cl.S., jenže by bylo ještě lepší, kdyby ovladače byly Open Source a přesto plně podporovány výrobcem hardwaru.
    5.6.2006 10:04 d.c. | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Neni lepsi, kdyz existuji ALESPON uzavrene ovladace. Misto abychom se priblizovali funkcnimu stavu, tak se vzdalujeme. Z pravniho hlediska je to je tolerovani uzavrenych ovladacu precedens s osklivymi dusledky, z hlediska ziskavani dokumentace k HW se uzavrenymi ovladaci akorat snizuje tlak na vyrobce. Kdokoli, kdo nema "jadro bezne v nektere z hlavnich distribuci pro nejcastejsi HW v dobe vydani ovladace", ma smulu.
    Pavel Čejka avatar 9.6.2006 20:09 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu

    Ono záleží na tom jak se na to díváme. Naprosto souhlasím, že tolerování binární ovladačů nevytváří potřebný tlak a to je špatně. Tlak na výrobce je potřeba. Jenže tlak se zvyšuje zároveň i s počtem uživatelů Linuxu a ti Linux používají, pokud ho mohou instalovat na již dříve nakoupený hardware.

    V Našem případě je sitace jiná. Oba jsme dlouholetí uživatelé a hardware vybíráme podle toho jak dobře je Linuxem podporován a samozřejmě preferujeme takový hardware, který má Open Source ovladače. Ačkoli třeba v případě grafických karet moc na výběr není. Takže já se spokojím s nVidií, navzdory tomu, že mou GeForce 2 TI, jinak výkonově vyhovující, přestala nVidia podporovat.

    Trochu jiná situace je v případě uživatele, který Linux teprve zkouší. Takový uživatel je ze světa Windows zvyklý v podstatě výhradně na binární ovladače. Teprve získává zkušenosti a znalosti a dosud často nemá tušení jaké problémy mohou binární ovladače přinést. Jenomže to, že alespoň binární ovladač existuje mu přechod z Windows může usnadnit, ne-li přímo umožnit ... Úmyslně přitom pomíjím fakt, že O.S. ovladače, jsou-li udržované a podporované výrobcem hardwaru, většinou fungují líp. Pro začátečníka je totiž často důležité, že nemusí koupit další hardware.

    Dlouhodobě jsou samozřejmě C.S. ovladače problém a velký. Krátkodobě smysl mít mohou. V případě diskutované XFi je to od výrobce totální úlet a jejich výrobek zaslouží bojkot.

    4.6.2006 12:33 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    jak se jmenuje ta blbost, jak jedete z kopce s tučňákem a sbíráte ty ryby?

    PPracer a Tuxracer
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    4.6.2006 12:52 unknown_user | skóre: 8 | blog: unknown_blog | Kamenný Újezdec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    To je přesně ona :)
    Tento příspěvek je šířen pod licencí GNU/FDL.
    4.6.2006 13:09 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Já si Tuxracera se svým Radeon 7000 a svobodnými ovladači v pohodě zahraju. Dokonce mi jede i Quake 3. ;-) Ale jinak uznávám, že někdo může mít na 3D výkon vyšší nároky.
    msk avatar 5.6.2006 10:19 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Take ovladace si mozu strcit do prdele...
    8.9.2007 20:10 Lucatus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    Tady nadavate jak jsou CS ovladace na nic, ale pro me jako drzitele tehle karty a uzivatele windows, ktery chtel zkusit linux a ma hlavni naroky na multimedia a hry, je neexistence jakychkoliv ovladacu fatalni. Nebudu menit kartu v hodnote 5000,- Kc jen proto ze Linux nepodporuje. Je to skoda...
    25.11.2007 18:22 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    souhlas
    29.12.2007 18:51 prof
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EAX a X-Fi i na Linuxu
    No a mezi temi vsemi prispevky je rok 2007 v p..., proste konci a pomlouvany Creative vydava drivery pro Linux (a obecne Unixove systemy - viz opensound.com ). Jejich spickove karty EMU maji volne komp.jadro k pouziti jiz delsi dobu. To, ze minoritni skupina uzivatelu - a to Vazeni proste jsme,- nema pristup k EAX kompilacim, netrapi nikoho vice, nez samotneho majitele ochranne znamky - totiz Creative. EAX jako vyvojove prostredi API(Eagle) konci a musi prijit prechod predevsim na VISTA, vsechny ostatni skupiny jsou stejne minoritni a ekonomicky nestoji za namahu.

    Creative prenasi vyvojove prostredi predevsim pro Open AL a to rozhodne Open Source neni. Proste a jednoduse - vyzkousejte uvolneny ovladac, M-Audio k takovemu kroku nesahlo ani omylem. Jeste zvucnejsi firmy s hardwarem na miru se vubec neobtezuji vyvojem pro OS. Jestli nekdo mate zdrojaky pro NI, nebo DigiDesign, tak nemuze pochazet z legalnich zdroju. Vzdyt na tom firmy vydelavaji nejvice - dodavky na klic. Musime se spokojit s druhou a treti radou zcela beznych DSP, ktere jsou v chodu jiz dlouho na nemennem prostredi. Ono se ale meni a software nam to dava poznat...Jako se nespokojim s nahradou Photoshopu (proste zadna neni), musim kupovat hardw. se softwarem (typicky DigiDesign a ProTools, pokud chci Unix, musim sahnout po HD III, ktere s nicim jinym nepracuje, nez se zakaznickym softem a prirozene ovladaci - tady proste konci mira svobody Free SW).

    Nemusim hrat hry (ani to nedelam), kompilaci pro EMU 1616M pouzivam a protoze srovnavam i Windows i nakousnuty jabka - opravdu se pise konec r.2007 a karta jede. (OSS v4.0 build 1018 for Linux, Solaris, FreeBSD and UnixWare) Stejne jako ciste herni vytvor X-Fi. V 64 bitech k tomu.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.